Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

miszter07 Creative Commons License 2015.09.08 0 0 4841

Egy kis keresgéléssel lehet azért színkód táblázatot találni:)

 

http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x300-parts/transmission-and-driveline/differential-assembly/differential-assembly

 

Lambda szondából van 50 font körül utángyártott az X300-hoz. Erre gondoltál horror árra, vagy agyári alkatrészre, ami valóban egy kisebb vagyon...

Előzmény: caskahu (4840)
caskahu Creative Commons License 2015.09.08 0 0 4840

X300 96-ból 3.2 SPORT. A szervízben azt mondták, hogy sperr van alatta, de én nem így vettem észre menet közben. (vagy csak nem értek hozzá :) )

Sajnos teljes emelésre most nincs lehetőségem.

Olvastam valahol , hogy különböző színkódokkal jelölték a difiket, de ilyen színtáblázatot nem találtam sehol.

 

Más téma:

 

Utángyártott lambdaszondával kapcsolatban, van valakinek tapasztalata? Sajnos mind a két szondám meghalt :( (pontosabban, csak 160-170 km/h felett kezdenek el működni, az alatt nem) Az egyik még gyári, a másik már lett cserélve gyári bontottra, de sajnos most mind a kettő meghalt. Bontott gyári szondát nem tudok most szerezni, ezért gondoltam utángyártottra. Az univerzális BOSCH szondára gondoltam, mert az van elérhető áron. Van típus specifikus szonda is horror áron, de nem tudom, hogy mi a kettő közötti különbség. (Lehet közöttük különbség? Elvileg ezek a szondák "szabványosak", ugyanazt a jelet kell adniuk, nem? Mert ha csak az a különbség, hogy az univerzálisnál forrasztani kell a vezetéket, a típusspecifikusnál meg csak össze kell dugni, akkor a típusspecifikus nem éri meg a magas árkülönbözet miatt)

 

Kicsit hosszú lett, lényeg, hogy mit ajánlotok?

Előzmény: miszter07 (4838)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.09.06 0 0 4839

ez akkor igaz, ha sebességben van a váltó.

Előzmény: miszter07 (4837)
miszter07 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 4838

Egyébként melyik típusról van szó?

Előzmény: caskahu (4836)
miszter07 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 4837

Elméletileg a difi kódjából is megmondható. A másik módszer, hogy megemeled a kocsi hátulját, majd megforgatod az egyik oldalon a kereket. Ha a másik oldalon a kerék ugyan abba az irányba forog, akkor sperres, ha ellenkező irányba forog, akkor normál difi.

Előzmény: caskahu (4836)
caskahu Creative Commons License 2015.09.04 0 0 4836

Hogyan tudom kideríteni, hogy a difim sperres vagy sem? Van a difin valami kód/sorozatszám amiből látszik?

Gergice- Creative Commons License 2015.08.11 0 0 4835

Én is hozzájuk járok, korrektek, nem a legolcsóbbak, de Jaguar viszonylatban egész jók. Leginkább X-type-pal és S-type-pal foglalkoznak Jaguarokból, de vállalnak mást is, az én XJ8-amat s ők szervizelik. Van gyári computer-ük, tudnak beszerezni alkatrészt, de általában csak gyárit, esetleg bontottat, néha van utángyártott is. Inkább Rover szerviz.

Olcsóbbak, mint a Murányiék, és nem annyira exlusive a szerviz mint a Murányinál (nincs foteles váróterem, kiszolgáló pult stb.).

Viszont itt ügyfélként kezeltek, szemben a másik szervizzel, ahol a mai napig nem küldték el nekem a szerviztörténetet, mert elvileg ők szervizelték az autót korábban, továbbá az átvizsgálás felénél elment

Előzmény: von Rypp (4831)
Zoltan81 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 4834

Sziasztok Jaguarosok!:-)

Újra itt vagyok hogy megoszthassam veletek a saját tapasztalatimat az autómmal kapcsolatban. Mint azt már korábban írtam én egy s-type boldog tulajdonosa vagyok. Természetesen benzines 3.0 v6.:-) Nagyon szeretem vezetni, tényleg fizikai fájdalom kiszállni belõle mert olyan élmény vezetni amit soha nem tud megunni az ember. Persze erre is igaz az megállapítás hogy erre az autóra igazán kell vágyni nem csak egyszerūen megvenni. Az emberek az utakon elismerõen és mosolyogva tekintenek át az autójukból mikor mellettük állok a lámpáknál. Szóval álom ami valóra vált az én életemben is. Jöjjenek a mūszaki részletek. Ugye volt akik olvasták a koràbbi kommentemet emlékeznek a check engine-restricted performance üzenet páros problémámra. Nagy nehezen találtam egy jó szerelőt aki el is vállalta meg ért is hozzá. Tudom nagy kincs az jaguarosok körében. A hiba oka knock sensor volt amiből kettő van mindkettő megadta magát. A szenzorok nem voltak vészes árban pedig a szerelőm javaslatára gyári alkatrészeket raktunk bele mert sajna ebben az esetben az utángyártott alkatrész vagy nem túl jó vagy nem illeszkedik. Itt a nagyon körülményes és hosszas procedúra miatt is került bele inkább gyári alkatrész mert elkellett távolítani az air intake manifold-ot aminek szét-összeszerelése 4 óra. Ez elég borsos munkadíjban. Elnézést az angol szavakért de nem tudom pontosan magyarúl az alkatrészeket mert külföldön élek. Sajnos a helyzet nem különbözik akkor sem ha kerékcsapágy cseréről van szó. Mint azt tudjátok a jaguarnal az egyben van az abs jeladó modullal. Na ez viszont fájt mert itt is csak gyárit lehet venni mert az utángyártott hogy is mondjam robusztosabb így az beleér a féltengelybe. Vannak még sajnos apróbb problémák de inkább bosszantóak mint komolyak. Időközben megint találkoztam check engine bácsival most azt mondta az egyik oxygen sensor volt a hibás. Csere most remélem csend lesz egy jódarabig mert kicsit sokban van a macsek. Nem mintha sajnálnám rá a pénzt de sajna korlátozottak a lehetőségeim mint általában akik használt autóval közlekednek. Mellékelni fogok néhány linket is alkatrész ügyben csak hogy segítsem azokat akik hozzám hasonlóan mernek álmodni és meg is merik élni az álmaikat. De elötte néhány megoldásra váró problémámat szeretném felvetni hátha van valakinek valami használható infója rá. Masszív paráim vannak a jobb 1 ajtón található króm díszcsíkkal kapcsolatban. Ugye az normális hogy ezt az elemet rögzítő műanyag patentek elporladnak tehát rendeltem újakat csere megtörtént de az a oszlop mentén mindig levállik. Nézegettem és itt ugye úgy van hogy az ablaküveg nyomja alá a gumiszigetelést és emiatt állandóan lepattan. Idegesítő! Van valakinek valami tippje vagy új krómdíszlécet kell vennem? Nekem már a ráncfelvarrott változat van szóval nincs gumiágyban a díszcsík mint az első generációnak. A másik hogy ugye 12 éves autó és sajna nekem is elkezdett lógni a tetőkárpit az új egy vagyon. Kárpitos ezt tudja orvosolni? Nem kell baldahin a verdába.:-) a tetőablakomnak a belső csúszó ajtókája meg beragad a tetőkárpit alá és emiatt nem tud bezáródni. Mindig manuálisan félig becsuk aztán kézzel kipiszkál. Meg nincs ennek a tetőablak mechanikának valami végállása? Mindig amikor becsukom tovább megy és beáll bukóra. Nem nyomom végig csak egyszer a gombot. A kormányzár az itt hogy működik mert nekem nem zár le miután kiveszem a kulcsot. Mondjuk nekem csak az inas kulcs jutott mert az előző tulajok elhagyták a távezérlős bicskakulcsokat. Az meg most nekem még várat inkább legyen egyben a kocsi. Talán kulcs függő? Itt vannak a linkek. http://www.welshent.com  , http://www.terrysjag.com/catalog.html ők korrektek szerintem árak se rosszak.

Péter Kókai Creative Commons License 2015.08.07 0 0 4833
cat5409 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 4832

10 ezer Ft egy "vásárlás előtti átvizsgálás" műszeres diagnosztikával, az egész autó átvizsgálása(futómű..stb) + egy "próbaút".....akkor látod mit kell megjavítani, aztán vagy megcsináltatod velük, vagy mással, vagy ha tudod akkor magad....

Előzmény: von Rypp (4831)
von Rypp Creative Commons License 2015.08.02 0 0 4831

Hallottam már róluk is. Miben más (jobb), mint a Murányi?

Előzmény: cat5409 (4830)
cat5409 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 4830

http://www.landhorvath.hu/jaguar_kapcsolat.php              (itt jobban jársz)

Előzmény: von Rypp (4829)
von Rypp Creative Commons License 2015.08.01 0 0 4829

Ne is mondd... A Muranyi szerintem baromi nagy lehúzás. 26ezer volt egy egyszerű átvizsgálás, ami máshol max 10-15 lenne. Aztán futómű-alkatrészekre (csak kopó, semmi extra) +munkadíjra összeírtak nekem egy bruttó 1,4 milliós árajánlatot... Kíváncsiságképpen megnéztem mennyibe kerülne postával együtt Angliaból beszerezni, és kb minden alkatrész a felére, harmadára jött ki!

A Jaguar Wient lehet megpróbálom én is.

Előzmény: zsgabor (4827)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.31 0 0 4828

*magyarországi

Előzmény: zsgabor (4827)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.31 0 0 4827

Hát nekem a murányiban 160ezret mondtak egy leömlőre + munkadíj. Bécsben 5alkatrészt,( komplett vízcsőrendszert, kompresszor szíjat és két görgőt) kihoztak fele ennyiből. Szerintem a Magyarországi árak távol állnak a realitásoktól.

Előzmény: GrG (4826)
GrG Creative Commons License 2015.07.31 0 0 4826

Murányihoz képest is ajánlott vagy csak a márkaszervizzel szemben?

Előzmény: zsgabor (4825)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.30 0 0 4825

Jaguar Wien-t ajánlom mindenkinek, 2 nap alatt beszerezték az alkatrészeket az xjr-hez. Az ár is elfogadható, főleg a magyar árakhoz viszonyítva.

 

zsgabor Creative Commons License 2015.07.18 0 0 4824

Na nekem is ugyanígy kigyulladt az alacsony vízszint lámpa, csak nekem pár másodperccel utána elkezdett füstölni minden. :) Gondolom ömlött a leömlőre a víz. Az én csövem pedig szabályosan szétrepedt és elfolyt minden.

Előzmény: miszter07 (4823)
miszter07 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 4823

Nekem az X300-an egyszercsak kigyulladt az alacsony hűtővíz szint hibajelző. Leálltam az út szélére, felhívtam a Murányit, hogy most akkor mi van, mondták, ne nagyon nyomjam, és figyeljem a vízhőmérsékletet. Amíg az rendbe, mehetek, de ha elindul felfele, azonnal álljak meg. Mint később kiderült, egy hűtőcső volt lyukas, szerencsére csak kicsit, de ezután teljes vízcső garnítúra csere volt...

Előzmény: cat5409 (4821)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.17 0 0 4822

érdekes. nekem miután elfolyt az egész és persze azonnal leállítottam a motort a venti is lekapcsolt, pedig máskor ha meghajtom még 1-2 percig teker leállítás után.

Előzmény: cat5409 (4821)
cat5409 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 4821

nem tudom hogy, de az s-type-nál nekem a 10,5 literből elcsöpögött 7!! liter, és csak úgy vettem észre, hogy a venti menet közben is ment folyamatosan, és egyre nagyobb fordulaton - a végén már hangosabb volt mint a motor - viszont a műszer el nem mozdult az optimális/állandó 90 fokról......nagyon ki van ez az autó találva.....

Előzmény: Péter Kókai (4820)
Péter Kókai Creative Commons License 2015.07.16 0 0 4820

Nem lehet baja, ha a hőfokmérő nem ment fel. Ha nincs benne folyadék, akkor is felugrik a mutató! 

Előzmény: zsgabor (4812)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4819

Nah, leírtad amit én nem mertem. :) Kicsit látszik itt ott, hogy volt már mókolva az eleje. Csak egy tanács, szerintem kicsit vidd lejjebb az árát, én tudom, hogy bőven megér ennyit, többet is, de sajna a magyar piac könyörtelen.

Előzmény: caskahu (4818)
caskahu Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4818

Valószínűleg összetörték az elejét és azért lett visszacserélve a lámpa. Töröttként is lett behozva, egy szegedi csóka hozta be, nála állt egy kicsit, majd mikor lentebb mentek az árak akkor rendberakta (lefestette, kicserélt pár dolgot a 308-aséval). Tőle vette meg egy osztrák faszi, ő törhette össze az elejét, ami miatt vissza kellett cserélni a lámpákat. De valami iszonyat munkát belefektetett, mert a lámpatartó műanyag bonyolult tartót kihajtogatta fémből :D, a Murányiéknál alig hitték el, hogy ilyen létezik. Az osztrák faszi is keveset használta, ezért is ilyen kevés a km benne. Sajnos az elejét én is törtem össze (belémtolattak), de csak a motorháztető, meg a tartója volt cserés (a kisteher alváza konzervnyitóként vágta fel a motorháztetőt).

 

Igazából sajnálom eladni, mert álmam-vágyam volt, szeretem, rengeteg pénzt öltem bele, tényleg frankó az autó, de a sors úgy hozta, hogy alig alig használom. Kéthetetnte megyek vele egy 200km-es karikát, azért, hogy legyen járatva is, de így nincs értelme megtartani.

Előzmény: zsgabor (4816)
peterman88 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4817

Sziasztok!

Nekem van egy 3.0L automata X-type-om, és sajnos nagyon eszi az olajat. Nem régóta van nálam az autó, tudnátok javasolni elsősorban Szeged környékén, másodsorban bárhol, akinek érdemes lenne megmutatni az autót? Válaszokat előre is köszönöm!

zsgabor Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4816

"a műszerfalban a kiégett izó visszajelző izzója ironikus módon kiégett"

 

:D:D ez jó.

kár a lámpákért, én pont mostanában szeretném lecserélni az x300lámpákat x308-ra. típusidegen, típusidegen, de nekem jobban tetszik. :)

Előzmény: caskahu (4815)
caskahu Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4815

Tudom, tudom :) nálam van már pár éve. A tükör is az x308-ról jött, annó még az x308-as lámpái is voltak, viszont az előző tulaj kicserélhette. (megtaláltam a kettővel ezelőtti tulaját, aki behozta)

Már át lett kenve valamikor egy előző tulaj által, aztán nem volt túl sikeres az a festés, azért repedezik. Sajnos esztétikai hibák vannak benne, egy kis pénz rááldozással szép autót lehet belőle csinálni. (az az igazság, hogy használtam az autót, és a külsőre nem áldoztam sokat, mert úgyis tele lesz ajtórányitással, karcolással, stb egy új fényezés esetén meg az agyérgörcs biztosan elvinne, ha megkarcolnák. A rajta lévő sarok karcokat nem én szereztem, hanem a parkolókban intézték el a kedves vezetni nem tudók...)  Viszont a mechanikus részek (motor, váltó stb) kíválóak, arra nem kell költeni, a kötelezőkön kívül.

Az óra hektikusan működik, de ez nem újdonság :) az ülésfűtés sem megy, a műszerfalban a kiégett izó visszajelző izzója ironikus módon kiégett :), illetve egy izzó kiment (a benzinszintjelző mögötti), a hátsó ablak fűtőszáljaiból csak 3 működik, a jobb hátsó futómű felől mintha hallanék valami kopogást. Ennyi az összes hibája, egyik sem tragikus.

Elég sokat ráköltöttem az elmúlt években, tudom, hogy ennek a töredékét sem kapom vissza, de remélem hogy jó kezekbe kerül, aki nem hagyja elveszni.

Természetesen az ár alkuképes.

Előzmény: zsgabor (4814)
zsgabor Creative Commons License 2015.07.15 0 0 4814

Szia,

 

x308 lökösökkel, de gondolom úgy is tudod. A hátsó ajtó, hogy repedezett így meg? Az utasoldali légszáktakaró fa burkolat kicsit lóg. Na nem kötekedek, szép autó.

Előzmény: caskahu (4813)
caskahu Creative Commons License 2015.07.14 0 0 4813

Kedves fórumozók!

 

Ha érdekel valakit, akkor eladó a Jaguar x300-asom:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/jaguar/xj/jaguar_xj_3.2_sport-9168679

 

Több kép:

 

https://drive.google.com/open?id=0BwbBhvx4ynmpc2FQMHlRcmtJa0k

 

Levente

zsgabor Creative Commons License 2015.07.13 0 0 4812

Na elrobbant egy vízcső az xjr-ben, és elfolyt az összes víz. :( Szerencsére 20méteren belül megálltam. A hőfokjelző normál értéket mutatott, ki tudja mit mért víz nélkül. Szállt a gőz mint állat, gondolom ráömlött a leömlőre a fagyálló. Tréler, már szerelőnél, remélem a motor nem kapott semmit. :(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!