Örülök, hogy terjedni kezd Magyarországon ez a fajta közlekedési mód.
Jelenleg külföldön élek, és itt nagyon sokan használnak különféle típusú elektromos robogókat, bizonyára gazdasági szempontokból. Én magam is ilyet használok, mert még a jogosítványom nincs itt honosítva, és jogszerűen csak ilyen járművet vezethetek. Vagy esetleg szamarat. Szóval amikor megvettem, akkor még csak átmeneti megoldásként kívántam alkalmazni, de most, hogy tól vagyok a 1500. kilóméteren úgy határoztam, hogy ezzel fogok járni a jövőben is, ennek több oka van. Az első természetesen, hogy nem kell tankolni. A másik, hogy meg vagyok vele elégedve teljesen, az én motoros tudásomhoz ez egyenlőre itt megfelel. Persze én is örülnék, ha 100 Km/h-val tudnék repeszteni vele, de kevés esetben van erre szükség, mégkevesebb esetben lehetőség. 48V-os rendszere van, sajnos nem tudom, hogy mekkora teljesítményű. A hatótávolsága vegyes használat mellett legalább 60 Km. Ebben van autóút, város, kis földút, és az éjszakai közlekedés. Ez azét fontos, mert a világítás szürreális mértékben fogyaszt, erre még ki kell találjak valamit. Sík úton a maximális sebessége 62 Km/h GPS-el mérve, de az óra is ennyit mutat. Ezt a sebességet legalább 30 Km-en keresztűl tudja tartani, további tesztre még nem volt lehetőségem. Ezen távolság uztán, a töltöttség jelző szerint, az akkuk töltöttségének kb. 30%-a fogyott el. Egyszer ha lesz időm kipróbálom, hogy mekkora a konkrét hatótávolsága. vegyes használat mellett. Áldom az eszemet, hogy a drágábbik típust vettem meg, mert ez elől hátúl tárcsafékkel van szerelve, több esetben mentette már meg az irhámat (és persze azét, aki miatt vészfékeznem kellett). Hibalista: A kürt egyik saruja elengedett egyszer, de ez könnyen (és ingyen) javítható volt. A gyári tükrök minősége rettenetes, állandóan elállítódtak, így azt cserélnem kellet. Ez kb. 1500Ft-omba fájt, de ez csekélység. Ami viszont nagyon nem tetszik, az az oldalsztender magassága. Szerintem túl hoszú, nagyon könnyen el tud bourulni a robogó sík úton. Ezt kicsit át kell majd alakítjam, hogy jobban az oldalára tuddjon dőlni, és így stabilabban álljon. Persze van középsztendere is, amire fel lehet húzni a robogót azon atomstabilan áll, de azt csak akkor használom, ha tudom, hogy egy darabig nem fogok közlekedni vele. Két kulcs van hozzá, a kulcstartóban riasztó, elektromos indító és megállító gomb, valamint egy kivilágító gomb. Vettem rá egy univerzális szélvédőt, a támadó mutáns bogarak, indentitászavaros csirkék, és autóból kidobott cigarettás dobozok ellen védelem gyanánt. Ezek ellen véd, és még kiállta az utcára loccsantott mosogatólé, teherautóplatóról lerepülő féltégla, platóról öt méterre kinyúló hegyes bambuszrúd probáját is, és nem csak klinikai körülmények között. Hű, kicsit hoszú lett az írás. Ha valakit érdekel, írhatok még róla, vagy küldhetek képeket, mert szerintem jól néz ki a Ferari (így, direkt egy r-el)
Részvétem! Nekem kicsit korábban a Baroni 2000W-be sikerült belenyúlnom potom 490.000-ért. de a végeredmény ugyanaz! 3 garnitúra akksi után most porosodik a műhelyben és minden alkalommal amikor elmegyek mellette eszembe jut hogy mekkora egy barom vagyok.
Tavaly július elején vettem egy Baroni EFV-150-et majd' 300 ezerért...bár ne tettem volna. A robogóban most van kb 700 km és már 12 km-t sem megy el egy töltéssel. :( Az összeszerelés minősége siralmas. Az az igazság hogy sokkal jobban jár mindenki, ha fele ennyi pénzért vesz egy benzines robogót bármelyik áruházban, mert még a legolcsóbbak is gyorsabban mennek (ez max 55km/h-t megy kb fél km-es gyorsulás után), és ha kifogy a benyó nem kell 8 órát tölteni, ugyanis ennyit kell, nem 1-et. Szóval tragédia hogy kb 2-3 hónap használat után már szarok az aksik.
Annakidején belevágtam, mert jó poénnak tűnt...most már pénzkidobásnak.
én a veloxot nem hasonlítanám össze a sellő 03assal... a velox 300Wos a sellő meg 1500wos. Én a régebbi velox dynamicot próbáltam és a selő 07essel összemérhetetlen a teljesítménye. A régiről olvashatsz egy "tesztet" az általam irogatott www.evs.hu oldalon.
Heló látom haldoklik a forum de azért meg kisérlek egy probát hátha valaki mégis csak olvassa. A velox dynamik kerékpárja után érdeklödnék, Valojában tényleg menyi a sebesége. Mer a sellö 03 ugyan enyibe kerül és az adatok szerint arra 40 Km van írva. Persze az is csak reklám.
közben én is utána néztem, és szerintem is a baroni lehet!
Sógorom vett ugyanilyet, nincs 1hetes!
tapasztalatai:
végsebesség: 48km/h (a sógorom 129kg, a kis pufi)
még nemtudja mennyit megy egy feltöltéssel. az 1hét alatt 23km ment vele!
gondolom az én 78kg-ommal kicsit többet és tovább fog menni?! hihi...
ja!!! mindenképpen utána kell húzni az összes csavart!!! ő kivette a dobozból kicsit összedobta aztán indult is. eredmény: alágyűrődött az első sárvédő és letört (műanyagos már hegeszti)
felesége szerint nehéz a moci (v mi?) és hosszú, de szerintem ez a kis súlyából adódik 52kg. mármint az asszony.
röviden ennyi.
remélem hamarosan a saját tapasztalataimat tudom megosztani veletek.
Így első ránézésre egy Baroni-nak tűnik, csak a festése más! Ezeken az oldalakon találsz róla infót. http://www.ebicikli.hu/emotorok.php http://www.tech-mobile.hu/termekek-robogo.htm
Gatyi - www.evs.hu - itt erről a típusról még nem találsz infót, de a véleményedet elküldheted nekem is és akkor már lesz segítség másnak is. :)
A www.evs.hu oldalon leírtam a tapasztalatomat a vélemények menüpont alatt, de már elkészül az összefoglaló értékelése is, csak azt még nem volt időm összerendezni és felrakni az oldalra. Szerintem a héten megleszek azzal is, csak még fotózni is ki kell menni valahova. De, azért a kérdésedre válaszolva! Nem a gyorsulásával van gond. :) Az jó lenne, ha nem csak 40km/h lenne a maximális sebessége. A forgalomban ez kicsit zavaró, de így is el lehet jutni Aból Bbe. :) Főleg, ha áll a forgalom... akkor még a 40 is sok. :D
Sajnos eddig senki nem akarta megosztani a tapasztalatait az evs.hu oldalon keresztül, ezért kissé módosúlt a koncepció, de természetesen a személyes tapasztalatoknak a továbbiakban is nagyon örülnék!
Végre sikeresen lezajlott a domain foglalás, így elindult az evs.hu címen egy amatőr oldal, ahol megoszthatjátok elektormos robogókkal, és biciklikkel kapcsolatos tapasztalataitokat, hogy egyre több ember nyergeljen át elektormos meghajtású gépre! :)
Remélem hamarosan a Ti véleményeteket is felkerülhet az oldalra!
Elektromos kerekpar: http://www.velox.hu Dynamic nevut probaluk, egesz jol megy. Van rajta riaszto is :D. Nem kell ra jogsi, se buko, mert kerekparnak minosul.. Ha lemerul ut kozben az szivas mert akkor 65kg-ot tologathatsz.
A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságánál be kell mutatni. Ha a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatósága a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
Ha egy 50ccm-es korábban már forgalomba helyezett(használt) segédmotorkerékpárt alakítok át elektromosra, le kell ujra vizsgáztatni? Mi a dolog menete?