Olyan kérdésem lenne.Vennék németorszagban egy benzin-gazos autot annak a regadojat mi alapján számolják és hogyan lehet itthon forgalomba helyezni.A magyar hatoságok elfogadjak a német gázszetett?
Sziasztok, tud nekem valaki segiteni , egy Californiából behozott autóval kapcsolatban kérnék segitségett,,
2000 május 18-án lett elöször forgalomba helyezve az autó . Magyarországon pedig 2009 ben hozták be azótta P-rendszámmal használták, most kellene rá E-rendszám..
az érdekelne , mennyi rá a regadó ,milyen besorolása van ( EURO ??? ) , müszaki elött kellene egy igazolás milyen besorolása van ,, mert ettől függ a regadó , én igy tudom. útána lehet vinni müszakira..
Hell! Lehet hülye kérdés, de mi van, ha egyszerűen behozok egy német kocsit, és használom tovább német rendszámával? Ha megállít a rendőr, természetesen egy épp itt nyaraló német haveromé, és csak leugrottam a verdájával sörért.
kispiroska: Téged nem jelentenek fel a rendőrök, vagy már van bírósági végzésed? Én nemcsak elgondolkoztatom a rendőröket, hanem minden egyes alkalommal feljelentenek. De a bírósági döntésről gondolom kérés nélkül is küldeni fognak papírt, elvégre is engem jelentettek fel.
Így lehet regadót elkerülni: A kocsit egy olyan úniós országbn iratod forgalomba ahol az adóterhet nem olyanok mint itt. Pl románia. Ne feledjétek január 1 től Románia uniós állam, símán vezethettek román rendszámú autót.
Sziasztok! Van egy Microcarom (500 cm3, segédmotor) kb. 1 hónapja. 1x már megállítottak a rendőrök, aztán a biztosításom meggyőzte őket, hogy tényleg segédmotor. Ma viszont megint megállítottak, és nagyon kötözködtek. Azt mondták, hogy teljesen szabálytalan, mert személygépkocsinak számít. Mutattam nekik a kresz szabályt, de nem győzte meg őket. Azt mondta az egyik, hogy kaptak valami papírt, hogy fel kell lépni az ilyen járművek ellen. Mondtam neki, hogy mutassa meg a rendeletet, mert én nem tudok ilyenről, erre azt mondta, hogy ő nem köteles nekem ilyet megmutatni. Mondtam, hogy én meg nem vagyok köteles elhinni, mert egyik rendőr ezt mond, másik azt. Erre azt mondta, hogy feljelent. Mondtam, hogy akkor jelentsen. Aztán felírta a biztosítási adatokat, meg a jogsim adatait. Utoljára még azt mondta, hogy higgyem el, hogy nem kötözködni akar, de nekik ez a feladatuk. Szóval most nem tudom, hogy tényleg feljelent-e, vagy mi van, mindenesetre én sehol nem találok olyan állásfoglalást, ami a kresszel ellentétben személygépkocsinak nyilvánítaná. Ti tudtok erről valamit?
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők:
1.1. „Motorkerékpár”
1.3. „Segédmotoros kerékpár”: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
Tudok, de nem linkelek. Ha nyugalmam érdekében megfelelő olcsón hozzájutottam egy ilyen szarhoz az anyósnak, akkor kiokosítlak, hogy miképp tehetsz szert te is egyre olyan 4 kiló környékén jobb állapotú, szebb külsejüből. 6-8 éves, 50k futott, elektromos ablak, téli-nyári gumi szinvonalon.
Ha ennek dupláját rászánnád egy kétévesért, akkor viszont tolom a linket üstöllést.
Tudod, csak a rendőrök kértek egy KPM állásfoglalást, ahol az előadó magasról szarva a KRESZ törvényre, kihozott egy olyan állásfoglalást, miszerint a kezelőszervek kialakítása miatt szgk-ként kellene forgalomba helyezni és B kat. jogosítvánnyal lehetne vezetni.
Az érvényes törvények és jogszabályok(KÖHÉM 1990.) szerint viszont tényleg segédmotor, üzembehelyezése a lassú járművek vizsgálatánál megszokottak szerintibe utalva, megtoldva azzal, hogy az érvényes hatósági jelzés a CM(hengerűrtérfogat) beütése a felügyelet, gyártó vagy importőr által.
Ezek a járgányok vagy 50 ccm -es, 3 lovas, vagy 505ccm-es 5,2 lovas (bombardier) diesel motorral üzemelnek. A Ligier Ambra, Aixham, &co. modellek pontosan azokat a paramétereket teljesítik amik az európai közlekedési szabályokban segédmotornak minősülnek.
Hogy a retekbe lesz ez nálunk segédmotor 50ccm fölött?
("Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt")
Ennél nehezebb az ügy. Anyósomnak akarok venni egy kint segédmotornak minősülő kisautót. 500cm3, dízel, két személyre ülések. Amolyan mini, öszkomfortos közuti koporsó. A KRESZ szerint segédmotor nálunk is.(súly, teljesítmény, tervezett sebesség)
Behozni be tudom lábon is, sőt a kiadott rendőrségi állásfoglalás(nyilvánvalóan törvénysértő tartalommal) ellenére rendszám nélkül használni is fogom egy típusengedély és beütött CM birtokában. De az a helyzet, hogy az 500cm3 után a regadót nem akaródzik megfizetni.