Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.03 0 0 57

Szerintem te nem utaztál a Thököly úton, amikor még macskaköves volt. Elméletben ki lehet találni minden szépet és jót a bazaltkockáról, gyakorlatban azonban a XX. és XXI. században Budapesten a bazaltkocka útburkolatok elképesztő mértékű összes anyagi kárt okoztak a közlekedők járműveiben és az utak alépítményeiben egyaránt.

 

Lehet, hogy elméletben van jól megalapozott, szilárdan és símára lerakott macskakő, amin gépjárműforgalom is haladhat, gyakorlatilag azonban nem tudsz ilyet mutatni Budapesten. Elméletben és újságban lehet szép és jó, Budapest utcáin azonban a mi járműveinket, az ország vagyonát teszi tönkre. És amikor megüti az autót, akkor az autó is megüti a talajt, a talaj közvetíti a rengéseket a vízvezeték, a gázvezeték és a környező házak felé, és veri szét azokat.

 

Ehhez képest az aszfalt még egy egyenetlen alapon is símára hengerelhető, tapad, betölti a funkcióját. Nemcsak elméletben, hanem egy konkrét, valódi, budapesti utcán is. Bár az is igaz, hogy egyre több aszfaltot tesznek le úgy, hogy csak kiborítják, és még csak el se hengerlik rendesen. De azt legalább meg tudnák csinálni, ha akarnák, szemben a bazaltkő megfelelő lerakásával, amit ha akarnának se lennének képesek a magyarországi útépítők.

Előzmény: dr. Agy (44)
MGoldM Creative Commons License 2012.07.11 0 0 56

Ez tényleg a Balkán jelképe (és szimplán borzalmas és poros), és a Főváros kezelésben lévő főközlekedési útvonal. :D

 

Amúgy a négyszáz Forintos benzin előtt mindig több száz méteres dugok is alakultak ki rajta.

 

Pár apró a Bosnyák tér környékén lévő bontásra ítélt házon kívül már, már csak a sok pénz a huszonegyedik századi szabványú néhány kilométer kétsávos útra, és pár kereszteződés átépítésére vár. De leginkább a szándékra, és hogy a hosszú lista, amin hátra van sorolva elérjen hozzá. (Egyszer elsorolták a tévében, mi van még előtte tervben, úgy gondolom az (új/jelenlegi) évezred végére meg is lesz a 2*2 sávos Nagy Lajos király útja végig.)

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 55

Valamikor a Hungária körút is így nézett ki, csak a Lágymányosi híd felépítése hozott változást.

mestska Creative Commons License 2008.04.23 0 0 54
én mentem már olyan kiskockakövön biciklivel (igaz külföldön), ami teljesen kulturált és használható volt.
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 53
Egyszer menj ra biciklivel.
Előzmény: dr. Agy (44)
ujesz Creative Commons License 2007.12.06 0 0 52
cSAK A FELIT ÉPÍTETTÉK MEG. Ez már ígymarad.
Előzmény: Törölt nick (50)
Lucy.Fico Creative Commons License 2007.11.29 0 0 51
Térjünk vissza az eredeti témához: a Nagy Lajos király útjához: vajon az új városnegyed ( ha egyáltalán valaha is ... a papíron kívülre kerül: mit hoz a Nagy Lajos király útjához: további káoszt. Hol a közlekedés fejlesztési tanulmány: OK piac el (bár az valójában csak szombatonként jelent problémát) és a megtnövekedett hivatás fogralom stb. Készült-e ilyen elemzés?
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.24 0 0 50
A Szegedi úttal összekötő felüljáróval kapcsolatban van valami fejlemény?
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.24 0 0 49
Nem sokat változott a helyzet, sőt talán még rosszabb...
frimi Creative Commons License 2002.03.27 0 0 48
Nézd, először nem tudtam, hogy egyáltalán válaszoljak-e, mert nem szeretem, ha az érveket lehülyézéssel nyomatékosítják. Azután mégis úgy döntöttem, hogy válaszolok, de csak ezt. További érveim helyett olvasd el inkább mégegyszer, amit korábban írtam. Járjál gyakrabban külföldre (és nem Romániára gondolok)és nézelődjél. Városokban (de ne a sétáló utcákban!) éppen úgy, mint a városok közötti utakon.
Bye!
Frimi
Előzmény: dr. Agy (47)
dr. Agy Creative Commons License 2002.03.27 0 0 47
Félreértesz. Nem az idegesít, hogy a kockakőről vitatkoztok, hanem az, hogy bántjátok. És ha ez egy vitafófum, akkor érvelhetek a kockakő mellett, nem? És még mindíg nem érted azt a minőséggel kapcsolatos alapkérdést, hogy azonosan jó, vagy azonosan rossz körülmények között megépített burkolatot hasonlítasz össze, akkor a kockakő tartósabb. Ráadásul környezetbarátabb. Én ezt nagyon fontosnak tartom. (Például nem vennék műanyagkeretes ablakot, csak fát. Magyarázhatják nekem, hogy a fa vetemedik, aztán meg befúj a szél. Nekem nem kell műanyag. Persze van ahova kiváló). Mindet a megfelelő helyre, kockakő nem való ilyen főutakra, mint a Nagy Lajos, vagy a Haller és Fiumei, de attól még nem múltszázadi szar.
Hátrányos tulajdonságai is vannak, pl. hogy csak kézzel lehet lerakni, és emiatt nyilván sokkal drágább, mint a géppel teríthető aszfalt.
Az, akinek egy szar Ladája van, az ne jöjjön azzal, hogy mai utakra mai gépkocsit! Nevetséges. Ha te még mindíg egy 15+ éves szar Ladát üzemeltetsz, és büszke vagy arra, akkor nem vagy ép. Kivéve persze, ha veteránautós vagy, illetve nagyon szegény. Ez esetben viszont át kellene érzened az utakat fenntartó önkormányzatok helyzetét, és nem követelődzni. Szegény ember vízzel főz. (Abban igazad van, hogy szarok az utak, ezt nem vitatom)
És az utak nem csak a Mercedesnek nem tesznek jót, semmilyen autónak nem tesznek jót. Az autónak nem tesz jót ha használják, mert elhasználódik. Ez az élet rendje. A jó kockakövön (mert én jó kockakövet szeretnék, és nem azt, ami 30+ év alatt itt lett belőlük) egy picit jobban használódik, de ez olyan minimális költség, hogy szinte nem is mérhető. Ennyit pedig fel kell vállalni, környezetvédelmi és városszépészeti okokból. És nem kell terepjáró. Ha van egy 5-10 éves (netán újabb) nyugati (de lehet, hogy az új Ladák is jók, nem tudom) átlagautód, olyan közepes kategória, mint a Lada, azt nem kell futómúállításra hordani.
Abban is igazad lehet, hogy nálunk kilopják az anyagot, de ez nem változtat azon, hogy a kockakő remek burkolat városi (mellék) utak burkolására.
Előzmény: frimi (46)
frimi Creative Commons License 2002.03.27 0 0 46
Kedves Barátom!

Úgy gondolom, hogy ez egy vitarovat, ami arra való, hogy az emberek véleményt cseréljenek. Ha téged személy szerint idegesít, hogy itt pl. kockakőről vagy aszfaltról vitatkozunk - bár ez is hozzátartozik az alaptémához - akkor ajánlom figyelmedbe a "Page down" billentyűt.
Egyebekben nekem valóban "szar" Ladám van és még sincs szándékom elküldeni az ócskavas telepre, mert nem telik többre. Viszont örülök, hogy a te életszínvonalad akár egy Wrangler terepjárót is megenged...Az általam felsorolt utak pedig a Mercedesednek sem tesznek jót...
Ami meg az aszfalt-kockakő témát illeti, ha figyelmesen elolvastad véleményemet, akkor tapasztalhattad volna, hogy egy pillanatig sem állítottam, hogy a Via Appia élettartamára mértezik az aszfaltburkolatot. Azt viszont állítom, hogyha nem sajnálják ki belőle az alapanyagot, akkor nem gyűrődik fel, nem kell már szinte a következő tél után toldozni-foldozni stb., A német, francia, osztrák stb., autópályákat,de említhetnék nyugati világvárosokutjait nem az jellmezi, hogy évente tömik be a felfagyásokat ill. mondjuk öt évenként teljes útburkolat felújítást végeznek.
Ajánlom figyelmedbe Rockefeller nagybecsű mondását valahogy így: Nem vagyok olyan gazdag, hogy megegedhessem maganak, hogy olcsó holmit vásároljak. Ez vonatkoztatható az útépítésre is. S ezt ott szem előtt is tartják...
Ami meg a harmincéveket illeti, tanácsolom, hogy mérlegeljed, vajon a Hitler-féle kockaköves autobahnokat miért cserélik le, másfelől, miért nem építenek ilyeneket újként, ha arra szükség lenne...
Frimi

Előzmény: dr. Agy (44)
frimi Creative Commons License 2002.03.27 0 0 45
Hi!
Látod, hogy a Fővárosi Közgyűlés a Haller utcát illetően abba az irányba lépett, amellyel személy szerint én is egyetértek. Ha jól emlékezem, neked megfelelt volna még néhány további évtizedig a mai helyzet. Helyemben te mit kérdezél volna Demszky Gábortól?
Egyébként 25 évig a Hungária krt.-on laktam s ott hasonló grund volt, mint még van a Nagy L. kir. útján. A Nagy L. kir. útja majdnem annyira fontos főközlekedési útvonal az M3-as elérése miatt, mint a Hungária krt. Bízom benne, hogy mint a Hungária krt.-at majd egyszer ezt sem bazaltkockákkal vagy más kockakő burkolattal látják el...
Frimi
Előzmény: SzigDani (42)
dr. Agy Creative Commons License 2002.03.26 0 0 44
Hagyjátok már békén azt a szerencsétlen kockakövet. Nagyon jó és szép burkolat az. Ha rendesen meg van csinálva, akkor egyáltalán nem árt az autónak (illetve egy nagy szar az az autó, aminek ez árt, ilyennel nem büszkélkedni kell, hanem kidobni), másrészt nagyon sokáig jó. Egy harmincéves kockakövet tessék egy harmincéves aszfalttal összehasonlítani! Egyből rájössz, hogy a kockakő jobb. Egyik előnye pl. hogyha fel kell bontani, akkor tökéletesen helyre lehet állítani, az eredetivel egyezően, nem lesz egy folt a helyén. Másik előnye -ahogy SzigDani is írta-, átengedi a vizet. Nem gyűrödik mint az aszfalt. Csak egy baja van, szerintem, hogy hangos, nagyobb sebességnél. Tehát oda, ahol nagy a forgalom nem való. Én szeretném, ha nagyon sok mellékutcában maradna meg.
SzigDani Creative Commons License 2002.03.26 0 0 43
Erre asszem bizonyos mértékig már reagáltam egy korábbi hozzászólásomban. A parkosítás azért nem jó, mert később akkor közelharcot kell vívni a növényzet től vérszemet kapva begyepesedett mintegy 4 lakóval, akik fennen hirdetik, hogy ne legyen ott akkora forgalom. Igaz, hogy azt a helyet az útnak tartották fent. de mind1, az a lényeg, hogy tiltakozzanak. Volt már ilyen a történelemben... Ugyanez a helyzet a parkolóval is. Szóval könnyebb megcsinálni úgy, hogy tiszta trutyi, mint valami funkciót megszűntetni.

SzigDani

Előzmény: sas1 (40)
SzigDani Creative Commons License 2002.03.26 0 0 42
Ehh, miért nem kérdezted meg? Nem véletlenül említettem a Haller utcát, hogy az a legjobb a kockakövesek között.
Asszem még nem reagáltam a mellékutca dologra: Nagyon kellemes burkolat a ViaColor, de én a kockakövet jobban szeretem. Természetesen a mellékutcákban (még nagyon kevés 30 km/h-s zónába tartozó főútvonalat láttam) csak ott jó a kockakő, ahol ez a sebességet fölöslegesen nem csökkenti. De pl. fekvőrendőr, meg minden ilyesmi dolgokra jól alkalmazható. Kalapáccsal is lehet szúnyogra vadászni, csak éppen nem tesz jót a berendezésnek...

SzigDani

Előzmény: frimi (39)
frimi Creative Commons License 2002.03.26 0 0 41
Hi!
Az általad említett cikinek egy része az útburkolat is. Talán ezért is ment el a téma ebbe az irányba...
"Kérdésed" itt egyébként költői, mert nem hiszem, hogy itt bárki tudna erre válaszolni! Úgy tudom, hogy a Nagy L. kir. útja főútvonal és mint ilyen, felújítása nem a kerületi, hanem a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozik. Talán az lenne a legjobb, ha te is ellátogatnál a Fővárosi Önkormányzat honlapjára és írnál e témában egy levelet Demszky Gábor főpolgármester úrnak az ott megadott link segítségével.
Frimi
Előzmény: sas1 (40)
sas1 Creative Commons License 2002.03.26 0 0 40
Hello!
Jól elment a topic macskakő irányba!
Szerintem a N. L. kir. útján nem csak a macskakő a ciki, hanem az időjárás függvényében sáros-poros két sávnyi borzalom. Nem értem miért nem lehetne ott parkosítani, vagy normális parkoló helyeket kialakítani. Miért nincs a fővárosnak valahol gyeptégla-telepe, ahonnan ilyen helyekre telepíthetne gyepszőnyeget, dézsafákat, meg ilyen mobil dolgokat, ha ne talán tán valamikor 2036-ban kiszélesítik az utat. ne kelljen a fákat kivágni, de addig is kinézne valahogy. Esetleg telepíthetne olyan "beton/gyep/beton/gyep" kockákat is.
frimi Creative Commons License 2002.03.25 0 0 39
Hi!

Most olvastam a Fővárosi Önkormányzat honlapján, hogy a Fővárosi Közgyúlés 2002. január 31.-i ülésén elfogadta 2002. és 2003.-ra vonatkozóan a Kőbányai út (Könyves Kálmán krt.- Mázsa tér között), a Dózsa Gy. út (Hősök tere-Thököly út között) és a Haller utca (Nagyvárad tér- Soroksári út között) felújítási tervét!
Kommentár: Na, végre!!!
Óhaj: A Thököly út és a Fehér úti aluljáróra is sor kerülhetne egyszer! Na, meg a Nagy L. kir. útjára is!!!
Frimi

frimi Creative Commons License 2002.03.25 0 0 38
Hi!

Nem volt és nincs is szándékomban "gyűjteni" ezeket az utakat. A véletlen hozta úgy, hogy éppen arra jártam /kényszerültem járni.
A "korrekt" utak tekintetében pedig tökéletesen igazad van...
Frimi

Előzmény: SzigDani (35)
frimi Creative Commons License 2002.03.25 0 0 37
Hi!

Hogy körút-e a kőrút, valóban nem tudom. Nagy valószínűséggel "körút", de nekem soha fel nem tűnt ez!
Illik, sőt kell helyesen írni-beszélni magyarul s ez rám is vonatkozik. Egy picit mentségemül szolgáljon talán, hogy még a legnagyobb írók kéziratait is un. olvasó szerkesztők nézik át annak érdekében, hogy a nyelvhelysség rendben legyen!
Ami meg a Ngy L. kir. utat illeti, mint "említettem", valaha ez Hajcsár út volt, vagyis már "nem mai gyerek". S úgy gondolom, hogy nem lehet egyik évről a másikra gyökeresen átalakítani egy utat, illetve az azok mentén elhelyezkedő házakat. S ez a kötelesség megoszlik. A Az utak felújítása az önkormányzatok, a házak a tulajdonosok kötelezettségét képezik. A házak többségét többségét - gondolom - 1990 körül eladták s a lakók meg most nem tudják kifizetni a tartarozások horribilis összegét! Sok helyütt "simlis" dolog volt ez a kedvezményes lakásértékelés ilyen tekintetben...
Frimi

Előzmény: _banner_ (34)
SzigDani Creative Commons License 2002.03.24 0 0 35
Nem is mondtam semmi ilyesmit... Az, hogy az egyik nem jó, az még nem kell azt jelentse, hogy a másik sem az. Csak ha már "gyűjtöd" az egyre gázabb utak jegyzékét, akkor szerintem egyszerűbb, ha a néhány korrekt utat vesszük sorba, mert abból - sajnos - kevesebb van...

SzigDani

Előzmény: frimi (33)
_banner_ Creative Commons License 2002.03.24 0 0 34
Nem kötözködni akarok, de tényleg!
Írtad, hogy őszuglói vagy.
Nem "Hungária kőrúton", hanem Hungária körúton. :)
Nem értem Pesten miért így mondják.
Egyébbként nagyon ótvar az út. Autóval még úgy ahogy elviselhető, de a 32-esen a fejem rendszeresen fájni kezd a rázkódó ablak hangjától, nem beszélve zsúfoltságról, s az össze nem hangolt jelzőlámpákról, valamint a jellegtelen épületekről, melyeket mintha véletlenül helyeztek volna oda, nélkülözve minden logikát.
Előzmény: frimi (11)
frimi Creative Commons License 2002.03.24 0 0 33
Az egyik sz... nem mentség a másikra!
Frimi
Előzmény: SzigDani (32)
SzigDani Creative Commons License 2002.03.24 0 0 32
Esetleg javasoljak olyan aszfaltburkolatokat megtekintésre, amelyek a kockakővel vetekednek? Hosszú ám a lista! :(((( Esetleg ha útfelújításra annyi pénz lenne, mint kellene, lehet, hogy jobban járnánk, de mind1. Nya, jövök én válaszolni kockakő ügyben, csak éppen diplomatervet és levelet írok, úgyhogy majd gyüvök!

SzigDani

Előzmény: frimi (31)
frimi Creative Commons License 2002.03.24 0 0 31
Sajnos, nem a Szegedi út volt az utolsó gyöngyszem!
A Maglódi útnak a Kőbányai bazártól a Rákoskeresztúri temető kapujáig taró szakasza is párját ritkítóan sz...! Kívánom, hogy jutalomból naponta kétszer járjon arra az, akinek az lenne a feladata, hogy a XIX. századi burkolatot legalább a múlt század végivel cserélje fel!
Frimi
Előzmény: frimi (30)
frimi Creative Commons License 2002.03.23 0 0 30
Hi!

"Találtam" egy újabb bazaltkockás gyöngyszemet és ez a Szuegedi útnak a vasút és a Lehel út közötti szakasza! Kifejeztten tankoknak való!
Frimi

frimi Creative Commons License 2002.03.22 0 0 29
Hi!
Kifelejtettem a kiváló útburkolatú strasszék között megemlíteni a Köbányait. Na, ma néma csöndben autóztam ott, mert elharaphattam volna a nyelvem! Így csak magamban emlegettem a bazaltkockás Úristenit annak, akinek dolga lenne az adózók pénzéből megcsináltatni e Via Appiához mérhető minőségű utat! Egyetlen szerencsének az volt nevezhető, hogy a helyenkénti dugók miatt már realizálódott is a 20 km/ó-ás sebesség!
Egyébként nem tudtam elkerülni ma a Fehér úti aluljárónak nevezett Isten csapását sem! Egy dologban tévedtem a múltkor: a támfal nem rózsaszínű, hanem téglavörös. A burkolat viszont múltszázadi...
Frimi
Labor Creative Commons License 2002.03.21 0 0 28
Nna. Zárjuk rövidre, mert kezdünk egymás mellett elbeszélni, és azt utálom a legjobban. Teljesen igazad van, hogy a Haller utcában annak idején baromi jól megcsinálták a macskakövet, nem akarom vitatni. De ezt igazából most, 2002-ben a hajunkra kenhetjük. Ami ebben a topicban témába rántotta a macskakövet, az a Budapesti főútvonalak _mostani_ állapotának szomorú aktualitása.
Én még hajlandó is lennék fenntartások nélkül a mellékutcákban 20-30-cal menni. Egy jó kockakövön. Rossz kockakövön anyázok.
Egyébként nem tudjátok, a Tökhölyt meg a Nagy Lajost mikor tervezik felújítani? Valami hír?
Előzmény: SzigDani (25)
frimi Creative Commons License 2002.03.21 0 0 27
Hi!
Még egyszer szeretném rögzíteni, hogy a dolgokat a céljukhoz és nem egymáshoz vagy pláne önmagukhoz viszonyított megfelelés alapján kell minősíteni! Úgy gondolom, hogy ez egy sokkal általánosabb igazság, amely egyaránt alkalmazható akár az útburkolatokra, akár a magyar futballra, akár az életszínvonalunkra, de bármely más esetre is!

Ezért önmagában mondjuk a Via Appiához képest vagy a hajmáskéri páncélos gyakorló térhez képest a Haller utca kiváló! Sőt, a Hitler által épített autobahnok (autóztam rajtuk a boldogult NDK-ás időkben) még a Haller utcát is messze felülmúlják!!! Mégis ezeket is aszfalttal váltják fel...

Másfelől a mellékutcákban a KRESZ szerint a max. sebesség 50 km/ó. Kivéve azokat az utcákat, ahol táblák korlátozzák azt...Csak nem bazaltkockás kövezettel akarod kikényszeríteni az autósokat a 20 km/ó-ás cammogásra? (A relativ gyorshajtást nem ideértve...)

Ami az adót illeti: egy dolog, hogy a befizetett adómat mire fordítják és más dolog, hogy az autójavítás révén még ez felett külön is "adózásra" kényszerítsenek!

S nem csak a lengéscsillapítók forognak veszélyben, de a gömbfejek is ill. a kerékbeállítás is, amely pl. egy un. járdázás után is szükségessé válhat. S ha ezt elmúlasztom, akkor meg vehetem a gumiköpenyeket.

Egyébként pedig nem értem, hogy miért nem azon akadsz fenn, hogy pl. az Alkotás utcát, amelynek burkolata "világklasszis" az általam említettekhez képest, azt az adófizetők pénzén pár éve teljesen felújították, ugyanakkor a Dózsa Gy. útra vagy a fehér úti aluljáróra nem jut pénz!Ez is az adófizetők pénze! És még hozhatnék pár példát...

Ami pedig "Nyugat"-ot illeti, volt szerencsém több helyen tapasztalni azt, amit leírtam. S én nem a sétáló utcákról beszéltem eddig...
Frimi

Előzmény: SzigDani (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!