Keresés

Részletes keresés

Fórum Renátó Creative Commons License 2012.12.07 0 0 19

És most az eredeti kérdéssel kapcsolatban, miszerint elavult-e, és min változtatnék a mai magyar motoros vizsgarendszeren?

 

Részben elavult.

A bóják kerülgetésével nincs semmi baj, ha valaki becsületesen átmegy a rutin vizsgán, az a lassú manőverezést, kis forgalmú közlekedést már elsajátította alapszinten. Hiányoznak az életszerűbb helyzetek, amikkel sajnos először csak a forgalomban találkozik a motoros tanuló, mint a nem megfelelő tapadási, látási körülmények, előzés, hirtelen gyorsítás stb.

 

A forgalmi gyakorlattal már vannak bajok. Fix útvonalak, kevés vezetési óra.

Az emberek többségével az életben is pont az a probléma, hogy egy-két fix útvonalon jár az autójával/motorjával és kilépve a megszokott mederből nem képes megbírkózni a váratlan helyzetekkel. 

 

 

Mi lenne a jó felkészítés?

 

I. Több típusú rutin pálya: 

 

0. Ismerkedés a motor súlyával, kezelésével: sima nagyívű, de nem túl nagy méretű jó aszfaltminőségű körpályán körözés előbb balra, majd jobbra (2 óra)

 

1. Lassú manőverezés: nagyjából a jelenlegi 1-es pálya, sűrű bóják közötti szlalom, bójasor közti lassú menet (6 óra), megállás

 

2. Lassú-Közepes tempó: nagyjából a jelenlegi 2-es pálya, ritkább bóják közötti szlalom 2-es sebességi fokozatban, kis ívű kanyarodás (8-asozás), gyorsítás, megállás (6 óra)

 

3. Közepes tempó: nagyjából a jelenlegi 3-as pálya, 3-as sebességi fokozatig felkapcsolás, kikerülés, kanyarodás, gyorsítás, megállás (4 óra)

 

4. Gyors tempó (na ilyennel csak a jogsi után találkozik az ember jelenleg a forgalomban): versenypályán nagy és közepes ívű kanyarok, illetve egyenesek országúti tempóban, egyenesben felgyorsítás autópálya tempóra majd lassítás stb. (4 óra)

 

5. Vezetéstechnikai tréning (ilyen sincs): extra körülmények szimulálása, emelkedő, lejtő, csúszós út stb. (4 óra)

 

II. Változatos forgalmi vezetés

 

- Szinkron kommunikációs rendszerrel felszerelt bukósisakban,

- legfeljebb 2 motoros az oktató kocsi előtt. 

- nem fix útvonalak, hanem városon belül és kívül bárhol, vizsga ugyanígy

- jóval magasabb megkövetelt óraszám: forgalomban motoron eltöltött minimum 30-40 óra!

- ezzel együtt természetesen alacsonyabb óradíjak...

 

Vizsgákon a fent megtanultakról kell számot adni.

 

 

Fórum Renátó Creative Commons License 2012.12.07 0 0 18

"Egyebkent telleg eleg durva, hogy ha valakinek van egy 30 eves B jogsija akkor mindenfajta gyakorlat es tudas nelkul kimehet egy robival a legnagyobb forgalomba. Szerencsere sokan esnek az elso par meteren es feladjak..."

 

Ennél sokkal veszélyesebb, ha valaki friss B-s jogsival, illetve nulla forgalmi, vezetési rutinnal ül rá egy robogóra. Életveszélyes másokra, de főleg magára nézve. Mert míg a mazsola autós legfeljebb itt-ott behorpasztja az első autóját, addig egyetlen figyelmetlenség és óriási perecelés van a robogóval. Szívem szerint senkit nem engednék motoros vizsga nélkül semmilyen motorral az utakra, még segédmotorral sem.

Előzmény: foveon (14)
jim32 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 17

Ismerünk ilyet :-)

(Honda Safety-n voltam a hétvégén, 150e km nagymotorozás és ca. 50e km nagyrobogózás után is tudtam újat tanulni. Közös ismerősünknek, aki 30e km után megbukott a nagyA rutinján féláron lenne, de szerinte bohóckodás. Pedig az egész a biztonságos közlekedésről szól.)

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 16

De van aki ezt nem érti, és azt szeretné, hogy vagy ott tanítsák meg profinak, vagy ha már nem, akkor ne vizsgáztassák már szigurúan :-)

Előzmény: magyar bucó (11)
ilyestomi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 15

Sziasztok!

 

Én 5 napja szereztem meg az A-s jogsit, még friss az élményem, gondoltam leírom a véleményem: Kezdeném "alulról". A segédmotoros, vagy úgynevezett moped kategória maga az agyrém. Tapasztalatlan, 0 vezető tudással rendelkező tinik összesen 10 ! óra (4 rutin+6 forgalom) vezetés után mehetnek a forgalomba!  Nagymotor kategórák esetén szerintem nincsen igazságos rendszer. Semmiképp nem adnék 18 éves emberek alá 1000 köbcentis gépet. Az viszony tény, hogy aki A1 kategóriában vizsgázott velem együtt, az ugyanazt a pályát csinálta meg, ugyanúgy jött velem a forgalomban, de az életkora miatt nem ülhet nagyobb gépre. Szerintem sokkal jobb lenne, ha tapasztalathoz és nem életkorhoz kötnék a kategóriákat. Tudtommal jövőre változik a rendszer, ezért is csináltam meg még most a jogsit.

 

foveon Creative Commons License 2011.11.18 0 0 14
Akkor fogalmazzunk ugy hogy nem vagy egy nagy B 125 fan ;)
Egyebkent telleg eleg durva, hogy ha valakinek van egy 30 eves B jogsija akkor mindenfajta gyakorlat es tudas nelkul kimehet egy robival a legnagyobb forgalomba. Szerencsere sokan esnek az elso par meteren es feladjak...

Előzmény: jim32 (13)
jim32 Creative Commons License 2011.11.16 0 0 13

Épp még Etniez nem írt ide egy sort sem :-)

Amúgy most ősszel is két olyan motoros halt meg, akinek nem is volt jogsija.

Sokáig azért nem vettem nagymotort, mert féltem:

1. megbukom a PÁV-on (akkor még az kellett a nagymotorhoz)

2. megbukom KRESZ-ből

3. megbukom a motoros vizsgán

 

meg egyáltalán, hogy én ezt nem tudom megtanulni.

Két dolog nem merült fel bennem sosem:

1. Meg is halhatok motoron

2. Jogsi nélkül nagymotorra ülök

 

Én amúgy robogóra is csinálnék egy kis külön vizsgát, szegedi barátom anno felült a scarabeo-ra, hogy kipróbálja, szerencsére a szomszéd kerítése nem kőből, hanem nádfonatból volt, így mindketten megúszták.

Előzmény: Törölt nick (-)
jester0926 Creative Commons License 2011.11.16 0 0 12

A hátsó fékbetétek felfutó éleit stb. lereszeltem (mert cincogott veszettül), talán alig maradt rajta anyag. :D Ha már vason motorozok, szólok, asszem úgyis azonos a Bandi-GS500 hátsó fékbetét, majd okosba' lebótoljuk! :) Aztán mehet a hőn áhított szinterbetét. ;)

(Amúgy remélem, még elég lesz jó ideig az enyém is.)

Előzmény: zöld_I (9)
magyar bucó Creative Commons License 2011.11.15 0 0 11

nem ott szereztem meg a motoros tudást, csak a hozzá való jogot...

 

Ezzel mindenki így van.

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.15 0 0 10

Szerintem az evolúciós kiválasztódás történt.

Előzmény: Törölt nick (-)
zöld_I Creative Commons License 2011.11.15 0 0 9

Akkor még változtassál :D Én folyton nyomom, mint az ökör, de 36 után még a fele kopórész rajta van. Pedig úgy vágynék már a szinterbetétre....

Előzmény: kutya. (6)
foveon Creative Commons License 2011.11.15 0 0 8

nem tom hol mondanak ilyet. de nalunk peldul azt mondtak hogy rutinnal az elso ket palyan szigoruan csak hatso. pedig nalunk kb annyi volt az oktatas hogy kovesd az elotted menot, aztan kesz. de a hatso feket azt mondtak mert a legtobbje ugy esett vagy tette le a labat hogy kanyargas kozben meghuzta az elsot amitol azonnal bebukott az eleje (persze pont e miatt az egyik srac vizsgan esett egy nagyot, tobben meg letettek a labukat = bukta).

 

 

Előzmény: zöld_I (5)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.15 0 0 7

Én 17 éves koromban vizsgáztam, már nem is emlékszem rá hogyan.

Egy biztos, nem ott szereztem meg a motoros tudást, csak a hozzá való jogot...

kutya. Creative Commons License 2011.11.15 0 0 6

én bőven 30 000 km felett cseréltem hátsó betétet régebben - a tréning óta meg tízezrenként. asszem változott vezetési stílusom kicsit...

Előzmény: zöld_I (5)
zöld_I Creative Commons License 2011.11.15 0 0 5

A vizsgarendszer felőlem maradhat. Nincs átfogó képem az oktatás módjáról, mivel egyetlen tanfolyást jártam végig(mint a többségünk). Az biztos, hogy egy későbbi vezetéstechnikai tréning százszor többet mondott. Nem kétlem, hogy van, ahol nem azt mondják, hogy ne használd  a hátsó féket, mert csak beblokkol.

Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2011.11.15 0 0 4

És a negydikezőkkel?

:-)

Előzmény: Törölt nick (0)
Hayloft Ezekiel Creative Commons License 2011.11.15 0 0 3

nem lehetne, hogy nem azt kéne foltozgatni amit anno pannóniákhoz csináltak és úgy maradt, hanem át kéne venni egy máshol már bevált, hatékony rendszert? (speciel a németre gondoltam)

foveon Creative Commons License 2011.11.15 0 0 2
Masodikozosokkal hogy allsz?:)))

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 topiknyitó

"Teherautóval ütközött és meghalt a friss jogsis motoros
Forrás: MTI"

Kinek mi a véleménye a jelenlegi vizsgarendszerről? Mennyire naprakész, min és hogyan változtatna, hogy biztonságosabban közlekedhessenek a friss jogsisok? Kresz, rutin, forgalom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!