Keresés

Részletes keresés

pattyka Creative Commons License 2013.03.09 0 0 72995

Kedves Fórumozók! Elnézést a zavarásért, nem reklámozok, csupán a segítségeteket kérném! A névadás okairól írom a szakdolgozatom, amihez egy kutatás is tartozik. Ha van kedvetek és egy kis időtök, kérlek töltsétek ki a kérdőívem! Köszönöm szépen! Patrícia

https://docs.google.com/forms/d/1m_qfHk2oVXYJBfXgSB7L6GBZ_C0hjVfY_gMYhYx5VI0/viewform

:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.03.06 0 0 72994

Csendes pihenő suliban: eygébként erre is több technika van, ha van a pedagógusnak kapacitása, ereje, akkor van, aki pl. felolvas nekik egy kicsit, vagy (külföldi példa, saját tapasztalat) ebéd (11 és 11:30 közt volt) utánra olyan órát rakni, ami nem igényel annyi koncentrációt, pl. egy kicsit szabadabban értelmezett rajz óra (rajzolás, puzzle-kirakás, bütykölés), vagy volt heti 1 könyvtári óra ebéd után az iskola könyvtárában, ahol a gyerekek böngészhettek, mászkálhattak, kanapén/fotelban/szőnyegen ülve képregényt/könyvet lapozgathattak, 30-40 percen át, és ez kiválóan fejleszti a könyvek, és az olvasás iránti érdeklődést meg persze a saját tempójú nyugis olvasás mindeképp jó. Volt olyan is, hogy ebéd után az osztály átgyalogolt a közelben valahova, pl sportcsarnokba, koripályára, középiskolába ahol volt konyhai oktatáshoz szükséges terem vagy műhely, a templom közösségi házába, és egy jó 20 perc séta után az adott helyszínen volt nekik ott egy óra (sport, hittan, főzés, egyéb) tartva. Fél vagy negyed évente változott, hogy mi volt a programjuk. A séta alatt mindenki kiszellőztette a fejét, új erőre kapott.

És alsó tagozatban még 10-12 éveseknek is voltak bizonyos tárgyakból 20 perces rövid órák, pl. matek és angol. Utána rövid benti technikai szünet, és folytatás valami mással.

De ezek mind olyanok, amikhez kell a hely, a terem, az infrastruktúra, tehát anyagi források, na meg a szándék, meg a 20-nál nem nagyobb osztálylétszám. Meg a bizalmi viszony gyerek és pedagógus közt, ami egy autoriter pedagógiai környezetben nem alakul ki, csak igen szerencsés esetben.

Igazából szerintem a legnagyobb probléma itthon tényleg az óriási osztálylétszám.
Meg az alulfizetettség, és ennek következtében a kontraszelekció a pályán. Kevés a jó szakember.

Előzmény: jazmine35 (72991)
:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.03.06 0 0 72993

En 17 kilósan mentem suliba 6,5 évesen. Nagyon pici termetű voltam. Lilla most 16,5 kg most, pedig nincs 4,5 éves. (Pedig nem kövér, sőt. Ő kimondottan magas termetű, kb. 110 cm lehet most.)

 

hétszínvirág Creative Commons License 2013.03.06 0 0 72992

Én még nem tudom, hogy Bogival hogy lesz (bár persze még van idő gondolkodni). Ő május végi, jövőre betölti a 6 évet. Viszont 4 éves elmúlt, amikor oviba került, úgyhogy még csak kiscsoportos. Nagyon szereti, ragszkodik a kis barátaihoz, nem tudom, hogy reagálna rá, ha ő majd elmenne iskolába, és mindenki más maradna még egy évet. Szerintem nagyon okos, koncentrálni is tud, finommotorikája is jó, legfeljebb a méret lehet majd a gond (most 15 kiló), de gondolom, arra úgyis rámondják, hogy majd a nyáron milyen sokat nő... Viszont nem tudom, hogy érzelmileg hogy érintené az iskola. Ha rajtam múlna, biztos nem menne hat évesen, hacsak nem látnám azt, hogy ő szeretne.

 

Előzmény: jazmine35 (72991)
jazmine35 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 72991

Több ismerősöm gyereke elsős. Az osztálylétszám mindenhol 30 (!) feletti. A barátnőm pont tegnap mesélte, hogy a fia sulijában van 1 óra csendes pihi ebéd után, mikor is sok gyerek az asztalra borulva alszik (alig van köztük 6 éves amúgy). És este is kidőlnek, min. 8-kor, de inkább fél nyolckor.

Még emlékszem, hogy a már 1.5 éve bölcsis fiam mikor oviba került, hónapokig a zajra panaszkodott (12 gyerek vs. 27 gyerek). És erre a 30+ gyerekre egyszerre max. 1 pedagógus van, udvaron több osztálynyira 1...

Évekkel ezelőtt nekem is nagyobb volt a szám, hogy de miért maradnak...

És igen, ez a bajom, hogy ok, köt. ovi 3 éveskortól (igaz, h sok helyen az 5 éveseket is épp fel tudják venni), 6-tól iskola, de akkor hozzák lejjebb az eddigi elvárt dolgokat 1 évnyivel.

Nem hozzák.

A fiam hihetetlenül várja az iskolát. Most. Tavaly cseppet sem. És volt 1 éve, mikor megért a sulira mentálisan (ő méretben kb. középsős korában, most 133 cm, 25 kg, 33-as a lába). Mert a mérettől függetlenül az életkora annyi, amennyi, de sokszor többet várnak el tőle, merthogy nagy. Ráadásul volt egy szuper ovis utolsó éve, mikor ő a csoport közepe, nem vezér. Neki a bölcsi is így volt, eleinte lézengett, nem lett szobatiszta, így 3.5 évesen ment oviba - az utolsó 3/4 évében ő volt a gondozó kedvence, tök magabiztosan ment tovább. Csepp kétségem sincs, hogy jól döntöttem tavaly. Remélem a tesóinál sem lesz...

Előzmény: :: kis halacska :: (72990)
:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.03.05 0 0 72990

2hounds, tök jó, amit a tornátokról írsz! Ilyenre én is vinném L-t! Jó lenne, ha olyan helyen tudna mozogni sokat, ahol van hozzáértő pedagógus és sokféle érdekes eszköz. .  

 

Suli: Elvileg a 7 évnél kisebb gyerekeket szerintem sem kellene beiskolázni. Szerintem aki még be tud csempészni egy évet valahogy a gyerekének az iskola elé, az tegye. Lehet, hogy értelmes, okos egy gyerek, de a lelki stabilitása, az öntudata is nagyon sokat fejlődik 6-7 éves kora között, és a fizikuma is. És arra is kell gondolni, hogy az iskola egyszerűen fizikailag megterhelő. Az autoriter magyar oktatási rendszerben, nagy létszámú osztályokkal, nem tudják biztosítani az egyéni tempót, márpedig minden gyerek más, máshogy gondolkodik, más a fejlődése. És az érzelmi biztonságot sem tudják megadni. A világ hatékony oktatási rendszreiben nemcsak alsó tagozatban van differenciált oktatás, hanem felsőben és középiskolában is. Nálunk többnyire nem ösztönzik az önálló gondokodást, a kreativitást. Motiválás helyett kipellengéreznek, büntetnek, stb.  A magyar iskola egy daráló, és sajnos ez meglátszik a társadalmon is. Ha mázlid van, kifogsz egy jó pedagógust, és akkor azért egész más a helyzet.

 

korhatár: A kötelező ovi bevezetése miatt nyomják a gyerekeket tovább a suliba szerintem. Ezzel nem is lenne baj akkor, ha az iskola alkalmazkodna ahhoz, hogy a gyerekek hol tartanak, milyenek, hogy a   jelentős részük nemrég még aludt délutánonként nagycsoportban is, stb.

2hounds Creative Commons License 2013.03.05 0 0 72989

Hagyj meg magadnak egy kis idöt, hogy erlelödjön a dolog! Szerintem ez is hasonlo, mint anno az "adjam bölcsibe vagy sem", vagy "3 eves, menjen-e oviba, vagy meg ne" dilemma... Vegülis nem kell meg több, mint fel evig döntened, addig nekik is formalodhat a velemenyük, megtudhatod, hogy a kiszemelt osztalyban egy tuti tanito neni lesz, akit ki nem hagynal, vagy epp forditva. Arrol nem beszelve, hogy a törvenyt is megvaltoztathatjak, eszmeletlen, hogy mi megy, lehet, hogy addigra megint mas lesz az elöiras!

Meg hat erdemes esetleg tenyleg szakvelemenyt is kikerni olyantol, akiben megbizol.

Es a vegsö döntes gyerek-kerdesben: amit a szived diktal - mivel ennyit agyalsz a teman, nagyon ra leszel mar hangolva minden rezdülesre ezzel kapcsolatban, hallgass a megerzesekre!

Előzmény: jazmine35 (72988)
jazmine35 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 72988

tudom, hogy mi volt, mikor mi voltunk gyerekek, de akkor sokkal kevésbé volt erőltetett menet az alsótagozat.

Épp ma mondta a barátnőm, hogy a az egyik gyereke fejlesztőpedagógusa szerint 7 évre kellett volna változtatni a beiskolázási határt...

A gyerekek nem tudják, ami az 5 évükkel nem is csoda.

Előzmény: 2hounds (72987)
2hounds Creative Commons License 2013.03.05 0 0 72987

Ök mit mondanak egyebkent a temahoz?

En nem voltam evvesztes, marciusi vagyok szinten, kicsi voltam  es pehelysulyu, külön vizsgalatra kellett mennem a termetem miatt. Ugy engedtek vegül suliba, hogy a fullra megpakolt taskaval eppen ütöttem az also 16 kilos hatart. Az oviban utolso evben halalra untam magam, es teljesen odaig voltam, hogy vegre iskolas lehetek, nagyon szerettem suliba jarni, es bar ilyet senki nem vallana be, ez igy is maradt. :) Fogalmazzunk ugy,  hogy nem utaltam, na. :)

Szoval esetleg segithetne, ha megkerdezed öket, ök hogy vannak ezzel a dologgal, mennenek-e vagy sem? Ha esetleg most meg nem tudnak velemenyt formalni, akkor egy ev mulva ujra rakerdezni tölük is.

Amugy annak idejen is ez volt, hogy aki aug. 31-ig betölti a 6-ot, evvesztes es kesz. Nalunk az osztalyban/ismeretsegi körben ez szinte teljesen mindenhol bevalt, nehany gyerek volt, aki tenyleg nagyon augusztus vegiek voltak, es nehezebben birtak a sulit, lehet, hogy nekik jobb lett volna 1 evet varni - bar hozzateszem, kivetel nelkül olyan csaladbol jöttek, ahol a szülök sem voltak kimagaslo tanulok annak idejen, tehat lehet, hogy hiaba az egy ev, akkor is a gyengebbek közt lettek volna. Es volt meg par gyerek, aki szinten a gyenge kategoriaba tartozott, de ott egyertelmüen a csaladi hatter volt a gond. (Agressziv szülök, alkohol, elhanyagolas, stb.) Ill. volt egy gyerek, aki mar 7 evesen jött, illetve bukott be közenk, ö se birta, ki is derült vegül, hogy valami komoly baj van, el is vittek kisegitö iskolaba.

Szoval ezzel csak azt akarom mondani, hogy tulnyomo többsegben jo volt a gyerekeknek ez a rendszer, a kivetelek pedig inkabb a csalad miatt voltak, nem a sajat kepessegeik miatt...

Előzmény: jazmine35 (72986)
jazmine35 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72986

ja és utálom, hogy én agyaljak, de hát ki másnak fontos a gyerek... Mert igen, LEHET, hogy tök sokat érnek, tökeletes lesz nekik a suli/halálra unják magukat az oviban/túlkorosak/túl fiatalok lesznek az osztályban - viszont nem játszhatják újra pl. októberben, hogy bocs, mégis sok ennek a gyereknek az iskola, menjen vissza az oviba.

létező opció az évismétlés, nem is buktatásnak beállítva, de izé... Kisebb gondnál meg ANNYIRA nem lesznek lemaradva, csak épp (meg)utálják a sulit...

 

Késő őszig-dec. végéig van idő, jan. elejére van meg az iskolaérettségi vizsg. eredménye - de pl. a sportosztályban már jan. végén sportalkalmassági volt, amire kb. novemberben jelentkeztünk.

 

Én évvesztes voltam, majdnem 7 évesen kezdtem a sulit, imádtam, vártam.

Előzmény: jazmine35 (72984)
2hounds Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72985

Értem persze ezt is. 

Szerintem adj magadnak még egy fél évet, aztán megint jól átgondolod az egészet.

Nekem mondjuk nem is volt más választásom, itt nem lehet visszafogni a gyereket, hacsak nincs nagyon nyomós ok (erős szellemi vagy érzelmi elmaradottság), emellett az anyagi részét sem tudtuk/akartuk még egy évig vállalni. De nem bánom, hogy így alakult, igaz, játszanak is, de ugyanúgy óráik vannak, mint Mo-n, csak nem akkora tempóban haladnak, mint az otthoniak (mondjuk nem is 6 évesek, csak 4-5), de pl. betűket tanulnak olvasni (van suli, ahol írni is, nálunk nem), rövid szavakat összeolvasni. Számokkal ismerkednek. Ami nagyon jó, hogy nem zavarják őket bele egy olyan tempóba, amit nem bírnak, de azokat a gyerekeket meg, akik ügyesebbek, nagyobb teljesítményre ösztönzik. A többi része kb. ugyanaz az oktatásnak, mint egy középsőben, nagycsoportban, kézművesség, versek, mondókák, környezet ismeret, kicsi vallás, stb. Szóval ez se csak játszóház, nyilván nem olyan komoly, mint egy otthoni első osztály, de simán van olyan, ha nem "nehezebb", mint egy nagycsoport.

Előzmény: jazmine35 (72984)
jazmine35 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72984

márc.

az a baj, hogy nem lehetett összehasonlítani az iskolarendszereket.

itt aug. 31-én még ovis vagy, szabadjáték, 1-2 foglalkozás kezdeményezés, jó esetben sokat vannak levegőn - aztán másnaptól hopp, napi 5 óra, ok, eleinte még 15-20 peces blokkok, de néhány hónap múlva már nem.

Alapvetően nem attól félek, hogy nem elég okosak, ügyesek, "méretesek" - hanem hogy elég monotóniatűrők, nem tudnak annyi ideig feladatban maradni, mint kell. Tehát alapvetően a mentális érettség a fő, a nagyon most látom már ezt.

Előzmény: 2hounds (72983)
2hounds Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72983

Én a sajátomon látom, hogy 1 év mekkora idő, tavaly ilyenkor még a pálcika embereit se lehetett nagyon felismerni, havonta kb. 1x rajzolt, akkor is csak kérésre, nem szerette, utált színezni, összecsapta, stb. Van egy kutya rajza, amit épp annyira lehetne ufónak nézni, mint hajónak, vagy kutyának, az atyaúristen meg nem mondaná, hogy a saját kutyánkat rajzolta le. Most ég és föld a különbség, teljesen jó rajzokat készít (az embereken valami tipikus tulajdonságát az illetőnek felismerni, királylány szokynában, precíz körök, négyszögek, házak, virágok, stb.), a kutyát újra lerajzolta, egyértelműen eb, sőt a színei miatt tudni lehet, hogy a mi kutyánk. A színezése gyönyörű és pontos. Kitartóan is csinálja, pláne most rákapott a számos színezőkre. Fél év alatt akkorát változott, hogy na. 

Itt mondjuk más, itt a suli előbb kezdődik, most "elsős", ő az egyik legkisebb - méretre mindenképp, pont ma mértem le, 15 kiló és 101 cm. Törpe a többihez képest. Korra is elég fiatal, sok társa már a nyáron 6 éves lesz, ő meg májusban még csak 5. Izgága, ficereg, energikus, de teljesen jól megállja a helyét a suliban minden tekintetben, agyilag meg a legjobbak közt van, nagyon dícsérik. Ő abszolút érett volt, amire itt kellett, és szerintem jövő szeptemberre az otthoni követelményekre is be fog érni.

Szóval csak azt akarom ezzel mondani, hogy adj még magatoknak egy kis időt, fél év alatt nagyot változhatnak, fejlődhetnek, még akkor is ráérsz dönteni. Ők mikoriak is pontosan? Melyik hónap?

Előzmény: jazmine35 (72981)
aszil Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72982

Áki tuti nem megy jövőre, július végi és mint írtam múltkor a finom motorikája eléggé el van maradva az életkorának megfelelőtől, így a szakvéleményért sem kell majd túl sokat kilincseljek, hogy nem lesz jövőre alkalmas az iskolára.

A nagyom 7 és fél éves volt amikor elkezdte a sulit (márciusi születésű), korábban "halálos" lett volna:) Ákos pedig sokkal elevenebb, izgágább, persze sokat fog még alakulni, de kell neki a plusz 1 év az biztos!!! A szókincse, tudása magasan feleltte van az életkorának, de az iskola ugye nem elsősorban erre épít :(

 

Egyébként jár neki a heti 1 vizes fejlesztő torna, de eddig 1x jutottunk el a 4 alkalomból, mert 2x beteg volt, 1x pedig a farsang kellős közepéről kellett volna elrángatni, azt pedig nem vállaltam. Az az 1 alkalom nem tetszett neki, de remélem lesz ez még job is :)

Előzmény: jazmine35 (72981)
jazmine35 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72981

A lányomat 1 hónapja hordom balettre, nagyon szereti. Év elejétől befizettem őket az ovis különtornára is, rájuk fér, mert szörnyen keveset mozognak...

Én nyáron akarom őket úszótanfolyamra vinni, de ennek a fő oka, hogy a sport osztály felvételijéhez kell majd.

 

Én meg itt tipródok, mi legyen velük, menjenek-e jövő ősszel suliba, vagy ne, többiek, nálatok hogy lesz? A báttyjukon látom, hogy neki nagyon-nagyon kellett ez a +1 év, ég és föld a tavalyi és a mostani érettsége... Ráadásul nagyon nem akarnak külön osztályba járni, szóval ha semmi nagy gubanc nem indokolja, akkor egyszerre kellene őket beiskolázni. A lányom megül a fenekén, most is feladatban marad - de közben rém játékos. Az öccse szókincse, memória meg ijesztően jó, de a rajzkészsége kb. -os, most mondjuk szépen javul. Méretre rendben vannak.

2hounds Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72980

O, koszi, igy mar vilagos!

 

Akkor szerencsere a mi tornank jo hely, pont mondtam is anyaeknak, hogy valszeg nem a gyerekem lesz a következö Berki Krisztian, es nem azert, mert keptelen lenne ra, hanem mert az oktatas tök nem olyan jellegü. Ezeknek a kicsiknek csak annyi a 60 perces heti 1 ora, hogy mikor bemennek, mindenfele futkarozos, ugrabugralos feladattal bemelegitenek, aztan a sulibol ismert lazitas-nyujtas, karkörzesek, stb. A legtöbb ide-oda hadonasz, de nem varjak el töle, hogy jol, plane szepen csinalja, csak csinalja, ahogy tudja, ha nagyon mast csinal, akkor az edzö egy szo nelkül (vagyis nem ordit, nem hibaztat, stb) odamegy, es a helyes tartasba mozditja, stb. Utana pedig a rendes szertornahoz hasonloan cserelgetik a helyszineket, csinalnak mindenfele elökeszitest 3 szeren: gerenda, korlat es ugras-talaj kombo, de vegig segit az edzö, biztatja öket, stb. Ök is eszetlenkednek persze, hiszen 5 eves körüli mind (Tomi a 4,5-tel sztem a legkisebb, meretre biztosan), de sose fenyitik öket, sose varnak el olyat, amire a gyerek nem kepes, tenyleg az a lenyeg, hogy mozogjanak - na ez maximalisan benne is van, a 60 percet tenyleg vegigpörgetik nekik, nincs egy perc megallas se, esetleg csak lassubb feladatok. A vegen van egy nagy leg-matracon ugralas, szaladas, tombolas, stb, es a legvege pedig lelazito, lenyugtato 5 perc - ezt is komolyan veszik, sparga elökeszites, nyujtas, lazitas, stb. Szoval egy nagy jatek az egesz nekik, ugy latom. Ugyanakkor a gyerekek erzik, hogy azert munka is van benne: "vizsgazni" kell minden negyedev vegen, ill. alatt folyamatosan: megvan, hogy az elsö szinten (Tomiek) mit kell teljesiteni, es azt gyakoroljak minden oran, az edzö meg irja a nevük melle egy füzetbe, hogy sikerült-e. De semmi extra, csak ilyenek, hogy bukfenc, a kisgerendarol tudjon leugrani paros labbal, erkezesi pozicioba, es utana szepen kihuzni magat, meg tudjon vegigsetalni a gerendan (nem a szupermagason, csak egy 30 cm magason), stb. Szoval egy 4-5 evesnek egyaltalan nem teljesithetetlen doglok.

A nagyobbaknal is ezt latom: elvarjak tölük, hogy a gyerekek sajat magukhoz kepest a maximumot hozzak ki magukbol, de nem kenyszeritenek semmit, amire a gyerek csak oriasi aldozatok altal lenne kepes, egyertelmüen az elsödleges cel, hogy elvezze is a gyerek. Hogy eközben komolyan is veszi a dolgot, meg az edzök is a gyerekeket, hat az szerintem nagyon jo, meg akkor is, ha nem lesz belölük soha olimpikon. Lenyeg, hogy örömmel mozognak.

 

Amit az angolrol (vagy mas nyelvröl) irsz, tökre egyetertek! Meg sajnos az uszodassal is, nalunk is ez megy a legtöbb edzönel, marmint "nalunk" otthon a regi uszodamban. Mint ha egy falka megvetendö kis allathoz szolnanak.  :(

Előzmény: :: kis halacska :: (72979)
:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.03.04 0 0 72979

Az oviban azt az elvet vallják, hogy a legjobb fejlesztés az értelmes szabad játék. Ha ennek a keretein belül egy jó pedagógus változatos érdekes dolgokat csinál, jó témákat hoz be, az nyilván nagyon jó, és akkor tök mindegy, hogy ez az oviban van, vagy az ovin kívül, ingyenes vagy fizetős keretek közt zajlik-e.

 

Igazából minden azon múlik, hogy milyen az a konkrét különfoglalkozás. Nyilván nincs semmi baj azzal, hogyha egy gyerek jár valami sportra, táncra, akármire.

 

A kiscsoportnak azért sem ajánlják, mert simán előfordul az is, hogy egy különfoglalkozás nem köti le az ekkora gyerekeket (a mi csoportunkban L. az egyik legnagyobb, de van, aki csak most volt 3,5 éves sincs, van 2 gyerek, aki még nem szobatiszta) 45-50-60 percen át, és elkezdenek mást csinálni. Ez itthon és az oviban nyilván nem gond, de komoly gondot, stresszt, akár konfliktushelyzetet okozhat egy fizetős, csoportos foglalkozáson, egy olyan pedagógus, vagy oktató esetén, aki nem ismeri eléggé a gyereket, mert max. heti 1-2 alkalommal látja csak. Főleg ha esetleg nem is annyira ért a gyerekekhez. És főleg, ha esetleg a profitmaximalizálás érdekében túl nagy csoportot vállal be.

 

 

 

Egyébként a különfoglalkozások, jó része (persze nem mind) szerintem tényleg elég erőteljesen teljesítményorientált, nem a gyerek fejlettségi szintjéből és életkori sajátosságaiból indul ki, hanem az "egyszerűbb gondolkodású" szülők igényeire koncentrál ("ha már fizetek, akkor lássam, hogy a gyerek tud is valami újat felmutatni, de azonnal"), ezért sokszor a gyerekek nem tanítva és fejlesztve vannak, hanem kb. idomítva. Az oktatók nem hosszú távú célokra, hanem rövid távúakra koncentrálnak. Ez alapjaiban rossz szemlélet. Teljesíteni kell, stressz van, monoton feladatok vannak, szankciók vannak, az oktató szemmel láthatólag nem ért a gyerekek nyelvén, sok esetben nem szakember, és pl. nem a koruknak megfelelő feladatokkal próbálkozik.

Ez igaz volt arra a korizásra is, amire mi mentünk, meg arra a tornára is, amit  megnéztünk (és amire végül nem mentünk).

 

Mondjuk a kreatív különfoglalkozások, pl. néptánc, kézműves dolgok pont a kreatív, szabadabb jellegüknél fogva szerencsére nem tolódnak el ebbe az irányba. Meg ott a szülői elvárások is mások, mint egy idegennyelvi vagy sportfoglalkozásnál.

 

De szerintem pl. a gyerekangol foglalkozások nagy része tényleg nagyon-nagyon gáz. OK, a gyerekek bizonyos idő után el tudtak énekelni gyakran förtelemes kiejtéssel egy-egy angol gyerekdalt, tudnak pár mondókát, meg el tudtak sorolni pár állatnevet, ilyesmit, de maga a módszer meg az ott  szerzett minimális ismeret  semmivel nem járul hozzá ahhoz, hogy később majd meg tudjanak jól tanulni angolul. Sőt, azzal, hogy egy teljesen természetellenes, hibás képet alakít ki az idegen nyelvről, kifejezetten káros.

 

A tornán, amit megnéztünk az volt, hogy egy gyengekezű oktató  ott  parancsolgatott a csoportnak, a gyerekek meg a maguk módján rendetlenkedtek, nem csinálták, amit mondott, nyelvet öltögettek a háta mögött, magyarán kőkeményen ellenálltak ennek a hangnemnek és az egész foglalkozásnak. Ez egy bemutató óra volt, ezért néhány szülő is bent volt, és nézte a foglalkozást: ők szörnyülködtek, meg sóhajtoztak, hogy mindjárt elsüllyednek szégyenükben, hoyg hogy viselkedik a gyerekük... Szóval káosz. Mondjuk ez biztos szélsőséges példa, gondolom biztos nem mindenhol ilyen egy művészi torna foglalkozás, de itt a mi közelünkben, ahova legkönnyebben el tudtunk volna menni, ilyen. (A foglalkozások állítólag egymásra épülnek, ezért heti 2x kell menni, és fél évet előre egyben fizetni.) Szóval szülői és pedagógusi szemmel katasztrófa volt! L-nak meg nagyon tetszett, mert órási tükrük voltak, meg zongora is volt bent! :)

 

A uszodában, ahova járok, az úszó és szinkronos edzéseken meg táborokban vannak edzők, akik úgy beszélnek a gyerekekkel, mint egy lábtölrővel.

 

De én keresgélek valami jót, mert akarok találni L-nak valami olyan sportfoglalkozást, ami élvezhető, sokat mozozgnak, ahova jó kedvvel megy és jó kedvvel jön ki.

 

Kíváncsi vagyok a véleményetekre és a tapasztalataitokra.

 

 

Előzmény: 2hounds (72977)
vuky17 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 72978

Sziasztok! 


Bocsi a zavarásért! Még mindig a segítségeteket kérném....

 

Végzős hallgató vagyok csecsemő- és gyermeknevelő, gondozó szakon, szakdolgozatomhoz olyan szülők segítségét kérném, akiknek van bölcsődés és/vagy óvodás korú gyermeke(i)


Kérdőívem linkje:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFU1Zm5mZy05VW1RbFZHdFo0ZGwyM2c6MQ 

 

Akik eddig kitöltötték, azoknak nagyon szépen köszönöm!


Előre is köszönöm a segítséget!

Reni   

 

2hounds Creative Commons License 2013.02.28 0 0 72977

Miert nem javasoljak?

Tomi ugyan fel evvel idösebb, mint Lilla, ö otthon mar közepsös lenne, de azert erdekel, mert ö mar regota jar külön foglalkozasra, igaz, szellemire - magyar "iskola" (nyilvan ovisoknak valo dolgokat csinalnak) ugye, minden, vagy minden 2. szombaton 2-3 ora.

Januar ota pedig jar tornara is, szertorna elökeszitöre. Nagyon szereti, annak ellenere, hogy marha kesön van, este 6-7-ig, mondjuk elöbb oda se ernenk, fel 6-ig oviban van. Heti 1x van a torna. En ugy erzem, neki nagyon jol jön, mert a suliban meg oviban igy telen edes keveset mennek ki, es meg ha gyalog is jövünk-megyünk, akkor sincs kint sokszor napi 2x20 percnel többet. (Plusz az "intezmenyes" udvari idö, ami a nullatol lehet 1-2-ora max. De ha esik, akkor nem mennek ki - vagyis eleg gyakran...) Otthon meg kb. a csillarrol log le, meg örökke fejenall, celba ugral a kanape karfarol, maszokazik a konyha szekeken, meg rohangal, motorozik bent a mini lakasban.

Előzmény: :: kis halacska :: (72976)
:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.02.28 0 0 72976

A mi ovink egyébként a kiscsoportosoknak elvből nem szervez semmilyen különfoglalkozást az év folyamán, mert azt vallják, hogy pedagógiailag/lélektanilag ez kifejezetten ellenjavallt.

Júniusban már lesz nekik egy 2 hetes "intenzív" úszótanfolyam.

(Mondjuk tudom, itt a topikon a legtöbb gyerek már középsős, ezért már jobban érintett a témában. Különben L is már kezd megérni a dologra, balettért, tornáért is nyúz, voltunk is egy helyen, de inkább még keresgélek.)

:: kis halacska :: Creative Commons License 2013.02.28 0 0 72975

Korira jártunk, de nem az ovi szervezésében.

Az itt nálunk (Bp. II.) 2000 ft/fogalkozás (50 perc). Ez az ár tartalmazza a pályabelépőt is (1200 ft), tehát maga a foglalkozás ára tkp. 800 ft-ra jön ki. (Utána bentmaradhat a belépővel a pályán akár zárásig. Ha bír. :) )
10 alkalmas bérlet: 15.000 ft.

 

 

bobka2006 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 72974

Dunakeszi: kézműves foglalkozás 600 Ft/ alk, zeneovi 600 Ft/alk, úszás 1600 Ft/alk ( belépővel együtt az Aquawordbe, kísérő ingyenes )

Előzmény: torkrisz (72969)
torkrisz Creative Commons License 2013.01.17 0 0 72973

köszi mindenkinek aki leírta, náluk hogy működnek az ovis különórák   Krisz

vuky17 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 72972

Sziasztok! 

 

Bocsi a zavarásért! Még mindig a segítségeteket kérném....

Végzős hallgató vagyok csecsemő- és gyermeknevelő, gondozó szakon, szakdolgozatomhoz olyan szülők segítségét kérném, akiknek van bölcsődés és/vagy óvodás korú gyermeke(i)! 

 

Kérdőívem linkje:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFU1Zm5mZy05VW1RbFZHdFo0ZGwyM2c6MQ 

 

Akik eddig kitöltötték, azoknak nagyon szépen köszönöm!

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Reni

 

dobsika Creative Commons License 2013.01.15 0 0 72971

Ádim jár heti 2x 45 perces judora: 6500ft/hó és heti 1x zeneoviba, aminek ára 700ft/foglalkozás.

Mikolt Creative Commons License 2013.01.14 0 0 72970

nalunk a heti 1 neptanc 3500, az ovis karate 4000, az iskolas karate 7000 heti 2x, a foci egy felevre 16e heti 2x, torna 5000. vannak mindenfele kedvezmenyek, ha felevet egybe fizetsz, ha teso is jar.

torkrisz Creative Commons License 2013.01.14 0 0 72969

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, a Csevejre és a 2008. I. félévesbe írogatok mostanában már csak ritkán.

Óvidai különfoglalkozások árai érdekelnének engem. Olyan is amit esetleg helyi óvónéni tart, és olyan amiért az oktató kijár az oviba. Angol/ német, mindenféle torna, sakk, foci, úszás és társaik. Ahol havi díj van ott figyelembe veszik -e ha beteg a gyerek egy hétig és nem megy? Valamint az is érdekelne, ha tudtok róla, hogy a fizetős különfoglalkozások árának kialakításába mennyire szól bele az óvoda vezetősége. Fővárosi ovi is jöhet, de nagyon örülnék vidéki kistelepülések ovijainak is.

Nálunk sajnos az óvodavezetés városi szinten ( 5 ovi) egységesíteni akarja a különfoglalkozások árát, azzal a felkiáltással, hogy nem lehet leterhelni a szülőket ezekkel a(z) (egyébként teljesen szabadon választható)kiadásokkal. Így arra kényszerítve az oktatókat, hogy alacsonyabb összegért is vállalják az órákat (mert ugye nem akarja cserben hagyni a gyerekeket/ szülőket), vagy menjenek isten hírével, függetlenül attól, hogy a gyerekek/ szülők szeretik, és természetes hogy nem kerülhet minden ugyanabb az összegbe.

Előre is köszi mindenkinek aki lerja pár sorban, náluk mi mennyibe kerül. A mail címem publikus.

torkrisz

myrtill82 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 72968

Mennünk kell hozzá,mert a 4 éves "státuszon" nem voltunk még...már 2 hónapja...szerencsére ismerős,szoval ha ugy látja és kell segitség akkor vele meg tudom beszélni..

Előzmény: Trollka74 (72963)
myrtill82 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 72967

De van,de akkor azt mondták nincs elkésve.Ákos "csak" 98cm:)szoval a méretében van futóbicó....:)

Előzmény: Trollka74 (72965)
vuky17 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 72966

Sziasztok! 

Bocsi a zavarásért!

Végzős hallgató vagyok csecsemő- és gyermeknevelő, gondozó szakon, szakdolgozatomhoz olyan szülők segítségét kérném, akiknek van bölcsődés és/vagy óvodás korú gyermeke(i)! 

 

Kérdőívem linkje:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFU1Zm5mZy05VW1RbFZHdFo0ZGwyM2c6MQ 

 

Előre is köszönöm a segítséget!Reni

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!