Felülvizsgálják a forgalomban lévő tankönyveket – mondta Magyarország élőben című műsorunkban a köznevelési államtitkár. Czunyiné Bertalan Judit szerint így kiszűrhetők lesznek a gyakran hét-nyolc éve meglévő tartalmi problémák.
„A pedagógusoknak, akik tanítanak ezekből a tankönyvekből, módjukban áll, hogy visszajelezzenek. Nyilván meg kell vizsgálni, de mégiscsak a tankönyv tartalmáról egy tantárgypedagógusnak és egy pszichológiai lektornak kell megmondani, hogy az illeszkedik-e a tananyag tanításának módszertanához mondjuk, de nyilván ezeket az eseteket meg nézni, meg kell vizsgálni” – fogalmazott a köznevelési államtitkár.
Tartós tankönyvek a puhafedeles, ragasztókötött papírcsomók, nem is keménytáblás fűzött kötéssel-nem csoda, ha széthullik, csak tudnám mi kerül bennük 1000 Ft körüli összegbe, amikor a piacon jóval olcsóbb ár is elérhető, főleg nagy példányszámban
Csak ott van gyerek, aki tabletten sok mindent talál az unalmas szorzótábla ( 4 alapművelet) biflázása, magolásán kívül.
Én a szorzótáblát az irka hátlapjáról hátratett kézzel magolva tanultam és ez még jót tett az egyenes testtartásnak is.
Az alapműveletek megtanítása az iskolai alsó tagozat feladata beleértve írás olvasás is és a többi tantárgy feszültségoldóként segítse a gyerekek fejlődését.
A könyveknek azonban nem csak a tartalmával vannak bajok. Tartós könyvvé lettek nyilvánítva egyes munkatankönyvek. Ez ugye azt jelenti, hogy nem lehet őket rendeltetésszerűen használni, mert akkor ki kell fizetni. Lehet ugyan fénymásolni, de az sincs ám ingyen ... akkor meg mitől is ingyenes az ingyenes tankönyv? De az egyik gyereknél pl. már az első kinyitáskor (bekötés kezdetén) kiesett a lapok fele ... mentünk a suliba sokadmagammal jegyzőkönyvet felvetetni ...
Nekem az 2006 óta 2 ötödikesem/hetedikesem is volt - két különböző iskolában ... de ezekkel a szarokkal nem találkoztunk ... tán, mert volt miből választani. Úgyhogy lehet azzal mosakodni, hogy mikor íródtak ezek, de azt nehéz lesz bárki másnak a nyakába varrni, hogy anélkül tettek az állam által ajánlottá bizonyos könyveket, hogy megnézték volna, mi is van bennük ... érdemes lenne megkapargatni, hogy mely kiadó produktumai is ezek ...
Heine; A Romantika mint téma, beszélgetési téma: Nyugatimádat. Hogy a bánatba jön ez a kettő össze?!
Romantika és Nyugatimádat?!
Berzsnyei Dániel: Levéltöredékek barátnémhez Beszélgetési téma: Hogyan töltjük időnket? Hát ööö...oké....valahol értem én a logikát.
De Romantika és Nyugatimádat?!
Huszt. Beszélgetési téma: Életvezetés. He?! Mi van? ha hazafiasságra nevelés lenne, érteném. De életvezetési tanácsok? Mi köze a kettőnek egymáshoz? Sírok.
Szózat. -Sok a viszály a mindennapokban is. MI?!
Puskin: Pedagógusok kudarcai. Na ez legalább stimmel. Nagy kudarc az egész tankönyv.
Goethe. Miért gyönyörködünk a harcban? Mármint ki? Mert én tuti nem.
Jókai, Kőszívű, zsibárus: Mi érték, mi nem?
Valamint Kell-e a házasság?
A kőszívű kapcsán erről kell beszélni?! Házasságról? Ez a fő mondani való a tankönyvszerző szerint??
De találok én is ki ilyeneket.
Egri Csillagok. Beszélgetési téma: vajon a törökök hazamentek volna-e, ha van rezsicsökkentés?
Pál utcai fiúk: Beszélgetési téma: A gittegylet és az unortodox gazdaságpolitika kapcsolata.
Háború és béke: beszélgetési téma: miért rossz a valóságsó?
Shakespeare Hamlet. Beszélgetési téma: orosz barátink napjainkban.
Na, tudok még ilyet, ha kapok az államtól pár milliót írok egy egész tankönyvet. Egy perc alatt tudok hülyeséget kitalálni, és fele millió és elég nekem amit osztogatni szoktak.
„A szövegrészlet nem megtanulandó kinyilatkoztatás, hanem amint a bekezdés felett jól látható, aBeszéljük meg! című vitaindító modul része, amely így fejeződik be: ’Mi a véleményed?’” – válaszolta Valaczka András arra a kérdésünkre, milyen szerzői szándék áll a mögött, hogy egy általános iskolai tankönyvbe belekerült egy a „nyugatimádatról” szóló passzus, majd hozzátette: „Aki a kiragadott részlet folytatását is elolvassa, láthatja, hogy nyugatellenesség helyett Bölöni Farkas Sándor amerikai útjáról van szó, s a szöveg így fejeződik be: ’amerikai beszámolója a reformnemzedék bibliájává vált’”.
Ez a videó...röhej. De szörnyűbb, hogy a készítő szerint ez jól van így, ilyen a való világ.
Értelmezzük ezt.
A való világban bácsik gyerekek fejét verik szét baltával, és méhek szúrják ki a tettes szemét.
Mindez érdekes abban a viszonylatban mi szerint a könyv meg aztállítja, ne nézzünk a TV-ben ,,bunyós-öldöklős" filmet és mennyire rossz az erőszak. Na ez most hogy van ilyenkor?
Vagy örüljünk hogy nem pornó, vagy a texasi láncfűrészes került fel?