Ha valaki esetleg otthon van gumiarábikumos-dikromátos eljárásban, az megoszthatná a tapasztalatait a papír előkészítésével kapcsolatban (zselatin vagy PVA). :)
Egy perverz ötlet: Lehet-e ambrotípiához hasonló hatást elérni zselatinos emulzióval (természetesen üveglemezen)? A technikát hasonlóan képzelem el: felvétel, hívás, stopfürdő, fixálás, mosás, majd szárítás után a nem emulziós oldal festése.
Ennek igazán örülök. Több régi eljárást kipróbáltam, de elsősorban a kollódiumos nedves elejárás foglalkoztat, ezen belül is a klasszikus ambrotípia, a másolótechnikák közül pedig a argentotípia. Lassan hatodik éve foglalkozok ezekkel az eljárásokkal. Egy ideje előkészületeket folytatok a dagerrotípia kipróbálására is, bár annak még nagyon az elején járok.
Érdekelne, hogy mások hogy csinálják. Milyen felszerelést használnak, hogyan világítanak, mérik a fényt és exponálnak. Milyen vegyszereket és formulákat próbáltak ki, és minden ebben a témában.
Tiszteletem, van itt valaki, akit komoly szándékkal érdekelnek a történelmi fotográfiai eljárások - kollódiumos nedves eljárás /ambrotípia..../, argentotípia, cianotípia vagy esetleg a dagerrotípia, vagy bármi hasonló... és szeretnének ezekről a csodálatos technikákról eszmét és tapasztalatot cserélni?