Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.10 0 0 2
Tulajdonképpen azt szeretném világosabban látni, hogyan fejlődött a zongora mechanikája és vele kölcsönhatásban a zongorajáték technikája. Mennyiben tekinthető ez a fejlődés lezártnak? Hol tartott a nagy zongorista zeneszerzők idején, speciálisan Lisztnél? Ez így már értelmes a korábbi kérdésfeltevésemmel szemben. Termlszetesen csak útmutatást várok, hogy honnan elégíthetem ki kíváncsiságom.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.07 0 0 1
Nem rossz válasz,de sokkal okosabbak nem lettünk tőle, sebaj. Fáyt a világért se cikizném, de dühít, hogy a múlt év legjobb koncertsorozatáról nem találtam egy épkézláb kritikát. Persze rajta kívül is akad egy két kritikus, aki képes jó kritikát írni, de mástól se találtam semmi komolyat.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.07 0 0 0
Rég jártam erre... Szerintem nem kellene Fáyt most már a meg sem írt kritikái miatt is cikizni... Viszont jók a kérdéseid, szeretnék válaszolni rájuk. 1. Hogyan játszott Liszt? - Jól. 2. Felülmúlta-e valaha zongorista? - Nem tudhatjuk. 3. Mit lehet erről tudni? - Semmit. 4. Létezik-e koncert-arheológia, s vajon mit lehet kiásni? - Maximum koncert-arCheológia létezhet, kiásni pedig leginkább egy gödröt lehet. Bocs.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.06 0 0 topiknyitó
Kerestem Fáy kritikát Schiff Haydn-Beethoven-Schubert sorozatáról. Úgy tűnik nem írt róla. Kínálkozó magyarázat: 1. Nem tudott jegyet szerezni. (nem valószínű) 2. Makulátlan interpretációnak találta, aminek kapcsán nincs mód sziporkázó szellemességének megcsillantására. Nyilvánvaló, hogy ha egy koncert(sorozat) igazán zseniálisra sikeredik, akkor arra elsősorban nem a kritikus emlékfoszlányain keresztül kell visszamerengeni. Meg lehet hallgatni a felvételt. A baj ott kezdődik, ha nincsennek felvételek. Hogyan játszott Liszt? Felülmúlta-e valaha zongorista? Mit lehet erről tudni? Már kritikák is érdekesek lehetnek, de el tudok képzelni valami alaposabb kortárs beszámolót is. Létezik-e koncert-arheológia, s vajon mit lehet kiásni? Arra gondolok, hogy Lisztet hallgató zeneértők esetleg igen konkrét összehasonlítást tehettek későbbi felvételek és Liszt játéka között. Ekkor valamelyest hitelesen elmondhatnánk, hogy Liszt játéka valamihez képest valamilyen volt. Attól tartok nem túl magvas kérdés, de engem kicsit érdekel. Érdekesebb: Mennyire rekonstruálható egy zenei élmény. Mennyire egyformák és miért egy mű egy művésztől származó különböző realizációi? Interpretációi? Ez egy kicsit fárasztó téma... Megígérem, én olvasni fogom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!