Keresés

Részletes keresés

[fidelio] GáborTamás Creative Commons License 2006.01.05 0 0 16
csak poén szinten: Egyik barátomnak mutattam ezt a témát. A válasza (szintén poén szinten): Hát persze, hogy Elvist, hiszen Mozart meghalt.... :)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2006.01.05 0 0 15
Gengszter, te nagyon a szíveden viseled a köznép szórakoztatását. Ez derék és kifejezetten hálaérzetre ingerel. Magai Ferkó, ha egy iskolában nem énektanár tanítja az éneket, az lehet átmeneti állapot, de tartósan törvénytelen. Ahogy a belgyógyász sem végezhet agyműtétet. Hogy melyek az oktatás számára a kitörési pontok, arról több témában is szó volt már, így csak utalásszerűen, amit fontosnak tartok: a gyerekek aktív részvételén (előadás, improvizáció stb. - pl. Kodály- és Orff-módszer) és fejlesztésén alapuló siker, a csekély óraszámhoz igazított és módszertanilag korszerű tankönyvek, a pedagógusok (tanítók, tanárok) módszertani képzésének, a társadalom és a művészek támogató hozzáállása, a gyerek komolyzenéhez való hozzáférésének könnyítése (ajándékozzunk a gyereknek és hallgassunk vele együtt komolyzenét otthon és a kultúra arra alkalmassá teendő intézményeiben). Szimbolikusan értve: Elvist pedig ne. De nem elutálva, mert mindig a gyerek elutasítása is ott van abban, ha a tanár elutasítja, amit ő szeret. Gondoljuk el fordítva. Ha a gyerek fújjolja a komolyzenét, mit érzünk. Hogy ez megelőzzük, inkább óra előtt, után, vagy néha pár percig az elején. De nem jutalomból. A gyerekekkel együtt nézzük meg, vessézzük ki, mit tud "Elvis", és mit nem. Elfogulatlanul. Így látom.
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 14
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 13
:<- . - . - . - . - . - . - . - . \|/
[fidelio] Magai Ferkó Creative Commons License 2006.01.04 0 0 12
Úgy vettem észre,A nagyon ismert , Komolyzenészeket, mint például Mozart szeretik a gyerekek. Ma "próbálkoztam" elöször a tanítással. Erkel: Hunyadi László Opera volt a téma. Állítólag a legrosszabb , osztályba voltam,nem voltak annyira rosszak de eléggé élvezték a gyerekek. A verbunkos "ritmust" ütötte Egy-két gyerek zenehallgatás közben , vagyis szemmel láthatóan tetszett nekik a részlet az operából. Az a meggyőződésem, hogy úgy kell előadni a dolgokat, hogy felkeltse a gyerekek érdeklődését, felkapják a fejüket, az új dolgokra. Élményt kell adni nekik az énekórákon. Nemrég jártam Ausztriában , látogattam egy-két ének órát is. Tapasztalatom szerint, sokkal több könnyűzenét tanulnak az iskolában. Szolmizáció elég kevés, inkább az jellemző , hogy Orff illetve Dalcroze módszereket követve , tanulják meg a dalokat, énekeket. Vagyis ritmus, és szóló hangszerek segítségével , sajátitják el az énekek "Kíséretét". Most nem azt mondom , hogy nálunk is könnyűzenét kell tanítani, de a mostani gyerekek Mások , esetleg más iráyból közelíteni meg az anyagot , hogy érdekesnek tünjön a gyerekek számára. De vannak szélsőséges esetek LSD: olvasd;+6. hozászólás. Egy elég neves, Jó, karmester nyilatkozta ma egy Újságban: "Szemléletváltásra van szükség ",vagyis haladni kell a korral egy szimfonikus zenekarban játszó muzsikusnak a hangszerén tudni kell játszani jazzt is. "Miközben körülöttünk, zúg-zeng a műfajilag rendkivűl színes un.könnyűzenei élet, nem engedhetjűk meg magunknak, hogy a komolyzene zálszlóvivőjének szerepében a muzsikusaink még egy Dzsessz kottát elolvani se tudjanak.... "
[fidelio] ezgi Creative Commons License 2006.01.04 0 0 11
Bobikának, meg mindenkinek: " a sok jó komolyzene mellett ...", ami az énekórán előkerül... Szerintem ti nem tudjátok, hogy az iskolákban hetente 1, azaz 1 (45 perces) énekóra van. Egy héten meg, ugy 168 óra, amiből, ha leszámítjuk az alvásra fordított időt, megkapjuk a könnyűzenével eltöltött órák számát...Sajnos látszik is az országon. A többit nem írom, mert túl hosszú, majd máskor. Üdv nektek!
[fidelio] GáborTamás Creative Commons License 2006.01.04 0 0 10
Üdv Mindenkinek! Kodály országában azért kell más zenei eszközökhöz fordulni, mert a jelenlegi nem működik. Ezzel nem Kodályt szeretném bántani. 9 évet hegedültem, s már hatodik éve orgonálok. A zenét valahogy nem az általános iskolai és gimnáziumi órákon szerettem meg. Az iskolai zeneoktatásban véleményem szerint az a fontos, hogy azok az emberek, akik nem a zenével foglalkoznak majd, hozzá tudjanak szagolni a zenéhez. Tudjanak zenét hallgatni és arról korrekt módon véleményt is mondani. Azok számára, akik nem játszanak semmilyen hangszeren, a jelenlegi énekórák borzasztóan unalmasak lehetnek. TISZTELET a kivételnek!!!! Egy egyetemi zenei versenyen Meszlényi tanár úr felhozta ezt a témát. Nagyon egyet értek vele. NEM SZABAD kidobni a klasszikusokat és helyette rockzenét tanulni. Viszont azzal semmi baj nem lenne, hogy a komolyzene mellett hallgassanak könnyűzenét, s tanuljanak annak kialakulásáról, történetéről, sajátságairól. Egy szónak is száz a vége: újra kell gondolni a magyar ének-zeneoktatást és nem kell megijedni semmi új és merész ötlettől, amennyiben az nem foglalja magában nagy klasszikusok feledésbe merülését... Üdvözlettel: GT.
[fidelio] nemtom Creative Commons License 2006.01.04 0 0 9
Még csak annyi, hogy érthető is legyek: attól, hogy valaki feltette ezt a kérdést, jövőtől nem fogják Elvist tanítani, hanem tudom, hogy kormány-szinten különben is téma az, hogy a magyar zeneoktatás alapjait a rockzenére helyezzék. Ennyi.
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.03 0 0 8
Legyen Beethoven. Kérdés lezárva.
[fidelio] nemtom Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7
Huha... Mikor megláttam ezt a topicot, nem bírtam ki, hogy nem nézek bele. Most pedig nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. Szóval... Senkit nem akarok megsérteni, de nem volt egy jó ötlet összeházasítani e két teljesen különböző témát egy mondatba, sőt válaszút elé állítani az esetleges hozzászólót. Én is, mint itt a legtöbb hozzászóló, szeretem Elvis zenéjét, Mozart egyik kedvenc szerzőm. De! A két dolgot nem lehet összehasonlítani! A két műfaj között akkora távolság van (szakadék, stb, mindegy most, mindek nevezzük), amit felesleges közel hozni egymáshoz (azzal, hogy az iskolában Mozart után Elvist hallgatnak majd a gyerekek pl.), mert az nem volna természetes, nem volna jó hatással egyik a másik műfajra. Egyébként elmondanám, hogy semmivel sem éreznék magukat jobban a gyerekek az iskolában attól, hogy Elvis-dalokat tanulnak, ha érdekli őket megtanulják egyedül is. A média ömleng a könnyűzenében, aki sok TV-t néz, ösztönből megtanulja a könnyűzenei dalokat. Mozartot nem reklámozzák. Már látom: ha már ez téma, előbb-utóbb a kormány dönteni fog, és persze "újító szándékkal" belemegy a játékba. Ráadásul, amit főleg nem értek: miért kell Kodály országában más zenei eszközökhöz folyamodni a zeneoktatás "segítésére"? Teljesen felesleges. Ez olyan, mintha egyik csokis tortán hiányoljuk a csokit (!), s ezt mondjuk nem azzal oldjuk meg, hogy csokireszeléket szórunk a torta tetejére, hanem csípőspaprikát... Azért bízom benne, hogy lesz ebben a topicban ilyan hozzászóló is, aki megért, s látja e kérdésnek a veszélyét.
[fidelio] Arlette Creative Commons License 2006.01.03 0 0 6
Én Elvist is, Mozartot is szeretem. Mindenesetre úgy érzem, Elvis nem igazán az iskolai énekórákra való. Nagyon dallamos és szórakoztató, de azért Mozart zenéje minőségileg sokkal magasabb színvonalú.
[fidelio] K.Tamás Creative Commons License 2006.01.03 0 0 5
Ne legyen Elvis Mozart helyett,de nem ezért írok Nem értem,hogy pld.a Beatles miért dilettáns banda?Az Offspring,Rammstein,Korn pedig nem fülsüketítő elektrónikus borzalom. Stílusokat lehet szeretni vagy nem szeretni,de a fenti zenekaroknak igenis ,hogy van létjogosultsága.Ráadásul 10-15 percig még élvezem is Hozzáteszem,hogy középiskolában tanítok,nem zenét,de minden alkalommal hallgatunk valamit.A legkeményebb noise műfajú dolgokat (Merzbow)ugyanúgy át kell másolnom nekik,mint Purcell Artúr királyát.Az a tapasztalatom,hogy a középiskolások fogékonyak a színvonalas muzsikákra Tamásnak (4) igaza van
[fidelio] Magai Ferkó Creative Commons License 2006.01.02 0 0 4
HalihÓ! Bocs ,hogy ide irok ,de talán érthető. Tegnap halottam, egyik tavaly végzett , magyar-töri szakos tanár kollegától. Az az Általános iskola , ahol ő tanít, nincs énektanár. :) Vagyis ének szakos tanár,nincs. Ezért minden osztályban , az osztályfönök !! tartja meg úgymond az ének órát. Szegény kedves kollegának, sajnos semmi fogalma sincs, az énekről. Mondta , hogy néha zenét hallgatnak, de mivel egyébként is kevés az idő , inkább , mivel magyar szakos , az ének órán szokta feleltetni őket a versekből. Próbáltam, rávezetni talán érdemes lenne olyan zenéket hallgatni , amik kapcsolódnak esetleg a magyarhoz,pld: Versek megzenésítése, stb. Egy kicsit ledöbbentem ezen, az infon. Kérdem én, hogy fogják ezek a gyerekek, "Az általános zenei "műveltséget elsajátitani? Mi lesz velük a középiskolában? Kodály biztos rendessen ráncolná a homlokát.:) Vagy térjünk el ilyen esetben teljessen a kőnnyűzene irányába?
[fidelio] Bob Creative Commons License 2003.04.26 0 0 3
Nálunk az általános iskolában teljes mértékben bevált, hogy a sok komolyzene mellett könnyűt is tanultunk, de nem a címben említett módon. Saját magunk csináltunk kiselőadásokat, főként a jazz és a blues műfajából. Ez is könnyűzene, és szerintem igényességben össze sem hasonlítható Elvissel - pláne Eminemmel. Nagyban tanár- és osztályfüggő is a dolog, lehet, hogy én szerencsés voltam. Aztán... Az ember azt hinné, hogy gimiben már elég érettek a gyerekek komolyzene tanulására. Hát nem. Elkövettem azt a baklövést, hogy 2 évet lehúztam normál tagozaton, és láttam mi folyik ott: röhögés, bekiabálás, ropievés, kártyázás, vonyítás az áriáknál, könnyűzene címén Offspring,Korn,Rammstein és egyéb agyontorzított fülsüketítő elektronikus borzalmak. (Pedig ez azért egy elég jó nevű Bp-i gimi. Mi lehet a többiben?) Éneklés az "Érik a szőlő"nél megállt, kottaolvasás semmi, zenetöri semmi (pedig ahhoz nem kell készség, hogy bebiflázd az életrajzot). Több, mint 1 évembe telt, míg behoztam magam. Nem tudom mit kéne csinálni, de valami itt nagyon nem jó.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.25 0 0 2
Egyátalán nem ellenzem elvből a könnyűzene felhasználását a zeneoktatásban - de a címben foglalt kérdésre egyértelműen NEM a válaszom. Elvis a maga módján "nagyot dobott", s semmi kifogásom az ellen, hogy tananyag legyen - de nem Mozart helyett, hanem mellett. Sok minden van ugyanis Mozartnál, ami Elvisnél nincsen... elég csupán a két harmóniavilág "sokszínűségét" összehasonlítani.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.23 0 0 1
És ez még csak a kezdet: később Elvis helyett Eminem jön majd... végül is prozódia-oktatóanyagnak nem is rossz, de azért a harmóniavilága valahogy nem az igazi.
[fidelio] Judit Creative Commons License 2003.04.15 0 0 0
A címre utalva: Jól kinéznénk ebben az esetben. Ili, nekem sok élményem van, mert ének tagozatos voltam, emlékszem még, hogy az el condo pasa (remélem jól írtam) nagyobb sikert aratott a kórusban, mint a Bartókok. A Beatles azonban nem érdekelt minket, régen túlhaladott volt már az a könnyűzenében is, lagymatagnak számított. Illés sem mondott nekünk már semmit. Szerintem a mai gyerekeknek sem mondana többet Beatles, mint Mozart. Azonban: Mozart zenész volt, a Beatles meg akármilyen sikeres is, egy dilettáns banda. Énekből a profi zene helyett amatőrt tanítani? Minek? Mit tanul abból a gyerek? A Breatney Spierst és a többit hallják a rádióban. Az iskolában tanulják meg, mi az igazi zene. A lazább tanításnak híve vagyok, de nem a dilettantizmus tanításának. Irodalomból is Mikszáthot tanulnak, nem pedig ponyvairodalmat. Úgy jöttünk el az ének-zeneiből, hogy többet az életben nem fogunk zenével foglalkozni. Egy év múlva már az osztály fele zenélt valamilyen módon. (a méreg hatott:)) Most is nagyon sokan zenélünk a régi osztályból.
[fidelio] ili Creative Commons License 2003.04.14 0 0 topiknyitó
Kinek ne lennenek emlekei az altalanos iskolai enek-zene tanarneni ketsegbeesett hiszterikus rohamarol, mikor a 101-ik tanoran is 45 fordulatszamra kapcsoltuk a lemezjatszojat, vagy kihuztuk az arambol a hosszabbitot, amin o ketsegbeesve sopankodni kezdett, hogy ma se tudjuk meghallgatni az eine kleine nachmusikot. Es kinek vannak egyeb emlekei? (violinkulcs stb) Orulnek, ha egy-egy "civil" iskolatarsam meg tudna mondani, hany vonalas az otvonalrendszer.:-) Nyugaton evtizedek ota mashogy oktatjak a zenet. (eleve fakultativ, es nem osztalyozzak, hisz' keszsegtargy-bar mar asszem itthon sem) Beatles a tortenelem, amugy meg kozosen dobolnak, sot egyszer meghallgattam egy sajat maguk altal irt es eloadott musicalt is. (10-14 evesek) Es enekeltek! -nem is annyira hamisan, es szivesen- KErdesem: nem maradna e meg tobb tudas a gyerekekben egy konnyedebb tanitas utan, es majd meghallgatjak Mozartot par evvel kesobb... Addig is nem veszik ki beloluk a zene szeretete... Olvastam szakdolgozatot tantervezetrol 6-10 evesek szamara, MIDI, MP3, kottairo programm es zeneszerkeszto programok hasznalata allt benne. JAtekosan, alapszinten persze. Ketkedve kezdtem, de meggyozott. En ilyen oktatasra jaratnam a gyerekemet, hacsak nem kifejezetten Haydn eletrajzot szeretne biflazni 7 evesen. +mellette kakaokoncertek. Azok mas elmenyek, mint a lemezjatszo.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!