Keresés

Részletes keresés

György Rebeles Creative Commons License 2017.10.30 0 0 463

Nekem  17.-én romlott el az lg tvm. Már két hete  javítják úgy hogy abból egy hét már csere. Mindig majd holnap jönnek!

 

Pancsikaa Creative Commons License 2016.07.16 0 0 462

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Tegnap hoztam el a kereskedésböl a 97_es évjáratu 2.0  benzines Espacet. Hazafele már éreztem hogy valami nem stimmel a kuplunggal. Itthon a szomszéd akinek mühelye van megnézte és hát kuplung csere. Jeleztem a kereskedőnek aki persze hárított hogy nála semmi baja nem volt. Én kipróbálni vezetni nem tudtam a kocsit mert német papiros volt és hát a P rendszám nem teszi ezt lehetővé. Hétfön viszem édesapámhoz akinek szerelömühelye va. Ö kiállit egy hivatslos szervizlapot a hibákrol. Aztán megyek a ereskedésbe. Az a klrdésem hogy ebben az esetben nyeljem be a javitás költségét vagy igenis harcoljak a kereskedövel? A kocsival neü üentem ötven kilométert seés az elhozástol számitva két ora mulva már jeleztem is a kereskedönek a hibát. A beszélgetést rögzitettem. Tanécsot szeretnék. Elöre is köszönöm

dr_ius Creative Commons License 2016.01.29 0 0 461

6:166. § [Költségviselés]

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Előzmény: Giricica (460)
Giricica Creative Commons License 2016.01.26 0 0 460

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.

Kombinált tűzhelyet vásároltunk, sajnos nem jól működött és hosszú huzavona után -bár az árát nem fizették vissza-, de csereutalványt kaptunk. 
A kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben a szakszerviz bekötési díja újból bennünket terhel?
Nem szándékoztam kétszer bekötést igénybe venni, egyszer szerettem volna megfelelően működő tűzhelyet venni. Ha nem jól működik és garanciális cserére szorul, miért kellene kétszer fizetnem? 

 

Köszönöm, ha tudtok válaszolni!

(Euronics-ben vásároltuk egyébként...)

Replay Creative Commons License 2015.11.15 0 0 459

Valahogy úgy szól a szabály, hogy a vásárlástól számított 6 hónapig terheli az üzletet a bizonyítási kötelezettség, utána ez már a vevő dolga, tehát neked kell keresned valami független szakértőt, aki megállapítja a cipődről, hogy mi történt vele és gondolom a szakvéleményért is neked kell fizetned. Azt nem tudom, hol találsz ilyen szakértőt, talán a gugli segít.

 

 

Talán még jól is jársz, hogy te vizsgáltatod be saját pénzen, mert sokszor olvasni a különböző boltok "függetlennek" mondott szakértőiről, amik minden kifogást elutasítanak azzal az indokkal, hogy nem rendeltetésszerűen használták a cipőt.

Előzmény: fwarning (458)
fwarning Creative Commons License 2015.11.15 0 0 458

Sziasztok!

 

2014 áprilisában vettem egy Caterpillar cipőt az Aréna plázában 25 e-ért.

Mindkét talpa ugyanott eltört.

Tegnap visszavittem az üzletbe. ahol felvettek róla egy jegyzőkönyvet, majd kezembe nyomták a cipőt és a jegyzőkönyvet, hogy a továbbiak az én dolgom.

Egész konkrétan mi  teendőm? Helyesen jártak el?

Amit biztosan tudok, az a két év garancia.

(A cipő egyébként a töréstől eltekintve hibátlan állapotú, nem sokat használtam.)

Köszönöm a  segítséget!

 

 

 

P.Attis Creative Commons License 2014.11.13 0 0 457

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni az alábbi esetben!

 

2014. 10. 16-án rendeltem a www.edigital.hu oldalról 1db Samsung hűtőszekrényt, amit a Royal-Sprint futárszolgálat 2014. 10. 20-án szállított ki.
A futár a terméket bevitte a házba, de a kicsomagolást már nem várta meg. Én az átvételnél nem voltam jelen. Szüleim már a futár távozása után kicsomagolták a hűtőt, aminek az oldala sérült, benyomódások és karcolások láthatóak rajta. Felhívtuk azonnal a futárt, aki a kiszállítást végezte, jeleztük neki a hibát. Ő erre azt válaszolta, hogy nem fog visszajönni, hívjuk fel az Extreme Digital ügyfélszolgálatát. Ezt követően felhívtuk az Extreme Digitalt. Ott először azt mondták, hogy fényképezzük le és küldjük el a képeket e-mail-ben. Miután ez megtörtént, másnap ismét beszéltünk velük, ahol hossza telefonbeszélgetést követően azt ígérték, hogy kicserélik a hűtőt. Mivel 1 hét után sem történt semmi ismét beszéltünk velük telefonon, szintén hosszas beszélgetés után ígéretet kaptunk a cserére. Az utolsó ügyintéző is csak megígérte, hogy küldik a csere részleteit e-mail-ben, ami nem történt meg. November 12-én e-mail-en keresztül tájékoztattuk őket, hogy ha november 13.-a délig nem kapunk érdemi választ a csere részleteivel kapcsolatban, akkor tájékoztatjuk a Fogyasztóvédelmi Hatóságot. Egy automatikus üzenetet kaptunk, miszerint a levelünket megkapták, de ezidáig nem reagáltak erre sem.

A hűtő azóta is ugyanazon a helyen van, ahova a futár lerakta, félig kicsomagolva. 

 

Köszönöm!

GI999 Creative Commons License 2014.08.23 0 0 456

sziasztok!

németországban vettem egy autót kereskedésben ami 2 nap múlva valami szétt ment a motorban( kocsi jelenleg szervízben keresik a hibát). esetleg nem tudja valaki mi a néme. jogszabály erre ? ugyanis nem szívesen fizetnek úgy hogy 100 km mentem összesen a kocsival. ugy tudom ha export rendszámot rakattam volna rá semmit nem tudtam volna velük kezdeni de mivel német van rajta igy elv vannak valami jogaim csak sehol nem találom mik azok:). Hozzá teszem egyenlőre a kereskedő normális.köszi előre is a válaszokat

 

András80 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 455

A szervíz leírta papírra hogy elutasítja a javítási igényt? Szakvéleményt csatoltak hozzá? Hol vásároltad a terméket?

Előzmény: Árpi76 (454)
Árpi76 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 454

Történetem a lenovo garanciájával

 

2013. júliusában vásároltam egy lenovo U310-es típusú ultrabook-ot. Sajnos a készülék viszonylag hamar meghibásodott, így 2013 szeptemberében jeleztem garanciális igényemet a lenovo felé, akik elszállították a készüléket az akkori garanciális javító partnerükhöz a Jabil társasághoz a lengyelországi Bydgoszcz-be. A gépet kb. 1,5 hét múlva kijavítva visszakaptam és hónapokig boldogan használtam.
Sajnos mostanában ismét hibákat jelzett a merevlemez (a régebbi javítás is a merevlemez miatt történt), így ismét felvettem a kapcsolatot a lenovo-val, akik azóta partnert váltottak és a magyarországi Telemax Kft-hez irányítottak. Az ügyintézés nehezen indult, de a bejelentést követő 5. napon elszállították tőlem a készüléket a szervizbe.
Az igazi döbbenet azonban ma ért: Felmentem a javító cég javításkövető oldalára és egy szakvéleményt találtam ott arról, hogy a garanciát megvonták: "A készülék bevizsgáláskor kiderült, hogy abban szakszerűtlen beavatkozás nyoma található.Az idegen és szakszerűtlen beavatkozás(ok) miatt a gyártói utasítások értelmében, akészülék javítását garanciában nem tudjuk vállalni."
Mivel a készülékbe sem szakszerűen, sem szakszerűtlenül nem "avatkoztam be", azonnal hívtam a javító cég ügyfélszolgálatát. Előadtam, hogy a készülék volt már javítva a lenovo egy másik partnerénél, így a zárócímke sérülése ott történhetett. Az ügyintéző válaszában elmondta, hogy a lenovo nem adta át számukra a korábban javított eszközök adatbázisát (erre azért lenne szükség, mert az első javításhoz nem volt szükség a garanciajegyre, gyári szám alapján érvényesítették a garanciát, így a most a javító cégnek átadott garanciajegyen nincs nyoma a lengyelországi javításnak.), így nekik fogalmuk sincs erről.
Az ügyintéző szerint a megoldás az, hogy e-mailben írok egy kérelmet, amiben azt kérem, hogyméltányosságból (sic!) javítsák meg a készüléket.
A mai napon személyesen jártam a javítást végző cég ügyfélszolgálatán. Az ügyintéző természetesen nem tudott segíteni, azt tanácsolta, hogy a gyártóhoz forduljak a garancia ügyében. A gyártó oldalán az elérhetőségek viszont a szerviz oldalára mutatnak. A kör bezárult.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.16 0 0 453

Üdv!

 

Ha pl. egy tablet beadok garanciális javításra, akkor mennyi az az idő amit nekem ki kell várnom, hogy azt mondjam elég, tovább nem várok és kérem a készülék cseréjét?

Laci4444 Creative Commons License 2013.11.04 0 0 452

Köszi!

 

Majd próbálkozok a Mediában :)

Előzmény: kicsimag (451)
kicsimag Creative Commons License 2013.11.02 0 0 451

A polgári törvénykönyvben szerepel.

Jótállás Ptk 248§, erre vonatkozóan kell alkalmazni a Ptk 306§ ában leírt szavatossági igényeket

Előzmény: Laci4444 (450)
Laci4444 Creative Commons License 2013.11.02 0 0 450

Köszi!

 

Jó, hogy ilyet írtál. Már pár oldalon nézegettem a törvényeket, de sajnos ilyen egyértelmű rendeletet nem találtam. Esetleg tudnál segíteni abban, hogy hol érdemes ezeket a törvényeket keresni, ha bemegyek a MediaMarktba, akkor ott megmutatnám valamelyik vezetőnek.

Mégegyszer köszi!

Előzmény: kicsimag (449)
kicsimag Creative Commons License 2013.11.01 0 0 449

Ha cseréltetni szeretted volna, akkor ki kellett volna cserélniük.

A jótállás érvényesítésekor, te mint jogosult elsősorban  kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, tehát e kettő közül te döntheted el, hogy melyiket szeretnéd!

 

(már régen módosították a Ptk azon rendelkezéseit, hogy - bizonyos kivételek mellett- elsősorban a kijavítást lehet kérni, és ha ez nem lehetséges ,akkor lehet kicserélést!!! - csak sajnos sok márkabolt ezzel nincs tisztában)

Előzmény: Laci4444 (448)
Laci4444 Creative Commons License 2013.10.31 0 0 448

Sziasztok!

 

Most találtam rá a fórumra, és vissza is fogok olvasgatni! Addig is kérdésem lenne.

Egy év és pár hónapja vásároltam egy víz alatti Olympus gépet, ami beázott. Cseréltetni szerettem volna, de kijavították. Most működik, de ami miatt beázott, azt (telepfedél gumitömítése) nem cserélték ki, így most is beázik. Kérdésem az lenne, hogy van e mód a kicseréltetésére valahogyan. A márkaszervizesek mondták, hogy ez a bolt dolga lenne. 2 év teljes körű garancia van rá, de nem szeretném tákoltatni.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

ecniv Creative Commons License 2013.08.06 0 0 447

Köszi mendenkinek.

A 90 napos határidő jogszabályban szerepel, a szerződésben nem esett róla szó.

kicsimag Creative Commons License 2013.08.06 0 0 446

Ha ez a 90 nap eljárásjogi határidő ,akkor indíthat. (a lényeg, hogy 90 napon belül megtegye, postára adja stb. és nem számít , hogy a 92 napon érkezik meg az érintetthez)

Előzmény: ecniv (444)
dr_ius Creative Commons License 2013.08.05 0 0 445

Szerintem indíhat, de a szerződésben nem ártott volna a határidők számítását rögzíteni. Az átvétel nem számít, mert azt el tudod húzni...

Előzmény: ecniv (444)
ecniv Creative Commons License 2013.08.05 0 0 444

Kedves Szakértők, Hozzáértők!

Állami szervvel álltam szerződésben. A szerződés megszűnt. Jogszabály szerint a szerződés megszűnésétől számított 90 nap áll az állami szerv rendelkezésére, hogy esetlegesen ellenőrzést, vizsgálatot INDÍTSON (nem hatóságként, hanem szerződéses partnerként). Az ellenőrzésről szóló értesítést a megszűnéstől számított 88. napon adták postára, mi a 92. napon vettük át.

Ellenőrizhetnek még, vagy már túllépték a rendelkezésre álló határidőt?

 

 

dr_ius Creative Commons License 2013.07.24 0 0 443

Ok, itt már neked kell dönteni.

Előzmény: mosogat-Óóó (442)
mosogat-Óóó Creative Commons License 2013.07.24 0 0 442

most látom még sem szállt el az üzenet :) ... nem vagyok szerencsés a technikával! :)

mosogat-Óóó Creative Commons License 2013.07.24 0 0 441

a francba, elszállt a megírt üzenetem! :)

arról írtam, hogy most szóltak telefonon a helyi üzletből, hogy megérkezett a jegyzőkönyvre a válasz, felolvasta nekem a telefonon keresztül az eladó. arról szólt, amit eddig is mondtak szóban, hogy nem vállalják a garanciát, szavatosságot arra a hibára, ami valószínű, hogy nálam történt. szerintük a mosogatót épen adták át, át volt nézve teljesen, nálam történhetett valami mechanikai behatás. 
én meg csak azt tudom mondani, hogy 10 hónapig szabályosan tárolva a pincében állt, ki sem csomagoltuk, csak most pár hete a vizes kérésére, mikor a falhoz mértük.

 

ma reggel felhívtam az orszgáos forgalmazót is, mert úgy néz ki, hogy más fazonban is tudnak világosabb színt kínálni. kb 4 db mosogatótálcát küldenek most ide nekem, hogy tudjak választani ... igazából látom, hogy próbálnak segíteni, de ők nem látják bizonyítottnak, hogy náluk történt a hiba, én hiába mondom, hogy szabályosan tároltuk, nem történt semmi mechanikai behatás, most így utólag ezt már nem tudom bizonyítani. ha elküldöm bevizsgálásra, ott is csak azt nézik, hgoy megfelelő anyagösszetételű, megfelelő oldalfal vastagsűgú ... stb. a mosogató, azt senki nem tudja nekem alátámasztani, hogy nem nálam sérült meg a termék ... pedig most ezt kellene valahogy bizonyítanom, de nem tudom. egyre jobban hajlok afelé, ogy el kell fogadnom az ajánlatukat, mert ha nem akkor még a konyha se fog soha elkészülni, vagy nézhetünk máshol mosogatót, és akkor tervezhetjük újra a konyhabútort, lehet a megvásárolt csempe sem elég, mehetünk még venni ... szóval lehet több lesz a költség összességében, mint ha most a felkínált lehetőséggel éljünk.

 

nem mondom, hogy elégedett vagyok, mert tényleg nem tudok róla, hogy nálunk zúzódott volna meg a termék. akkor lennék elégedett, ha a megvásárolt terméket épen be tudnánk építeni, és nem kellene ilyen köröket futni ... de ezt dobta az élet, így okosan kell dönteni.

 

arra azért figyelni fogok, hogy most hiába adják nekem féláron a terméket, akkor is fogok kérni rá garanciát, nehogy újból ebbe a hibába essünk. azért mert akciózzák, az nem azt jelenti, hogy minősége miatt lett akciózva, így a minőségre kell hogy vonatkozzon akár az 5 éves garancia, szavatosság.

 

Nagyon szépen köszönöm a segítséged! a tanácsod segített magamban lerendeznem a gondolataimat.

 

Szia!

mosogat-Óóó Creative Commons License 2013.07.24 0 0 440

... az előbb szóltak telefonon az üzletből, hogy megérkezett a válasz a jegyzőkönyvre, miszerint a helyi kereskedő és az országos forgalmazó karöltve elutasítják a szavatossági, garanciális "követelésem", mivel amikor a terméket kifizettem, és elvittem az üzletből, akkor én elismertem, hogy hibátlan terméket adtak át, tehát a meghibásodás nálam történhetett. Valami ilyesmi a szöveg, most még csak telefonon olvasta be nekem az üzletből a hölgy, ez maradt meg a fejemben.

ma reggel én is telefonáltam az országos forgalmazónak, azért mert a múlt héten küldtek nekem egy plakátot, hogy a maradék 3 fazonból milyen szín maradt, mert most már inkább a szín lett a fontos, mert megvettük a csempét, a festéket, a fugát, a zománcos főzőlapot mind-mind a krémszínhez vásároltuk (a mosogatótálca is krémszínű), és most már ebből a fazonból, nincs krémszű mosogató, nem szeretnék mondjuk egy vörös színű mosogatót kapni ... az megbontaná a színharmóniát.

10+áfa ezer forint, illetve ha kisebb mosogatót válaszutunk, mert színben a kisebb mosogató fog passzolni a csempéhez, akkor valószínű 6+áfa e. ft körül "megússzunk" ezt a reklamációt.

az tény, hogy igyekszik az országos forgalmazó a "kedvemben" járni, mert most vagy 4 mosogató tálcát leszállít a  helyi forgalmazóhoz, hogy színben ill. fazonban tudjak választani ... valószínű, hogy elfogom fogadni az ajánlatukat, mert, ha nem akkor lehet kezdeni a keresgélést előről, vagy ha más méretű a mosogatótálca, akkor számolni, mérni újra mindent, és átalalkítani a konyhabútor méretét ... szóval nem kevés költség, nem kevés idő ... most épp arra hajlok, hogy a békéltető testületet és a polgári peres elljárást is elvetem. összességében, úgy gondolom, hogy nem fogom tudni bizonyítani, hogy nem ugráltam a mosogatón, nem dobáltam ... és fordított esetben, ha 6 hónapon belül lennék, a forgalmazó sem tudna bizonyítani semmit. ebben az esetben a bizonyítás nagyon nehéz. max kérhetek egy anyagvizsgálatot, de az csak arra szól, hogy a repedt helyen megfelelő vastagságú vagy összetételű a mosogatótálca anyaga, azt nekem nem bizonyítja, hogy nem én repesztettem meg a mosogatót. jelen esetben pedig ezt lenne fotnos bizonyítani, hogy kinél történt a repedés.
igazából kilátástalannak látom a bizonyítást, ezért is mérlegelek, hogy érdemes-e jogi útra terelni ezt az ügyet, kicsi esélyét látom annak, hogy változna a mostani felállás.

Köszönöm szépen a segítséged!

 

dr_ius Creative Commons License 2013.07.23 0 0 439

Igen jelenthet jogról való lemondást, ha írásban kifejezésre juttatjátok vagy te nem élsz jogfenntartással. Mindenesetre utóbbi esetben hivatkozási alapnak nem rossz.

Ha féláron adják, az tulajdonképp a károk felének viselését jelenti, kármegosztás.

Itt az ár-érték arányt érdemes nézni, hogy magyarán mi éri meg nektek. 1 év múlva egy peres úton egy bizonytalanság vagy most újra megfizetve egy új, átnézett, 6 hónap szavatos új tálca. Pénztárca kérdése is.

Írásban kell folytatni a dolgot.

Előzmény: mosogat-Óóó (438)
mosogat-Óóó Creative Commons License 2013.07.23 0 0 438

Kedves dr ius!

nagyon szépen köszönöm a szakmai tanácsodat. Tegnap voltam személyesen az üzletbe, és kértem, hogy írásban válaszoljanak a reklamációkor felvett jegyzőkönyvre, és mondtam, hogy az országos forgalmazóval beszéltem, és ott még nem vetették el egyértelműen a csere lehetőségét. Élnék azzal a lehetőséggel is, hogy ha megkapom a helyi forgalmazó írásos válaszát, akkor az országos forgalmazó felé is írok egy levelet. Amennyiben ott egyértelműen elutasítanak, akkor átgondolom a Békítő testületi eljárást.
Mit javasolsz, hogy a régi mosogatótálcától függetlenül a felkínált új szerződést elfogadjam, ami féláron kínálja a mosogatót felém? Ez jogilag jelent olyasmit, hogy elfogadtam az ajánlatukat, innentől a korábban vásárolt, sérült mosogatótálcára nem reklamálhatok?

Köszi szépen a válaszod.

Előzmény: dr_ius (437)
dr_ius Creative Commons License 2013.07.23 0 0 437

Alapesetben mivel eltelt a 6 hónap és nincs kötelező jótállási előírás az ilyen termékekre tustommal, így a helyzet a következő:

 

Nektek kell bizonyítani 6 hónap eltetlével, hogy a hiba a szerződéskötéskor is fennállt. Ez szakértői kérdés, hogy bizonyítható-e, hogy a törés anyaghiba vagy erőbehatás okozta-e. Ha erőbehatás, akkor az nem igen bizonyítható, hogy az mikor keletkezett.

 

A 6 hónap elteltét azonban feloldhatja a Ptk-nak ezen szabálya:

 

 Ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a 308. §-ban meghatározott határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított egy év, tartós használatra rendelt dolog esetében három év. Ehatáridők elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

Nos kérdés tekinthető-e menhető oknak a késői beszerelés, az hogy nem láthattad. Nem gondolnám, hogy rejtett hiba lenne, így csak a ti szubjektív körülményeitek jöhetnek szóba.

 

Ha igen a válasz, azaz menthető az ok, akkor él a hat hónapos szabály, azaz, hogy az eladó bizonyít.

 

Javaslom írásban szólítsátuk fel a kereskedőt, ha ez nem vezet eredményre akkor érdemes békéltető testülethez fordulni, az eljárás ingyenes, de nem pótolja a bírósági eljárást, ha kicsúsztok a határidőből, mert a békéltető twtületre vártok. Ugyanis az esetek többségében csak a bíórsági igény végrehajtható, mert a békéltetés önkéntes.

 

Előzmény: mosogat-Óóó (436)
mosogat-Óóó Creative Commons License 2013.07.22 0 0 436

sziasztok, segítséget szeretnék kérni tőletek:

2012. szeptemberében vettünk egy sarokmosogatót. nem tudtuk elkezdeni a konyha felújítását, mert a páromat külföldre, majd vidékre vitték dolgozni. később a távfűtés is elindult és ekkor úgy döntöttük, hogy elnapoljuk a felújítást a következő tavaszra, nyárra.
júniusban kezdtük el a felújítást, egyik szakma a másikat váltotta, eljött a vizesek ideje is, ekkor felhoztuk a pincében szabályosan tárolt mosogatótálcát. azt tudni kell, hogy az üzletbe a mosogató tálca úgy érkezett meg, hogy a karton doboza szakadt, sérült volt, vastag celluxxal volt körbetekerve, hogy ne essen szét a doboz. dobozon belül a terméken látszott, hogy bontott volt. nem volt lefóliázva, és rendesen berögzítve hungarocellel a termék ... de mivel már előleget kértek tőlünk, és nem volt lehetőség másik terméket választani, mert csak egyet szállítottak ide, így átnéztük ezt az egy terméket, kifizettük a maradék árát, és elvittük, leraktuk a pincébe, nem piszkáltuk, nem ugráltunk rajta, hanem szabályosan volt tárolva (szobanagyságú a pince, nem volt gond a tárolás).

mikor megkérkeztek a vizesek hozzánk, akkor a pincéből fel kellett hozni a mosogatót, hogy lássuk milyen mély, mert a vízórát eszerint akartuk a falra beálíltani. szóval felhoztuk a mosogatót a pincéből, majd kinyitottuk, szemre vételezés megtörtént részünkről, hogy minden rendben még a mosogantónkkal ... mérjük a falhoz, egyszer csak megszólal a szakmeber, hogy hajszálrepedés van a mosogatón belül (kb15 cm), és tényleg csak úgy lehetett látni, hogy felhívta rá a figyelmet a szakmeber. nagyon vékony, hajszálrepedésről van szó, és a mosogató krém színű, kőzúzalékos, még ez is nehezítette, hogy észre lehessen venni a repedést.
visszamentünk az üzletbe reklamálni, majd azt a választ adták, hogy a forglamazó nem cserél, pénzt sem ad vissza, hanem új szerződést kínál nekünk, van még ilyen mosogatótálcája, amit fél áron megvehetünk, igaz már csak más színben van (így bebukjuk a mosogató színéhez vásárolt csempét, gáz főzőlapot).

voltam fogyasztóvédelemnél, azt javasolták, hogy célszerű elfogadni az ajánlatot, majd a régi mosogatóra békéltető testületi eljárást kedeményezhetek.
6 hónapig az eladót terheli a bizonyítás, 6 hónap után a vevőt ... de hogy a francban tudnánk bizonyítani, hogy nem mi okoztuk a mechanikai behatást. kezdeményezhetünk békéltető testületi eljárást, ha nem vezet megállapodásra az eljárás, akkor hoz egy határozatot a testület, de ők nem hatóság, így nem köteles betartani sem a vevő, sem az eladó a határozatban foglaltat. polgári peres eljárást is lehet kezdeményezni, de itt is azon bukik a dolog, hogy nem tudom bizonyítani azt, hogy nem én követtem el a repedést. hiába ad a vízvezetékszerelő egy jegyzőkönyvet arról, hogy a beszereléskor látta a repedést, és hogy nem mi követtük el, az előző 10 hónapra viszont senki nem ad erről állásfoglalást.

még van egy olyan dolog, hogy az én szemem elég rossz, -5,5 kontaktlencsét használok mindkettőre ... és pluszban van egy olyan, ha nem megfelelőek a fényviszonyok, akkor még gyengébb a látásom. pl. volt, hogy erdei kiránduláskor ránksötétedett, és a végén fogni kellett a kezem, mert nem láttam hol van gyökér, gödör, és eleshettem volna. gyenge fény esetén nem látok élesen. az üzletben sem természetes fény volt, hanem neonos, vagy valami más, de nem túl erős. hiába néztük át a mosogatót, nem láttuk a repedést rajta, és még itthon a 2 héttel ezelőtti kicsomagoláskor is csak a szakember vette észre a repedést.

nem törtük el a mosogatót, megfelelően tároltuk, igazságtalanságnak érzem, hogy kivonja magát a csere alól a forgalmazó. mit gondoltok, van bármilyen esélyem, hogy az igazamat bizonyítsam? 

előre is köszönöm a tanácsaitokat.

ancoraa Creative Commons License 2012.07.13 0 0 435

Koszi szepen.

dr_ius Creative Commons License 2012.07.13 0 0 434

Ok, szuper!:)

Előzmény: Törölt nick (431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!