Keresés

Részletes keresés

puskaspeti Creative Commons License 2018.09.20 0 0 50

Sziasztok,

 

A debreceni pályaudvarról a 60-as években készült fényképen, egy német eredetű postakocsit látok.

Van esetleg valakinek infója róla?

 

Köszönettel:  PP

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.12.14 0 0 49

Talán mert nem korlátozott közforgalmú, hanem erdei vasút volt személyszállítással? Vagyishogyna, soha nem volt MÁV kezelésben a Gyermekvasút előtt.

zsiráftotya Creative Commons License 2016.12.11 0 0 48

Valószínű , mert ezzel a számmal állították forgalomba.

alkotasu Creative Commons License 2016.12.11 0 0 47

Ezért kérdeztem, hogy miért nem jelent meg az "F" betű is. De ezek szerint a LÁÉV-nél és elődjénél más rendszert alkalmaztak.

Előzmény: zsiráftotya (46)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.12.11 0 0 46

Végig BDax 41 nek volt számozva.

 

Előzmény: alkotasu (45)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.11 0 0 45

És akkor miért nem jelent meg ez korábban a betűjelzésben is?

Előzmény: zsiráftotya (44)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.12.11 0 0 44

Igen, Még most is megvan.

Előzmény: alkotasu (43)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.11 0 0 43

Abban volt postaszakasz?

Előzmény: zsiráftotya (42)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.12.11 0 0 42

Bdax 41 Ganz 1928.-LÁEv- 1991 Bp Gyermekvasút

Előzmény: Felek Ferenc (41)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.12.11 0 2 41

Ha bármikor-bárkinek valami előkerülne a témában...

 

A hazai kisvasutak postaszakasszal ellátott keskeny nyomtávolságú kocsijai

 

AEGV F 1 > MÁV Fa 61 > 1960.IX.17. Sárospatak - ?

AEGV F 2 > MÁV Fa 62 > 1956.VIII. felajánlva GVI – 1958.III. még Békéscsaba

 

GyVHÉV DF/s 11 – 1906. Orenstein & Koppel

GyVHÉV DF/s 12 – 1906. Orenstein & Koppel

 

NSzHÉV DF 83 – 1911. Magyar Belga

NSzHÉV DF 84 – 1911. Magyar Belga

 

NyVKV DF 301 – 1911. Weitzer János, Arad > MÁV DFk 751

NyVKV DF 302 – 1911. Weitzer János, Arad > MÁV DFk 752

NyVKV DF 303 – 1913. Roessemann & Kühnemann > MÁV DFk 753

 

BkGV CF 51 – 1913. Weitzer János, Arad (21 üh.) > 1923. CDF 51 > MÁV CF 571

BkGV CF 52 – 1913. Weitzer János, Arad (21 üh.) > 1923. CDF 52 > MÁV CF 572

 

DVEV 250 > MÁV DFka 700

 

MÁV DFk 705 –

MÁV DFx 710 –

 

MÁV D 753 > Rev. 1971.IX.30. Db. - Cegléd

Gyártva: Roessemann & Kühnemann

Önsúly: 4 870 kg

Raksúly: 5 t

Tengelytávolság: 3 000 mm

Fűtés: kályha

Világítás: villany, 4 db izzó

Kocsiszekrény hossza: 5 500 mm

Ütközők közötti hossz: 6 200 mm

Lapos bádogtető, deszka poggyásztartó

zavodszky69 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 40
zavodszky69 Creative Commons License 2016.11.27 0 1 39

Igaz,pénzügyi okai voltak a megszüntetésnek.Tengely/km volt ami egyre emelkedett.Egyre több volt a vasúti sztrájk. Nekünk pénzügyi okokkal magyarázták anno miért is térnek át közútra.

Bár a leépítés már korában elkezdődött hiszen régebben még volt mozgóposta  kocsi a hévnél is.A Máv vonalain is jóval több helyre és messzebb is jártak .

Előzmény: k.novotny (22)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.20 0 0 38

Úgy látszik, hogy a postakocsik a CSD-nél osztály jelzést is kaptak... :-)

 

alkotasu Creative Commons License 2013.05.07 0 0 37

Nem tudom, de feltételezem, hogy nem vette a Magyar Posta vissza az állományába...

Előzmény: szuszalajos (36)
szuszalajos Creative Commons License 2013.05.07 0 0 36

Ott van még ez az öreg jószág?

Előzmény: alkotasu (29)
RhB Creative Commons License 2010.08.08 -1 0 35
...
3) Gyanítható, hogy a válaszolni tudó emberkék közül többen nem olvassák ezt a topikot. Én is mindjárt kérdezek valamit a személykocsisban...
Előzmény: alkotasu (33)
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 34
1.) UIC-besorolás szerint személykocsi középsszámuk van,
2.) Akkor még nem létezett ez a topic.
Előzmény: alkotasu (33)
alkotasu Creative Commons License 2010.07.29 0 0 33
Miért ott? Hiszen ez sohasem volt személykocsi!
Előzmény: Zolcsi67 (32)
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 32
A Személykocsik topicban valamikor régebben kirészletezték ennek a postakocsi-sorozatnak a "lelkivilágát".
Előzmény: alkotasu (29)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 31
ja a kép már elmegy az eszem ebben a hőségben:
Előzmény: Törölt nick (30)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 30
Üdv én nem nagyon szoktam ide írni de olvasni elég gyakran. itt egy zöld póstakocsi:
Előzmény: Zsivany (26)
alkotasu Creative Commons License 2010.07.18 0 0 29
Istvántelek: 40 55 117 9132-0

Ki tud róla valami többet?

alkotasu Creative Commons License 2010.01.13 0 0 28
Sajnos a képlet egyszerű: az állam a közúti fuvarozásért kevesebb adót (úthasználati díj, súlyadó, stb.) szed be fajlagos egységre számítva, mint amennyi a pályahasználati díj. Magyarul egyenlőtlenek a versenyfeltételek.
Előzmény: suexID (23)
RhB Creative Commons License 2009.08.24 -1 0 27
Megy az a puska magától is! :-))) Csak így ránézésre erről keveseknek fog a postakocsi eszébe jutni. Szerintem...

Amúgy a lengyel posta is volt zöldben, csak a piros csík volt vékonyabb...
Előzmény: Zsivany (26)
Zsivany Creative Commons License 2009.08.24 0 0 26
Sajnos zöldet nem rajzoltam.
Bár asszem létezik a képgyűjteményben az is, de azért arról meg kellene kérdezni a szerzőjét.

"nagyon összekeverhető a posta-Bhv-val"

A nyúl viszi a puskát, vagy a vadász? :)))
Előzmény: RhB (25)
RhB Creative Commons License 2009.08.24 -1 0 25
Én nem forszírozom a topiklogót, de ha mindenképpen elkerülhetetlen, akkor inkább zöld legyen piros csíkkal, ez nagyon összekeverhető a posta-Bhv-val. Bár egy ilyen jól pörgő topik megérdemli... :-)))
Előzmény: Zsivany (24)
Zsivany Creative Commons License 2009.08.23 0 0 24
Üdv!

Javasolnám topiccímnek:

suexID Creative Commons License 2009.08.16 0 0 23
"2 Nem kell alkalmazkodnia senkihez (semmihez) sem, járja a maga utját"

Na igen, a MÁV nem a legrugalmasabb partner, de azért a közútnál még ez is jobb volt. Nálunk (Kecskemét) egyébként a csomagok és levelek szortírozását továbbra is a vasútállomás melletti Postán végzik, ami eleve úgy épült (nem egy régi épület), hogy a postavonat szépen beáll az 1. vágányra, a kistargoncával kimennek a levelekért, és egyenesen be az elosztóba vele. Most meg késő estétől hajnalig jönnek a kamionok tucatszámra, természetesen jókora kerülőkkel, ahelyett, hogy "házhoz jönne" a küldemény. Logikát már meg sem próbálok találni ebben az egészben.
Előzmény: k.novotny (22)
k.novotny Creative Commons License 2009.08.16 0 0 22

Én alapvetően azt sem nagyon értem, hogyan érheti meg a Postának pusztán a közúton fuvaroztatni,

 

Erre én sem tudom a választ a Postától kéne megkérdezni, de van két tippem

 

1 A kiadása többe került, mint ami bevétele lett belőle

2 Nem kell alkalmazkodnia senkihez (semmihez) sem, járja a maga utját

Előzmény: suexID (21)
suexID Creative Commons License 2009.08.16 0 0 21
Na megint okosabb lettem valamivel. :) Én alapvetően azt sem nagyon értem, hogyan érheti meg a Postának pusztán a közúton fuvaroztatni, és miért nem választja a vasutat legalább a megyeszékhelyekhez történő szállításra? Persze értem én, hogy így lehet pár évente cserélgetni a jó drága kisteherautó és kamion állományt, egyébként meg csak pár vasúti kocsit kellene karbantartatni, de azért naivan kíváncsi lennék erre...
Előzmény: k.novotny (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!