Keresés

Részletes keresés

sztgyi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 33

Rájöttem!

Rájöttem, miért nem él ez a MAGLEV topik!

Rossz helyen van a "Gördülőállomány"-ban.

Ugyanis a MALEV nem gördül, hanem lebeg!

Lebeg vagyis levitál !!!

Nem a  gördülőállományhoz illik :(, :)

sztgyi Creative Commons License 2019.01.31 0 0 32

Üdv MAGLEV topik látogatók!

 

Hová tűntetek?

Nehezen találtam erre e topikra, én is nyitottam egy olyat, ahol a MAGLEV modellekkel foglalkoznánk. Látogassatok el ide:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9239547&la=150378833

Üdv: Nagypapi

 

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.18 -2 0 31

Helló!

 

Befejezzük végre a vasutakkal kapcsolatban a 3 számjeggyel kifejezhető Vmaxokat?

www.et3.com

Előzmény: IP2000 (30)
IP2000 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 30

Helló mindenkinek!

she who Creative Commons License 2008.05.23 0 0 29
Nincs infótok arról, hogy a földrengésben sérült-e a sanghaji maglevpálya?
she who Creative Commons License 2007.04.05 0 0 28

A belső felvételeknek nem szabadna torzulni.

Egy jó maglev utasterében a mágneses hatás valahol a gravitávió és egy CRT monitoré között van.

Előzmény: volare (27)
volare Creative Commons License 2007.04.04 0 0 27

http://www.youtube.com/watch?v=c4Wb2Nxny9o

a mágeneses mező kissé árt a felvételnek

Előzmény: she who (26)
she who Creative Commons License 2007.02.14 0 0 26

 

 

Transrapid 02
she who Creative Commons License 2007.01.10 0 0 25

BUÉK 2007!

 

 

Shanghai's new commercial magnetic levitation train, on 31 December 2002. Photo: TRI

gramercy Creative Commons License 2006.12.26 0 0 24
hahaha

bár én most ír szubsztancián levitálok.... :P
Előzmény: she who (23)
she who Creative Commons License 2006.12.26 0 0 23
Boldog karácsonyt levitálók! :)
gramercy Creative Commons License 2006.12.06 0 0 22
mi újság a bajor maglevvel? München-reptér?

hallott valaki valamit? vagy ez az ottani "megszorítások" áldozata lesz?
she who Creative Commons License 2006.10.24 0 0 21
Marekp olvtárs jóvoltából:

http://news.sina.com.cn/c/p/2006-08-11/183410700209.shtml

MAGLEV tűz, Kína.

http://www.spiegel.de/img/0,1020,706327,00.jpg
http://www.spiegel.de/img/0,1020,706330,00.jpg
http://www.spiegel.de/img/0,1020,706333,00.jpg
http://www.spiegel.de/img/0,1020,706410,00.jpg
http://www.spiegel.de/img/0,1020,706339,00.jpg

Múltkori MAGLEV baleset linkek.
she who Creative Commons License 2006.09.24 0 0 20

A múltkor meg ez... :(

 

"Augusztus 11-én az egyik sanghaji állomáson kigyulladt a Transrapid egyik kocsija, a tűzben senki nem sérült meg."

 

Van erről valahol részletes leírás?

she who Creative Commons License 2006.09.24 0 0 19
"a) a pályára foglaltságérzékelő rendszert,

b) a kocsikba vészféket.

 

Az előbbi a balesetet megelőzte volna, az utóbbi meg jelentősen csökkenthette volna a becsapódás erejét, tekintve, hogy az utasok már messziről láthatták az akadályt."

 

A Rapidból kilátni előre az utastérből?

Előzmény: Gergo77 (15)
r1232 Creative Commons License 2006.09.24 0 0 18
Ilyen sebességnél mire észrevesznek valamit, már nincs idő a cselekvésre...
Előzmény: Gergo77 (15)
Gergo77 Creative Commons License 2006.09.23 0 0 17
Szia!

Nem újságíró vagyok, hanem villamosmérnök, van közöm a vasúti technikához is. És nem azt mondtam, hogy a hagyományos vasúton alkalmazott biztonságtechnika (foglaltságérzékelé pl.) egy az egyben alkalmazható lenne a Transrapidon, hanem azt, hogy valamiféle műszaki függést el kellene várni a pálya foglaltsága és a jármű menetengedélye között. Igenis vegye észre a technika (ha már csúcstechnikáról van szó), hogy van a jármű útjában valami. Hogy ezt hogyan csinálják meg, az már legyen a mérnökök dolga: az nem válasz, hogy nem lehet megcsinálni. Mindent lehet, csak pénz és szándék kérdése. Az nem tartható, hogy egy a központban a kamerát kuksoló emberre legyen bízva az utasok élete. AKKOR SEM, HA TESZTPÁLYÁRÓL VAN SZÓ.

Amit meg a vészfékről írtál, már ne haragudj, de az tényleg újságírós fogás volt. A repülős összehasonlítás nem állja meg a helyét, mert a repülőt nem lehet emberi közreműködés nélkül biztonságosan megállítani. De a Transrapidot igen. És ha ezek után nem tud újraindulni? NA ÉS? Nem az emberi élet a legfontosabb? Azért áldozzunk fel emberéleteket, hogy egy vicces kedvű utas ne tudjon némi műszaki kellemetlenséget okozni? Ennyire súlyos aránytévesztést már rég láttam. Az én alapelvem az, hogy az életmentés akármilyen nagy anyagi kárt is megér, ezért igenis kellett volna lennie vészféknek.

Üdv, és bocsi, ha túl erősen fogalmaztam.

Gergő
Előzmény: aerotrain (16)
aerotrain Creative Commons License 2006.09.22 0 0 16
Szia!

Nem régóta írok ide, de régóta olvasok. Csak nem újságíró vagy?

A Transrapid TR-03, ami a latheni tesztpályán fut, három részes. A tesztpályán a tesztelés során utasokat is szállítanak. De: csak a középső részben. Az első "kocsiban" technikai berendezések és technikai személyzet foglal helyet, mindössze 3-4 fő.

A pálya minden részén kamerák vannak, figyelik a meneteket, a kritikus részeken (3db kitérő) több kamera és egy-egy kis épületben emberek is figyelnek.

Visszatérve a lényegre. Klasszikus értelemben vett járművezető nem tartózkodik a szerelvényen. Vészfék az utastérben: a próbafutások során a szerelvény a 400-410km/h sebességig gyorsít fel. Szerinted, ha ilyenkor egy vicces kedvű utas meghúzná a féket, örülnének neki? A jármű önerejéből nem tudna ismét elindulni, hacsak nem táplált szakaszon áll meg! (Segédtáp a sínek mellett, a szerelvény kb 100-150km/h sebesség elérése után "öntápláló"!)
Mi több: visszakérdezek, szerinted a repülőgépen jó ötlet "vészféket" elhelyezni az utastérben?

Foglaltságérzékelés: mivel a Transrapid mágneses motorja egy kiterített villanymotorhoz hasonlatos, táplálni kell. Ahogyan a pályán halad, úgy kapcsolja be maga előtt és úgy kapcsolja ki maga mögött a szakaszokat, a központban pontosan tudják, hol jár a szerelvény, már csak a táplálás állapotából is. A hagyományos pályafoglaltság érzékelő berendezések egyértelműen nem alkalmazhatóak, a pálya kialakításából adódóan a baleset bekövetkeztének esélye csekély (a váltó állításával "szakadás" következik be a pályában, felvágni bajosan lehetne!).

A karbantartó járművek azonban, akárcsak pl a budapesti metrónál - béna példa, tudom - dízelüzeműek. Ezek mintegy "autóként" közlekednek a betonpályán, a betáplálás így nem látja... rádiós kapcsolatban van a központtal.

További hasonló vélemények előtt olvass, nézz utána. Mielőtt a baleset pontos okát megtalálod, azért várjuk meg a hivatalos véleményt is.

(Elnézést mindenkitől, ha pongyolán fogalmaztam, én csak egy érdeklődő vagyok a vasút terén.)
Előzmény: Gergo77 (15)
Gergo77 Creative Commons License 2006.09.22 0 0 15

Na, olvasgattam kicsit a ma délelőtti Transrapid-baleset ügyében. 29 utasból jelen állás szerint 19 meghalt, 10 megsérült. A baleset a tesztpálya jól belátható részén történt, mégpedig gyorsítás közben. Az álló objektum, aminek a vonat kb. 200 km/h-val nekiment, egy szervizkocsi volt. Ha valaki nem jártas a témában, annak elmondom, hogy az utasokat szállító kocsiban vezető nincs, az elején egy nagy panorámaablak található. Az egészet a központból vezérlik.

 

Ebből az következne, hogy az egész Transrapid cégnél nincs egyetlen "klasszikus" vasutas sem? Ha lenne ugyanis, akkor építettek volna

a) a pályára foglaltságérzékelő rendszert,

b) a kocsikba vészféket.

 

Az előbbi a balesetet megelőzte volna, az utóbbi meg jelentősen csökkenthette volna a becsapódás erejét, tekintve, hogy az utasok már messziről láthatták az akadályt.

 

Az, hogy tesztpályáról van szó, nem ad felmentést az elemi biztonságtechnika megléte alól, nem tudom, Németországban ezt hogy engedhették meg. Nyilvános létesítményről van szó, bárki utazhatott a Transrapid tesztpályán 18 euróért.

 

Jó kérdés, ez a baleset mennyire fogja beárnyékolni az egyébként nagyon ígéretes technológia jövöjét... :(

she who Creative Commons License 2006.09.22 0 0 14

Most akkor ad az EU lét?

 

nohab válasz | megnéz | könyvjelző 1999.11.11 12:35:58 (3022)


Hallottátok, hogy a németek egy Hamburg-Berlin-Prága-Budapest nagysebességû mágnesvasutat terveztek? 2015 ig kész
is lenne!!! (addig itt még a 4-es, 5-ös metró se lesz meg....) Erre a magyarok élbõl aszonták, hogy nincs rá igény Magyarországon.. Honnan tudják megválaszolni akkor, amikor még tiszta új a hír???


Nem lehet, hogy a magyar közösségi közlekedés
tudatos sorvasztása folyik itten?????????

Lehet, de félek, hogy inkább rémhírterjesztés
általad. A vonal teljes hosszának kiépítési költsége mai áron 3.400 milliárd forint lenne, ebbõl hazánkra kb. az 1/6-a esne. Senki nem mondta azt, hogy ne legyen, mert nincs rá igény, szó szerint idézek:

(Bán Tamás, KHVM) "... a minisztérium vezetése
örömmel üdvözölte a magyar és német
fõváros közötti, háromórás
eljutást biztosító vasútvonallal kapcsolatos
elképzelést...."

"... a szakértõk ugyanakkor úgy vélik: Magyarországnak
az elkövetkezendõ 15 évben nem lesz lehetõsége
érdemben hozzájárulni a mágnesvasút
megépítéséhez....Így a gyorsvasút
magyarországi szakaszával kapcsolatos elképzelések
megvalósítása csak akkor képzelhetõ
el, ha azok finanszírozásának fõ terhét
az EU magára vállalja..."

(Lukács András, levegõ munkacsoport) "...pazarló
elképzelés a mágnesvasút Budapestre vezetése...Mivel
ekkora beruházás nyilván nem valósítható
meg állami támogatás nélkül, a szükséges
pénzt nagy valószínûséggel a vasút-korszerûsítésre
vagy -építésre szánt keretbõl vonnák
el, ami gyorsíthatná a hagyományos vasutak lepusztulását...

she who Creative Commons License 2006.09.07 0 0 13

Taurus007!

 

Tetszett a beszámoló.

Egyetlen kérdésem lenne: a két teszt kör mennyi ideig tartott ajtózárástól nyitásig?

Előzmény: Taurus007 (4)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.24 0 0 12

1. A Papa kedvéért

2. A Mama kedvéért

3. Az én kedvemért

4. A topiclakók kedvéért

5. A Te kedvedért

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train

 

Olvasd el a linkekkel együtt.

Előzmény: Levi12 (11)
Levi12 Creative Commons License 2006.07.23 0 0 11
A maglev az a vonat ami 430-al megy?
uzsgyiremot Creative Commons License 2006.01.21 0 0 10
Gondolom hallottátok, hogy hétfőn a Frei-dossziéban is lesz szó a shanghai maglevről.
fant0mi Creative Commons License 2006.01.16 0 0 9
http://video.google.com/videoplay?docid=2926400396387878713&q=maglev
exmv Creative Commons License 2006.01.14 0 0 8

Az első link helyesen:

 

http://www.transrapid.de/cgi-tdb/en/basics.prg

A többi műxik :)

Előzmény: rg7 (5)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.14 0 0 7

Üdv!

 

Elnézést, ha tudatlanságomat fejtem ki, de ez most modell, vagy nagyvasút?

 

CSÁkány, by: EC24

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.29 0 0 6
Előzmény: Taurus007 (4)
rg7 Creative Commons License 2005.07.05 0 0 5
Taurus007 Creative Commons License 2005.07.05 0 0 4
Van egy próbapálya is: http://batia.infopace.net/transrapid.htm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!