Szerintetek mi az oka, hogy kortól és nemtől függetlenül megugrott az elektromos, ill. robbanómotoros kerékpárok az utakon? Kell-e rá vagy sem jogosítvány?
Ez vicc volt, a nullázás kedvéért... (remélem :-) )
Egely György bármikor megesküszik bárki életére, hogy létezik a nullponti energia és meg is csapolható. És a rohadék politikusok őt a nagy és pótolhatatlan feltalálót eltapossák. A KFKI fizikusai is üldözik őt!
Az a topik nem teljesen erről szól(na). Én a megugrás vélt okaira is kíváncsi lennék, legalábbis a Tisztelt Kommentelők véleménye alapján. De eddig mindenki csak a jogsis részre válaszolt.
Ez eddig egyértelmű is lehetne a KRESZ szerint. Ennek ellenére, hogyha figyelmesen végig nézzük a két rendőri nyilatkozatot, azért kicsit ellent mondanak ennek és részben egymásnak is.
Lehet, hogy azok azért olyan mértéket nem öltenek, mint az elektromos kerékpárok. De azt szinte 99%-ra kimerem jelenteni, hogy több van azokból is, mint amennyi volt 5-10 évvel ezelőtt.
Azért érdemes elolvasni a két linket, amit leírtál (bemásoltál). A másodikban két kiemelt rész is van, ami azért egymásnak kicsit ellentmond. Ugyanez igaz az általam korábban linkelt rendőrségi nyilatkozatokra is.
Pedelec – maximálisan 250 W névleges motorteljesítménnyel rendelkező, csak pedálozás hatására hajtó elektromos kerékpár, melynél a rásegítés csak 25 km/h-s sebességig lehet aktív, és fékezéskor le kell kapcsolnia. Jogosítvány nélkül használható.
S-pedelec – kizárólag pedálozás hatására hajtó elektromos kerékpár, amelynél a rásegítés csak 45 km/h-s sebességig lehet aktív, és fékezéskor le kell kapcsolnia. Itt motor teljesítményére nincs megkötés, viszont használatához hivatalosan rendszám, segédmotoros kerékpár jogosítvány, és kötelező biztosítás szükséges.
E-bike – gombnyomás vagy „gázkar” működtetésű, önálló haladásra is képes kerékpár, amely az uniós országokban szintén SMKP-rendszám és -jogosítvány köteles, illetve biztosítással is kell rendelkeznie.
Nem tartozom már a legfiatalabb korosztályban (60+-os vagyok), de valahogy furcsállom azt, hogy egyre több 14-25 év közötti fiatalt is látok ilyennel és egy-két kivételtől eltekintve mindenféle vezetői engedély (sőt sokszor védőfelszerelés) nélkül közlekednek vele. Eközben a rendőrség sem fogalmaz tisztán ezzel kapcsolatban.
Tavaly júliusban a szerencsi Globo Televízió műsorán volt egy közel 4 perces riport, majd augusztusban a Ladány Televízió műsorán egy bő 8 perces riport. Enyhén szólva a rendőrök is kissé ellentmondanak egymásnak.
Ezek után árulja már el tényleg valaki, hogy kell-e az un. elektromos kerékpárokra vagy robbanómotorral felszerelt kerékpárokra jogosítvány vagy sem?
Megjegyezném: Többször megnéztem a fenti anyagokat és magam is beszéltem közlekedési rendőrrel, de még ő is bele zavarodott ebbe, pedig ő sem a fiatal rendőrök közé tartozik.