Keresés

Részletes keresés

vörösvári Creative Commons License 2021.11.13 0 1 14

Azért pantera hiányzó kommentje nélkül nem az igazi :) 

Előzmény: Tapintatlan (13)
Tapintatlan Creative Commons License 2021.11.13 0 0 13

Izgalmas topik !

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.09 0 0 12

Ja, ezt tette, espedig modszeresen erre a celra extra  egy ficka nicket gyartva, a ket tartalmabol amit eddig irt, mindkettö az altalam nyitott topikban van, a tema ellen van.

 

Most mit tegyen az ember ilyenkor?

 

Befolytja a  ficka nick a temat, annak az erdemi megtargyalasat, a temanak a folytatasat.

 

Üdv: Bromhold

Előzmény: B. Hernát (11)
B. Hernát Creative Commons License 2021.09.28 0 0 11

Jó belé folytottad ...

Előzmény: Gubaguba. (10)
Gubaguba. Creative Commons License 2021.09.28 0 0 10

Hát inkább ne fojtasd 

Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.12 -6 0 0

@ Holnap, holnaputan,  a hetvegen folytatom a masodik resszel.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.12 -4 0 topiknyitó

 

A topiknyitas indoklasa:

 


Kentenich Atya nevelesi elveire hivatkozas törtent egy masik -napi politika  >  https://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=11108&na_step=30&t=9245114&na_order=
- topikban, es mivel ahogy latom ezen nevelesi elvekkel kapcsolatban es a mozgalom alapitojaval kapcsolatban nemigen van relevans informacio Magyarorszagon, amiatt ugy iteltem meg, hogy elkerülhetetlen az, hogy bövebben  legyen foglalkozva a Schönstatt-Mozgalom alapitojanak a törtenetevel, Josef Kentenich Atyanak a törtenetevel, es az Atya un nevelesi elveinek a törtenetevel.


Az emlitett topikban pl a topiknyito szupernagyi nick >
https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=1782895


itt irt Pecsi Rita Asszony  allaspontjarol > http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156678810&t=9245114  es többek között meg itt is > http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156679049&t=9245114

 

> „nemrégiben Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutató .... mesékkel ...

https://magyarnemzet.hu/belfold/nyilt-level-a-szulokhoz-meseorszag-csak-a-jeghegy-csucsa-9036791/ 

 

 



Emiatt Szupernagyi, szeretnek Neked  -es azoknak is rajtad kivül  akik a topikban/forumban olvasnak/irnak-relevans  infokat adni, es majd a sajat kommentaromat elkülönitve megirom.

Abbol az apropobol, hogy Te (is) betetted  Pecsi Rita Asszony allaspontjat, mely ahogy latom  szorosan kötödik a keresztenyseghez, a katolikus szellemhez, es ugye Te betetted azt a magyar Alkotmany/Alaptörveny modositasi javaslatot, melynek az egyik reszet kepezi az az uj szövegresz-tervezet, mi szerint a magyarorszgi fiataloknak, ifjusagnak kereszteny nevelest biztosit az allam  (es ehhez lenne ugye kontrasztkent es sokaktol kifogasolva, alutasitva az ominozus mesekönyv, melynek tartalmabol sokak nem kernek, nemcsak a gyermekeikenek, hanem sajat maguknak sem).


Vannak allaspont-velemenykepzö ujsagok/mediak, es szemelyek, az adott mesekönyv-temaban az egyik ilyen lenne Pecsi Rita Asszony, akinek az allaspontja eredetben egy egyhazi lapnak*** az oldalan jelent meg, a mesekönyv kiadoit pedig alattomosaggal vadolta meg Pecsi Asszony, es felhivta extra a figyelmet arra, hogy fontos hogy milyen tartalom kerül az embernek a kezebe.
En magam szinte sosem hallottam Pecsi R. Asszonyrol addig, amig nem nyilatkozott az altalad betett linktartalomban, de Pecsi R. Asszony honlapja* szerint az olvaso es a magat betajekozni szandekozo több erdekes es relevans infot kap, többek között azt is hogy a szakember Asszony 1991-ota az un Schönstatt-mozgalom tagja, es a nevelesi elvei az un Schönstattorganikus pedagogia“ra epülnek (remelem jol ertettem).


Hogy mi ez a Schönstatt-mozgalom az a neten** is megtalalhato, momentan a hangsuly a mozgalom alapitojanak a nezetein, nevelesi modszerein van, mely nevelesi modszerek a mozgalom alapitojat erintöen ahogy en momentan latom, Magyarorszagon agyon vannak hallgatva, holott ezen erösen kifogasolhato modszerek iden nyar ota ismertek, reflexio megsincs ezekre a magyar mediakban, de meg a Schönstatt-mozgalom magyar oldalain sem (az oldalakon a nemet alapito miatt nemet nyelven is van tartalom variacio, de az oldal nemet nyelvü reszen sincs semmi info erre vonatkozoan).

 



Infok a Schönstatt-Mozgalom alapitojahoz, Josef Kentenich Atyahoz, az informaciok alapja a nemet egyhazi leveltarakban (es a Vatikan irattaraiban) talahato (es azota nyilvanossagra hozott) dokumentumokban levök, erröl nemet egyhazi lapban**** informacio közles, a dokumentumok ket ügyben (ami emlitve van) keletkeztek, az egyik amikor a 2. Vh utan Kentenich Atya Europabol szamüzve lett, a masodik meg a Boldogga avatasi eljaras (nemet püspökseg eljarasa > Bistum Trier) dokumentumai között szerepelnek.


A nemet egyhazi  anyaszervezete az un Schönstatt-Mozgalomnak es a nemzetközi szintü vezetöje a mozgalomnak (Pater Juan-Pablo Catoggio)  az iden nyaron es kora-es kesö  öszön von Teuffenbach nemet törtenesz kollega  altal nyilvanossagra***** hozott dokumentum tartalmakra vonatkozoan közölte, hogy a mozgalom nem fel az igazsagtol, es nagyon komolyan van veve a dukumentumokban levö tartalom, melyek a következök (az erintett idöszakok reszben a 2. Vh-t megelözö-es  követö idöszakok, az europai szamüzetest megelözöen, majd a 60-as evekben az Atyanak az  Europaba valo visszatereset követöen, megjegyzendö hogy arra nincs konkret vatikani dokumentum, hogy Öszentsege VI. Pal Papa Kentenich Atyat rehabilitalta volna 1965. decembereben, es az evtizedekkel ezelött megindult Boldogga avatasi eljaras (1975-ben indult) sincs a mai napig 45 ev alatti aljaras soran  lezarva, a dokumentumok egy resze a nemetorszagi püspökseg -pl Limburg- altali aljarasban  is talalhatok) harom temakörben, temakörönkent egy-egy eset peldakent emlitve, a harom temakör > hatalommal-es egyebbel valo visszaeles, szemelyi kultusz kiepitese-gyakorlata,  es hataretlepesek a gyonast erintöen:, valamint  nem a szem elöl tevesztve azt, hogy a gyermekek nevelesen volt a tevekenyseg hangsulya teve, ehhez lett pl egy egyhazi nöi rend is -az un Schönstattschwestern- letesitve,  Kentenichtöl alapitva:  



- a Kentenich fele un Kindesexamen/gyermekexamen ritualja: ez az volt, hogy Kentenich kerdeseket tett fel, melyekre a valasznak > „Vater“/Atya/Apa kellett lennie, a valaszt Kentenich elöre meghatarozta hogy annak minek kell lennie;


Kerdesek >


Kihez tartozik a gyermek?/Kie a gyermek?/Wem gehört das Kind? Valasz > Vater;/Atya/Apa;
Mi a gyermek?/Was ist das Kind? Valasz: semmi/Nichts;
Mi az Atya/Apa a gyermeknek?/Was ist Vater für das Kind? Valasz > minden/Alles;
Kie a szemek?/Kihez tartoznak a szemek?/Wem gehören die Augen? Valasz > Atyahoz/Apahoz/Vater;
Kihez a fülek?/Wem die Ohren? Valasz > Atyahoz/Apahoz/Vater;
Kihez a szaj, etcetera/Wem der Mund etc? Valasz > Atyahoz/Apahoz/Vater;
Kihez a mell?/Wem die Brust? Valasz > Atyahoz/Apahoz/Vater;
Kihez a nemiszervek?/Wem die Geschlechts Organe? Valasz > Atyahoz/Apahoz/Vater.
(Elöfordult a > Kihez tartozik a gyermek?/Kie a gyermek?/Wem gehört das Kind? Valasz > Vater;/Atya/Apa <  kerdes megvalaszolasanal hogy a valasz > Gott/Isten-hez volt, erre olyan energikusan Kentenich mondta a > Dem Vater/az Atyahoz/Apahoz-t, hogy a valaszado felelmet kapott, es Kentenich felszolitotta a Gott-hoz valaszadot hogy  a Dem Vater-t mondja utanna.)



- Kentenich rendszeresen elvarta, megkövetelte a vezetese alatt allo szerzetes rendhez tartozo apacaktol  azt, hogy a jelenleteben engedelyt kerjenek töle a WC-re meneshez, avagy ha a havi verzesük volt es a betetek ilyenkor valo valtasahoz explicit az ok nevezesevel engedelyt kerjenek töle;
Kentenich rendszeresen a szerzetes rendhez tartozo apacaktol a jelenleteben elvarta az un Ölberghaltungot, ami azt jelentette, hogy az apacaknak a földre Kentenich elött le kellett feküdniük mint megbanas avagy büntetes, esetekben az ele földre lefeküdni kenyszült apacaknak a hatara a labat ratette, többször elöfordult az, hogy  fölszolitotta az apacaknak egy szekre valo fekvesre, es  megveressel fenyegette Kentenich az apacakat, es az apacaknak ilyen esetben le kellett a labukat es feneküket takaro ruhazatot venni;
Olyan dokumentum is van, melyben az a tartalom van, hogy Kentenich egy apacatol olyant kerdezett melyet  a gyonasbol tudott meg, es Kentenich kijelentette, hogy azert az apaca büntetest erdemel, utasitotta az apacat hogy menjen a beszelgetö szobaba, ott vegye le a telefont, es kövesse azokat az utasitasokat, melyeket neki Kentenich a telefonon keresztül ad,  az apaca követte Kentenich utasitasat, bement es Kentenich telefonon arra utasitotta az apacat, hogy a feneket meztelenitse le, terdeljen a földre le,  egy korbaccsal korbacsolja meg a feneket, annyi korbacsütest adjon a fenekere ahogy Kentenich azt szamolja, hogy ez 20 vagy 30 korbacsütes volt, arra az eskü alatt tett nyilatkozataban az apaca mar pontosan nem emlekezett, az apaca Kentenich telefon utasitasanak megfelelöen leterdelt a földre, de a fölhaborodasat es a Kentenichnek valo kiszolgaltatottsagat es Kentenichtöl valo felelmet legyözve nem korbacsolta magat meg, hanem a korbaccsal erösen a földre ütött, az apaca teljesen ki volt, es alig volt az utolso korbacsütesszam Kentenichtöl a telefonon atmondva, mar az ajto nyilt is, es az apaca mögött megjelent Kentenich, es az apaca az eskü alatt tett nyilatkozataban mondja, hogy az a szörnyü gyanu kelt benne Kentenichnek  a hirtelen megjelenese miatt, hogy Kentenich nem a szobajaban levö telefonrol adta neki a korbacsolasi utasitasait, hanem a megbeszelö szobatol  csak alig nehany lepesre  levö folyosoi  telefonrol, az apaca felveti a kerdest, hogy mi lett volna ha Kentenich  utasitasanak megfeleöen reszben lemezteleniti magat (a dokumentum tartalma alapjan az eset nem egyedi eset volt, hasonlo tartalmuak vannak az 1975.-ben indult es maig sem befejezödött  Boldogga-avatasi  eljaras dokumentumai között);

 



Tovabba: az apacak vonatkozasaban szigoru szabaly volt a testi erintkezesek elkerülesere, mellözesere (un regula tactus), melyet Kentenich nem tartott be: az apacaknak/növereknek ha egyedül beszeltek Kentenich-kel, a beszelest kizarolag csak Kentenich elött terdelve folytathattak, ilyenkor Kentenich megfogta az elötte leterdeltetett apacak kezeit, es az apacakatt egeszen közel huzta a testehez, ezt többször tette, a közelhuzas soran Kentenich teste erintve volt, volt olyan hogy amikor ez egy apacaval elsö esetben törtent, Kentenich az apaca kerdesere   -hogy ez nem-e serti az apacakra vonatkozo testi nemerintesi szabalyokat/szellemet- azt valaszolta, hogy Atyanak/Apanak szabad ezt tennie/Vater dürfe das tun;

- A gyonassal kapcsolatos problemak dokumentumok soran mutatkoznak, pl a tartalmakbol kiderül hogy Kentenich nem vette figyelembe az abban az idöben egyhazjogilag ervenyes elöirasokat, dokumentumok sora mutatja azt, hogy ugy tünik hogy Kentenich magara vonatkoztatva  nem tartotta  az egyhazi elöirasokat, szabalyokat ervenyesnek, igy peldaul a gyonot a dolgozoszobajaban hagyta leterdelve gyonni, mig ö maga leveleket olvasott peldaul (dokument tartalom/1975  > Rom-Vatikan-Offizialat);


Azzal peldaul hogy az apacaknak/növereknek Kentenichnel kellett gyoniuk, ezzel össze lett mosva a vezetesi hatalom es a gyonas; A gyontato atya szemelyenek a  megvalasztasanal  az apaca/növer-gyono reszere  nem volt  a szabad valasztas biztositva, es Kentenich reszeröl bele lett az apacakba/növerekbe sulykolva az, hogy külsö gyontatoknak, gyontato Atyaknak  a közössegröl semmit se aruljanak el; Dokumentek tanusaga szerint Kentenich lebecsmerlöen nyilvanult meg püspökökröl, a Pallottin-i  egyhazvezetökröl, külsö papokrol;
Kentenich a szervezetet -Schönstatt Mozgalom es a kapcsolodo Schönstattschwester/ Marienschwester-  tudatosan ugy strukturalta hogy ez altal az Egygaztol learnyekolta, leernyözte, azt aki a Vater/Atya/Apa hatalmi statuszat -melyet Kentenich töltött be-  megkerdöjelezte, izolalta, elkülönitette, es megprobalta psychologiai eröszakkal megtörni. A Kentenich körüli szemelyi kultusz Kentenich altal tudatosan un papaliturgiai gesztusokkal es szimbolumokkal lett fejlesztve, tamogatva, pl az un Atya-aktushoz, ritualis aktushoz tartozott, hogy az apacak/növerek kezeben levö viasz sziv egy oriasi viszszivvel összeolvasztva lett, amely Kentenich kezeben volt, egy masik Kentenich-ritus = Atya-ritus az volt, amikor az apacaknak/növereknek Kentenichhet kinyujtott kezekkel körbe kellett fogniuk a  vele szemben tanusitott loyalitasuk es öt valo vedesük demonstralasa keppen, mindez a tabor-sator-egyhaz epites elnevezes alatt; A Schönstattnövereknek/Marienschwestereknek/Marianöverek-apacaknak muszaj volt magukat teljesen Kentenichnek megnyitnuk, maga Kentenich ehhez  igy******  >  ha en a Mennybe erek, es ott megallapitom hogy  Isten többet tud a Marianöverekröl mint en, akkor en mondom hogy kifele velük, nem voltak igaziak;

A dokumentumok mutatjak, hogy Kenterich altali  hivatalvezetesben az un  Vater/Atya/Apa-kultusz egyenesen tipikus volt,  a nöközösseg vezetese muszaj hogy imadva legyen,*******  Kenterich az  apacakhoz/növerekhez valo kapcsolataban nem ritkan elmosta a hatart a kapcsolata jellemzöje  es az Isten között.*******
Meg Kentenich eleteben kialakitasra került egy Szent-kultusz, Kentenich fotoja, kepe majdnem mindegyik  Szüz  Maria kep melle oda lett teve, es többszörösen mint ajandek lett osztogatva, ünnepnapokon hasonloan mint Jezus Anyja Szüz Marianak a  kepe viragokkal lett diszitve es elötte gyertyak lettek gyujtva, sürün a következö szavak mellett: ugysem latja ezt senki sem, mert egyebkent ez a Boldog-vagy Szentnek valo nyilvanitasnal akadaly lehetne.********

PS.: a folytatas elött meg -2. Vh elötti evek, a dachaui KZ-ban levö idök-  megemlitenem azt, hogy a nemzetközi Schönstatt-Mozgalom vezetöje, Cattogio azon az allasponton volt az erintett  dokumentumok nyilvanossagra hozatalaval kapcsolatban, hogy senki sem jogosult ezeket nyilvanossagra hozni, mint most sajnos ez az eset törtent < igy Cattogio. *********
Megj.: a dokumentumok a kutatasra megnyitott egyhazi Archivumokban/leveltarakban talalhatok meg eredetben (igy a Vatikan altal is mar eddig megnyitott irattarak/aktak között).

 


Forrasok:
*: http://pecsirita.hu/bemutatkozas
 “A nevelés az Élet szolgálata” – ezt vallom, ennek módjait kutatom, keresem feleségként az önnevelésben, anyaként, tanárként és pedagógiai kutatóként is.
Mindezt leghitelesebben és legelevenebben Josef Kentenich (a katolikus Schönstatt nevelési és családmozgalom alapítója) organikus pedagógiájában találtam meg. 1991 óta tartozunk a Schönstatt családmozgalomhoz.

**: magyarorszagi oldal    > http://kentenich.schoenstatt.hu/   > http://schoenstatt.hu/alapitonk

***: egyhazi lap, online oldala > https://www.magyarkurir.hu/nezopont/pecsi-rita-jo-es-rossz-meseben-avagy-megtalalni-rendet-zurzavarban
Meseország valóban mindenkié, de ezek a történetek nem felelnek meg a mese műfaji kritériumainak sem, amelyekből a fentiekben néhányat már felidéztünk. Ezen túlmenően pedig ez egy alattomos kiadás. Miért nem jeleníti meg a kiadó egyértelműen, hogy milyen kötetet ad az olvasó kezébe mese címén?

****: https://www.katholisch.de/artikel/27435-schoenstatt-generalpraesidium-wir-haben-keine-angst-vor-der-wahrheit
https://www.katholisch.de/artikel/27353-kentenich-und-seine-schwestern-vater-darf-das

*****: von Tauffenbach: Vater darf das/2020. Verlag Bautz;


******:  Wenn ich in den Himmel komme u. stelle fest, daß Gott von einer Marienschwester mehr weiß als ich, dann sage ich, herunter mit ihr, das war keine echte;

*******:  „Die Spitze einer Frauengemeinschaft muss angebetet werden“ < idezes Kentenichtöl; Protokollban > „Durch dieses … Verhältnis zu den Schwestern … band sie an sich u. verwischte dabei nicht selten die Grenze zu Gott hin.“

********: „Es sieht ja kein anderer. Sonst könnte es ein Hindernis für die Selig- oder Heiligsprechung sein.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!