Keresés

Részletes keresés

Gedeon Creative Commons License 2000.04.27 0 0 18
Hallottátok?
A MOL lemond a gázüzletről, ha a kormány nem dönt a gázár liberalizálásáról!
No akkó' mostan mivel fűttünk-főzülk?
Azé szép 1séges a mi kis világunk: aki kinevezte azt a kormányt zsarólja.
Saját kölke harap a zannyába. :o

Persze az is igaz, hogy , ha ilyen ütemben hajigálják ki a szakembereket a cégtől, nem marad senki sem aki a gázhoz és olajhoz értene. Mert ugyebár, kéremszépen, egy echte közgazdész nem igen tudná mekkmondani, hogy honnan, mivel, hova.
Esetleg azt, hogy mennyiért és hány emberrel. :(
(Bár ez a gyakorlatban nem nagyon jön össze manapság...)

Gedeon Creative Commons License 2000.04.04 0 0 17
OffTop. On
Nekem spec a szülinapom!
OffTop. Off
Előzmény: wendriner úr (15)
wendriner úr Creative Commons License 2000.04.03 0 0 16
hmmmm. ezek a dolgok a múlt héten még nem voltak fenn. köszi!
Előzmény: Gedeon (14)
wendriner úr Creative Commons License 2000.04.03 0 0 15
04.28 nekem is fontos dátum az életemben
Előzmény: Gedeon (14)
Gedeon Creative Commons License 2000.04.03 0 0 14
Kedves wendriner úr !
Ha a mol.hu-t megtaláltad, láthatod a stratégiát bemutató slideokat is.
Bővebben kb. 25 nap múlva válaszolok...
Megértésed köszönöm!
Előzmény: wendriner úr (13)
wendriner úr Creative Commons License 2000.04.03 0 0 13
kedves Gedeon!
meg lehet tekinteni az általad említett londoni MOl stratégiát valahol? fontos lenne, hogy tudjak róla valamit.

amúgy szerintem (nem kell hozzá nagy jóstehetség) a piac elég kedvezően fog reagálni a Slovnaft akvizícióra. jobban tetszik a befektetőknek, mint mondjuk az Ina.

amúgy a földgáz szekció tavaly is és tavaly előtt is nyereséges volt, nem is kicsit, csak idén lesz veszteséges, de itt is megvan az esély, hogy csak az első félévben. a kormány meg arra fog a legjobban ráfaragni, ha megvárja a liberalizációval a végső határidőt (2002.jan.1.) tél lesz akkor, meg pár hónap múlva választások. van egy-pár millió lakás Mo-n amit gázzal fűtenek, és a benne lakó emberek általában szavaznak is.

a korábban említett 60%-os emelés kicsit soknak tűnik. mondjuk a fele meg egy kicsi.

a MOL Rt alaptevékenységei (www.mol.hu):

 kőolaj, földgáz és gáztermékek kutatása és termelése;
 kőolaj-feldolgozás, -szállítás és -tárolás,
 kőolajtermékek szállítása, tárolása,
 disztribúciója, kis- és nagykereskedelme;
 földgáz és egyéb gáztermékek importja,
 szállítása, tárolása és nagykereskedelme.

az utolsó három mintha erősen kereskedelem szagú lenne, de lehet hogy tévedek. az utóbbi fél év meg szerintem egyértelműen a hosszú távról szól. nem (csak) a zsebe degeszre töméséről.

Előzmény: Gedeon (12)
Gedeon Creative Commons License 2000.03.30 0 0 12
SZVSZ a csákvezetés most mindent a gázárképzésre ken. Az új stratégia úgy kaka ahogy van. Ámítás az egész. A MOL nem egy alapvetően kereskedelmi cég. Sok a kihasználatlan lehetőség, de mind csak hosszútávú befektetésekkel oldható meg. No ez az amit nem akarnak. Így nem tudják gyorsan degeszre tömni a zsebüket.
Egy jellemző kijelentés:"Több CocaCola-t kell eladni a töltőállomásokon..." :o>
A MOL kezd nem a CHról szólni!
Előzmény: adeking (11)
adeking Creative Commons License 2000.03.29 0 0 11
A világpiaci alapú gázárképzés bevezetésének kiszivárgásakor.
Előzmény: kheops (10)
kheops Creative Commons License 2000.03.27 0 0 10
Szerinted a MOL,mikorra hozza be tetemes lemaradását a tőzsdén?
Előzmény: adeking (9)
adeking Creative Commons License 2000.03.22 0 0 9
és még egy apróság:
A tőzsde ma esett, ehhez képest a MOL +2 százalékkal zárt.
adeking Creative Commons License 2000.03.22 0 0 8
Az előbb nem fejeztem be, csak véletlenül elment a levél.

Aelenlegi = A jelenlegi
hlgy = hogy

Egyébként talán van értelme a megmozdulásnak (nem tankolás) ha világméretekben történik, mondjuk 2-3 napig. Az már havi 10%-os kiesés a kitermelőnek - amit egészen biztosan megérez. Hogy hogyan reagál erre, az más kérdés...

A tömegközlekedési bojkottnak, vagyis, hogy autók helyett mindenki BKV-t (stb...) használ szerintem is van értelme, mert legalább kiszellőznek a városok...

Esetleg csökkentené állambácsi az adótartalmat? hát... Valamiből bevételre van szüksége, és ez az egyik legbiztosabban behajtható adófajta. Úgyhogy legfeljebb valami más növelésével tudná ezt megtenni... Biztos akarjuk ezt?

Midnen jót:
kg-b

adeking Creative Commons License 2000.03.22 0 0 7
Üdv néktek!

1)Valóban: az adótartalom komoly inflációnövelő tényező, ha növelik a mértékét.
2)Nem is állítottam, hogy a benzin árán kell megspórolni a gázon lévő veszteséget: a gáz árát is meg kell - fokozatosan - emelni, hogy ne egy megkésett drasztikus beavatkozással kelljen majd kompenzálni azt, hogy most nem merik meglépni ezt fideszék. (már ha nem lesz még késő)
3)Talán feltűnt már, hogy mintegy 11 éve (...) "építjük a kapitalizmust", ami azzal jár, hogy a nem profitábilis területeket néha átnézik a cégeknél, és bezárják ha úgy ítélik jónak. Persze az is elképzelhető, hogy az orosz maffia gonosz módon meggyőzte a MOL vezetését, hogy zárjon be bizonyos K+F területeket, hogy ott majd az ő (a maffia) érdeketlségei, saját K+F részlegei hozzák az eredményeket, amit majd busás haszonnal ad el a MOL-nak. Én azonban kétlem, hogy ezen érdekszövetségek egyáltalán áldoznának más fejlesztésre, mint szintetikus drogokéra - hacsak nem a MOL-lal együtt:-)
Ami a 20$-os hasznot illeti gallononként... Szóval egy-egy próbafúrás nem óccsó mulatság, már csak a gyémántvégű fúrófejek miatt sem. Egyáltalán nem garantált hogy találnak bármit is, és ha mégis, akkor elegendőt-e a GAZDASÁGOS kibányászáshoz. Ugyanis - bármily hihetetlen - az olaj sem a két szép szemünkért mászik elő a mélységből, hanem költséges nógatásra van szüksége, és akkor még ki tudja milyen messze van a finomítótól. Vagyis az hogy valami az "enyém", nem jelenti azt, hogy ingyen van.
22-25$ hordónként a világpiaci ár, ez literenként 40-44 Ft, és akkor még nincsen feldolgozva. ezenkívül kétségtelen, hogy kell bele szállítás, és profitrés az adón kívül mire benzin lesz belőle.
A magyarországi kapacitások messze nem képesek fedezni az ország üzemanyagigényét, így mindenképpen kénytelen a MOL importálni. Az sem mindegy, hogy mennyiért sikerül itthon kibányászni az olajat. Igaz, hogy minél drágább a világpiaci ár, annál inkább megéri itthon, de az is igaz, hogy minél többet bányásztak eddig egy bányából, annál drágább a későbbi kitermelés. ( Aelenlegi bányák, a jelenlegi termelési ütemben 10-15 évre elegendők, de nem biztos, hlgy megéri belőlük ennyit kitermelni...) Lehet, hogy a most bezárt bányákat újra megnyitják, ha az olajár eléri a negyven dollárt. Vagyis ha a próbafúrások, koncessziós jogok, szállítás, kitermelés kevesebb, mint 40 forint, akkor termelik itthon, és szó sincs róla, hogy ha kintről 22$/hordó, akkor a saját az 22$/hordó profit. (Amit Gedeon írt, hogy gallononként több mint 20 $ haszna van a MOL-nak, az ha utánaszámoltok több mint 1000 Ft profit lenne literenként...)


Előzmény: Gedeon (5)
Gedeon Creative Commons License 2000.03.22 0 0 6
A tervezett demonstrációval kapcsolatosan:
Az, ha 1-2 napig nem tankolnak azt szinte senki se veszi észre.
A demonstrációnak sokkal biztosabb és eredményesebb eszköze lehetne, ha (aki teheti) kizárólag a tömegközlekedést használná 1-2 napig, esetleg 1 7ig. Így biztosabb lenne az árbevétel kiesés, láthatnák az illetékesek, hogy az autózás nem luxus manapság, hanem a munka és a mindennapi élet szerves része, jogos szükséglet.
Arról nem is beszélve, hogy ha a szállítmányozók, fuvarosok csak 1 napig leállnának, komoly ellátási zavarok támadnának országszerte.
Gedeon Creative Commons License 2000.03.22 0 0 5
Kedves/10telt TAsztaltársak!
1.) A honi üzemanyag árak döntö része (60-70% ?!)
az adó tartalom. Ez komoly infláció növelő tényező.
2.) A gázárán valóban komoly buktája van a MOL-nak és ez nem kompenzálódik az üzemanyag árakon keresztül.
3.)Az viszont teljesen érthetetlen és ésszerűtlen, hogy a MOL (költségcsökkentésre hivatkozva) szinte teljesen felfüggeszti a CH kutatást. Feladja külföldi koncessziós területeit, a honi kutatás meg abszolút "-" !
A hazai CH termelésben is komoly csökkentések várhatóak. Bányászait területek és finomító bezárások stb.!
Mindez ellentmond annak, hogy minden gallon hazai kőolajon min.20$ haszna van a MOL Rt-nek.

Ezt aggyák össze a KÖZGAZDÉSZEK!!!!!!!!!!!!

Érdemes áttanulmányozni a múlt év végén Londonban (!!!!) közzétett új MOL stratégiát.
Rég olvastam már ekkora szemetet...

alexandrosz Creative Commons License 2000.03.22 0 0 4
Egy ugyanilyen topicban már megígértem, hogy nem fogok akkor tankolni, most Neked is ezt tegyem?
Miért nem elég 1 topic ebben a témában (egyébként már 2-nél is több van, szerintem...)?
Most akkor nem egységben van az erő, miért nem közösen prédikáltok?

A kereső használata nem káros az egészségre.

Előzmény: rents (2)
adeking Creative Commons License 2000.03.22 0 0 3
Kedves mindenttudó tőzsdegyilkos!

A pletyka elég a tőzsdének, ha látja alapját annak, hogy a tartalma veszélyeztetheti a cég profitabilitását. Én nem látom, bár lehet hogy hülye vagyok. Biztos mások is hülyék, akik miatt ma a többi papírral ellentétben nem esett a mol.

Nem tudom tudod-e mi volt a világban 1971-73 között. Megnőttek az olajárak. Akkor mesterségesen magyarországon megpróbálták ennek hatásait nem láttatni, vagyis a különbséget valaki más kifizette. (Többnyire mi, most az adósságszolgálat kamataival) Az országnak az, hogy nem indítottak el őrült mértékű energiatakarékossági kampányt - mint tőlünk nyugatabbra - egy évi GDP-jébe került. Vagyis mintha egy éven keresztül minden munka kárbaveszett volna, amit ez a tízmillió ember elvégzett.

Ma az olajárak ismét drasztikusan megemelkedtek, és semmi sem mutat afelé, hogy ez csak "véletlen" "időleges" esemény volna. Nagyon megéri nem olcsón adni az olajat és a földgázt. A benzin ugyebár olajból készül, és ez az emelkedés meg is látszik az elmúlt egy év benzinárain. Az hogy az USA-ban töredéke a benzinár a magyarországinak, az nem a MOL esetleges maffiakapcsolatain múlik, hanem az amerikai kormány jövedékitermék-politikáján. (Az adótartalom drágítja leginkább a benzint)

Ha már itt tartunk: a gázárakat egyenlőre az infláció fékezése miatt mesterségesen lenyomva tartják. Ha figyelmbe vennék az árképzésben annak világpiaci árát, akkor 60%-kal kellene megemelni. Vagyis, ha sokáig tarják ezt a politikát újabb tízmilliárdokat bukhat az ország. Annál is inkább mert a 2002-es liberalizáció idejére mindenképp át kell térni a világpiaci árképzésre, vagyis a drasztikus áremelésre. Ez pedig a választások előtt egyik kormánynak sem jöhet jól...

Visszatérve a maffiára: Ha az orosz piacon csak a maffia tud benzint eladni, de ezt a benzint a MOL-tól veszi, akkor hajrá: legyen MOL-benzin az orosz piacon is.

kg-b

rents Creative Commons License 2000.03.22 0 0 2
ja. Konyorgom, nem a nemtankolok szama a lenyeg, hanem a hir.
Es mi van, ha Szeva bacsi meg az orosz maffia tenyleg benne van?
Nagyon meg lennel lepve?
(mult heten az USA-ban 1.55 korul volt egy gallon benzin. szamold at.)
Felreertes ne essek, en ITT nem fogok tankolni.
rents
Előzmény: ErniE (1)
ErniE Creative Commons License 2000.03.22 0 0 1
Ez az április 30.-ai "Nem tankolunk sehol" akció, már máshol is elhangzott. Kiváncsi vagyok, hogy hányan nem fognak szolidaritásból (?) tankolni ezen a napon.

ErniE

ugrifules Creative Commons License 2000.03.22 0 0 0
Nekem mar az is megfelelne, ha 200 Ft lenne a benzin...
rents Creative Commons License 2000.03.22 0 0 topiknyitó
Vegre!!!!! Rajottek, hogy Szeva bacsi penzeli a MOLt bar most Amerikaba huz el de viszi a penzet. A MOL meg m'ar arra se meltat minket hogy hazudjon az aremelesrol amit egyebkent barmely kozgazdasz csipobol lelo ha nem faarasztana mar.

Van sapka, nincs sapka, arat emeltunk???

Na most akkor jojjon a kabatlopas. A tozsdenek a pletyka is eleg....

"ugy hallottam" *(figyelem, nem ragalom), hogy az orosz olajmaffianak nagy erdekeltsege van, persze nem direkt modon hanem mas cegeken keresztul a MOLban, de most hogy menti a penzet, a MOLbol kiszall, es a MOL fuhoz fahoz kapkod. Ennek mi isszuk meg a levet, benzinjet, akarki meglassa.

Akcio, orszagos: NTM harmincadikakon. "Nem Tankolunk Ma". marcius es aprilis harminc. Sehol Mo.n, mert mind MOL nagyker erdekeltseg, de foleg MOLnal.

Nem ment agyamra a korai tavasz, nem vagyok hulye (csak kozgazdasz), jol tudom, ettol nem fog koldulni az aluljaroban a MOL, ha kocsi van benzin is kell, de legalabb duzzogjunk mi is. Legyen hir. Legyen pletyka.
Mint mondtam, a tozsdenek a pletyka is eleg...Hu de gonosz vagyok.

Uccu.
Rents

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!