Én először Donkey-ztam, majd amikor lett Bubi állomás a környéken, akkor arra váltottam, de most már 99%-ban saját bringát használok, mert még a Bubiig sem akarok gyalogolni! :-)
Nálam az előny a munkába járás idejének felezésében jelentkezik.
Persze ehhez az kell, hogy ezen az útvonalon béna a tömegközlekedés és két metróállomás között van az egyik végpont, tehát gyalogolni, vagy kerülve átszállogatni mindenképp kellene.
És akkor ott van még a tömegközlekedés szörnyen nyakatekert nyűgjei. Pl. 2 buszmegállónyira van tőlem az áruház. Ha ehhez hozzáteszem, hogy 2 busszal kéne 1-1 megállót menni átszállással; akkor valószínűleg nem sokan vállalnák be a BKV-zást.
De ha itt egyenesen akarnék végigmenni az utcán, amiben lakok, az se menne BKV-val. A busz először elvinne NY-i irányba, aztán vissza kéne villamosozni ide Keletre.
Nem mindenki olyan szerencsés valóban ,hogy 1 jeggyel megoldható a munkába járás. Nekem egy 10-es gyűjtőjegy 2-3 hónapig elég átlagosan. Ha 2-3 jegy kell akkor már nem biztos, hogy nem jár jobban bérlettel. Ill. Ha csak heti egyszer kell bemenni mert Home Office megoldható, akkor van 5/30-as bérlet is olcsóbban, 5 alkalmas napijegy / hó.
Napijegy viszont akokr éri csak meg ha 5-nél több jegy kellene. Nekem ha vlaami miatt kiesik a bicikli egyik vagy másk irányban akkor egy jegy oda egy vissza, úgy 700 ft. De ha épp van a közelben Lime akkor azzal még olcsóbb is lehet megyek vele ha nem is a kapuig de pár meágllónyi távot utána már a maradékot könnyűszerrel lesétálom. Ha a Hungáéria Kr-ton lenne Bubi lefedettség akkor saját helyett járnék Bubival, az érné meg a legjobban
Kíváncsi vagyok, meddig marad a kb. 10 éve "ársapkás" BKK bérlet, mert tavaly még 6 napijegy (1650) ára volt, most 4 (2500). Vagyis tavaly heti 1-2 utazós nap belefért pl. ügyintézés vagy esős idő miatt, az most redukálódik havi 3 napra- 4 tervezett nap (és valljuk be, havi 4 nap nem sok) esetén már a bérlet a nyerő. És ha van bérlet, minek biciklizzen a jóember?
Hát itt Pesten meg sokan azt csinálják, hogy megveszik a BKV-bérletet, aztán részükről a probléma le van tudva.
A problémák akkor kezdődnek, amikor valakinek nem kell minden nap utaznia, így gazdaságtalanná válik a bérlet vásárlása.
Akkor lehet buszjegyezni, ami rohadt sokba kerül. Pl. 1-1 alacsonyabb árú termék megvásárlásakor már aránytalanul sok az utazási költség. Ha 2 járművet kell használni, akkor annyi pénzből már megrendelheted a cuccost házhozszállítással is.
Vidéken már évtizedek óta így megy. 8-tól 80 éves korig jártak és járnak vele bevásárolni, csomagtartóra gumipókkal felrögzítve a zsák takarmány, oldalt a tartóban a gázpalack, és a kormányon lóg még pár szatyor amiben a boltban vett áruk vannak stb.
Így van! De, ha pl. gyalogolni van kedvünk, a bicikli mellett gyalogolhatunk, viszont, ha meggondoljuk magunkat, akármikor felszállhatunk rá. Cipekedni nem kell, a bicikli kosara, csomagtartója sok mindent elbír.
4-5? Hát, azért 20-21-nél azért már más a leányzó fekvése. Dunai szembeszélben. Az átkozott szél mindig szembefúj. Reggel szembe, akkor estére megfordul. Nehogy jobb legyen. :)
+ Se öltöző, se semmi.
Az e-bike nem opció, mivel nincs már könnyen kirabolható bank. :) Meg aztán hol tárolni? Meg tölteni is, ugye, most már az se olcsó az új árakkal. Na.
ÉN egész jól tudom erre használni évek óta. KB. 4-5 km a munkahely otthon táv van végig kerékpárút BKV-val kb. ugyanannyi beérni mint biciklivel. A munkahelyen van öltöző és mélygarázs, ahol tarthatod. De belvárosba is simán jártam vele régebben ( Hold utca - Örs Vezér tere). Másik előnye ha túrázni mész. Gyorsabb mint gyalog és ha vonattal mész tudod vinni.
Közlekedésre ha nagyobb távot kell megtenni vagy nagy az emelkedő akkor opció az elektromos rásegítéses is, ha a munkahelyeden tudod tölteni fenntartása is olcsóbb lesz.
Alföldön nyilván népszerűbb közlekedési eszközként mint hegyvidéken. Pesten is többen tekernek mint Budán.