A max fordulat állásba kb. 3100/ perc-re kell állítani, (ahogy szeretnéd, hogy a normál fű nyírásakor forogjon) amit majd tart akkor is (vagy egy kicsit megemeli) amikor beletolod a nagyobb fűbe is.
Ha nem old ki az önjáró karja, akkor azon is lehet állítani. Ott a bovden hosszúságát lehet valahol a tolókar oldalán állítani, amivel szabályozod a kioldást. Szerintem ebben a videóban innentől kioldás időpontjának állítása látható (Lehet lazítani, vagy feszíteni a bovdenen, ahogy szükséges):
Vagy keress rá a youtubon "önjáró fűnyíró beállítása", vagy valami hasonló címszóval akár angol nyelven. Légy talpraesett, a Neten mindenre van megoldás. Ami ott nincs az nem is létezik:))
Én is onnan kukáztam ki neked a videókat. Fordíts rá egy kis időt, nézz meg pár videót és megtalálod a megoldást, vagy ha józanul végigondolod, hogy hogy működik az állító szerkezet, akkor magadtól is rájössz a megoldásra. Nem egy bonyolult szerkezet, olyan mint a fékbovden beállítása a biciklin.
Főleg, ha eddig működött a kioldó, akkor logikus, hogy ha a máshova beakasztott rugó a szerkezetet jobban húzza (elfordítja a korábbi álláshoz képest), akkor a bovden hossza is megváltozik, tehát kell állítani rajta, hogy ugyanúgy működjön a kioldó szerkezet mint eddig.
Köszi a rugó valamiért át volt akasztva, így nem feszített...most feszes..kicsit húzza a gépet magától, de eddig is húzta..kart elengedem az O járó nem áll meg. Csak ha izomból vissza fogom a gépet...akkor old szerintem a kuplung..a gáz szerkezetét bealitottuk egy új rugóval:)
Be tettem a max fordulat állásba, majd addig hajtottuk a lemezt a motor felé amíg elég alacsony nem lett az alapjárat...gondolom.ha terhelést kap, akkor magától emeli majd a fordulatot ugye?
Amit beakasztanak rugót, az feszíti az egész szerkezetet, és az tartja feszesen mindig a szíjat.
Tehát vagy a rugó nem tud eleget feszíteni, vagy már annyira megnyúlt a szíj, hogy mivel a rugó hátrébb nem tudja már húzni, ezért még mindig elforog, akkor a szíjat már cserélni kell.
Gondolom a tieden is ilyen meghajtó szerkezet van.
Szoval nem egy kuplung mechanizmus van benne? Nem lehet hogy mindig atom feszesnek kell lennie a szijnak?álló motornál nagyon elcsúszik alapból és akkoris ha behuzom a kart...de mondom ettől függetlenül teljesen jól megy az önjáró.xd.
Szerintem elég egyértelmű. olyan feszesnek kell lenni, hogy ne csússzon amikor halad a gép. . Nem tudom, hogy lehet-e állítani a feszességén, de gondolom, hogy valamennyit igen. Már csak azért is, mert gondolom az önjárást külön lehet bekapcsolni, hogy magától haladjon. Tehát, ha meg is lehet állítani úgy, hogy a motor ne álljon le, utána meg járó motornál el lehet indítani hogy magától menjen, akkor ezt egy feszítő mechanizmus végzi, amit egy bovden műkdtet. Lehet, hogy lehet állítani az egyik szíjtárcsán, hogy milyen távolságra menjen ki, vagy a szíjtárcsát húzó rugón. Akkor tudnék hozzászólni, ha látnám a mechanizmiust. De lehet. hogy már a szíj annyira megnyúlt, vagy az állandó csúszás miatt az oldala elkopott (a szélessége lecsökkent), hogy nem tud belefeküdni az ékszíjtárcsába így nincs megfelelő erőátviteli képessége. Ha lehet állítani valamegyik szíjtárcsán, hogy jobban feszítse a szíjat akkor, azon kell állítani, ha nincs, akkor szíjcsere a megoldás szerintem.
Akkor mindenképpen el kell csúsznia a szíjnak amikor állsz a fűnyíróval, mert akkor a bovdennel ellazítod a szíjat. Amikor indulsz vele, akkor kellene teljesen megfeszülnie.
Na mondtam, hogy kell lenni rugónak! Van is! A nélkül nem működik. Csak a kis rugó hiányzik, de annak csak annyi a szerepe hogy nem engedi ingadozni a fordulatot, nem lesz hullámzó a fordulatszám.
Ezt a karburátort 3 féle módon lehet vezérelni:
Ha azt szeretnéd, hogy menet közben tudd állítani az alapjáratot és gázt is tudjál adni hogy ne kelljen kézzel a karburátohoz hajolgatni közben. Ekkor a karburátorhoz egy bovdent kell csatlakoztatni és a tolókarról tudod mozgatni a bovdenen (erős drót) keresztül a karburátor fülét. Ekkor a bovden alsó végét a piros nyilaknak megfelelően kell csatlakoztatni.
Ha nem akarod állítgatni menet közben, akkor le kell rögzíteni a már leírt módon:
Ekkor csak berántod és már max fordulaton pörög a motor, és azt tartja is mindig. Ekkor nem kell semmi csatlakozó bovden.
Az alábbi képen is ábrázolva: A kart a zölddel jelzett irányba fordítani(max gáz). Ezután tudod lehajtani a sárga nyíllal jelzett fület (ezzel rögzíted a gázkart ebben a pozícióban). A megfelelő fordulatot a kék ponttal jelzett fül hajlításávaltudod finombeállítani. A te karburátorodról a piros nyíllal jelzett vékony rugó hiányzik, de ez ne létkérdés.
megoldás: hagyod így és akkor kézzel lent a karburátornál tudod állítani a szükséges fordulatot, mint eddig. Mindhárom megoldáshoz javasolt a kis vékony rugó beszerzése. Ennél a variációnál talán kell egy kicsit hajlítani a sárga fülön, hogy nekitámaszkodjon az alatta levő lemeznek és így akkor nem tud könnyen elállítódni a beállított fordulat.
A lényeg: bárhova állítod a gázkart, az annak megfelelő fordulatot automaikusan fogja tartani a szabályozó rugó. Eddig is ezt csinálta.
Remélem tudtam segíteni. A döntés a tietek. Ha kell még segítség, keress nyugodtan. A témával kapcsolatos Youtub videókat tanulmányozd, rengeteget infót lehet összeszedni.
A gép egyszerű minta faék. Ha most felújítottátok, akkor a membrán kb 5 évig bírja, a motorikus felújítás meg 30 évig. Még annyi, hogy amikor takarítjátok, akkor csak hátra a tolókar felé lehet dönteni, minden más esetben az olaj belefolyik vagy a karbiba vagy a kipufogóba, vagy a hengerbe és utána egy darabig füstöl mint az állat.
Biztos, hogy kell lenni rugónak, olyan nincs hogy nincs, mert akkor ha beletolod a nagy fűbe automatikusan megállna. A rugó meg a hosszá kapcsolódó széllapát szabályoz mindent automatikusan. Az tartja a beállított állandó (kb. 3100/perc) fordulaton minden terhelési viszony esetén a motort. Egyszerű de logikus és megbízható a működése.
Ha a beállított fordulaton szeretnél változtatni, akkor a vastag rugót tartó fület kell egy kicsit meghajlítani. Ha a rugó felé hajlítod (lazítod így a rugót) akkor kisebb lesz a fordulat. Ha a másik irányba (feszíted igy a rugót), akkor növeled a fordulatot. Utaána mindig automatikusan a beállított fordulatot fogaja tartani a rugók szabályozó működése következtében. A rugóknak ez a szerepük, ezért hívják szabályozó rugónak.
Így van a képen bekarikazott kék az alapjarat.ott is van hagyva és így döcög végig fuvagaskor.a leállítás úgy történik hogy a kart elengedem a tolón.
Én azt szeretném.hogy jól működjön. Ha így is tökéletes akkor marad így... Ha jobb az automata megoldás akkor megszeretném.olyanra csinálni..:) én a legjobbat szeretném.kihozni a helyzetből.:)
A képen a kékkel jelzett kar piros állásában van az alapjárat, a zölddel jelzett helyzetben pedig a teljes fordulat?
Mivel állítjátok le? A piros helyzetbe nyomjátok a kis kart, vagy a toló részen (ahol toljátátok a fűnyírót) található segédkar elengedésével.
Most akkor azt szeretnétek, hogy ne kelljen külön lehajolgatni a karburátor kék fülecskéjéhez ahhoz, hogy rendesen menjen a gép, de ne legyen túl magas a fordulat?
Akkor azt kell csinálni, hogy alapból a zöld irányba kell elfordítani a kart, és az egyik fülét le kell hajlítani az alaplemezre, hogy utána a kar fix (zöld) helyzetben rögzüljön.
Utána, ha magas a fordulat akkor a vastag rugót tartó konzolt a pillangószelep felé kell fogóval kicsit (2mm) hajlítani és máris nem feszül annyira a max. gázt szabályozó vastag rugó és csökken a fordulat. Nagyon lényeges, hogy ne a rugó végét hajlítgasd, hanem ahova a rugót beakasztod, azt a fület.
A képen a kékkel jelzett kar piros állásában van az alapjárat, a zölddel jelzett helyzetben pedig a teljes fordulat?
Mivel állítjátok le? A piros helyzetbe nyomjátok a kis kart, vagy a toló részen (ahol toljátátok a fűnyírót) található segédkar elengedésével.
Most akkor azt szeretnétek, hogy ne kelljen külön lehajolgatni a karburátor kék fülecskéjéhez ahhoz, hogy rendesen menjen a gép, de ne legyen túl magas a fordulat?
Akkor azt kell csinálni, hogy alapból a zöld irányba kell elfordítani a kart, és az egyik fülét le kell hajlítani az alaplemezre, hogy utána a kar fix (zöld) helyzetben rögzüljön.
Utána, ha magas a fordulat akkor a vastag rugót tartó konzolt a pillangószelep felé kell fogóval kicsit (2mm) hajlítani és máris nem feszül annyira a max. gázt szabályozó vastag rugó és csökken a fordulat. Nagyon lényeges, hogy ne a rugó végét hajlítgasd, hanem ahova a rugót beakasztod, azt a fület.
Hogyan ette az olajat? Lecsökkent szint alá? Ezekbe a motorokba maximum 0,6 l-t szabad önteni, akkor van maximumon. 4,5 dl-nél van kb minimumon.
Ha a kelleténél többet tesztek bele, akkor is füstöl kéken és be is folyik a hengerbe, illetve hidegindítási nehézséget okoz, illetve henger és gyertya kormozódást és egyenetlen járást okoz. Az is lehet, hogy így jártatok, emiatt füstölt , ti meg azt hittétek, hogy eszi az olajat, és mindig rátöltöttetek, közben meg mindig maximum szint fölött járattátok.
Ez laikusoknál elég gyakori probléma.
Egy 20 éves briggs motor normál használat és karbantartás (olajcsere, olajszint) esetén nem eheti az olajat, hacsak nem focipályát nyírtatok vele 3 naponta 20 éven keresztül.
Ha meg valóban kopott volt és ette az olajat, akkor meg gazdaságosabb fűnyírás előtt szintig feltölteni, mint súlyos 10 ezrekért felújítani. Egy fűnyírás alkalmával nem tud 1/2 dl-t megenni a kopott motor sem. Utántöltéssel egy szezonban így elfogy max 5 dl olaj, de az már durva.
Mechanikusan lehet a fordulatot kézzel lejebb vagy feljebb venni azzal a karral a karburátor elején.holnap ezt is fotozom.membran csere elvileg volt....
A gépben több marad...ezt úgy értem hogy nem tudjuk kijárati nullára...(Eddig sem ment nullára de most sokkal több marad benne)
Elmondásod alapján egy kicsit zavaros, nem teljesen érthető mi, hogy van, mit mivel állítasz.
A fordulat valóban egy kicsit "fülre" magas, de ha a rugó ott van akkor 2 mp alatt lehet a fordulaton csökkenteni.
De az a jelenség egyszere ne fordulhat elő, hogy sokat eszik és több marad a tankban- akkor ez termeli az üzemanyagot?
Légyszíves vedd le a légszűrőt (felül egyetlen csavar fogja) egy lapos csavarhúzóval és úgy csinálj róla egypár felvételt, fotót(felülről, oldalt, előröl). Szeretném látni a vezérlő mechanizmust. A rugóknak gyakorlatilag a légszűrő alatt kell lenni. Utána tudok segíteni.
Csinálj fotót arról a karról amivel toljátok a fűnyírót, és amivel vezérlitek(állítjátok) indításkor, megállításkor a fűnyírót.
Ha csak motorikus felújítást végeztek, de membránt nem cseréltek, attól lehet túlfogyasztás, illetve melegen nehéz indulás.
Egy membrán ebbe 850- 1000Ft. Kicserélni 10 perc, a cseréhez nem kell szerelő. Rugót meg 4-800 Ft-ert lehet venni hozzá. Ezeknek a cseréje gyerekjáték. Aki egy konzervdobozt konzervnyitóval ki tud nyitni, ezt is képes megjavítani.
Mi volt a konkrét jelenség, ami miatt motorfelújítást kellett végezni?
A motorfelújítás, csak pénzkibobás, de ezen már túl vagytok. Egy használt motort 5 ezerért lehet venni. Egy ilyen fűnyírót mint ez meg kb 20-30 ezerért.
Én 45 éve használok briggs motorokat, de fúrni még egyet sem kellett. Ezek a motorok normál használat mellett megölhetetlenek, szinte csak szándékosan lehet tönkretenni (olajhiány, vagy betontuskónak nekitolni).
Apunak van egy briggs 450es motorral szerelt 2001es funyiroja.
El lett vive szerelohoz, felfurták stb, szóval nagy generál....
Ami feltűnt hogy a karbin nekünk nincsenek rugók stb. Nem allitodik magától hanem a kart mozgatja rajta változik a fordulat és ennyi....de én a neten úgy látom itt egy automata mechanizmusnak kellene működnie....
Amióta visszajött felújításról többet eszik, több marad a tankban, és apu elmondása szerint magas a fordulat, melegen nehezen indul. Az önjáró szíja laza(de működik legalább)