Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 30 perce 0 0 140685

Nem baj, de külföldiül van, az pedig követendő.

Előzmény: trizs77 (140683)
Atis57 Creative Commons License 45 perce -1 1 140684

Szia!

 

 Ezt a" skippert "---csak az ujgazdag rétegben halhattad.

 

Mert a hajózásban ez nem szokásos. ----bár a focicsapat kapitányára pont jó.

 

 

Aki ezeket vezetheti --azt ,hogyan hivják?

 

 

 

 

Előzmény: mosogep-szerelo (140680)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 3 140683

Kishajón (max: 20 m hossz.) szkippernek hívják a kapitányt.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ültem már ladikban - mint utas - amit motor hajtott (Tiszán, Dunán Bajánál és Mohácsnál) de sehol se hívták szkippernek a hajós bácsit mert valószínűleg még nem is hallották ezt a szót, nem is ismerik.

 

 

Előzmény: mosogep-szerelo (140680)
csecsaba2 Creative Commons License 11 órája 0 1 140682

ez szerintem rutinos családtag mosdatás volt a tv-ben, h az a gonosz nagy hajó rárántotta kormányt :-(

Előzmény: mindenev (140650)
csecsaba2 Creative Commons License 11 órája 0 0 140681

van esély, kb, mint vízisível esni. 

 

A mentőmellény sokat fog, és ebben az esetben, ha nem is tehetek semmit a beszállás ellen a családi ranglétra miatt, de a mellényt fel lehet venni fázásra hivatkozva.  Lehet,  életet mentett volna, mint az ütés, mint a felúszás és fenntartás miatt.

 

Nem véletlen, h vad vízen a józan és gyakorlott túrázók is vesznek mellényt. 

Előzmény: gigabursch (140672)
mosogep-szerelo Creative Commons License 12 órája -2 0 140680

Ezt a marhaságot hallottad valahol? Mert ugye nem a te gondolatod?

 

Kishajón (max: 20 m hossz.) szkippernek hívják a kapitányt, legalábbis vitorláson, és igen Ő parancsol, és akinek ez nem tetszik kiszállhat! Ennek fejében a vezető felelősséggel tartozik az utasok és a hajó épségéért!

Előzmény: trizs77 (140677)
FOMA Creative Commons License 13 órája 0 4 140679

"Egy dunai (magán) motorcsónakban  NINCS :

    - se hajó parancsnok,

    - se kapitány.

 

Józsi bácsi(k) van(ak)."

  

Józs bácsinál picit több van rajta. Ha van engedélye, akkor kisgéphajó-vezető, ha nincs, akkor pedig egy szabálysértő.

Előzmény: trizs77 (140677)
mindenev Creative Commons License 13 órája 0 0 140678

Ebben tökéletesen igazad van, de itt merült fel az egyik hozzászólónál, hogy a kishajó kapitánya így- meg úgy... A horgonyos "tengerész"sapkát is iróniának szántam.

Előzmény: trizs77 (140677)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 0 140677

Egy dunai (magán) motorcsónakban  NINCS :

    - se hajó parancsnok,

    - se kapitány.

 

Józsi bácsi(k) van(ak).

 

Akik vagy tulajdonosok, vagy csak vezetik azt a csónakot.

Az utasok meg sohasem kérdezik meg (nagy hajón se) a motorcsónakot vezető akárkit, hogy :

 - tényleg csak cipőfelsőrészkészítő papírja van ?

 

 

smith Creative Commons License 16 órája 0 0 140676

Erre járta a mondás: kértek, amit kértek, kaptok, amit kaptok. :-)

Előzmény: gepesz (140665)
gepesz Creative Commons License 16 órája 0 0 140675

Csúnyán pedig úgy, hogy elmész te a p...ba. Biztos volt gépészként vitám hajóparancsnokkal, még hajóztam, de nem emlékszem konkrét esetre. Olyanra igen, hogy havaria estén megbeszéltük, hogy nem indult a motor, azért nem kapott hátrát. Haver volt, együtt rúgtunk be. Másik esetben tényleg nem is kért. (akkor még nem volt  távvezérlés)

Előzmény: gigabursch (140673)
mindenev Creative Commons License 16 órája 0 0 140674

Nekem is ez a regény ugrott be elsőre, bár ha jól emlékszem, ott csak a parancsnok volt alkalmatlanná nyilvánítva a tisztje(i) által, ebben a szerencsétlenségben pedig legalább nyolcan voltak viziközlekedésre teljesen alkalmatlan állapotban...

Előzmény: gigabursch (140671)
gigabursch Creative Commons License 17 órája 0 1 140673

Ezt úgy fogalmazzák szépen, hogy a GÜV, aki műszaki okok alapján hivatalból ellent mondhat a Pk utasításának.

Előzmény: gepesz (140667)
gigabursch Creative Commons License 17 órája 0 0 140672

Kiugrani.

Aha, persze...

 

Csak az a fránya mozgási energia nem lenne ott fizikából, meg az a másik probléma, hogy nem a gyorshajtás öl, hanem az túl nagy mértékű negatív gyorsulás....

40 kmph-val menő motorcsónakból kiugrani nagy eséllyel végtag vagy gerinc sérülés.

Pont olyan jó, mint nekimenni egy kiránduló hajó orrának.

 

Végülis lett, aki túlélte.

 

Előzmény: naiv_ (140663)
gigabursch Creative Commons License 17 órája 0 0 140671

Minden egyéb esetben "zendülés a Caine hadihajón"...

Előzmény: rezgaras (140661)
gepesz Creative Commons License 19 órája 0 0 140670

Azt akartam csak írni, hogy nem a hkpt. a főnök, hanem a parancsnok, akár több kapitány felett is. Más a Dékány által írt világ. És régi. :-)))

gepesz Creative Commons License 19 órája 0 5 140669

Nem akarom ezeket a dolgokat kielemezgetni.- Te voltál jt.hajón. Én is. 1970-től 2020-ig. (akkor selejteztek ki) Volt ebben minden. Kenyőtől a GÜV-ön keresztül a főgépészig.

Az antagonisztikus örök már megszűnt. Amikor megjelent a kettős képesítés, akkor értelmetlené vált a fogalom is. Amikor kezdtem, akkor még azért is leb..tak, hogy miért megyek a falhuggyozókkal(mtr.)a kocsmába. A GÜV-nek mondtam, hogy velük nem mehetek, mert nem is ülhetek az asztalukhoz.  Haverjaim. Sok este ezért nem is mehettem ki a hajóról. Igen! Műszak lejárta után sem mehettél ki a pk. engedélye nélkül, hiába állt a hajó horgonyon vagy kikötve valahol. Azt is be kellett írni az eltávozási füzetbe. Még egy hajóé meg is van Mo-on a kacatok között. A Jt.IX-é. Érdekes világ volt, pedig amikor én kezdtem, már lazult ez a dolog.

Előzmény: naiv_ (140668)
naiv_ Creative Commons License 20 órája -4 0 140668

No nem,

a hajó kapitánya a főnök - aki mindenért felel, büntetőjogilag, munkajogilag, ...minden tekintetben  - formailag és gyakorlatilag is. Ha ennek nem tud érvényt szerezni, akkor alkalmatlan a feladatára. Verekedni a kapitánnyal? - büntetőjogi kategória...

S ha ebből nem lett bírósági ügy, az csak az alkalmatlanságát bizonyítja ismét... vagy súlyos szabálysértését (pl. ittas volt s nem akart ebből problémát). 

Aki ezt nem látja be azt előbb-utóbb el kell távolítani a hajóról, mert közveszélyes.

(2 hetet töltöttem egyszer egy jégtörőn, fel sem merült, még csak senki kóbor gondolatában sem, hogy nem a kapitány a főnök... Nem is olyan alkat volt, aki ezt eltűrte volna.) 

Előzmény: gepesz (140667)
gepesz Creative Commons License 20 órája 0 2 140667

Nem lett abból semmi következmény. A kolléga kialudta magát és szóba sem került. Egyébként pedig egy hajón. Komoly vontatóról beszélek. Esetemben jégtörőről, a GÜV az igazi főnök. Persze navigációba nem ugat bele.

Előzmény: mosogep-szerelo (140666)
mosogep-szerelo Creative Commons License 20 órája -2 0 140666

Vélem elég sokáig jártál utána a bíróságra, főleg ha igazad volt! :(

Előzmény: gepesz (140665)
gepesz Creative Commons License 20 órája 0 2 140665

Nem helytálló minden ízében az írott szöveged. Hivatásosok szemszögéből nézve. Meg kell tagadnod a parancs végrehajtását bizonyos esetekben. Nem boncolgatom. Volt nekem egy esetem, hogy a pk. egy fülest kapott géperő helyett.

Előzmény: rezgaras (140661)
mosogep-szerelo Creative Commons License 21 órája 0 0 140664

A kishajó a vezető tulajdonában volt? Erre nem találtam utalást.

Előzmény: rezgaras (140661)
naiv_ Creative Commons License 22 órája -2 3 140663

Amit elmondassz, jól hangzik, de a valóságban nem így működik. A hölgyektől nem volt elvárható egy határozott fellépés, a férfiaknál ezt valami más szubjektum akadályozta - nem akartak félősnek tünni stb. Már pedig ezt az embert(aki valószínű alkohol nélkül is elég agresszív típus lehetett), s akinek mint kiderült egyébként hajóvezetői papírja sem volt (ha jól tudom), s ennek ellenére "odaláncolta" erősen alkoholosan magát a kormányhoz, s  senkit nem engedett beleszólni a történtekbe, csak nagyon-nagyon határozott fellépéssel (fizikai erőszakkal) lehetett volna megállítani - és ehhez a társaságban nem volt meg az elég magas adrenalin szint - mikor már meglehetett, az a félelmet erősítette...

Ítt egy dolgot tehettek volna, kiugranak éjszaka, a duna közepén a sebesen haladó motorcsónakból, de ahhoz is nagyon elszántnak és bátornak kellett volna lenni, s főleg felmérni előre, hogy ütközni fognak előbb utóbb a szálloda hajóval - de nem tették, mert nem voltak jövőbe látóak...  

 

Előzmény: mindenev (140653)
tehtube Creative Commons License 22 órája 0 3 140662

Ezt nem kéne utólag, abszolút nem életszerű, nem is értem. Egy buliból hazafelé természetesen nem csapnak Apolló űrprogram kilövése előtti ellenőrző rutint. Ha már odáig elmentek, csak vissza is jutnak alapon. Az, hogy menetközben meghülyült a sofőr, ilyen sajnálatos diszkóbaleset mindig volt és lesz is. Különlegessége annyi, hogy a vízen volt. Jellegét tekintve viszont tipikus. 

Előzmény: mindenev (140653)
rezgaras Creative Commons License 22 órája 0 1 140661

Tisztázzuk: egy hajóban a kapitány Isten után az első. Beszélni lehet vele, de a döntéseit senki nem akadályozhatja. Mindenki köteles végrehajtani az utasításait. Nincs "demokrácia". (viszony ő egy személyben felelős mindenért)

Előzmény: mindenev (140653)
Atis57 Creative Commons License 25 órája 0 1 140660

Sziasztok!

 

gumidani Creative Commons License 26 órája 0 0 140659

A kétféle feladat kétféle ismeretet, gyakorlatot igényel. Az összehasonlíthatósága kb. olyan mint a paprikáskrumpli és a halászlé összevetése. 

Előzmény: gigabursch (140658)
gigabursch Creative Commons License 27 órája 0 0 140658

Halmozottan egyszerűbb városi B kategóriás jogsizni, mint falusi duplapótozni.

S van aki már 15-16 évesen - mert muszáj - tud vele tolatni is.

 

Csaxólok...

Előzmény: trizs77 (140649)
gigabursch Creative Commons License 27 órája 0 0 140657

Nem, bárki megtehette volna, hogy nem száll be.

Előzmény: trizs77 (140654)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 2 140656

Kb. 1960, vagy 61 nyarán (felső tagozatos diák voltam) egy fiatal felnőttel Putnokról igyekeztünk Trízsre. Mivel a menetrendszerű autóbuszra sokat kellett volna várni, autostoppoztunk. De az indulás előtt a kocsmában ittunk egy-egy málnát. (Ebben az időben az alkoholmentes italválaszték a szóda és a málnaszörp volt. Még jaffa sem volt.) Aztán az erdőgazdaság teherautójára kéredzkedtünk fel. (Ekkor utaztam életemben először és utoljára MÁVAG B5-ösön) Utazás közben a nagyfiú odasúgta nekem, hogy sejtése szerint a gkv-t a kocsmában láttuk sörözni.  Mikor megerősítettem, hogy én is úgy emlékszem, a következő faluban (minden bizonnyal Keleméren), megköszöntük az utazást és kiszálltunk. Rövidesen jött az erdőgazdaság következő autója, amellyel tovább utazhattunk. Út közben elmondtuk a gkv-nek, hogy a kollegájának a sörözése miatt szálltunk le a kocsijáról. Nevetve mondta, hogy a kollegája rendszeresen ittasan dolgozik.

 

Mindezt azért írom le, mert az utasnak a saját érdekében el kell menekülnie az ittas vezető járművéről.

Előzmény: mosogep-szerelo (140655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!