Augusztus 20 táján Miskolcon lesz repülőnap, szeptemberben pedig Debrecenben. Híreim szerint mindkettőn repül Besenyei Péter. Aki Vári Gyula háromszoros világbajnok Mig-29 bemutatójára kíváncsi, annak Szentkirályszabadjára kell elmennie szeptemberben.
Papci nagyon feldobhatnád az Index Keletet, ha egy videót le lehetne tölteni a naplementés figurából. Szerintem ennyit megérne befektetni a pilótáknak is, hogy nagyobb legyen a kereslet.
Ezt hívják marketingnek!
Naná hogy megéri!
De ha akarsz sokkolóan szép látványt, akkor sétarepülj kicsivel naplemente után, amikor még világít a horizont, de a lámpák már égnek a városban.
Ez kicsivel többe kerül mert legalább egy félórát kell venni hogy a pilóta ne semmiért maradjon le az esti tv sorozatról ;)
Bocsi, lassú volt a hírlánc.
Tehát : egyedülrepülésig 2001-ben 50.900.- Ft
Tarifák tagoknak:
Csőrlés 500.- Ft
Repülőgépes felvontatás 460.- Ft/perc
Vitorlázógép óradíja tagoknak : 2100.- Ft
Megjegyzés 1 : a csőrlés/vontatás agi díja szerintem a piaci árnak a fele, a vitorladíj pedig fele/kétharmada (típusfüggő).
Megjegyzés 2 : nyugaton is ennyikért repülnek. :(
Don valentino : nem kell bérelni, a klubtagok nem piaci áron kapják a vitorla-időt. A motoros felvontatás díja az már közelíti a tényleges árakat klubon belül is.
Engem nagyon izgat ez a vitorlazorepules tema, csak ugy erzem, hogy egy kicsit talan biztosabb egzisztencia szuksegeltetik az effele hobbihoz, mint amivel en rendelkezem. Shleet-yoo irja a kiszolgaloszemelyzetet, gondolom gepet is kell berelni stb.
Ne add fel, elhiheted, nem ezen múlik.
Saját ügyességedre hagyatkozva mozogni a térben akár felfelé is, megtalálni azt a legtöbbször láthatatlan valamit ami először csak rugdos, lökdös, aztán egy-két igazítás után visz fel mint a lift az SZTK-ban... nagy érzés!
Papci: Jó a kérdés, sőt úgy is mondhatnám, hogy elevenbe vág.
A repülőtér -mint objektum- sorsa rendeződni látszik. Az állami vagyon "átalakulásának" legsötétebb lapjaira tartozó MÉM RSZ országos vállalat sorsa sok éven át tette bizonytalanná a nyíregyházi reptér jövőjét is.
Mióta a város a gazda, azóta más a világ. Követhető az újságokból is. Állandó vám lesz őszre, nagyobb bitumen, irányadó és éjszakai navigációs rendszer telepítése/felújítása, ésatöbbi.
De mi lesz velünk? -kérdik egymástól a vitorlázók már évek óta.
A városvezetés megtette a magáét, a klub továbbra is használatja a hatalmas hangárt a műhelyekkel, és a nagy reptéri épületet irodákkal, raktárakkal, szobákkal.
Repülőélet viszont nem túl sok van, és ha ez nem változik sürgősen, akkor nagy bajok lesznek.
Bármennyire fáj is : az MHSZ óta a vitorlázórepülés egy szűk rajongói csoport keservesen megvalósuló kedvtelése /hobby, nem sport!!/ és hogy még egyáltalán van, az csak pár megszállott oktató önkizsákmányolásának köszönhető. Ahogy egy helyi újságnak nyilatkoztam 1994-ben /persze kihúzták/ : ezt a műfajt kidobták a szemétre. Nincs benne pénz...
Sajnos az országos és helyi politikából látszólag senki nem érzékeli ennek a dolognak azokat a jó oldalait, amivel a mai ifjúságnak is nemes célokat és szórakozást lehetne nyújtani. Persze nem olyan eszetlen tömegtermeléssel, mint ahogy mi kaptuk.
Na itt hagyom abba a busongást, vitorlázórepülni szép és jó, próbálja ki mindenki akit érdekel, és amíg megteheti Nyíregyházán.
Don Valentino : kb mint egy autó jogsi ára, de mivel több hónapig eltart /és egészséges esetben el is kell hogy tartson/, részletekben is lehet fizetni.
Feltétele a későbbi egyedül repülésnek az orvosi vizsgálat /5-7 e Ft/ és a több tantárgyból álló elméleti vizsga. Ez utóbbi igen lényeges ahhoz, hogy repülésed szép, a gép és az időjárás által kínált lehetőségeket jól kihasználó, végül és legfőképpen pedig abszolút biztonságos legyen.
De szerintem az eb nem itten van elhantolva!
Sokkal inkább ott látom a problémák forrását, hogy ez a műfaj igen sajátos módon, sok mindentől, több mindenkitől függve képes csak működni, és amit a repülés iránt vágyat érző ember/ke/ nem tudhat. Párat ezekből:
- Fegyelem. Repülni csak az kívánkozzon, aki képes szabályokhoz, utasításokhoz alkalmazkodni, azokat betartani.
-Időjárásfüggőség. Elszakadtam a családtól/barátnőtől a hétvégére, de esik, fúj,...stb. Vagy elkezdünk repülni, de mire sorra kerülnék, dörög, villámlik.
-Kell egy csapat.A vitorlázás nem úgy megy hogy hipp-hopp kitoljuk a gépet a hangárból és usgyi, hanem egy kisebb létszám kell már eleve a hangárpakoláshoz, mivel "fűzve" vannak a gépek, és emelgetni, kocsizni, figyelni kell. Szükséges repműszaki, oktató, csörlőkezelő vagy vontatópilóta, kötélhúzó, zászlójelző. Amíg kezdő vagy, addig csak a földi gépmozgatásban kell résztvenned, de anélkül szintén nem működik a gépezet.
-Lassú előrejutás a kiképzésben. A sok évtizedes csiszolódáson átment /vérrel írt-szokták mondani/ tematika szerint kell haladni. Nincs "kívánságra" gyorsítás, vagy mert te megfizeted, csak egy hét alatt repülhess egyedül. Belehalsz.
-Egyéb munka a szakosztályért. Elengedhetetlen a reptéri környezet és infrastruktúra megóvásáért közös munkát végezni a tagoknak. Hangárseprés, fűnyírás, festés vagy bármi más előfordulhat.
Egyelőre ennyi, de ez csak egy kis része az alapinformációknak, gondolom majd kerül még szó egyebekről is.
Vitorlázórepüléssel kapcsolatos kérdéseket és válaszokat szeretnék itt látni.
Amíg jobb nincs, én válaszolok. Illetékességem kétségbevonhatatlan, csak azt kérem ne beszéljünk egyszerre!!!
info : www.landings.hu