A vasúti átjáró továbbra is életveszélyes. A Margaret Mitchell regény címe érvényes rá: Mégsem történt semmi.
Sajnos, a következőkkel kapcsolatban sem. Tegnap délelőtt bementem a forgalmi irodába a vasútállomáson, és jeleztem, hogy a gyalogos felüljárón beteg egy deszka. (Ha egy idősebb ember alatt beszakad, combnyaktörés, a MÁV-nak milliós kártérítés, az idős embernek halál vagy örök nyomorékság.) A bejelentést megköszönték, és én úgy gondoltam, tekintve, hogy fiatalabb koromban sokat dolgoztam a vasúton, hogy egy fenntartási ember lélekszakadva rohan a rossz deszkát kicserélni. Nem rohant senki sehova. A deszka most is ott van, most is életveszélyes. (A Bezerédj utca felől nézve a felüljáró felső áthidalásában a 3. sor deszkában balról a 9. deszka.
A figyelmet szeretném felhívni, hogy mostg a gyalogos felüljáró is veszélyessé vált a kisgyermekeknek. Lelkiismeretlen emberek letépték a dróthálót, és mivel egy helyen a padlószint felett is, egy kisgyermek könnyen kieshet a lyukon. És mivel nem tűnik fel a szétszakított drótháló,a felnőtt talán észre sem veszi. Természetesen nemelégszem meg azzal, hogy ide beírom ezt a figyelmeztetést, hátha nem kerül az illetékesek szeme elé. Holnap bejelntést teszek a MÁV állomásfőnökségen.
Bizony életveszélyes. Változatlanul, továbbra is. Eddig csak mérgelődő embereket láttam ott, olyanokat, akik változtatni szándékoznának a helyzeten, még nem. Mindenféle sürgő-forgó, a lehetetlen közlekedési helyzetet átalakító emberekre gondolok. De ha mégis látok ott valakit, akiről feltételezhető, hogy valamit akar csinálni, azonnal rárohanok az internetre, hogy közöljem bajai, elsősorban katonavárosi embertársaimmal a jó hírt.
Aki ért hozzá, ki tudná számítani, hogy mennyi üzemanyag pöfög el a Szegedi úti vasúti átjárónál. És, hogy milyen levegőt szívnak ezen közben a sorompónál várakozó kerékpárosok és gyalogosok. Némely teherkocsiknál aligha hihető, hogy valamiféle zöldkártyával rendelkeznek, úgy füstölnek, mint a Béfa kéménye. (Ugyan mivel tüzelhetnek?) Sajnos, vagy a vasúti állomást vagy a Szegedi utat nem jó helyre tették eleink.) Hogy a fővágányról átjusson a mozdony valamelyik lírára, ahhhoz is le kell zárni a sorompót. Megoldás: felül vagy aluljáró építése, lehetőleg a 3000. év előtt. Ha tudnám, hogyan kell, nyitanék egy közlekedés szervezési témát. A városban a kereszteződések egy részét nem lehet belátni, mert eltakarja mindenféle oda nem való dolog. A sebességkorlátozásokat vagy betartják vagy nem, a Bernhart Sándor utcán például a 30 km/óra táblát nem. Ezért az Epreskert utcából életveszélyes kijönni. A Szarvas Gábor utcában az északi oldalon volt egy "Megállni tilos" tábla. Most is ott van, az üres telken a fűben fekszik. Az autóból kiszállva jól látható. Egyébként Kiscsávoly felől a kerékpárosok a főúton közlekednek a vasúti sorompónál. Ez szabálytalan ugyan, de repülni nem tudnak, mivel ha tudnának, akkor repülőgépen mennének. Nem hiába épülnek a kerékpárutak, hogy szétválasztható legyen a kerékpáros és a gépjárműközlekedés. De itt hiába van kerékpárút, az átkelés az úttesten még veszélyesebb.
A vasút anomáliája évtizedes probléma, tipikus esete a "sok bába közt elvész a gyerek" közmondásnak.
Ugyanis a vasút teljes egészében a közlekedési minisztériumhoz, míg a közút a megyei kht-hoz tartozik. Ugyanakkor a város polgárai joggal várják el, hogy képviselőik számukra megfelelő életteret biztosítsanak.
Magyarán, hiába megy a polgármester a vasúthoz nem kap érdemi választ, mert a közút-vasút kereszteződés gyakorlatilag hatókörén kívül esik, és mindig lesz fontosabb feladat, ami elviszi az erre szánt keretet.
A vasúti felüljáró korszerűsítése pedig már nagyon időszerű lenne.
Egyben tévedtem: a vasúti felüljáró nem lehet alacsonyabb már azért sem, mert alatta van a vasúti raktárépület. A többit viszont fenntartom. Sürgősen meg kell oldani a vasűti átjáró rendezését, és ha lehet, a felüljárón is jó lenne egy kis változtatás. Az is jó lenne, ha valaki illetékes olvasná ezt a témát, és esetleg válaszolna is rá. Úgy látom, közérdekű ügyekben ez még nem vált szokássá.
Isten malmai lassan őrölnek. Régi és igaz mondás. A vasúti átjáróra azonban sürgős lenne a megoldás. És ha esetleg a MÁV-tól olvasná valaki, jó lenne a gyalogos felüljáróra valami felhajtó a babakocsiknak és a kerékpároknak. Nyilván szabványosítva van, de nem lehetne valamivel alacsonyabb a felüljáró? (Noha nem vagyok jómagam sem valami régi internet olvasó, de jó lenne, ha a különböző illetékesek, - tisztelet a ritka kivételnek, mint polgármester úr és még néhányan -, olvasnák és válaszolnának is a választópolgároknak.
Én is ezt a válasz kaptam,amikor ezzel a problémával felkerestem nyiltnapon!
Azt az igéretet tette,hogy festenek majd egy zebrát valahol az akvárium után,ha lesz rá keret az idei költségvetésből! :-(((((((
Erre azt kérdeztem ,addig ki válalja a felelőséget,ha elütnek ott valakit?
Ő is azzal indokolta,hogy a vasúté az átjáró!
Könyörgöm,ha valaki egy üzletet nyit,hiába az övé ,mindenkivel engedélyeztetni kell: Köjál,Tűzoltóság,POLGÁRMESTERI HIVATAL,Démász,Bajavíz,Dégáz,Közlekedési felügyelet,stb.
Ha bármelyik szerv kifogást talál ,nem kap az üzlet engedélyt!!!
Akkor ,hogy engedte meg ezt a megoldást a POLGÁRMESTERI HIVATAL vagy a Rendőrség (gondolom nekik is bejelentették) ???
Sajnos,ha átjövünk a sorompónál,akkor olyan mint ha egy időgéppel visszamwennénk 40 évet!Mert semmi fejlődés nincs,vegyük példanak az utcákat,vagy a kábeltv-t,de ez már egy másik fórum témája.
Polgármesterünk az egyik ilyen kérdésre tett egy könnyelmű igéretet, ami nem publikus, ezért ideírom, hogy titok maradjon:
Egy hétvégi éjszaka másod, vagy harmadmagával megoldja ezt a kérdést. A mikéntről nem esett szó.
Azóta számolom a hétvégéket...
Sanyi
Persze, ha belegondolunk, maga a vasút,közút szintbeli kereszteződése a legnagyobb probléma, ennek megoldása hozhat csak végleges és jó megoldást.
Egyet értek az előttem szólókkal. A Szegedi úti vasúti átjáró környékén rendkívül veszélyes a forgalmi helyzet. Miután jómagam is szóvá tettem a dolgot néhány sajtótermékben, sokak, köztük Földvári István és Surányi Zoltán tanár urak kérésére, de ismeretlenek is megszólítottak ezzel a kéréssel. Amennyire megtudtam, a helyzetet bonyolítja, hogy a sorompó környéke a MÁV tulajdona, és a vasutat is szigorú előírások kötik. Ennek ellenére a városnak és a MÁV-nak közösen és mielőbb megoldást kell találni a helyzet rendezésére. (Az igazi megoldás egy felül- vagy aluljáró lenne, de ehhez nagyon sok millió kellene.) Remélem nem minősül a témától idegennek a javaslatom: A vasúti gyalogos felüljárót, mely az Epreskert utca vonalába esik, el kellene látni egy a kerékpárok és babakocsik átkelésére alkalmas fel- és lejáróval. Ez némileg tehermentesítené a sorompót, természetesen a kérdést nem oldaná meg. Legfeljebb részben, és csak a katonavárosiak számára.
Csak megerősíteni tudom! A Szegedi úton a gyalogosforgalom rendezetlen a vasúti átkelő környékén. A kelet-nyugati a főirány a diákok mozgása szempontjából, de kétségtelen, hogy a kerékpárút felfestését használják többen, ha a Vonatkerti oldalra akarnak átmenni. A Kiscsávolyi oldalon nem is tudom, hogy hol van az első biztonságos átkelő…
Áldatlan állapotok uralkodnak a két városrész
gyalogosforgalmában a szegedi úton,a vasúti sorompó miatt.
Azzal,hogy az egyik oldalt lezárták a gyalogosok előtt,növelték a baleset lehetőségét.
Naponta több száz kisdiák,idős és fiatal közlekedik és mivel nincs
kijelölt gyalogos átkelőhely,még a környéken sem,teljes a káosz.
Baja 2.legforgalmasabb útja a Szegedi út,ezért azt kérjük,hogy vagy inkább állítsák vissza a régi közlekedési
rendet,vagy sárga villogóval védett gyalogos átkelőhelyet alakítsanak
ki a zavartalan (és balesetmentes) gyalogos közlekedés érdekében.