Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 44
folytatás (az Index nem szereti a nagyon hosszú szöveget, de remélem Te nem unod)!

6. Semmilyen összefüggés nincs az B-szám szerinti adatszolgáltatás és a Hívás részletező között.

7. A Hívás részletező ára (és egyáltalán a nem-ingyenessége) ellen az első pillanattól ágálok. Ha Számlerészletezőnek vagy Részletes számlának hívnák - az APEHről is szóló ART és Számviteli tv. szerint ingyen és kötelezően kellne azt kidani! Nem véletlen a névválasztás.

8. A Hívás részletező alkatilag is sok tekintetben alkalmatlan a célnak (a számláról magáról nem is bveszélve).

9. Nem ástam magam jobban bele a tvekbe, csak ezért nem kértem hivatalos állásfogalást az APEH-től a részletezés fogalmáról (szvsz minden híváskezdeményezés esetén új szolgáltatást veszek esetileg igénybe - tehát kötelező lenne a számla mellékleteként részletezni!).

10. Az ár tekintetében csak a GVH vagy a FVF lenne képes közbeavatkozni - lévén szabadáras kiegészítő szolgáltatás:-) - de e tekintetben nem száámíthatunk semmire, mert tudomásom szerint a Matáv a legolcsóbb és legperfektebb a hazai vezetékes szolgáltatók közül (részletező tekintetében legalábbis).

11. Az OSS ügyében részben(!) értelek, megértelek és egyetértek: javasolnám, hogy a konkrét problémákat a vezerigazgato@ln.matav.hu mail címen Dr Reznák Roxán projektigazgatóhoz címzett tömör levélben írd meg. Én is ezt szoktam tenni. Csak én kívülről (előfizető, bár szakmám a telefónia, a fejlesztés) tudom kritizálni csupán:-(

12. Azért az OSS-hez még annyi: talán a koncepció, hogy mindent mindenne összekötni egy kvázi egységes rendszerbe, túlzottan optimista volt, de azért a feladatát a külső szemlélő számára is nagy hatásfokkal ellátja. Az, hogy esetleg az "őt" kezelő szak(?)személyzet egy része nem akar/mer/tud/objektíve nincs lehetősége belemélyedni a rendszer helyes használatába, már más kérdés: ilyen esetekről (jóindulatú megközelítésben!) már jó párszor hallottam. ha egy rendszer bonyolult, sajnos nincs más, mint megfelelően képezni (magunkat) és kepeztetni (a cégnek az alkalmazottat).

13. Jó Veled "vitatkoztni"! Remélem ez kölcsönös!

Üdvözöl

Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő

/:mikimaus:/

Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.21 0 0 43
Yericó!

Tulajdonképpen majd mindenben egyetértünk! :-)))

Én csak a következtetéseid logikáját szeretném tisztázni, mert alapvetően - már megbocsáss - szerintem félreértesz bizonyos dolgokat:

1. A Matáv (nem értem, miért nem írtad ki - nem üzleti hanem nyílt titok) és - a Hírközlési Törvény szerint mindegyik koncessziós vezetékes szolgáltató is! - köteles igazolható, bizonyítható módon rögzíteni az INDULÓ hívásokat.

2. Ez NEM egyenlő azzal, hogy miről mit hívtak (már csak azért sem, mert egy honos (helyi) központban a saját számmezőn kívüli számok nem találhatóak az adatbázisban az A-szám helyén és a rekordszerkezet kialakítása során az A-szám "csak" azért került bele, hogy ne kelljen a központ-oldali szoftvernek mindenféle indexelésekkel tudatni, hogy ki a hívó - sőt tulképpen ez agy a leglogikusabb is mondhatnók:-) ).

3. Bármilyen (értsd: tüök mindegy OSS-e vagy nem) központi hívásrekord-feldolgozó rendszernek ELVILEG rendelkezésre áll az összes hívás, DE alapvetően A-szám szerint indexelve.

4. Senki nem gátolja meg, hogy - a megfelelő adatvédelmi törvények és eljárások tiszteletben és betartásával - a szolgáltató a B-szám szerint IS indexelje a kialakult adatbázist. Vagy iolyan programot írjon, ami az adatbázisban ilyen szempontok alapján (indexelés nélkül is) keres.

5. A B-szám szerinti keresés lehetősége CSAK Ügyészségi Megkeresés esetén (értsd: nyomozati szakban) adott és az eredményül kapott információ CSAK az Ügyészség (->Bíróság) részére adható ki.

folyt köv...

Előzmény: YERICO (42)
YERICO Creative Commons License 2001.09.21 0 0 42
A válaszomat fenntartom, legalábbis az egyik vezetékes szolgáltatónk, aki talán a mobilpiacon is érdekelt (vajon ki lehet ez) igenis képes bármikor kiadni, hogy melyik számról kit hívtak, lsd részletes számla. Ez már onnan is következik, hogy a hívásokat feldolgozó progijuk ezt mind szépen könyveli. Ezt tudom. Éppen ezért kissé nagy pofátlanság a hívásrészletezést nem alapszolgáltatásként nyújtani, hanem jópárszáz forintért. Az OSS-ről korábban írt véleményem továbbra is fennáll.
Előzmény: Törölt nick (38)
Gai-luron Creative Commons License 2001.09.15 0 0 41
De kár.
Előzmény: bgrbftby (40)
bgrbftby Creative Commons License 2001.09.15 0 0 40
Igen, saját kérésére töröltük az itteni hozzászólásait. Abban az esetben, ha IRL kára származhat valakinek egy hozzászólás bennmaradásából, kivesszük. Közleményezni meg valószinüleg azért nem közleményeztük, mert éppen nem működött a moderációs felület megfelelően. Zárójelben jegyzem meg, hogy Internal Server Error nálunk is előfordul mostanában egyre sűrűbben. Az index lassan 1 éve igéri a program javítását, de amíg ez nem történik meg, addíg könnyen előfordúlhat, hogy csak késve tudunk egy intézkedést megtenni, vagy mint pl a jelen esetben történt, nem tudunk közleményezni.
Solt Creative Commons License 2001.09.11 0 0 39
Józsi bácsi ide írt hozzászólásait törölték.
Lehet, hogy nem fog kiderülni, mi történt vele?
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.11 0 0 38
Na most akkor kedves Ja-Je és YERICO kollégák!

Szeretném a következőket a figyelmetekbe ajánlani:

1. A No7-es jelzésrendszerben természetesen azt teszel, amit csak akarsz (illetve lehet):-)

2. Nincs erőszakolt A-szám kikérés, DE a híviott oldal kategóriája szerint lehetőség van egy (titkos) "félbyte-okban" infó-sor (az ún. maszkolt A-szám) megjelenítésére

3. Ennek a kategóriának a használatát a TT és a nemzetbiztonsági és rendvédelemmel foglalkozó trv-ek és szabályozások határozzák meg.

4. Mobil (ebben az értelemben független és külső) szolgáltató ilyen adathoz direkten akkor sem jut hozzá, ha beleszakad - ha megtehetné, az törvénysértő lenne!

5. Egy adott szolgáltatónál INDULÓ és ugyanoda ÉRKEZŐ hívások esetében (hívásmátrix) egy megfelelő (elég egyszerű, csak hosszadalmas run time-mal bíró) algoritmus kiszedheti a hívók számát: ezt hívják "utólagos rosszakaratú megfogásnak" (ezt az én megfogalmazásom!), amit ÜGYÉSZSÉGI megkeresésre az illetékes szolgáltató köteles(Sic!) (ki)szolgáltatni.

6. Pannon Praktikum előfizetés (pre-paid) esetén - a szolgáltató hivatalos infója szerint - NEM rögzítik a kimenő (induló) hívásokat). Tehát Pannon(Praktikum) -> Matáv vagy W900 vagy Voda stb.irányban kezdeményezett hívást nem lehet lenyomozni. (Ha a Pannon cégszerűen aláírva nyilatkozik ennek az ellenkezőjéről, revideálom az álláspontomat!)

7. Alközponti (pláne ISDN) kimenő hívás esetén semmi nem garantálja (és nem kötelezi az üzemeltetőt!) a kimenő rekordok egyáltalán csak rögzítésére sem, nemhiogy tárolására x ideig.

Ha lenne még kérdésetek, állok elébe.

Üdv!

Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő
mikimaus

Előzmény: Ja-Je (34)
YERICO Creative Commons License 2001.09.11 0 0 37
Az OSS egy nagy rakás sz@r. Már elnézést, ha ezt mondom, de nem ér semmit. Ilyen hülyén karbantartott adatokkal csoda, hogy még létezik.
Előzmény: Törölt nick (33)
YERICO Creative Commons License 2001.09.11 0 0 36
1. Minden szolgáltató pontosan tudja, hogy mikor melyik számról melyik számot hívták milyen hosszan. Ez tény. Hiába tiltod le a hívószámküldést, azzal csak a másik oldalra nem küldi tovább a szolgáltató a jelet, de ő TUDJA mindkettőtökét. Ez vonatkozik a MATÁVra is.

2. Mobilról, vagy vezetékesről történtek-e a hívások. Ha mobilról, akkor illene tudniuk bebizonyítani, hogy a TE telefonodról történt a hívás, ellenben a kártyádat azonnal dobd ki, és hivatkozzál arra, hogy elhagytad valahol, és kérj pótlást. Ez kb 5000 kt-on belül megáll.

3. Ha vezetékesről hívtál, az gázosabb, de ebben az esetben hivatkozz arra, hogy feltűnt mostanában, mintha lopnák a vonaladat, azaz mások is a tiedről beszélgetnek, a te számládra. Nosza, bizonyításk be, hogy nem ez történt. Nem kell félni, esélyük sem lesz erre.

TimVerba Creative Commons License 2001.09.11 0 0 35
Pár éve volt egy bp.-i Matáv szám (252-????), amin ingyen (helyi tarifáért) lehetett külföldre telefonálni, 5 perc után azonban mindig megszakadt a vonal. Ahogy vélhetően egyre többen ismerték a számot, egyre nehezebb volt hívni, állandóan foglalt volt. Aztán persze megszünt...
Ja-Je Creative Commons License 2001.09.11 0 0 34
Sziasztok!

Nem teljesen igaz amit mondasz. A szolgaltató, ha akarja, megtudja a telszámod mindenféleképpen.
Az egy dolog, hogy te nem "küldöd" a saját számod.
A hívott fél központja kikérheti ettől függetlenül.
Hiába tiltod, az első jelzésváltásnál azt az infot kapja, hogy a szám nincs elküldve. Erre a másik központ küldi, hogy ok vettem, de nekem kell a szám, erre az első központ minden további nélkül elküldi. És kész.
Nemtudom mennyire volt ez igy érthető, de ne merüljünk el jobbab a numerohetes jelzésváltás rejtelmeiben.....

Üdv Ja-Je

Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.11 0 0 33
Szia Chromax!

A szolgáltatók néha igenis nagyon hülyék tudnak lenni. Az EPT-nél 4 évig(Sic!) élt két speciális trunk-vizsgálatra(?) szánt szám, ami a számanalízist "törölte" és n-szer megadva úgy tudtál telefonálni, hogy a hívásrekord-feldolgozó (ma ez az OSS) csak anniyt látott 901901901901901 és esetleg a végén a hívott első 1-2 jegye (12 digit után ment el "nem létezőbe" a hívás, de ha a 11. után beadtál akár egy nemzetközo számot, akkor az a fentiek szerint lement!).

Nos ezt én - talán hülyeségből, takán mert nem volt rá szükségem:-))) - nem használtam, de egyszer, '96-'97 felé kipróbáltam. A következő OSS számlafeldolgozás után már le volt szedve a sw-ből. Az OSS fel van készítve az ilyenel alarmírozására. De csak utólag...

Üdv

mikimaus

Előzmény: chromax (30)
chromax Creative Commons License 2001.09.09 0 0 30
A későbbiekben felmerülő trükkökhöz csak annyit, hogy senki ne higgye azt, hogy a távközlési szolgáltatók hülyék, és nem tudnak a saját kiskapuikról. Ha meg még valaki olyan hülye, hogy ide kitolja fórumba...ugye nem kell mondanom, hogy az ip alapján bárki megtalálható...

Előzmény: chromax (29)
chromax Creative Commons License 2001.09.09 0 0 29
Józsi bácsi:

jobb esetben csak udvariasan felkérnek a számla rendezésére, és kirúgnak az ügyfelek közül. Amennyiben ezzel kezdik fogadd el.

Rosszabb esetben büntetőjogi következményekkel is számolhatsz, így nem árt ha van ügyvéd a közelben.

Szerintem egyébként arról lesz szó, hogy honnan volt az info.

üdv
chro

Cyberslider Creative Commons License 2001.09.09 0 0 28
Nekem is volt egy ilyen,mint Jozsinak. Csak nekem teljesen ingyen volt,nem pedig matav tarifas.
Azert az jobb,nem? :))
Persze az is megszunt! ;(
Hold Chor Creative Commons License 2001.09.09 0 0 26
Ez érdekes, de én veled vagyok, mert csak vissza vettél egy kicsit a sarcból
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.09 0 0 25
50EFt alatt szabálysértés, a felett letöltendő is lehet.

Szvsz azért csupán egy egyeztetésre hívtak, és ki akarják szedni Belőled, kitől tudtad meg a lehetőséget+kódot!

Azért erre lelkileg nem árt, ha felkészülsz.

üdv
Maus Robi
mikimaus

zlotyi11 Creative Commons License 2001.09.08 0 0 23
ÉS hosszú könyvet se kezdjél!:-))))
Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.08 0 0 22
Tartós tejet már ne nagyon vegyél.
zlotyi11 Creative Commons License 2001.09.08 0 0 21
Azért majd írd meg hogy mi volt a tárgyaláson!:-)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.08 0 0 20
Józsi Bátyám!

Ha már jól kihasználtad őket, legalább kikapcsolhattad volna (vezetékes) telefonodról olyankor a hívószám kijelzés engedélyezését (ti. a hívott fél részére).

Mert így sajnos mindenféle ügyészségi megkeresés nélkül - az azonosításhoz, első körben - megkapták minden egyes ilyen hívásróla számodat.
És ha ez ráadásul a Te saját neveden lévő telefon volt, akkor bizony - ha nem i sügyvéddel - de felkötött gatyával és jókora harci kedvvel mejj oda hozzájuk.

Ui. a másik (cég, ember) rendszerébe történő illetéktelen belépést (és ez sajna az volt), minálunk elég rendesen (esetleg nem csak pénzbüntetésssel, de ezt az elkövetés mértéke "állítja be") büntetik is.

Viszont ha letiltottad volna a CLI-t (ez a hívószámkijelzés neve a hívó oldalon, a letiltás a CLIR), akkor még ügyészségi megkeresés esetén sem igazán találták volna meg (vagy nagyon bonyodalmasan és hosszan értsd nem kezdtek volna bele, csak letiltották volna a további hozzáférést, pl. a kód megváltoztatásával) mert ők nem rendvédelmi vagy speciális szerv, mely ilyenkro is látja hívószámodat és esetleg térképen is megjelenik a címed(!).
Tehát ők nem látták volna ilyenkro a számodat.

Na inkább akkor írtál volna ide, amikor megkaptada kódot, aztán eggy ilyen tanácsért esetleg nekem is megadhattad volna (mert a Mindenkinek csomaggal abszolute ingyen hívhattam volna mobilt!). :-)))

Üdv és ha kérdésed lenne általában telefonos témáában,, keresss meg (a mail cím él)!

Maus Róbert Péter
mikimaus

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 18
Na végre egy topik, amelyik nem miattam nullázódik - hanem mert a szolgáltató(k) sajna kijavították a sw hibát! :-(((

mikimaus

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.07 0 0 17
Szervusztok!

A hírt én is hallottam!

Igaznak is igaz - van műszaki alapja!

Mint telefonos szaki, elmesélném az általam lehetségesnek vélt elméletemet:

1. Azt összes előfizető (a feltöltős kártya is az, csak "noname" és belső accountja van és itt a lényeg!) adatait egy azaz 1 darab központi számítógépes rendszer tárolja - online! (Ez száll el, s akkor senki sem tud telefonozni - de szvsz legalább duplikázott rendszer lesz!)

2. Ha egy - esetünkben lebeszélt de NEM LEJÁRT - dominó/praktikum (még az is lehet, hogy a rendszertől senm függ...) kártyával olyan időpontban kísérelsz meg hívni, amikor a rendszer egyes elemei (adatátvitel a központ account rendszer felé, maga az account rendszer) egy bizonyos pont fölötti terhelést kénytelenek elviselni, előfordulhat, hogy - rosszul megtervezett "kérdezz-felelek" (account handshake procedure) esetén egy válasz elmaradása [esetünkben olyasmi, hogy ez az adott kártya jogosult-e hívni] a bázisállomás (illetve a hívásvezérlő rendzser) részére olyan információt jelent, hogy elengedi a hívást!

3. És mivel itt a hívás végén történik az accountból a levonás (illetve ebben az esetben eleve rossz úton járva a rendszer valószínűleg nem végez folyamatos account egyeztetést, mert ugyebár ha egy kártya beszélgetés közben merülne ki, akkor szépen beléd is folytaná a szót - de itt valami -65535 szerű túl vagy alácsordulás miatt nem lesz mani korlát sem!) a hívásvezérlő rendszer egyszerűen szabadjára enged!

Konklúzió: van egy olyan (rossz) előérzetem,, hogy ha már egyszer megtalálják a WESTELES (de lehet, hogy PANNON vagy VODAFONE esetében is van ilyen) kollégák a hibát, akkor ezután aki ilyennel kisérletezik,, esetleg azzal fogják büntetni, hogy teljesen letiltják a kártyáját (még az is elképzelhető részemről, hogy CSAK egy csapdát tesznek be a rendszerbe és a jogosulatlanokat büntetik!!!).

Hiszen a mobil piac nyitott piac annak minden negatív tulajdonságával - az előfizetőkkel a PTK-t semmibevéve ott cseszhetnek ki, ahol akarnak, lásd azt apróbetűs záradékokat! - és egy ilyen bonyolultságú és terheltségű rendszerben csodálkoznék, ha korrektül meg tudnák oldani a hibát - és a napi több milliós pénzkiáramlást minden körülnmények között meg fogják akadályozni! Ha nem, akkor hüjék! De akkor én is veszek egy mobilt - pedig biz' Isten veszek egy mobilt, pedig utálom!

Üdv

Maus Róbert Péter

távközlés-echnikai fejlesztő

httt://www.extra.hu/tele-maus/index.html

Előzmény: Oborzil (16)
Oborzil Creative Commons License 2000.11.24 0 0 16
9800 az amiről beszélsz, legalábbis tudtommal.
Amúgy a hír nem kamu, valahol én is olvastam róla, tudnak róla a Westelnél is, azt mondták, kijavítják napokon belül, azóta persze már letelt a pár nap.
Előzmény: pancho (14)
Meridian Creative Commons License 2000.11.24 0 0 15
Tudod, ez olyan mint a tőzsde... ;)))
Előzmény: pancho (14)
pancho Creative Commons License 2000.11.24 0 0 14
Na ne etess!!!
A teli meg 3600?
Előzmény: TgvTrain (11)
ganjaboy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 13
Müködik még?
TgvTrain Creative Commons License 2000.11.21 0 0 12
Ok, meg mukodik.
Proba cseresznye.
TgvTrain Creative Commons License 2000.11.21 0 0 11
OK:
Ujjabb infok az ugyben:
A HIVAS NEM MINDIG SIKERUL, DE ELOBB UTOBB IGEN!!!
PROBALKOZZATOK!!!

Itt Szegden mar 5000 forint egy ures dominokartya!!!
Ez nem vicc!!!

Előzmény: ganjaboy (10)
ganjaboy Creative Commons License 2000.11.21 0 0 10
OK. OK. elhiszem.
De itt pesten tényleg nem müködik sajnos.
És szép tőled, hogy megosztod másokkal is. :)
Előzmény: TgvTrain (9)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!