Komoly chopperekhez hozzatartozik az oblos hang :)
A speedgepeknel pedig (foleg palyagepeknel, lasd enyem is) ugyebar a sportlegszuro+nyitott rendszer eleve egy fontos beruhazas. Marpedig egy nyitott rendszer nem a hangtompitasol hires.
Nekem RSV MilleR-em van, Akra csovel, GYONYORU hanggal! (gyengebbek kedveert V2 1000 ccm)
Sose tennek 1 ilyen gepre (meg ha nem versenyeznek vele sem) valami folytott, halk szart.
Tehát:
A motoros csapatok a hátukon viseik a csapat nevét és emblémáját. Ezt kolornak hívják. Nagyon sokat jelent számukra, mivel egy komolyabb csapatnál elég erős követelményrendszer van, nagy elvárások és feladatok, hogy valaki teljesértékű tag lehessen. Általában több évig kell helytállni érte.
Ha veszel egy Harley-t, akkor tagja lehetsz a HOG-nak, ami számukra szintén motoros csapat, de mégsincs semmi követelmény, csak az, hogy azt a márkát vedd meg. Tehát igazából HOG tagnak lenni sz@rt sem ér. Ilyen erővel minden sznob márka alakíthatna valamilyen klubot.
Egy kis ellentmondás lesz: mert szerintem a HOG-osok a legsznobabb emberek a motorozás világából (Dobai, Delhusa, Kozsó stb), ám mégis inkább a "klasszikus" herliket veszik. Teleaggatva mindenféle csicsás szarral.
OK.
A japán motorok technikai fölénye mellett azért meg kell említeni, hogy az "amerikai stílust" a mai napig utánozzák. A cruisert a HD kezdte el a Fat Boy-al. A legegyszerűbb volt a sikeres stílust leutánozni. De ez természetes, az autóknál is folyamatosan jelen van a stíluslopás.
Abban igazad van, hogy már szebb egy japán cruiser, mint egy HD. De próbáld ezt egy Harley-snek elmagyarázni!:-)
A japán modellek sikere miatt kénytelen a Harley gyár folyamatosan fejleszteni, és ezeket mérlegelni a fogyasztók kompromisszumkészségével. Emiatt jött ki a V Road is, és amíg nem lesz sikeres a modell, addig azt a vonalat nem is nagyon erőltetik. Aki a régi Harley feelinget szereti, az biztosan nem veszi meg, aki pedig sznobizmusból motorozik, annál van esély rá. Kérdés, hogy a HOG melyik típusból tart több tagot.
A verseny nagy, és mindenki az aktuális divat szerint tervez motort.
Oke, de "chopper utanzatokat" sem gyart. En is azert emlitettem a cruisert, mert csak olyanrol tudok. A hozzaszolast csak azert irtam, mert szerintem a Yamaha nagyon jo motorokat csinal, amik nem utanzatai valaminek, hanem szimplan Yamaha motorok. Az mar regen volt, amikor a japanok masoktol tanultak a motorepitest. Most kis tulzassal ok mutatjak meg a vilagnak, hogy hogyan kell.
A teljes félreértés elkerülése végett
:
Amit a Yamaha vagy bármely cég gyárt, az nem chopper. Max. lowrider, cruiser, custom, és még az a tucat stílus, amibe sorolgatják őket. A chopper Magyarországon tévesen kerül a köznyelvbe. A chopper eredetileg a speciálisan átépített, egyedi gépek gyűjtőneve. Maradjon is az.
Ahhh, a kétüteműeket ne is hozzuk fel... A múltkor a lámpánál összetalálkoztam egy TDM 900-al (nem 850!). Halkan alapjáraton duruzsoltam és kivártam egy kicsit, hogy minél jobban halljam amikor kiugrik a zöldre... egyszerűen fantasztikus. Tényleg kicsit hangosabb az átlagnál, de akinek az zavarja a fülét... hááát, sokat nem tudok rá mondani.
Az egyik haveromnak van egy új TL 1000-e. Annak is gyönyörű a hangja (már próbálkoztam egy barátnő-TL cserével :o)). Azt hiszem ha augusztusban hazamegyek muszály lesz kipróbálnom... csak legyen aki majd leszed róla.
Roudi megmondta a frankót, nem tudok én sem hozzátenni semmit.
A kifejezetten hangos motorokat nem szeretem, de vannak olyanok, amelyeknek egyszerűen hátborzongatóan jó hangja van :-) Ilyen például a TL sorozat; vagy ha egészen más műfaj: némely kétütemű gép.
"A topicokról (imádom-utálom)... ennyi erővel lehetett volna indítani egy "Miért utálom azokat az autósokat, akik bömböltetik a zenét a kocsikból" címmel (najó, kicsit rövidebb is lehet)."
Csak azért inditottam ezt az "imádom" topicot,hogy akinek tetszik a motorok hangja annak ne ott kelljen "vivni" a szitkozódokkal...
Amugy az teljesen igaz,hogy itt is az ember és nem a gép a hibás...
Szinte minden gépet gyárilag "halk" verzióban adnak ki:)
Erre raknak egy orditó dobot és még húzzák is neki:) Az ember már csak ilyen:)
Tegnap este is hazafelé utolértem egy 400-as körüli gépet. Orditott mint állat. Ahogy mellé értem az én motoromból semmit nem hallottam már:) Erre kezdtem elhúzni...ő hatalmas "orditás" közepette próbált utánam jönni,de....:)
Szóval hangja az volt,de...:)
Nekem legjobban az a hang tetszik amit alattam ad ki a motor...
Ha az ember egyszer a lába közé kap egy komolyabb gépet és pár km-t vezet vele biztosan tetszeni fog neki a hangja.
A topicokról (imádom-utálom)... ennyi erővel lehetett volna indítani egy "Miért utálom azokat az autósokat, akik bömböltetik a zenét a kocsikból" címmel (najó, kicsit rövidebb is lehet).
Nem a motorokat, autókat kell hibáztatni, hanem azt aki nincs tekintettel másokra. Lehet valakinek hangosabb a motorja, de az talán ne húzza ki szabályzásig este 10-kor lakott területen. Lehet üvöltetni a zenét az autóban, de... és még folytathatnánk. Itt az emberek a hibásak. Én azért nem fogom rángatni a motor szarvát, hogy a szomszédok tudják, hogy megjöttem.
Na, erről ennyit...
A felreertes elkerulese vegett, amit a Yamaha gyart, az nem chopper utanzat, hanem igazi chopper vagy cruiser. (Persze nem tudom, hogy pontosan melyikrol van szo itt.)
Nekem kifejezetten tetszenek a lomha dög chopperek hangjai, legfőképp a Harley-é. Kevés olyan kiegyensúlyozott, nyugalmat sugárzó hangot hallottam járműből, mint egynémely HD-ból.
A "Miért utálod..." topiccal ellentétben sokan vannak szerintem akik imádják ezt a sportos hangorkánt:) Az én motoromon gyári "halk" dob van(még:),de ez is tud orditani:) De az a hang sem rossz,ahogy habzsolja a tank alatti műanyag légszűrőház a levegőt...az egy atom hang:)