Nem én kérdeztem a programot:)))
Azért az AutoCAD ütősebb (na meg bonyolultabb is..) Van még egy másik, ami elég elterjedt csak most nem jut az eszembe
"hegesztés előtt megedzve" gyorsan hűtsd le a hegesztést és akkor szépen beedződik:)))))) És jó rideg lesz, legalább gyorsan eltörik. Na de komolyan állítólag már vannak olyan "márkás" fűrészlapok, amik úgy elvágják mint a vajat. tehát nema sima barkácsboltiváltozat. Vagy hordozható hegesztővel szétkapják percek alatt.
Elég tuti program, újabban ezt használják a tervezők AutoCAD helyett. Ha kell oda tudom adni. 1 CD-re ráfér bőven, olyan 2-300Mb körüli.
MBK_O_E!
Mondom, ez csak elvi vázlat, az ív kisebb lesz. Nem lezáró tengely lesz hozzá, hanem lakat. Természetesen itt nem fér el sehol egy lakat, mert bumszli az a rész, de majd le lesz vékonyítva a bilincsacél kereszmetszete kb 10mm-esre, ott már úgyse fér hozzá semmilyen szerszám. Ha ki akarod nyitni a lakatot, csak felfordítod, és kulccsal hozzáférsz, de mással nem (max fúróval). Stimmt?
Miért tudod elvágni könyebben? A pántlemezek 20-as acélból lennének vagy 25-ösből. Felhegesztés előtt megeddzve. A bilincs rúdja 30-as köracél, hajlítás után megeddzve. Sokkal keményebb lesz, nem lehet csak úgy elvágni, mint egy sima "puha" acélt. 30mm!!! Persze olyan anyag nincs, amit nem lehet elvágni. De egy láncnál tuti, hogy nehezebb. Azé' kösz, a véleményt. Addig fogsz idegesíteni, míg holnap bemegyek az anyagraktárba, és kérek olyan fémet, hogy titán-dipol nyúlfing hozzáképest :-)
Te is ezt be is lehet csukni?? Mert elég nagy az íve,nem ütközik a felnibe becsukáskor? Ezt sem nehezebb elvágni, mint egy zárat! Ha az a cső van körülötte, akkor te, h. férsz hozzá, és h. tugod be a lezáró tengelyt?
Hát igen. Elgondokoldva, az oké, hogy 30mm átmárőjú rúdacélból csinálom a bilincset, de kell hozzá egy erős lakat. Ilyen van? Hol és mennyiért lehet venni? Egyébként ha kész van a "prototípusom", akkor akinek kedve van, hozhat mindenféle sunyi szerszámot, és ha nem sikerül semmivel sem kinyitni, akkor szívesen veszek fel megrendelést erre. Olvastam lejjeb, hogy sokan aggódnak a csavarok kicsavarhatóságán. Nos mint mondtam, erős 12.10-es acélcsavarral lesz lefogatva pl 10-12 csavarral, aminek a fejét rögzítés után hegesztéssel összeolvasztjuk al alapéemezzel. Onnantól már csak 4-5 óra szorgalmas fúrással lehet letávolítani, vagy még több, mert a 12.10-es csavart, főleg ha mondjuk M12-es, elég nehét kifúrni. A 30mm-es köracéllal megnézem ki bír elbánni. Fagyasztani ilyen nagy tömeget nem tudsz, csak nagy felxxel tudod elvágni, de úgy is kb 15 perc. De ha netán még hajlítás után keményre eddzem, akkor flex is felejtős. Eltörni ridegsége miatt meg ilyen vastag rudat nem tud senki. Szóval ha lakat van, akkor ez tökéletes megoldás lenne, főleg, hogy ha a lakatot körbeveszi egy csődarab, akkor igazán hozzá sem férsz semmivel, max hidegvágóval, de ha elég erős a lakat, akkor nincs baj. Kifúrni sem tudja, flex meg a csődarab miatt nem fér a lakathoz. Szóval tudtok jófajta lakatot?
Egyébként ez a megoldás nem csak kerekekre jó, hanem pl bölcsővázas motorok alső vázeleméhez rögzítve.
Én kertes házban lakok külvárosban, többször előfordult a környéken besurranásos betörés. Többször volt éjjel, úgy hogy mindenki otthon aludt, és nem vettek észre semmit, még a kutya sem ugatott. Elég nyugtalanuk alszok emiatt, minden neszre felébredek. Éppen ezért nekiláttam, hogy csinálok egy riasztót. A motorom egyébként a ház mögötti melléképületben alszik több értékkel együtt. Mindössze egy ajtaja van a helyiségnek, ezért könnyű dolgom van. Kívül a falon kb 3m magasan van egy berman doboz, amiből kilóg két vezeték, ezt Faterom lámpáknak szánta, de nem lett felrakva egy sem. Ennek másik vége a falon belül a helyiségben van kb. 1,5 méter magasan. Ez alá lesz felcsavarozva az akksi és az elektronika. A vezeték másik vége, ami a falon kívül van 3m magasan, azon lesz a riasztó vinnyogója. Ez egy 120dB-es sziréna (2600Ft). Az elektronika egy relé, ami ha elektromos impulzust kap az ajtóra szerelt kapcsolótól , akkor bekapcsolja a szirénát ami 2-5 öt percig vonyít, attól függően, hogy mit állítunk be. Maga az elektronika és az akku, egy erős fémdobozban van, amit sok csavar rögzít a falhoz, szinte lehetetlen leszedni 15perc alatt, leverni egyáltalán nem lehet. A vezetéket nem tudja elvégni, hiszen a falon belül megy, csak az ajtókapcsolóét tudja elvágni, de hiába, mert ha már aktiválta magát a riasztó, akkor már nincs szerepe, nem befolyásol semmit. A riasztó áramkörét egy kapcsolóval tudod aktiválni, ami az udvaron van elhelyezve, illetve az épületen kívül rejtetten, soha nem találná meg senki. Ezzel a kapcsolóval tudod élesíteni és lekapcsolni. Sajnos ennek a vezetéknek a védelmével még kell kicsit variálnom, de majd kitalálom hogyan.
Ennél lehet kicsit egyszerűbbet is csinálni. Ha valaki lát valami hibát ebben a riasztórendszerben (rendszer szó egy kicsit túlzás :-), akkor szóljon!
Ezen felül még fogok csinálni egy betonba csavarozott kerékbilincset, amin egy bazi lakat lesz, ami köré egy csődarab ban hegesztve, hogy ne lehessen feszíteni-fúrni-faragni. A kereket átölelő nagyjából félkör alakű bilincs pedig tömör hajlított acélrúd lesz. Ezeket betonba ágyazott csavarokkal fogatom le, az alaplemezbe süllyesztve, majd a csavarok fejét hoozáhegesztem az alaplemezhez, majd felrakó hegesztéssel síkba hozom. Na ezt szedje ki valaki :-)
Nos, Jetta TDI nem volt itt, de email-ben ajálott riasztót, be is linkelem az email erre vonatkozó részét:
"Van motorriasztónk, de nem MABISZ-os, mert
nem ugrókódos a távirányítója. Ütés érzékelő van benne (kétszintű: kicsi
ütés vinnyog egyet, nagy ütés riaszt)erre riaszt, kicsi akkus szirénával
szereljük, és elvileg két pontos blokkolással (már ha találunk két pontot).
A motoroknál a hely mármint annak hiánya dönt el mindent. Ha nagyon kevés a
hely akkor a vezetékezést nem lehet olyan szépen megcsinálni és a profik
ellen akkor nem is ér sokat. A hülyegyerekek meg hirtelen felindulásból
lopók ellen jó lehet. Átjelzőt nem tudunk telepíteni, csak a sziréna kelti
fel a figyelmet. Ezek a nagy általánosságok, részletekért látni kéne a
motort."
"A motorriasztó riaszt gyújtásra is, és az ütésérzékelőt tudjuk úgy állítani,
hogy a kitámasztórúd felhajtására is mondja a magáét.
Szerelve a történet 25eFt. Robogókba már szereltünk ilyet elég jól
funkcionálnak."
Megkértem Jetta 19TDi kollégát, hogy látogasson el ide, hátha van neki ötlete robogóvédelemre, ugyanis ő többek között riasztókkal is foglalkozik és állítólag magas színvonalon és jó eredménnyel.
"Egy 90 centist az engedményünkkel és nettó áron kb 7000-ért tudok szerezni,ami szerintem igencsak baráti az ABUS árához képest"
Multkor félreérthettem valamit a boltban;) Még ennél is olcsóbban kapja a mi cégünk;)
Tegnap újra jártam a boltban:
A kis 120 centis pirosat 5E-ért kapom a kedvezményeinkkel és nettó áron,míg a 200 centis nagy kéket pedig 7E-ért. Most csak ez a kétféle van nekik. Ennek a nagynak van egy súlya,de ezzel "bármihez" oda tudnám zárni a gépet;) Tegnap is rá kellett "kenni" a gépet egy oszlopra,hogy átérje a kereket is a láncom;)
Elnézést kérek mindenkitől (magamtól is) amiért a Hungária biztosítós ügyintéző félreinformált, de nem lehet náluk kismotorra cascot kötni. Csak rendszámos vadi új motorra.
Kifelejtettem a lényeget;)
A lakat réz magos és kivül PÁNCÉL burok van rajta.
A láncra azt mondták,hogy kézi szerszámmal vághatatlan,csak sarokcsiszolóval vágható le,az meg ugye elég hangos ;)
Ez sem gyenge és árban közel sem olyan húzós mint az ABUS!
CORBIN PITBULL (www.corbin.it)
Egy 90 centist az engedményünkkel és nettó áron kb 7000-ért tudok szerezni,ami szerintem igencsak baráti az ABUS árához képest. És ez a CORBIN Mabisz-os minősítésű!
Te erről mit tudsz???:
Azt magyarázta egy NŐ:D egy barkács boltban,ahol ilyesmiket is árulnak,hogy a piros gumis az edzettebb version és a kék a lágyabb/vághatóbb.
Egy másik boltban erre a kérdésre mosoly volt a válasz;)
Ők ilyenről nem hallottak..
Te mit hallottál? ;)
"A megoldás neve: Abus Granit."
Bizony. Elvágni gyakorlatilag lehetlen. Mellékszolgáltatásként nem kötnek beléd az utcán... Vigyázni kell, hogy mihez kötöd, nehogy azt túl könnyű legyen elvágni. Viszont azt tudomásul kell venni, hogy a robogó végsebessége erősen csökkenni fog... :)))
Egyébként gyújtókábel az ülésbe/kormányba... :)
Posta előtt és egyéb helyeken, ahol hallótávolságban vagy, oda elég egy egyszerű mozgásra vinnyogó valami...
hali, en most veszek motort, s valami egyedi hazi riaszton filozok. egy ismerosom berakott egyet a kocsijaba, ketszer akartak ellopni neki, tologattak ezerrel, de nem jott osssze;)
viszont a biztositas erdekelne, nagy gepre is lehet kotni? mondjuk ami mar nem egy eves....
Lehet kapni egy "auto relé"-be beépített kéttengelyes emelés érzékelőt.
3 vezetékes (+ , - , risztáskor kiadott 12V)
Két tengely irányban méri a gyorsulást (döntést/emelést). (szélre nem jelez be!)
Ezt bizt.tech. nagykerben 10+áFa-ért adják.
És vannak pagerek (pld:Beraton (Szentendrei út) )
12-14 nettós áron,melynek a bemenetére kötöd ennek a döntés érzékelőnek a kimenetét. (+ egy szirénát is vezérelhet a döntés érzékelő)
Amint buzizzák a motorod,ha kb. max. 1,5 km-es körzetben vagy jelez nálad a pager!
Lemész...és szanaszét ütöd a pofájukat...
Az uj mocimban ilyen lesz...
A hungária biztosítónál lehet kötni cascot robogóra 2300 Ft/hó áron. Szerintem ennél jobb védelem nincs. Azt, hogy mennyi idős koráig lehet rá megkötni, azt nem tudom sajna.
Nekem garázsból vitték el az 1ooo km-t futott, 3 hónapos Gilera Runnerem. A dologban nem is ez az igazán szomorú, hanem az, hogy annak ellenére, hogy szóltam nekik, a MotorLine a Szentendrein két nappal később eladott hozzá gyújtáskapcsolót. Attól kezdve eladható a gép. Nem is lett meg. Pedig a yardnak volt személyleírása és autórendszáma is. Erről ennyit. Azóta vettem másikat. Egy x9-et. Ez 25o-es és rendszámos. Ezt nehezebb eladni törzskönyv és társai nélkül. Cascot kötni persze nem lehet már, mert amikor vettem, akkor még nem lehetett egyáltalán, és most is csak újra lehet. Egy évesen már nem motor a motor...
A megoldás neve: Abus Granit. A megfelelő lakattal a MotorOázisnál 40-50e Ft az ára, de kéziszerszámmal tényleg nem vág6ó el, a kalat pedig hasonlóan fúr6atlan, mar6atlan. Ennél komolyabb védelem gyakorlatikag nincs, és ezzel már tényleg jobban mexenved a lopó ember, mint amennyit megérhet neki.
Tudnál valami kontakt infót adni a lánccal kapcsolatban (telefon, cím stb.)? Én olyan láncot használtam, amire a frogalmazó azt mondta, hogy "megszenved vele a tolvaj" és ez a romokból kivehetően tényleg így van. Ez a lánc. kb. 11 Ft ezer volt.
De szerintem önmagában a lánc nem elég védelem hosszabb tárolás esetére.
A "földhöz csavarozott fém bilincs"-et nem lehet kicsavarozni a földből akkor, ha a moci benne van, mert 1-2 csavar a moci kereke alatt van, azaz nem lehet hozzáférni. A "fém" jó minőségű, viszonylag vastag acélt jelent.
Nekem kb 3 hónapja lopták el a gyönyörű sárga Malaguti Phantomomat a kertből leláncolva. Akkor ajánlottak egy rohadt drága láncot kb 25 ezer Ft, amit állítólag nem lehet kéziszerszámmal elvágni. Azt hiszem ez az a fajta amelyik hőre keményedő ötvözetből van. Hagyományos láncot tök mindegy milyet veszel úgyis elvágják. Ráadásul a vastagabbal még szerencsétlenkedsz is. Egyébként a robogók állítólag annyira kapósak, hogy szinte mindent megtesznek az elkötésért. :-(
>földhöz csavarozott fém bilincs
Hm, cegunk recepcioja elol elloptak a labtorlot("olyan" kornyeken van a telephely) Modern, sullyesztett, gumi/fem, szoval nem 200 Ft.
Ezutan vettek masikat, lecsavaroztak. 1 het mulva ezt is elloptak.
Ezek utan bebetozoztak a melyedest. :|