én nem mértek szarmatául, de azt hiszem tudom amit a topic nyitó mondani akart.
Nekem si van egy csomó ismerősőm, akik értetlenül néznek amikor én a filmközben megállás nélkül röhögök (mert szerintem jó a film) és a végén ő közli velem hgy ez egy rakás szar volt ...
Na és miért?
Talán mert féltékeny hogy én értem a poént ő meg nem.
De az biztos hogy ő a filmet nem értette meg és ez önmagában is válasz lehet...
az a leg szomorúbb amikor tinifilmeket isenítik pedig abban nicns semmiféle színészi munka, cska szar sablonokat játzsanak az egyes zappanoperákból válogatva... a horror filmeket is beleértve, a katasztrófa filmekben pedig annyi baromság van hogy csak na... látzsik hogy a készítők még csak hajlamot sme mutattka arra hoigy utánanézzenek hogy hogyan is működik egy ilyen katasztrófa... bár ezt már egy másik szobában részleteztem...
az igzai filmeket ami némi műveltésget is athatnak (történelmi filmek -itt is lehet szar ,igényesebb szkifik-bár ezek ritkák ... stb) ezeket pedig elutasítják mert annyira sem érdeklki őket a film története (legfeljebb a jócsajok és hapsik + csókjelenet és szar poénok) pedig én magam részéről szeretem a jófilmeket, ezekben jó poénok is szoktak lenni, és a hapsik is jobbak mint bármelyik kamaszokat megcélzó förmedvényben...
pl nekem tetszett az Enigma, az Elitalakulat, a kontroll... stb :-)
idétlenül fogalmaztam tudom de ez van remélem a lényge azért lejön.. de hosszú lett BOCSI
Namármost nyilvánvalóan ez egy rakás laikusnak, aki nem ért szarmatául, semmit se jelent. Ők azok, akik egyébként is csak fos filmeket néznek, mert ugyanis laikusok. Én viszont kurvára értek a filmekhez, ugyanis a filmekhez értés egyik alapja, hogy tudjál szarmatául. És én tudok. Úgyhogy.
Pont ez a különbség egy filmnéző és egy filmkészítő, egy laikus és egy filmileg kíváncsi ember között. Előbbit nem érdekli semmi, csak az, hogy "bejöjjön" neki a film, míg utóbbit az is érdekli, hogy miért tetszik (neki vagy másoknak) az, ami tetszik, és miért nem tetszik, ami nem tetszik. Ezt hívják filmes tudatosságnak. És ez sokkal több, mint érteni vagy nem érteni a filmelmélethez. Ezen áll vagy bukik, hogy az illető érti-e magát a filmet, felfogja-e üzenetét, megérti-e a nyelvet, amin a filmszól hozzá (esetleg beszéli-e is).
A film kommunikáció. Szelektálhatod az alapján is a Föld országainak nyelveit, hogy mennyire "jön be" neked a csengésük, miközben anélkül hallgatod, hogy értenéd, mit is mondanak rajtuk és általuk. De ez öncélú dolog. Sokkal többre mégy, ha meg is tanulod őket, és megérted a beszédet.