T szerk!
Egy, az index címlapján egyre jobban terjedő jelenséggel kapcsolatban írok. Sokszor tapasztalom, hogy az egyes cikkek linkjei nem a konkrét cikkre, hanem a cikket tartalmazó rovat címlapjára vezetnek. Jellemzően pl a Velvet, Totalcar, Cinematrix, Prohardver mellékletek anyagai ilyenek, de mostanában már a Tech rovat egyes cikkei is. Ez a módszer mondanom sem kell felesleges körökre kényszeríti a felhasználót, aki - mint a világban minden más oldalon - azért kattint egy linkre, hogy az adott cikket láthassa, nem pedig azért, hogy elámuljon, mennyi minden más is van még a rovatban. Nehéz elképzelni azt a felhasználót, aki rákattint a címlapon mondjuk egy Discovery-cikk linkjére, és a Tech rovat címlapjára érkezve elkezd böngészni, más cikkeket olvasgatni. Pláne, hogy azokat a cikkeket már jó eséllyel olvasta is korábban - igen, itt arra célzok, hogy a rovatcímlapok újdonságértéke nem valami nagy, akkor meg minek az olvasót odakényszeríteni. Ha a linkrablással a rovatcímlapok látogatottságának növelése lenne a cél, nos, a dolog biztos működik, de hirdetői szempontból nem hinném, hogy nagy érték lenne az a felhasználó, aki anyázva keresi a kijáratot az oldalról, és amint megvan a cikk valódi linkje, már kattint is rá. Szerintem az Önök módszere igencsak messze rugaszkodott az internet működésének írott-iratlan szabályaitól, egyaránt becsapnak vele olvasót és hirdetőt is. Mi értelme van ezt a gyakorlatot folytatni? |