köszi a választ, de elsősorban műszaki tanácsokra gondoltam, a hivatalosítás még ráér. amúgy pont erről tanultunk a suliban, és valószínű a alssú jármű-rendszámokat is vissza fogják hívni. állítólag
Sajna házilag épített egyedi járművet hivatalosan ma nem lehet Magyarországon levizsgáztatni, vagy csak kiskapukkal. Kivéve a kitcar-ok gyári változatait, ha jól tudom.
Köszi a reklámot :)
Fagyott a topic mint az idő odakint. Tegnap meglátogattam járgányomat a garázsban, de nem sok kedvem volt odafagyni a vashoz.
Megfogadtam, ha lesz rendszámom és leesik a hó kipróbálom, hogy viselkedik, erre most bakon áll mert a féket akartam még jobb időben finomítani, de a szokásos időhiány miatt úgy maradt.
Ajánlom figyelmetekbe trike nevű kollégánkat, akivel már volt szóváltásom a fórumon(talán kispolszki topicban). Ő épít ilyen gépet, a weboldala: trike.fw.hu. Szerintem szívesen ellátna tanáccsal :-) Sok sikert!
Egy kis hirdetes, ha valaki esetleg trike-ra vágyik:)
3 éves , 2 l-es VW motor hajtja, autómata váltós hibátlan gép. Ára 2,3 M.Esetleg csere-bere is jöhet. A tel.számom: 06-20-205-91-26
A gépet bár mikor ( amikor nem megyek vele! ) meg lehet nézni Bp-en.
Nos azert egy oromhir is legyen;)
Okt. 30-tol lathato a trike.lap.hu is.
Udv: Nyegleo
www.trike.lap.hu- Trike foldon, levegoben, motorral es anelkul
www.trike.inf.hu - A magyar trike oldal
Kepek, tech .infok, talakozok, cikkek
es minden ami trike
ICQ: 98832392
Ha megengeditek ajanlanam a www.trike.inf.hu-t amit Magyar Trike oldal neven futtatok;) Varom a javaslatokat. Csinaltam egy adatbazist es szeretnem osszegyujteni kep, tech info stb szeruen benne a Mo-i trikeokat + segitseget nyujani a FAQ-ban a trike-osoknak a forgalomba helyezeshez. ezenkivul ket heten belul megindul remelem a trike.lap.hu - ehhez is varom a linkjavaslatokat.
Mas: csotri vsz nem jo a email cimed, dobj meg egy maillal a trike@x3.hu-ra. Visszapattant a sulinetes cimrol.
JQA a közlekedésfelügyeletnek! A KRESZ világosan leírja, hogy a háromkerekű gépjármű 400kg-ig motorkerékpár, afelett személygépkocsi, függetlenül annak kocsi-vagy motorkerékpárjellegétől! Egyszerűen baromi, hogy ők államot játszanak az államban, és újradefiniálják a Kresz-ben rögzített járműkategóriákat! Ilyet, hogy tricikli, mint járműkategóriát, még nem hallottam! Háromkerekű segédmotoros kerékpár, motorkerékpár, személygépkocsi vagy extrém esetben lassú jármű lehetne, de ilyen, hogy tricikli a KRESZ szerint nincs!!!!!!!
Egyébként júniusban majdnem nekemjött egy trike egy egyenrangú kereszteződésben balról Agárdon. Szóval valahogy mégiscsak forgalomba lehet helyezni. Azon a gépen ideiglenes rencám volt. Lehet, hogy csak útvonalengedéllyel lehet vele közlekedni? Csak talikra, meg ilyesmi?
Pár napja volt valahol egy cikk (talán a Totalcaron) egy szigetszentmiklósi gyárról, ahol trike-okat építenek, VW bogár darabjait (motor és hátsó futómű) felhasználva, német rendelésre, aztán egész Európában forgalmazzák a cuccot.
A cég egy német cég leányvállalata. Az igazgató mondta el, hogy két éve küzdenek a Közlekedésfelügyelettel, de itthon a trike-ot nem lehet semmilyen módon forgalomba helyezni.
Megpróbáltak minden fórumot, teljesítettek minden feltételt, de elutasították.
Azon is szívóztak, hogy a Bogár motorok használtak, ez átépítésnek számit, ami nálunk tilos. Ezután próbálkoztak a Mexikóban még ma is gyártott, vadi új motorokkal, futóművekkel is, de azt sem engedik, valami hülye szabályra hivatkozva.
A Totalcar archivumában biztosan megvan még a cikk, ha egyáltalán ott volt....
Na erre én is kíváncsi leszek. Gépjárműveknél ugyanis állítólag januártól megszűnt az összeépítési (v. típusmódosítási) engedély, tehát pl. egy szimpla motorcsere sem megy. De a smkp. nem gépjármű, hátha erről megfeledkeztek!
ja és örülök, hogy valaki felhozta a topicot. Egyre aktuálisabb, mert a lejárt műszakijú régi skodámat nem tudom eladni :)
Jó régi az utolsó hozzászólás, de gondoltam azért írok.
Én is fogok Trike-ot építeni!
SAAB 900 - ból!!!!!
Egyenlőre minden engedély nélkül megpróbálom. Ha sikerül akkor esetleg meg lehet próbálni az engedélyeket is. Bár egyenlöre reménytelen a dolog. Van erről információtok?
2000 ccm-es karburátoros 110lóerős motor.
Automata váltó.
A motor felfüggesztés és a futómű lehetővé teszi az átalakítást. Torpedólemeznél flexelés, első futómű kialakítás stb.
Én is akarok építeni! Konkrét elképzelés már van: Skodábul, és úgy, hogy 400 kilónál több legyen (B jogsim van csak, sajna).
Egyébként kb. ennyit tudok én is. Konkrétabb: a masinát kiváltott tervezői engedéllyel rendelkező gépész (minimum gépésztechnikus) kell hogy tervezze, az elvégzett szakmunkákat (hegesztéstől kezdve) szakember kell hogy végezze, minimum számlával kell ezt igazolni; a KPM aztán mind a tervet, mind a kész masinát mmegvizsgálja, és ha megfelel minden hatósági előírásnak, műszaki vizsgára bocsájtja. Ezután kaphat forgalmit, no persze a felhasznált fődaraboknak - tehát motor - eredetvizsgán kell átesniök, stb. Nem óccsó, nem eccerü. De azért fel a fejjel, olcsóbban meg lehet venni, mintha vennél egy új japán choppert...