Keresés

Részletes keresés

biker35 Creative Commons License 2006.10.23 0 0 22

Üdv!

 

Értem a szempontjaidat, és igazad is van. Sajnálom, hogy nem tudtam többet segíteni.

 

Talán egy pörgősebb topicban kapsz jó tippeket, úgy látom nem jön a sok okos gépész. :((

 

 

B

Előzmény: Dreamer (21)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.22 0 0 21
Az én gépem 800-as V2-es karburátoros, és ha nem kímélem, akkor eszik 5 litert. :)) Az az egy liter spór szerintem nem akkora szám, viszont a járulékos költségek tényleg magasabbak, ezen én szívok. :((

Szóval, én elsősorban egy autóval, és nem egy nagyobb vassal hasonlítottam össze!

Köszönöm a segítséged!

Dreamer
Előzmény: biker35 (20)
biker35 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 20

Szia!

//Hajtástól függően egy 250-es 4t motor legrosszabb esetben is 3.5-4 litert kajol. Ez kellemes. //

 

Az én gépem 800-as V2-es karburátoros, és ha nem kímélem, akkor eszik 5 litert. :)) Az az egy liter spór szerintem nem akkora szám, viszont a járulékos költségek tényleg magasabbak, ezen én szívok. :((



//Mihez is kell a tartalék? Pl. Egy húzósabb emelkedő legyőzéséhez. Alföldön lakom, persze évente egyszer-kétszer hegyesebb vidékre is keveredhetek. //

 

A tartaléknál arra gondoltam, hogy asszonnyal együtt is vagytok minimum 150 kiló, ezt ha egy 250-es nek kell cipelni + csomagok, akkor akár egy emelkedő, vagy egy előzés is macerás lehet. Én utassal a 400-as Suzukinál már erőlködtem és nem éreztem komfortosnak a motorozást, ráadásul pörgetni kellett. :(( Erre gondolok elsősorban.

 

 

/Ezek miatt még nem tudom mire képes a nagyobb erő./

 

Csak kényelmesebb a dolog, ha tudod, hogy nem a görbe tetején billeg a gép!

//Ha hosszabb távra, A-B pontba való eljutás végett az autó lesz ami a főszerepet játsza.//

 

Ez is csak gépfüggő, én a nagygéppel már mindenféle világkörüli utat tervezek, annyira bejött a szabad élet!! Szóval csak óvatosan! :)))))

Ha egy motorral 100-200 között utazol valahol, akkor hol marad a táj szépsége?

 

Evvel nincs gond, a 100-120 még pont a kényelmes, nézelődős túra tempó. Mi amikor bandázunk és csapatban megyünk, akkor ennyi a kényelmes "lassú" utazó. :))) Akik 200 körül süvöltenek, na azok nem tudnak nézelődni. :))

 

Próbálom győzködni magam, hogy fiatalabb és szerényebb legyen, (sajnos az átkos MATEK az úr !), mert egy idősebb, erősebb vas fentartása is jóval többe kerülhet. Nem csak a folyamatosan jelentkező kiadásokra gondolok (adók, üzemanyag, stb) hanem egy alkatrész esetleges cseréjére. Mint tudjuk pl. a húzottszemű típusoknál az alkatrészár nem csekély...

 

Na, ehhez kéne az a sok okos ember aki itt lóg állandóan és nem képes normális tanácsot adni, én sem. :(( A helyedben elmennék néhány kereskedőhöz, és felülnék a mocikra, kipróbálnám a haverok gépeit (ha vannak), és a saját tapasztalataimra hallgatnék. Látod: ami jó nekem, az nem biztos, hogy egybevág a te elképzeléseiddel.

Felmerült bennem a gondolat, hogy ezek után legyintés van: ha valaki nem tudja megfinanszírozni a motorozását inkább maradjon popón...

 

Egy fenét! Motorozni szükséges, sőt kell! :))))

 

Én is hosszú.....:))))

 

Üdv

B

Előzmény: Dreamer (19)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.22 0 0 19
Biker!

Bizonyos szempontból jó, ha anyagi oldalról vizsgálom. Hajtástól függően egy 250-es 4t motor legrosszabb esetben is 3.5-4 litert kajol. Ez kellemes. Igaz az általad említett erőtartalék nincs meg.

Elgondolkodtam! Mihez is kell a tartalék? Pl. Egy húzósabb emelkedő legyőzéséhez. Alföldön lakom, persze évente egyszer-kétszer hegyesebb vidékre is keveredhetek. :)
Aztán veszélyes helyzetekben lévő csuklómozdulatra gondoltál? Hát ebben még nem vagyok spiller, smkp-val nem nagyon volt ilyesmire lehetőségem (mármint a csuklómozdulatra... illetve dehogynem, de jelentősebb változás nélkül... :) ). Ezek miatt még nem tudom mire képes a nagyobb erő.

Hétköznap tovább nyúzom a kis smkp-t, hétvégén ha van mód "nyeregbe pattanok" és komótosan levezetem a gőzt.... :) Ha hosszabb távra, A-B pontba való eljutás végett az autó lesz ami a főszerepet játsza.

Közben elgondolkodtam valamin: Ha egy motorral 100-200 között utazol valahol, akkor hol marad a táj szépsége? Vagy lehet, hogy csak én vagyok ennyire szentimentális? :)

Próbálom győzködni magam, hogy fiatalabb és szerényebb legyen, (sajnos az átkos MATEK az úr !), mert egy idősebb, erősebb vas fentartása is jóval többe kerülhet. Nem csak a folyamatosan jelentkező kiadásokra gondolok (adók, üzemanyag, stb) hanem egy alkatrész esetleges cseréjére. Mint tudjuk pl. a húzottszemű típusoknál az alkatrészár nem csekély...

Felmerült bennem a gondolat, hogy ezek után legyintés van: ha valaki nem tudja megfinanszírozni a motorozását inkább maradjon popón... Nos, erre próbálok kompromisszumos, lehetőleg jó megoldást találni, mert úgy vélem a Komár mopeddel közlekedő is lehet motoros, ha ezzel megelégszik, el kell fogani. :)

Bocs a hosszúért!

Dreamer
Előzmény: biker35 (18)
biker35 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 18

A "nagyvassal" kb egy honapban ketszer motorozok majd. Nem eri meg, hogy millios vas rohadjon feleslegesen.

 

Ja, akkor érthető az álláspontod, azt hittem, hogy a szezonban végig motorozni akarsz, ennyire tényleg nem érdemes nagy és drága gépet venni.

 

 

Eddig 50-es gepemmel is eljutottam sokfele, mostmar az asszonyt is kellene cipelni. Ket otvenes annyit fogyaszt mint az autom.

 

Ezt igazából tényleg csak te tudod, én arra gondoltam, hogy 100+ és még asszony + csomagok, az szép súly és nem árt egy erősebb moci, aminek megvan a tartaléka is. Bár nyilván van ilyen a 250 esek között is.  Nekem a kocsim pont annyit fogyaszt mint a motorom, szóval tök mindegy, hogy éppen melyiket használom. :))))

Előzmény: Dreamer (15)
ak_ Creative Commons License 2006.10.21 0 0 17
ak_ Creative Commons License 2006.10.21 0 0 16
Dreamer Creative Commons License 2006.10.21 0 0 15
Szegeny ember vizzel foz! A helyzet az, hogy szamomra mindennek megvan az erteke, tovabb nem lepek. A "nagyvassal" kb egy honapban ketszer motorozok majd. Nem eri meg, hogy millios vas rohadjon feleslegesen. Tobbe kevesbe mar megallapodott vagyok. Eddig 50-es gepemmel is eljutottam sokfele, mostmar az asszonyt is kellene cipelni. Ket otvenes annyit fogyaszt mint az autom. Koszi a biztatast!
Előzmény: biker35 (14)
biker35 Creative Commons License 2006.10.21 0 0 14

Dehogy süllyedtünk! :))

 

Miután megírtad ezeket, jöhetnének a nagyokosok, hogy segítsenek, én nem vagyok akkora spíller, hogy zanácsot adhatnék.

 

Viszont: amikor meglett a nagymotorra a jogsim, (előtte anélkül motoroztam) vettem egy Suzuki LS 400-ast. Egyhengeres kis chopper volt, viszonylag öreg de szép állapotú japán belpiaci gép. De a lényeg az, hogy egy szezon alatt kinőttem a vasat, sose hittem volna, de tavasztól-őszig hajtottam és rájöttem, hogy nagyobb kell. :((

 

A helyedben eleve egy kicsit nagyobbat vennék, még ha öregebb is egy kicsit, nincs annál bosszantóbb mikor rájössz, hogy elmúlt a kezdeti lelkesedés és kicsi a moci. Ráadásul két személlyel, túrázni, ahhoz 500-650 körülit vennék kezdetnek.

 

Jaja, most egy kawa vulcan 800-asom van, és csak azért nem veszek nagyobbat mert gyakran járok városban és ez még valamennyire mozgékony, amellett, hogy böhöm nagy vas. :)) Mégvalami, hosszú túrához a chopper-cruiser nem annyira kényelmes és pakolni is nehezebb rá. Ez saját tapasztalatom, persze azért chopper-hívő maradok. :))

 

B

Előzmény: Dreamer (13)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.21 0 0 13
Elsülyedtünk.... :(
Dreamer Creative Commons License 2006.10.20 0 0 12

Szia!

 

Nos, fele-fele arányban utassal használnám, inkább hosszabb utazásra. A magasságom átlagos (17x cm), súlyosabb csoportba tartozom (100+).

 

Leírtam, hogy a túra vagy a chopper mocik tetszenek, de nincs konkrét típus, azért nyitottam ezt a topicot!

 

Valami más infó még?

 

:)

 

Dreamer

Előzmény: biker35 (11)
biker35 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 11

Nem adtál sok támpontot. Mire használnád, utassal vagy egyedül, városban vagy hosszabb távra. súlyod, magasságod?  Szubjektív szimpátia?

 

Mit tudom én, a szakik ez alapján biztosan tudnak segíteni.

Előzmény: Dreamer (10)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.20 0 0 10

Fórumtársak!

 

Nem hiszem, hogy csak ennyi segítség lenne...

 

Dreamer

kutya. Creative Commons License 2006.10.19 0 0 9
Előzmény: Dreamer (8)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.19 0 0 8
Sajnos nekem nem megy a link...

Dreamer
Előzmény: kutya. (7)
kutya. Creative Commons License 2006.10.19 0 0 7

Én 17 év tapasztalatából és ennyi pénzből (hacsak nem ÁLLANDÓ két személyre kell) endurót vennék.

 

Például ezekből...

Dreamer Creative Commons License 2006.10.19 0 0 6

Ja, és robogó kizárva...

 

Dreamer

Előzmény: Dreamer (5)
Dreamer Creative Commons License 2006.10.19 0 0 5

MZ-t elvetettem. Sajnos egyre rosszabb hozzá az alkatrészellátás is, valamint a 2t és az olajkevergetés sem előnyös (Bár húz a szívem felé mint 2 Simson tulajdonosa).

 

Nem kell, hogy gyors és erős legyen, papás 80-as tempó két személyel csodálatos lenne.

 

Dreamer

DJGABI Creative Commons License 2006.10.19 0 0 4
jah bocs a 45 Le szerintem kamu, nem tom mennyi lehet alapból.
Előzmény: DJGABI (3)
DJGABI Creative Commons License 2006.10.19 0 0 3

http://www.motor.hu/motor_slist.jsp?page=1&order=ker&refresh=1&sstyle=window&scSorder=%7CSUZUKI&scSorder=gsf+250&arRange=&ccmRange=&evRange=&fajta=&minDatum=20060918

 

^Suzuki GSF 250 esetleg? 250ccm, 4 ütem, 45 Le, naked kategória (asszem). Jó kis motor, én legalább is ha nagy leszek ilyet veszek :p

 

Amúgy meg MZ rulez! Az nem lenne jó, vagy komolyabbra vágysz?

Előzmény: Dreamer (-)
biker35 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2
Előzmény: biker35 (1)
biker35 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 1

 

Suzuki LS 400

 

vagy 650? 

 

Egyhengeres, megbízható, a 650-es már kardános, a 400 kicsit gyengécske.

 

 

 

Kawa Eliminator?

 

Nem nagyom ismerem, a régebbiek szerintem műszaki szempontból neccesek lehetnek.

Előzmény: Dreamer (-)
biker35 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 0
0lcs0 kis gép lenne! :))
Dreamer Creative Commons License 2006.10.19 0 0 topiknyitó

Jólenneha:

 

- legalább 250 ccm

- 4 t

- minél fiatalabb

- chopper, túra, naked kategória

- realtíve olcsó fenntartás

 

Ezekre kérnék javaslatokat, rövid indoklással!

 

Köszi: Dreamer

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!