Az én gépem 800-as V2-es karburátoros, és ha nem kímélem, akkor eszik 5 litert. :)) Az az egy liter spór szerintem nem akkora szám, viszont a járulékos költségek tényleg magasabbak, ezen én szívok. :((
Szóval, én elsősorban egy autóval, és nem egy nagyobb vassal hasonlítottam össze!
//Hajtástól függően egy 250-es 4t motor legrosszabb esetben is 3.5-4 litert kajol. Ez kellemes. //
Az én gépem 800-as V2-es karburátoros, és ha nem kímélem, akkor eszik 5 litert. :)) Az az egy liter spór szerintem nem akkora szám, viszont a járulékos költségek tényleg magasabbak, ezen én szívok. :((
//Mihez is kell a tartalék? Pl. Egy húzósabb emelkedő legyőzéséhez. Alföldön lakom, persze évente egyszer-kétszer hegyesebb vidékre is keveredhetek. //
A tartaléknál arra gondoltam, hogy asszonnyal együtt is vagytok minimum 150 kiló, ezt ha egy 250-es nek kell cipelni + csomagok, akkor akár egy emelkedő, vagy egy előzés is macerás lehet. Én utassal a 400-as Suzukinál már erőlködtem és nem éreztem komfortosnak a motorozást, ráadásul pörgetni kellett. :(( Erre gondolok elsősorban.
/Ezek miatt még nem tudom mire képes a nagyobb erő./
Csak kényelmesebb a dolog, ha tudod, hogy nem a görbe tetején billeg a gép!
//Ha hosszabb távra, A-B pontba való eljutás végett az autó lesz ami a főszerepet játsza.//
Ez is csak gépfüggő, én a nagygéppel már mindenféle világkörüli utat tervezek, annyira bejött a szabad élet!! Szóval csak óvatosan! :)))))
Ha egy motorral 100-200 között utazol valahol, akkor hol marad a táj szépsége?
Evvel nincs gond, a 100-120 még pont a kényelmes, nézelődős túra tempó. Mi amikor bandázunk és csapatban megyünk, akkor ennyi a kényelmes "lassú" utazó. :))) Akik 200 körül süvöltenek, na azok nem tudnak nézelődni. :))
Próbálom győzködni magam, hogy fiatalabb és szerényebb legyen, (sajnos az átkos MATEK az úr !), mert egy idősebb, erősebb vas fentartása is jóval többe kerülhet. Nem csak a folyamatosan jelentkező kiadásokra gondolok (adók, üzemanyag, stb) hanem egy alkatrész esetleges cseréjére. Mint tudjuk pl. a húzottszemű típusoknál az alkatrészár nem csekély...
Na, ehhez kéne az a sok okos ember aki itt lóg állandóan és nem képes normális tanácsot adni, én sem. :(( A helyedben elmennék néhány kereskedőhöz, és felülnék a mocikra, kipróbálnám a haverok gépeit (ha vannak), és a saját tapasztalataimra hallgatnék. Látod: ami jó nekem, az nem biztos, hogy egybevág a te elképzeléseiddel.
Felmerült bennem a gondolat, hogy ezek után legyintés van: ha valaki nem tudja megfinanszírozni a motorozását inkább maradjon popón...
Bizonyos szempontból jó, ha anyagi oldalról vizsgálom. Hajtástól függően egy 250-es 4t motor legrosszabb esetben is 3.5-4 litert kajol. Ez kellemes. Igaz az általad említett erőtartalék nincs meg.
Elgondolkodtam! Mihez is kell a tartalék? Pl. Egy húzósabb emelkedő legyőzéséhez. Alföldön lakom, persze évente egyszer-kétszer hegyesebb vidékre is keveredhetek. :) Aztán veszélyes helyzetekben lévő csuklómozdulatra gondoltál? Hát ebben még nem vagyok spiller, smkp-val nem nagyon volt ilyesmire lehetőségem (mármint a csuklómozdulatra... illetve dehogynem, de jelentősebb változás nélkül... :) ). Ezek miatt még nem tudom mire képes a nagyobb erő.
Hétköznap tovább nyúzom a kis smkp-t, hétvégén ha van mód "nyeregbe pattanok" és komótosan levezetem a gőzt.... :) Ha hosszabb távra, A-B pontba való eljutás végett az autó lesz ami a főszerepet játsza.
Közben elgondolkodtam valamin: Ha egy motorral 100-200 között utazol valahol, akkor hol marad a táj szépsége? Vagy lehet, hogy csak én vagyok ennyire szentimentális? :)
Próbálom győzködni magam, hogy fiatalabb és szerényebb legyen, (sajnos az átkos MATEK az úr !), mert egy idősebb, erősebb vas fentartása is jóval többe kerülhet. Nem csak a folyamatosan jelentkező kiadásokra gondolok (adók, üzemanyag, stb) hanem egy alkatrész esetleges cseréjére. Mint tudjuk pl. a húzottszemű típusoknál az alkatrészár nem csekély...
Felmerült bennem a gondolat, hogy ezek után legyintés van: ha valaki nem tudja megfinanszírozni a motorozását inkább maradjon popón... Nos, erre próbálok kompromisszumos, lehetőleg jó megoldást találni, mert úgy vélem a Komár mopeddel közlekedő is lehet motoros, ha ezzel megelégszik, el kell fogani. :)
A "nagyvassal" kb egy honapban ketszer motorozok majd. Nem eri meg, hogy millios vas rohadjon feleslegesen.
Ja, akkor érthető az álláspontod, azt hittem, hogy a szezonban végig motorozni akarsz, ennyire tényleg nem érdemes nagy és drága gépet venni.
Eddig 50-es gepemmel is eljutottam sokfele, mostmar az asszonyt is kellene cipelni. Ket otvenes annyit fogyaszt mint az autom.
Ezt igazából tényleg csak te tudod, én arra gondoltam, hogy 100+ és még asszony + csomagok, az szép súly és nem árt egy erősebb moci, aminek megvan a tartaléka is. Bár nyilván van ilyen a 250 esek között is. Nekem a kocsim pont annyit fogyaszt mint a motorom, szóval tök mindegy, hogy éppen melyiket használom. :))))
Szegeny ember vizzel foz! A helyzet az, hogy szamomra mindennek megvan az erteke, tovabb nem lepek. A "nagyvassal" kb egy honapban ketszer motorozok majd. Nem eri meg, hogy millios vas rohadjon feleslegesen. Tobbe kevesbe mar megallapodott vagyok. Eddig 50-es gepemmel is eljutottam sokfele, mostmar az asszonyt is kellene cipelni. Ket otvenes annyit fogyaszt mint az autom. Koszi a biztatast!
Miután megírtad ezeket, jöhetnének a nagyokosok, hogy segítsenek, én nem vagyok akkora spíller, hogy zanácsot adhatnék.
Viszont: amikor meglett a nagymotorra a jogsim, (előtte anélkül motoroztam) vettem egy Suzuki LS 400-ast. Egyhengeres kis chopper volt, viszonylag öreg de szép állapotú japán belpiaci gép. De a lényeg az, hogy egy szezon alatt kinőttem a vasat, sose hittem volna, de tavasztól-őszig hajtottam és rájöttem, hogy nagyobb kell. :((
A helyedben eleve egy kicsit nagyobbat vennék, még ha öregebb is egy kicsit, nincs annál bosszantóbb mikor rájössz, hogy elmúlt a kezdeti lelkesedés és kicsi a moci. Ráadásul két személlyel, túrázni, ahhoz 500-650 körülit vennék kezdetnek.
Jaja, most egy kawa vulcan 800-asom van, és csak azért nem veszek nagyobbat mert gyakran járok városban és ez még valamennyire mozgékony, amellett, hogy böhöm nagy vas. :)) Mégvalami, hosszú túrához a chopper-cruiser nem annyira kényelmes és pakolni is nehezebb rá. Ez saját tapasztalatom, persze azért chopper-hívő maradok. :))
MZ-t elvetettem. Sajnos egyre rosszabb hozzá az alkatrészellátás is, valamint a 2t és az olajkevergetés sem előnyös (Bár húz a szívem felé mint 2 Simson tulajdonosa).
Nem kell, hogy gyors és erős legyen, papás 80-as tempó két személyel csodálatos lenne.