Keresés

Részletes keresés

MrMoJo Creative Commons License 2007.06.03 0 0 49
Szia!

Ide feltettem pár képet az az említett helyekről:

Előzmény: Metcal (47)
Szilvita Creative Commons License 2007.06.02 0 0 48

Szia!

Nem tudom, mennyi időre mész, mert ezek elég távol vannak egymástól. Én voltam a Yosemitybe, sajnos csak mentünk reggel és este eljöttünk, de szállást biztos, hogy mindenhol találsz.

Mégis mi az útiterv?

Előzmény: Metcal (47)
Metcal Creative Commons License 2007.05.18 0 0 47

Sziasztok!

Sajnos régóta állnak ezek a topicok,de bízom abban hogy valaki olvassa.

Júliusi utazásunk előtt érdekelne a túristák által látogatott helyek , nemzeti parkok környéke (Yosemite,Death Valley,Grand Canyon,Bryce Canyon).A nyüzsgés,az emberek,motelek,kis boltok,látogató centrumok világa.

Ezekről általában keveset tudunk,a látványosságokat sok helyen megtalálhatjuk.

Tegyetek fel,vagy mail-ben küldjetek ilyen képeket,aki járt arra!

Köszi.

BOLOND Creative Commons License 2005.02.28 0 0 45

Nagyon szivesen lesztek latva!:)  A lanyom biztos fog orulni a gyerekeknek.  Szeret magyarul beszelni gyerekekkel, es kell is neki mert jovore lehet ellatogatunk az ohazaba.

Ird meg kb mikor jottok errefele hogy ugy tervezzuk a dolgokat.

Osszeszedem a terkepeket, cimeket es csinalunk egy jo vetitest is.  Ha akarjatok meg repulorol is megnezhetjuk a hegyeket.

Ket het mulva megyunk a  Cook Szigetekre es New Zealandra de Aprilis kozepere itthon vagyunk, aztan csak hevegi kirandulasok.

Addig meg nyugodtan tervezgessetek.  Nem olyan "Nagy Dolog" (BIG DEAL) felvezetni Alaskaba, de nagyon nagy elmeny.  Ha kell reszletes info a S.F.-Vancouver szakaszrol, szivesen leirom itt vagy e-mail-ben.

Holnap osszeszedek egy par kepet az autokkal kapcsolatban.

Előzmény: Törölt nick (44)
BOLOND Creative Commons License 2005.02.27 0 0 42

Mi a lanyunkkal mar hat honapos kora ota jarjuk a vilagot, sosem volt emiatt gond.  Amikor pici volt, vittunk mindent amire feltetlen szukseg volt a tobbit meg vagy vettuk az uton vagy megoldottuk maskepp.  Pl. ha repulovel mentunk, egy nagy nylon zsakot kertunk a repteren, abba beletettuk a bilit, autoulest es a hatizsak-uloket.

Ha szereted a gyereked akkor nem azt nezed hogy milyen gondok lehetnek, hanem hogy oldod meg a gondokat ha vannak.  Nekem kimondott orom hogy meg tudom osztani az elmenyeimet a lanyommal.  Ha az asszony egy kicsit kalandosabb termeszetu lenne, meg izgalmasabb lenne a csavargas.

Előzmény: szalapala (41)
szalapala Creative Commons License 2005.02.27 0 0 41
A mapquest elég lazán kezeli az északi vidékeket. :-)
(50 miles = 1 cm.)

Más.
Derszu !
Azokat a 3000 $-t lakókocsikat el kéne felejteni, BOLONDnak teljesen igaza van, olcsó húsnak híg a leve.
Komolyabb, megbízhatóbb járgányokat legalább kétszeres vagy többszörös áron kapsz csak.

Amúgy meg ilyen túrával kapcsolatban én csak olyanok véleményét fogadnám el, akik hasonlóképp utaztak, mint Te akarsz: három kisgyerekkel, közte egy csecsemővel.
Aki nem így, az csak kibicnek minősül, nem?
Tudod, mint amikor a férfiak magyaráznak a szülésről:-)
Előzmény: ken12 (40)
ken12 Creative Commons License 2005.02.26 0 0 40
Előzmény: Törölt nick (33)
Gyáva Nyúl Creative Commons License 2005.02.22 0 0 39
Hali, Amerikából jöttem tegnapelőtt. :) Lejjebb beszéltetek a szállásról, úgyhogy meg szeretném osztani veletek azt az infót, h ha nincs extra kívánságotok, a priceline-t (www.priceline.com) érdemes megpróbálni. Tudjátok, ez az az oldal, ahol te adod meg, h mennyit akarsz fizetni, minimum hány csillagért és hogy hol - mi NYC-ben foglaltunk így, ott fel van osztva Manhattan asszem öt részre, abból lehet választani - s ha van olyan hotel, amelyik elfogadja az ajánlatodat, akkor már egyből le is vonják a pénzt, szóval nincs választási lehetőség. Ez benne a rizikó, viszont egyrészt ez ugye Amerika, :) másrészt pedig nagyot lehet nyerni - a barátaim a 39. és a Lexingtonon egy teljesen korrekt szállodában voltak 80 dollárért (kétágyas szoba); ugyanez a szálloda az orbitzon meg a többi helyen 166 dollártól indul. Mondjuk gyerkőcökkel nem tudom, megéri-e, mert azt a priceline-on nem lehet megadni, s pl. ebben a szállodában 20 dollárt számítanak fel a kiságyért éjszakánként (amit máshol lehet, h ingyen adnak). De ha sima szállodába akartok relatíve olcsón menni, akkor érdemes megpróbálni.
BOLOND Creative Commons License 2005.02.19 0 0 38
Van egy hazaspar ismerosunk, nem egy atlag egyikuk sem, ok is leeveztek a Yukon folyon 3 gyerekkel 2 csonakban!!!! A legkisebb 5 eves a legnagyobb 12.  En kalandos termeszetu vagyok de nem az ilyen izgalmakat keresem:))
Előzmény: Törölt nick (37)
BOLOND Creative Commons License 2005.02.19 0 0 36

Ha akarod irok neked egy reszletes utvonaltervet akar a 101-es uton (tengerparti tobbnyire)  akar az 5-oson (parti hegyseg) Vancouverig.  British Columbiaban es Yukonban meg minden masodik fenyofaval tegezo viszonyba vagyok.

Csak pihend ki magad egy kicsit, ahogy hallom tele van mind a ket kezed!

Előzmény: Törölt nick (35)
Ichthus Creative Commons License 2005.02.18 0 0 31
Mikor (melyik hónap) és mennyi időre tervezitek az utata?
Előzmény: Törölt nick (29)
BOLOND Creative Commons License 2005.02.17 0 0 30
Faradtnak latszol....:)
BOLOND Creative Commons License 2005.02.17 0 0 28

Ne felejtsd el, ha hasznalt autot veszel az egy riziko.  Ha nagyon olcso, annak valami oka van.  Frisco es Vancouver kozott nem gond mert minden faluban van javito muhely, falu meg van minden kodobasnyira.  De Hope utan (ott kezdodik a parti hegyseg) mar egyre gyerebbek a telepulesek es az automento sokba kerulhet.  Fennt eszakon meg tobbe kerulhet mint az auto erteke! En eleg sok kocsit hoztam fel Californiabol eladasi celokra, es elofordult a kellemetlen meglepetes.  Egy VW Westfalianak a vetel utan masnap kikonyokolt az egyik hengerszar a motor oldalan. Teljes motor csere kellett mielott kivezettem a varosbol.  Szoval ha tul jo az ar, nezd meg jol!!

Nem muszaly gyarilag epitett lakokocsit venni, azoknak altalaban eleg jol ki van gyilkolva a motorjuk a suly miatt.  Vannak utas buszok (passenger van) amik at vannak alakitva hazilag.  Vettem egy ilyen hazi berendezesut San Diegoban, bejartuk vele fel Mexicot es itthon eladtam egy kis haszonert.  Volt benne egy kihuzhato agy es egy szekreny a kajanak. Vittunk propan fozot meg egy camping fozokeszletet. Nagyon kalandos volt.

A kempingekben teljesen biztonsagos, sot nem is tudok olyan helyre gondolni amitol tartozkodni kellene.  Az ut szelen valo parkolas ejszakara nem ajanlott egyaltalan, nem csak azert mert nem nagy elmeny harom gyerekkel furdoszoba nelkul, hanem mert nincs kozvilagitas a vadonban es a 18 kerekesek meg mennek mint az uthenger, sot az USA-ban a kultelkeken nagy divat az ejszakai "tabla-vadaszat" amikor szeszgozos partizok soretes puskaval vadasznak az ut szeli tablakra.  Ha rossz helyen parkolsz nincs szerencsed!

A kempingek olcsok, altalaban tisztak es legtobbszor valami vegyesbolthoz, etteremhez es benzinkuthoz kozel vannak.

Holnap megkerdezem hogy itt Canadaban milyen biztositas kell neked es mennyibe kerul.

Előzmény: Törölt nick (24)
ken12 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 27

Nem tegnap vettük, tényleg:( ..de, ahogy látod , -mert utána néztél- ma is lehet kapni ennyiért, sőt még ennél olcsóbban is...Az viszont jó lenne, ha a férjed értene az autókhoz, mert ha egy kis hibával vennétek, akkor még sokkal olcsóbb volna, és ha a férjed meg tudná javítani, akkor egy 1-2 napos szerelési szünet után  útnak indulhatnátok:)

A nemzetközi jogsit elfogadják, és ha semmi bajt, áthágást nem csináltok, a rendőrtől nem kell félnetek, mert valószínű, hogy egyx sem fognak megállítani benneteket.

Na és, ha van ismerős is, akkor vedd fel vele a kapcsolatot, mert biztos utána tud nézni nektek valami jó vételnek. :)

Előzmény: Törölt nick (22)
fotógám Creative Commons License 2005.02.16 0 0 26
Pénzért mindent.
Érvényes DL kell. Ha 3 hetet rokonoknál vagytok akkor a legjobb ha itt levizsgáztok és amerikai DL-el mentek.
Vigyázz, hogy hányszori ki-belépésed van.
Előzmény: Törölt nick (13)
fotógám Creative Commons License 2005.02.16 0 0 25

&csz=San+Francisco+CA&country=us&tcsz=Anchorage%2C+ALaska&tcountry=us&ter
r=3005

A bérlésnél add hozzá a gyerekeknek kötelezö ülést, a biztosításokat.

Fan Franciscko Anchorage 9939 km.

Gyerekkínzás.

A kempingek biztonságosak.

Egy pár nagyvárosi szalmmot kivéve mindenütt biztonságos. Oda meg úgy sem mész.
ken12 Creative Commons License 2005.02.16 0 0 21
Kis gyerekekkel a sátorozást nem ajánlanám :) Túl sok lenne a munka! (szerintem)..meg veszélyesebb is..
Előzmény: Törölt nick (18)
ken12 Creative Commons License 2005.02.16 0 0 20

Mi vettünk egy motorhome-ot 3000-ért és ugyanannyiért eladtuk a nyaralásunk végén..(DE megbántuk, hogy eladtuk, mert  azóta sem láttam olyan szuper kis motorhome-ot olyan olcsón, és nagyon jól működött végig!! ..ráadásul kevés volt  benne... ilyesmi volt, csak öregebb kiadásban.)

Abban aludtunk. Tök olcsó volt így az egész út, mert csak a kaját meg a benzint kellett fizetni. Plusz az se semmi, hogy a saját "ágyadban" alhatsz, nem pedig minden nap máshol..a gyerekek meg utazás közben egész nap játszhattak, mintha csak otthon lettek volna)

Előzmény: Törölt nick (18)
fotógám Creative Commons License 2005.02.16 0 0 19
A harmadik gyerek miatt ne izgasd magad. Vannak olcsóbb - elég lerobbant - útmenti motelkék, de oda 3 gyerekkel nem szivesen mész be.
Előzmény: Törölt nick (4)
ken12 Creative Commons License 2005.02.16 0 0 17

A jó szervezéstől függ az egész. Szerintem fun a köbön. Mi rengeteget utaztunk, (kersztül -kasul, heteken, hónapokon át, igaz a gyerekek nagyobbak voltak, de mindannyian nagyon élveztük)

Az autó minőségétől és nagyságától persze nagyon függ a kirándulás kimenetele (élvezete).

Délen olcsóbbak az árak. (benzin, motel, minden)

BOLOND Creative Commons License 2005.02.09 0 0 16

Milyen veletlen. Pont azt akartam irni hogy inkabb vegyetek egy autot, ne bereljetek. Persze ha nagyon olcsot vesztek az nem egy jo otlet.  Nem jo erzes lerobbanni eszakon 500km-re akarhonnan, gyerekekkel!

En sok kocsit hoztam fel (Vancouverbe) Californiabol, egyszeru a vetel, akarki vehet ha kiviszed az orszagbol, ha nem akkor ott kell regisztralni, persze Yukonbol ujra visszalepsz az USA-ba szoval jobb is ugy. Ha ott regisztralod akkor veteli adot is kell fizetni.

A legfontosabb a biztositas.  Californiaban nagyon sok helyen tudsz venni biztositast, csak jol meg kell nezni hogy mi tartozik bele, es hogy jo legyen Canadara.  Persze itt is lehet venni extra biztositast, de biztositatlan kocsit nem tudsz behozni meg atutazoban sem.

Most voltunk fennt mult tavasszal (Majus-Junius), legkozelebb Toktoyaktukba szeretnek menni, a canadai eszakon.  Persze elobb valami meleg hely.

Akar az USA-ban, akar Canadaban a legtobb helyen segitokeszek ha gyerekekkel vagytok, es egyaltalan nem gond a hotelokban/motelokban a megszallas, foleg tavolabb a "civilizaciotol".  Nekunk meg sosem volt gondunk gyerekkel utazni, sot sokszor elonyben voltunk gyerekkel.

Ahogy mondtam, vigyetek egy csomo holmit ami lekoti a gyerekeket, ha koran kezdik az utazast nagyon hozzaszoknak majd.  Meg a legkisebb telepuleseken is kapni baba holmikat, sot a legfontosabbakat mint pelenka, apoloszerek etc. meg a benzinkutaknal is.

En meg nem voltam olyan etteremben ahol nem lattak szivesen gyerekeket es oda ahol ugy van nem is akarnek menni.

Wiseman-ben nem voltunk csak atrepultunk felette, de ha pillantassz vezetes kozben konnyen elhuzol mellette anelkul hogy eszrevenned, annyira nincs ott semmi:) persze a taj az szep es izgalmas.

Ha jol emlekszem eleg izgalmas utazasokban volt reszetek, felvezetni Friscobol Fairbanks-be vadregenyes ugyan, de nem tartozik a leg kalandosabb vallalkozasok koze, az ut mindenutt legalabb jo minoseg, ha nem is sztrada.

Beteszek meg kepeket. Az egyiken a lanyom a kis "csaladjaval" a kocsiban az alaszkai uton, a masikon a Liard Hot Springs British Columbia es Yukon hatara (ingyenes) a harmadik Dawson City-ben egy anyuka fagyizni viszi a kornyek gyerekeit.  A lanyom is mar 6 honapos kora ota jarja a vilagot. Erdekes, az elso utja Magyarorszagra volt.

Errol jut eszembe, ha Dawson City fele akartok menni (nagyon ajanlom) akkor elobb meg kell tudni hogy jar e mar a komp a Yukon folyon vagy ha koran mentek, eleg vastag-e a jeg a kocsihoz.  Ne aggodj, ez ott a termeszetes.  Ha a jegzaljas idelyen mentek akkor nem lehet atmenni a folyon, es vissza kell menni Whitehorse-ba ami tobb mint 1000km-es kitero.

Ha meglatogattok minket Vancouverben, tudunk adni sok tanacsot meg cimeket, es van egy par szaz kep is.

Előzmény: Törölt nick (14)
vikilány Creative Commons License 2005.02.08 0 0 12

En meg ilyen reszletesen bele se gondoltam, csak ugy elso blikkre tunt nagyon batornak az otlet. Mondjuk en a Chicago - Eszak Wisconsin tavba is bele akartam halni.

Előzmény: szalapala (9)
BOLOND Creative Commons License 2005.02.08 0 0 10

Szerintem csucs elmeny felvezetni Friscobol Alaszkaba! Meg gyerekekkel is. Foleg!

Ha a 101-es uton mentek fel Vancouverig akkor erdekesebb az ut habar a hegyek sem megvetni valok. Vancouvertol meg nem sok a valasztasi lehetoseg.  Fantasztikusan valtozatos a taj vegig az Oregon Partvidektol a Top of the World Highway-ig.

Tavasz a legjobb honap menni (Majus vege), mert a szezon meg az elejen van, olcsobbak az arak, kevesebb a forgalom, kevesebb a bogar es mosquito ami eszakon nem semmi, es az ido is jo.

A canadai szakaszon minnel eszakabban vagytok annal tobb az allatvilag, es annal kevesebb a lakott terulet, vele egyutt a benzinkutak. Azert nem kell felni, vannak telepulesek mindenutt.  Ha minivan-nel vagy nagyobb autoval mentek akkor nem gond a kenyelem. Csak vigyetek boven jatekokat, kepeskonyvet meg rajzolo cuccokat (persze egy bili is elfer a csomagok kozott).

Ha repulovel mentek nagyon sok szep latvanytol megfosztjatok magatokat.  Ha jol emlekszem ti mar jartatok Alaszkaban tobbszor, neked nem kell mondani.

Ne akard lebeszelni az uradat, segits neki tervezni. Ha kell segitek en is.

szalapala Creative Commons License 2005.02.07 0 0 9
Miért nem mentek repülővel?

SFO-Anchorage nektek kb. 260e HUF, ami kb. 1300 USD.
Autóval odavissza 10 000km. Ha naponta 600-700-t mentek, amibe a gyerekek majd bele fognak őrülni, az szállásban kb. 800-900 USD minimum, plusz minimum két hétre kocsibérlés, az legalább 500 USD és még nem beszéltünk akkor a benzinről, pályadíjakról stb.

És az nem is egy igazi kirándulás, az autópályán menni.
Ha látni is akartok valamit, akkor le is kell jönni a pályáról néha.
Én egyáltalán nem javallanám ezt a túrát.

Szerintem az urad csak a saját fejével gondolkodik, pedig mintha 5-en lennétek, nem ő egyedül.
Biztos az lesz, hogy "majd én vezetek, szívem, te csak foglalkozz a gyerekekkel, hogy ne sírjanak, mert az idegesít.":-)
schgy Creative Commons License 2005.02.07 0 0 8
Olvastam a Vízumos topicot is, SF 600000 Anchorage meg 200000, akkor én a másik irányban autóznék (vagy valamit félreértettem) inkább. Egyébként meg szerintem is merész, de nem lehetetlen (Én azért nem tenném, csak ha valamiért nagyon muszáj).
schgy Creative Commons License 2005.02.07 0 0 6
Az idősebb sem gond - telefonon (már ha mindenáron biztosra akarsz menni és előre tudni a szállást). Az internetes rendelésnél meg darab-darab (sajnos).
Az ár közép-New Jersey-ben igaz, máshol más is lehet.
schgy
Előzmény: Törölt nick (4)
_ Liar _ Creative Commons License 2005.02.07 0 0 3
te is kezded ezt a hülyeséget?
Előzmény: tepsi hapsi (2)
tepsi hapsi Creative Commons License 2005.02.07 0 0 2
halál a nullázókra!
Előzmény: bindera (0)
schgy Creative Commons License 2005.02.07 0 0 1
Van olyan, AAA-nak hívják.
Biztosítóügyben passzolok, nekem az van, ami a munkahelyemen jár, tehát nem én kerestem, nem is én kötöttem.
Olcsó motel (ami tii olcsónak számít, vagyis 50$ per éjszaka/szoba) létezik, vezetsz az országúton és forgatod a fejed. Előrerendelni internetesen nehéz (neked), mert általában két szülő+két gyereket engednek egy szobába, így vagy két szobát rendelsz, ami ugye kétszerannyi, vagy telefonon rendelsz (internetes kedvezmény nuku, bár így is sokkal olcsóbb, mint az előző verzió).
Közbiztonság "holmilyen", vannak róla website-ok (nem tudom fejből, de gondolom guglival könnyen megkereshetők), mert költözködéskor sokakat érdekel ugyebár.
schgy
Előzmény: Törölt nick (-)
bindera Creative Commons License 2005.02.07 0 0 0
O tapasztalat:))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!