Keresés

Részletes keresés

Bármikor bejöhet! Creative Commons License 2007.09.20 0 0 552
mostanra 12.D, gondolom :)
Előzmény: /Lilla/ (551)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.07.24 0 0 551
hát igen, pörög a fórum... :D
Előzmény: Avin (550)
Avin Creative Commons License 2007.05.17 0 0 550
pörög a fórum...
Avin Creative Commons License 2007.05.02 0 0 549
Köszi, ez jól esett:D Amúgy sorry, nem tudtam berakni linknek... megvan wordben (ott az összes link, meg ott megvannak a bálos képek is). Majd a fent leszel msnen átküldöm.
Előzmény: /Lilla/ (548)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.05.02 0 0 548
Tök jók a képek! :D kicsit sokáig tartott de végignéztem mindegyiket...:) nagyon tetszettek... vannak egész merész fejek is :) hát én a Kisgyónon elég erősen gondolkozom hogy inkább kihagyom.. nem is nagyon van kedvem az egészhez :S de azért majd mégmeglátom. mondjuk legszívesebben veled mentem volna...
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 547
http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5250.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5251.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5252.jpg Eddig csak kirándulásos képek voltak... nincs kedvem bemásolgatni a bálosakat, majd máskor.
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 546
http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5233.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5234.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5235.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5236.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5237.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5238.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5239.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5240.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5241.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5242.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5244.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5245.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5246.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5247.jpg
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 545
http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5219.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5220.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5221.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5223.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5224.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5225.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5226.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5227.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5228.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5229.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5230.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5231.jpg
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 544
http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5212.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5213.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5214.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5215.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5216.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5217.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5218.jpg
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 543
sorry... nem volt kedve linknek berakni
Avin Creative Commons License 2007.04.30 0 0 542
osztálykirándulás és a bál az én szemszögemből:DD http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5192.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5193.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5196.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5197.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5198.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5199.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5200.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5203.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5204.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5206.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5207.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5208.jpg http://i15.photobucket.com/albums/a382/lavina26/My%20pics/suli/DSCN5210.jpg
Avin Creative Commons License 2007.04.29 0 0 541
Márkó üzeni, h Kisgyónban ők egy 18 személyes házban lesznek (eddig 8an vannak) és szeretettel várnak:) Szólok Anitának is... sztem menjetek! Az volt a baj, h nem volt házad, nem? Pussz!
Előzmény: /Lilla/ (540)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.04.29 0 0 540
szia!
:) nagyon szívesen! és tök örülnék ha máskor is kijönnél!
valamikor összebeszélünk aztán elkezdjük a lovaglóórákat :D
mondjuk valamit nekem is be kell vallanom: én meg még soha senkit nem tanítottam lovagolni...:D de elég sok edzésen voltam már tudom mit kell csinálni :) na mindegy majd valamit összehozunk! :)
Előzmény: Avin (539)
Avin Creative Commons License 2007.04.27 0 0 539
Szia Lilla! Köszi a délutánt. Az elején lehet, h picit unatkoztam, de összességében nem bántam meg, h kimentem veletek. És valljuk be, kicsit én is kedvet kaptam a lovagláshoz, de azt tudnod kell, h még sose lovagoltam és lovon is kb. 1szer ültem... Úgyhogy igazi profi vagyok:D De azért majd ki szeretném próbálni:))
/Lilla/ Creative Commons License 2007.04.01 0 0 538
NA, fogynak a tombolák????????? :)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.04.01 0 0 537
Szia!
köszi szépen hogy leírtad! :)
Előzmény: Sofiar (536)
Sofiar Creative Commons License 2007.04.01 0 0 536
szerintem ez a két legfontossabb, ha esetleg kell még valami írj sms-t. és holnapra elviszem.
Sofiar Creative Commons License 2007.04.01 0 0 535
Történelem:
Olasz-német térklépet kell megcsinálni. Egyennlőre legyen rajta: Ligúr-, Tirrén-,Adriai-tenger. Korzika, Sziclia, Elba, Piemonti-Szárd Királyság, közontja: Torinó, Szaboja, Nizza, Lombardia-központja Milánó, a csatahelyszínek+ Velence(a város és a terület is) Párma, Modena, Toscana-->Firenze, Pápai állam, Róma Szicília és Nápoly valamint Málta.

A német egységet folytattuk, de még mindig nem értünk a végére:
Porosz-oszták konfliktus:
2 terv van a német egység létrehozásáról, mindkettő dinasztikus terv: Kis német egység: poroszvezetéssel(Hollenzoller dinasztia), kihagyva a Habsburg B.-at, és a Nagy német egység Habsbueg vezetéssel.
Otto von Bismark 1862-től poroszország kancellárja. Egyre inkább le akarja győzni a Habsbur B.-at.
Poroszo. népessége 1848-1862 között 10millióról17millióra növekedett. I Vilmos 1862-től Poroszo. uralkodója.
Hadsereg reformot folytatják: Molte vezérkarifőnök
3 éves kötelező szolgálati idő(vagyis sorozott hadsereg van).
Mozgósítási tervezet, és vasúti szállítási tervezet--> utánpótlás
új fegyvernem.előltöltős karabély(reméelm helyesen írtam le, ha nem akkor sorry) megjelenik a hátultöltős helyett. a lövedék pedig hüvelybe kerül.
Anglia és Oroszo. jónak láta az egységes német állam létrejöttét, mert ellensúlyozná a franciákat és a habsburgokat.
1863: első konfliktus(diplomáciai) a poroszok és osztrákok között: a Frankfurti német szövettség gyűlésén nem jelemnik meg IVilmos így nem tudnak az osztrákok egyezkedni,mert az nem klenne érvényes.
1864: második konfliktus:Schleswig és Holstein. Ez a két terület perszonálúnióban va na Dániával + Hostein a német szövetség tagja is. Mivel Dániában uralkodóváltás történik az új uralkodó annektálni(beolvasztani) szeretné e két területet a birodalmába. (na ezt jól megaszontam;)) Ezt a német szövetség nem hagyhatja: porosz-oszrák csapatok indulnak Dánia ellen.1964 tavaszán.Legyőzik Dániát és 2 szövetséget kötnek: egyet a habsburgokal és egyet a poroszokkal. Holsteint kapják az osztrákok a másikat pedig a poroszok.
Sofiar Creative Commons License 2007.04.01 0 0 534
Szia! Itt vannak a házik!

Iridalom:

3 kiemelt vers a Levelek Iris koszorújából. (In horatium-nyitóvers, A lírikus epilógia-záróvers, ésa Húnyt szemmel)
Levél:vers jelképe.
Iris: szivárványt jelképezi
Koszorú:irodalmi toposz:kerekség, egész jelképe.
Tudatos megalkotottság jellemzi a verseskötete.

In horatium "Horatiussal szemben" Babits nem ért egyet az aranyközép út gondolatával, ő a soha-meg-nem-elégedés költőja. Az első 4 sor Horatius egyik ódájából való, időmértékes verselésű. Arra útal hogy aversírás kiemeli a költőt a "tömegből". De Babits ezzel sem ért egyet.
A vers 40 sorból áll és két szerkezeti részre lehet osztani: 20-20sor.
Dialektika atyja: Hérakleitosz "Nem lépsz be kétszer egy patakba" ==>hagyomány újraértelmezése. A soha-meg-nem-elégedést meg is fogalmazza a versben. Felszólítja az olvasót, hogy alkosson, legyen egészséges önbizalma.

A lírikus epilógia: In Horatium ellenverse. De közös benne hogy az alkotásról szól, és a művészeti kifejezésről. Kissé filozófikus: a megismerés szubjektív.
Nyíl: Nietzsche-től vett hasonlat.
A világ megismerhetetlen, mert a szubjektivitás legyőzhetetlen.
A dióhasonlat többször is megjelenik a versben.
omega- a vég, alfa- a kezdet.Ez szócsere, inverzió. A költő feladata nem teljesíthető. Célja a kiemelés. Emellett pedig furcsán hat, elgondolokodtat.
Nem tud senkit objektíven szemlélni.

Húnyt szemmel(Csak elolvastuk, mnem kell tudni elemezni. :D)
Azért egy jótanács: Nem árt ha legalább egyszer elolvasod ezt a két verset, hogy valami halvány fogalmad legyen róla.
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.25 0 0 533
Bioszból kedden dolgozatot írunk!
-receptorok
-adekvát inger
-mechanoreceptorok
-fotoreceptor~szem: felépöítése, hibái, optika
-kemoreceptorok
-termoreceptorok

termoreceptorok: bőrben helyezkednek el, a külső környezet ingerfelfogói. meleg és hideg érzékelő receptorok. igen gyorsan fáradnak.
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.25 0 0 532
IRODALOM MÁRC. 22. cSÜT.

BABITS MIHÁLY
1883-1941

szekszárdon született
Nemesi, vallásos családból származott, apja bíró volt.
Anyja: Kelemen Auróra -művelt, irodalomszerető.
1901-ben érettségizett
Pest bölcsészkar francia és latin szak
Négyesi szemináriumba járt-jó barátság Kosztolányival és Juhász Gyulával.
1905-től tanár lesz baján majd Szegeden
1908-11 _Fogarason tanít a gimnáziumban.
1908 Velencébe utazik, később is visszatér olaszországba.
1911-től Pestre kerül, kinevezik egyetemi tanárrá
a politizálásból hamar kiábrándul tanácsköztársaság
1921 Tanner Ilona Török Sophie
1924 Esztergom; a világháború alatt sok költő megfordult nála
1933 A Nyugatot szerkeszti Gellért Oszkárral
1934: betegsége: gégedaganat
1940: lefordítja Dante: Isteni színjáték
ekkor választják az MTA tagjává is.
1941: Egy szanatóriumban hal meg. A tiszteletére kiadnak egy emlékkönyvet.
Poeta Doctus - művelt, ,,tudós költő" tudatos versszerkesztése miatt
filozófikus beállítottságú
keresztény platonizmus: nem hisz abban hogy az ember eredendően jónak vagy rossznak születik, de minden ember jóvá válhat.
Nietzsche, Freud, Kant nagy hatással voltak rá.

Az első verse a Pápai Hírlapban jelent meg 1901 május 21-én. címe: A tudomány.
részt vett a Holnap c. antológia szerkesztésében 1908-ban Nagyváradon.
Osváth Ernő és Ignotus felgfigyel rá.
A Nyugat állandó munkatársa lesz.
1909 Levelek Iris koszorújából - az 1. verseskötete
1911 Herceg, hátha megjön a tél is!
A vers= egy esztétikai élmény. A lényeg, hogy szépek legyenek=> impresszionizmus.
Szecessziós hatások.
formai díszítettség.
tudatosan építi fel a köteteit (mint ADY)
In Horatium, Húnyt szemmel, Lírikus epilógia => kiemelt versek
1916-ban adja ki Recitatív c. kötetét. :
a versek Fogarason születtek, I. világháború hatása. etikai kérdések,expresszionista vonások. pl. Húsvét előtt c. vers.
1920: Nyugtalanságból
új klasszicizmus jegyei, egyszerűsítő stílus, egyszerű nyelv. katolicizmus
megerősödik a valláshoz való viszonya.
1925: Sziget és tenger c. kötet.
befeléfordulás, magány. szimbolista.
1929: Az istenek halnak, az ember él.
Előzmény: /Lilla/ (531)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.25 0 0 531
TÖRI Március 23. Péntek

Oroszország megszállja Moldvát és Havasalföldet.
Bécsnek felajánlja az orosz cár Boszniát és Hercegovinát. Bécs ekkor még nem fogadja el, bizonytalan a helyzete. Nem mer ellenkezni, hisz hálával tartozik, viszont nem akar a franciák és az angolok ellen lépni.
Ausztria és Poroszország semleges álláspontot hoz létre, anglia és Franciaország oroszellenes.
1853 július konferencia Bécsben: Ausztria békét szeretne
Közben az angol és francia hajók konstantinnápoly alá érkeznek. Fenyegetőleg lépnek fel. A szultán követeli a cártól hogy űrítse ki a fejedelemségeket.
A Földközi-tengeren való hajózás biztosítása lenne fontos az oroszoknak.
1853 nov 4: a szultán hadüzenete a császárnak
háború kitörése. az első csaták orosz győzelemmel végződnek.
nov 30. az első csata Szinope orosz győzelem a törökök felett
1854: az angolok és a franciák is hadat üzennek, szövetségre lépnek. => Szövetség törökországgal.
2 hadszíntér lehetősége merül fel:
1. Balkán
2..Krím-fsz.
A fő hadszíntér azért lesz a Krím fsz., mert a poroszok részben feladják függetlenségüket és rákényszerítik a cárt hogy vonuljon vissza a Balkánról.
Szevasztopol- az oroszokat váratlanul éri a helyszín
1855. szeptember elesik szevasztopol.
Bécs is ultimátumot küld, 1856: megszületik a béke /párizsi béke/
Anglia, Franciao.,ausztria,oroszország,töröko.,poroszok (meghavják de nem kap szót) Cavour (piemonti szárd kir. miniszterelnöke) köti.
-Az Oszmán birodalom fennmaradását a nagyhatalmak biztosítják.
-A szultánnak reformokat kell végrehajtania.
-moldva és Havasalföld területe mentes lesz az oroszoktól.
-kimondja a dunán való hajózás biztosítását.
Európai duna bizottság alakul.
A Fekete-tenger semleges.
Egyértelművé válik hogy az angolok jóval erősebbek mint az oroszok.
A nyugati hatalmak olyan technikai fölénnyel rendelkeztek ami az oroszok számára behozhatatlan volt. Pl: gőzhajó, utánpótlás biztosítása vasúttal. huzagolt fegyvert alkalmaztak=> sokkal pontosabb és messzebbre lő.
telegráf: az újságírás használja, a napi sajtókból bárki megtudhatta hogy mi törénik a fronton.
Oroszok: könnyűlovasság az ágyúkkal szemben.
Az orosz hadmérnökök nagyon jók. pl: Kornyilov, Nahimov, totleben,
kolera és vérhas betegségek pusztítanak mind a két oldalon.
reformok Oroszországban:
-jobbágyfelszabadítás:nincs egyéni tulajdon, a faluközösség továbbra is közösen műveli a földet. Bérleti rendszer néhány helyen kialakul. nincs földosztás.
-szabad költözködési jog
-1853: Törvény előtti egyenlőség.
Előzmény: Sofiar (524)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.25 0 0 530
igyekszünk...:)
Előzmény: Bármikor bejöhet! (529)
Bármikor bejöhet! Creative Commons License 2007.03.21 0 0 529
ezt jól megjegyezni, (későbbiekben) érettségi tétel (gyanús) a nyelvújítás..
Előzmény: /Lilla/ (526)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.21 0 0 528
No comment... :D:D
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.21 0 0 527

BOGI ÉS A TESÓJA :)
/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.21 0 0 526
A NYELVTAN DOGÁBA EZEK KELLENEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyelvművelő mozg.

Nyelv tudatos megújítása
Nyelvfejlődés tudatos befolyásolása
16. sz-ban (középkorban kezdődött) a nyelv tudatos fejlesztése(kódexírók
Fordítások magyarra)
-humanizmus kora: sylvester jános: első magyar nyelvtant megírja, de latin nyelvtani rendszerrel
Romantika szaknyelvét kialakítja
-Dévai bíró mátyás (1500as években élt) 1538ban írt egy könyvet A magyar helyesírást kutatta: ORTOGRAFIA HUNGARICA
-Szenczi molnár albert(1600as években élt) „Új magyar nyelvtan 2 könyve” a magyar nyelvtant magyarul írják le (ez az 1.)
Geleji katona istván: Magyar gramaticatska(1654)
Első legjelentősebb nyelvművelő munka pl már új szavakat hoz létre(földrengés, küldemény, sugallat, tűzszer…)
Medgyesi pál(reform lelkész) nem értett egyet geleji szóhasználatával. A hétköznapokban használt szavakat használjuk.
Apáczai csere jános”magyar enciklopédia”1653 tudatosan kerüli az idegenszavak használatát


Nyelvújítás történelmi háttere
Francia felvilágosodás(mária terézia: tudós embereket támogatja, hogy bécsben tanuljanak(testőrírók) szükség van a magyar nyelv megújítására

Nyelvújítók(1772-1872: nyelvújítók mozgalma)
1772Besenyei György Ágis tragédiája
1778(röpirat) „minden nemzet a maga nyelvén lett tudós, de idegenen sohasem”
1872 magyar nyelvőr c. folyóirat

Kazinczy ferenc: széphalom(zempléni település, eredeti neve bányácska)
Kb10000 új szó keletkezett ekkor Keletkzésük:
Idegen szavak lefordítása
Tájszavakat behozzák a nyelvbe(pl betyár, róna<elterjesztik>)
Kihalt szavakat felújítanak(lomb, hős)
Képzett szavak-szóképzés-
Szóelvonással(árnyék-árny; cikkely-cikk)
Szóösszetétel(pénztár, bérkocsi)
Szóösszerántás(könnyű+elméjű=könnyelmű; eső+ernyő=esernyű)
Vannak olyan szavak, amiket elfogadott a köznyelv(pl: óvoda-
megmaradt, zenede elveszett)

neológusok <--- ortológusok
1813:Mondolat
kigúnyolják a neológusok
tevékenységét az ortológusok
főleg kazinczyt
szemere pál és kölcsey ferenc ír
vissza 1815ben
"felelet a mondalatra"
megvédik álláspontjukat,
kigúnyolják maradiságukat
(kazinczy vágta el a vitát)
mind2 csoportra szükségünk van
diplomatikusan zárta le.

Kialakul az egységes köznyelv
Nyelvújítók segítségére igyekezett az MTA nyelvművelő munkája. Fontosnak tartják a magyar nyelv ápolását.
1832 első magyar helyesírási könyv: A magyar helyesírás és szóragasztás szabályai
1844lett államnyelv
1872szarvas gábor szerkesztésével: magyar nyelvőr
20.szban főleg az idegen szavak ellen kellett harcolni(2ik vh. Után erőteljes nyelvművelő mozgalom indult el)


Nyelvművelés napjainkban
Nyelvészek, nyelvtudósok, szépirodalmi írók
Feladata: nyelvi norma változásainak figyelemmel követése, és próbálják a nyelvhelyességi hibákat megszűntetni

1.Kiejtés hibái: pl spray
2.Igeragozás hibái:főleg felt. Módnál nák nék suk sük
3.Névutó állomány bővülése pl: könyveladás tekintetében csökken a bevétel HELYTELEN
4.Terpsezkedő kifejezések: fontoskodás féle, környékén magasságában névutók hazsnálata)

5.Bef. Melléknévi igenév áll. Használata
Határozói igenév + létige helyett
Pl: ez a feladat nem megoldott(helytelen)
Ez a feladat nincs megoldva

6.vonatkozó névmások helytelen használata:
Aki-amely használata-főmondatban megnevezett tárgyra utal.
Amit-egész mondatra utal vissza. Főnévvel megnevezett dologra utalnak vissza.

7.idegenszavak használata

8.szómagyarítás: tudatos szóalkotó tevékenység, elég nagy az ellenállás ezek ellen
Pl: marketing-piackutatás
Bodybuilding-testépítő



9.pongyolastílus(szószaporítás) fölösleges ismétlés is ide tartozik TAUTOLÓGIA
10.hivatalos nyelv hibái: helytelen szóhasználat(névutók), ködösítenek nehogy az illető megértse

11. reklámnyelv elterjedt a köznapi nyelvhasználatban is

12.trágárság

13.túlszabályozott alakok: akik nem tudják a helyes alakot és félnek attól hogy helytelenül használják, ezért a felsz. Mód helyett kijelentőt használnak pl festjük ki a lakást!
Szabadság: ds-sel ejtik
Könyörgök-könyörgöm

14.feleslege igekötők használata
Pl leellenőrizni- célja a kihangsúlyozás :S(ezt te írtad bele a füzetbe”:S”)
Leredukálni- redukálni



/Lilla/ Creative Commons License 2007.03.02 0 0 525
hú köszi szépen, jó sokat körmöltél nekem! :( tényleg nagyon szépen köszi!
most kezdtem el lemásolni... jó sokat kell pótolnom...
a törióráktól már most félek!!!!!!!! :(:( tuti ki fog hívni, hogy be tudtam e pótolni...
Előzmény: Sofiar (524)
Sofiar Creative Commons License 2007.02.28 0 0 524
Irodalom:
Azt hiszem a versek tematizálásánál még voltál ugyhogy azt folytatom a hétfői órától:
5. Élet-halál versek: a halál kétféleképpen jelenik meg a versekben: vagy az élet folytatásaként vagy a nyugalomra vágyó lélek menedékeként. pl.: 'Sírni,sírni, sírni' és a 'Temetés a tengeren'
6. Istenes versek: Isten és ember kapcsolatát vagy személyes élményként ábrázolja vagy ennek a kapcsolatnak a hiányát fejezi ki. AzIsten-élmény az iIsten keresésében nyilvánul meg. pl.:'Sion-hegy alatt' 'hiszek hihetetlenül Istenben'
7. Forradalmi versek: gyakran tanító jellegű kapcsolódika romantikus forradalmi látomás költészetével. Helyzet dalok, életképek. pl.:'Rohanunk a forradalomba' 'Grófi szérűl"
8. Magyarság versek: fontos, hogy egy vértől származunk. Nemscak a nyelv és a kúltúra a fontos. Célja a nemzetféltés, az eszköze a nemzetostorozás. pl.:'nekünk Mohács kell' 'Eltévedtlovas'. Hangsúlyozza kiválassztottságát, vátesz szerepét.
9. Kuruc versek: a kuruc kor 17. század költészetét értelmezi újra, néha utánozza témában, elemeiben.
10. Csinszka versek:Jellemző megnyilvánulása a hála, a könyörgés, a haláltól való szorongás, féltés. Leegyszerűsödik a kifejezésmód, és a nyelv. E versek hátterében a háború szörnyű tapasztalata jelenik meg. Csinszka menedék volt számára, ezt is hangsúlyozza. pl.:'őrizem a szemed' "De ha mégis'
11. Háború ellenes versek: nem ért egyet a háborúval. Vízióként néha megjelenik a magyarság, amveriség pusztulása. A költő sokszor váteszként jelenik meg. pl.:'Emlékezés egy nyár éjszakára'

Ennyi Ady. Amiből írunk hétfőn. Azért írtam le, elsőként ezt. És vettük Krúdy Gyulát de azrt majd máskor írom le mert elfáradt a kezem. :)

A helyesírási hibákért bocsi.

SZIA!
Jobbulást kívánok.
Mikor jössz?
Sofiar Creative Commons License 2007.02.28 0 0 523
Szia!

Itt vannak a leckék:

Nyelvtan:
JÖVŐHÉTEN FELELÜNK! :S

Esszé:
Értekező műfaj.
Témáját tekintve lehet: irodalmi, tudományos, művészeti, filozófiai.
Fontos gofy az író egyéni véleményét fogalmazza meg tudományos igényességgel. Az egyéniségből következően szubjektív műfaj, az egyéniség érvényesül benne. Az érzelem összekapcsolódik az értelemmel. (Jó esetben;))
Szerkezetét tekintve logikus: Lineáris vagy párhuzamos.
Anyaggyűjtés kell hogy megelőzze.
Tagolni kell!
Bevezetés: Témafelvázolás, esetleg indoklás a témaválasztást illetően.
Tárgyalás: A téme részletes kifejtése, tagolása bekezdésekre, véleménynyilvánítás.
Befejezés: összegzés, esetleg visszatérés a bevezetésre. Lehet hogy itt találhotó a leghatásosabb érv, hogy elégg meggyőző legyen a mű.
Fontos az esztétikai szerep: legyen szép! Argo szleng használata TILOS!
(a mf 117 oldalán van egy jó összefolaló tálázat, de figyelj mert átlóg a 118 o.-ra.

Töri: 1848. március 15. (a cím) (helyszínek szerint vettük a történéseket)

Bécs:Az utolsó rendi országgyűlés elsőhónapjai(1847 nov-dec) eredménytelenek, viszont Kossuth tevékenysége(felirati javaslat lkészítése,é s beszéde) ismertté válik a bécsi diákság előtt is és ezek is hatással vannak arra, hogy '48 márc.13.-án a bécsi ifjúság forradalmat robbant ki. A fő cél az alkotmány. A kamarilla megijed, és meneszti Metternich-et és még aznap estére rendet csinálnak Bécsben.
Akadémiai légió létrehozása.
Pozsony: Elhangzik Kossuth felirati javaslata amiben: közteherviselés, felelős minisztériumok, önálló kormány szerepel. De a sajtószabadság hiányzott belőle, amit a pesti ifjúság vesz észre. A javaslatot a felsőtábla nem akarja sem elfogani sem visszautasátani, így patt helyzet alakul ki.
Pest-Buda: Az Ellenzéki kör a Pilvax kávéházban "üléseznek" a változásokról márc. 5.-én. Itt fogalmazódik meg a sajtószabadság gondolata. Irányi Dániel megy Pozsonyba hogy Kossuth feliratába bevegyék ezt. Irinyi József márc. 9-én megbizást kap hogy pontokban megfogalmazza a követeléseiket. ==> 12 pont (meg kell tanulni péntekre! tk 152. oldal) márc 11-12re lesz kész. Eredetileg márc.19.én akarták bemutatni a József napi vásáron de a bécsi forradalom kitörése miatt 15.-ére módosították.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!