Igen, ez a OK-JBJ lajstromú CSA Il-62-es, amely 1991. júniusában érkezett Ferihegyre átfestésre, és következő hónap 29. napján már el is indult charter-forgalmat bonyolítani Japánba.
A repülőszemélyzetet a CSA biztosította, mivel olyan rapid kiképzés nem létezik, amilyen hamar a Malévnak szüksége volt a hosszú távú típusra.
Az a bizonyos Dusan Kuchta, akinek az alábbi képeket is köszönhetjük, pedig nem más, mint a gép egykori kapitánya.
És itt jön be a képbe az hogy milyen alakú is a Föld. Látod,nem olyan egyszerű ez. Gondolom csak Kaszjanov féle térképekkel volt kompatibilis. Van egyáltalán magyarországról Kaszjanov térkép?
A LORAN-C működik,és hibátlan. GPS pontosságú. Úgy 5 éve még tanultam. Az OMEGA nélkül eltévednének a tengeralattjárók. Ez hosszúhullámú. Sőt,fogódzkodj meg!: A 30as évekből ittmaradt DECCA is működik.
Az MD11-esnél öt veszteséget ír az oldal. Valójában csak két utasgépet ért baleset (erre emlékeztem) és egy másiknál két utas halálos sérüléseket szerzett, durva manővereknél, utazómagasságon. Több tehergépet szintén ért baleset. Persze ez is beleszámít, de ellentmondásos adatok vannak.
Itt töprengve 18 darab katasztrófát tudtam összeszámolni, ebben már három tehergép is benne van. Nem vettem bele az United és a Phillipines gépét a Csendes-óceán felett. De ezek nem "vesztek" oda. SP változat elvesztéséről nem halottam. Légitársaság ilyet nem veszített. Talán magán vagy VIP változat.
"Nem is! A legrosszabb a "klasszik" 747. Ezen azért csodálkozom."
Szerintem, ez rossz adat. Ha klasszikusnak a 747 -100, -200, számít, akkor is több mint 600 darabot gyártottak belőlük. Nagyon sok utaskilométert teljesítve, az elmúlt harminchét év alatt, tizenkét darab (esetleg egy-két darabbal több) semmisült meg végzetes körülmények között.
És akkor még mindig bejöhet az, hogy valami rossz modorú texasi kikapcsolja a hódakat, hiszen hatalmában áll. Nem véletlen, hogy nem lehet elsődleges nav. eszközként használni...
Szerintem komoly gépen több bajt okoz mint hasznot,de lehet tévedek. Tudod ez is olyan mint az iránytű. Csak a legbutábbak hiszik hogy északra mutat. A GPS használati gyorstalpaló a hajósiskolában 4 óra (vagy 40 óra térképismeret után),kicsit komolyabb 4 nap.