Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 4 órája -3 3 34351

"esélye sincs egy csomó helyen olyan távolságba ellátni, ahonnan egy 120-szal érkező vonatot érdemben le lehet reagálni"

 

Hány ilyen hely van? Kb. 1.000.000 km-rel a hátam mögött, nem emlékszem ilyen átjáróra. Pedig ennek a döntő többségét itthon vezettem.

 

 

"Jó hogy nem majd minden autós egyesével ki fog szállni az autóból és gyalog nézelődni."

 

Ugye ezt viccnek szántad? Olyat, ahol ki kéne szállni az autóból, egyetlen egyet sem láttam, pedig közel 40 éve vezetek.

Olyan viszont volt a cófalvai (keressed meg!) átjáróban 1985-ben, hogy a gyalázatos minőségű átjáró miatt kellett lassítanom, és ez volt a nagy szerencsém, mert az átjáró után egy részeg feküdt sötét ruhában a biciklije mellett. (Akkoriban odát közvilágítás gyakorlatilag nem volt.) Cimborámmal biciklistül begurítottuk a faszit az árokba, nehogy más fasírtot csináljon belőle. De azért futkosott a hátamon a hideg, mert ha én gázolok át rajta, Ceausescu bandája - pláne mint magyart, sokáig sittre zárt volna. Na, az volt az egyetlen eset, amikor átjárónál ki kellett szállnom, de itt is csak utána, és nem a növényzet miatt.

Előzmény: jbaal (34350)
jbaal Creative Commons License 7 órája -5 2 34350

Még mindig nem értitek a lényeget. Nem arról van szó, hogy nem akar körülnézni valaki, hanem hogy esélye sincs egy csomó helyen olyan távolságba ellátni, ahonnan egy 120-szal érkező vonatot érdemben le lehet reagálni. Így a sínen-űrszelvényben való tötymörgéssel, sebességváltással csak nagyobb kockázatot vállal, mintha csak simán átgurulna. Főleg, ha fehér fényű sorompókról beszélünk. Jó hogy nem majd minden autós egyesével ki fog szállni az autóból és gyalog nézelődni.

 

Akkor pofázzon a máv, ha kiirtotta a bozótot a vasút környékéről. Aztán még lehet vitatkozni azon, hogy érdemes-e függést csonálni a jelzők és sorompók között mindenhol. Szerintem igen, a vasútnak is érdeke lenne, hogy ne zúzzák agyon az összes járművüket.

Előzmény: alkotasu (34349)
alkotasu Creative Commons License 7 órája -3 4 34349

Elég már a hisztidből!

Miért akkora probléma lassítani és körülnézni egy vasúti átjáró előtt? Én akkor is lassítok, és körülnézek, ha villog a fehér fény.

De legyen igazad, soha ne nézz körbe! Aztán majd az örököseid megkapják a vasúttól a kártérítést. Vagy nem...

Előzmény: jbaal (34348)
jbaal Creative Commons License 19 órája -12 4 34348

Én úgy látom, hogy az érvek a nagy mávvédő hangadók részéről fogytak el, aminek köszönhetően előjött már az "annak van elsőbbsége, akinek megadják", illetve a "vonat mindig erősebb, azon nincs kormány" baromságok.

 

Tökmindegy, hogy a közút milyen szintet biztosít, mert ott ha valaki átmegy a piroson, egyértelműen ő a felelős, láttuk, hogy még a mentőst is elítélik, ha egy drogos hülyemotoros belecsapódik az oldalába 100-zal a pesti belvárosban.

Ezzel szemben ha egy vasúti sorompó szarul működik, akkor is a gépjárművezető nyakába varrják az egészet, mert miért nem nézett szét. És így haknizik állandóan a máv-szóvivő, hogy az ő hibájukból soha semmilyen baleset nem történt 100 ezer éve. Persze, mert nem létezik olyan szituáció, ahol a szent,  nagyságos, mindenkinél okosabb máv hibás bármiért is.  Ráadásul azt a rohadt bozótot sehol nem képesek kiirtani, nem csak az útátjárók környékén. Az egész magyar vasúthálózat egy gazos, szemetes szarfészek, ugyanúgy zavaró ez pl. a felsővezetékre ránövő fák esetében. Ott is állandóan a viharra, vis maiorra hivatkoznak, ha a pályára dőlő fák miatt romba dől egy vonal közlekedése, de arról kussolnak, hogy eleve ők azok, akik hagyják ilyen okádék módon elburjánozni a növényzetet.

Gondolom még a sápi balesetről sem tehetnek, ott is a gépjárműlobbi erőltette rájuk, hogy 170 éves Stephenson-kori biztonsági szinten működjön egy nemzetközi fővonal.

 

A sorompók müködését meg mégis hogy adnánk a közút kezébe, mikor ott a behatási pontokat, azok vasúti járművekkel való kapcsolatát is kezelni kell? Ez is csak egy süket mellédumálás.

Semmiből nem tartana a - sok esetben ugye nem is létező - vasúti biztosítóberendezésbe integrálni a sorompók működését. Ha ott nincs vörös, akkor a vonatbefolyásolón az van, vagy hívójelzés. Mi olyan rohadt bonyolult ezen? Persze azzal munka van, egyszerűbb kiküldeni a szóvivőt minden baleset után hazudozni.

r1232 Creative Commons License 23 órája -1 1 34347

A vasúthálózat jelentős részén az olyan hiba, ami miatt nem zár a sorompó, ugyanúgy problémát okoz. Az ilyen esetekre vannak követendő szabályok, amelyek ekvivalensek azzal, hogy az autós nézzen körül..

Előzmény: somytomy (34336)
segélyvonókészülék Creative Commons License 25 órája 0 0 34346

Még egy ok, amiért, ahogy sokhelyütt, meg kéne ettől a fehértől végre szabadulni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34340)
1047 005-2 Creative Commons License 25 órája -3 3 34345

"de bármilyen okból a vörös nem megy ki a fényjelzőre, az probléma, és jelenleg a berendezes fals fehér jelzésének kockázatát a közútra terheli a vasút, miközben ez az ő berendezése."

 

 

Az a probléma,hogy erőltetitek ezt az ostobaságot.Nem terhel a vasút semmit,de legyen,kapja kezelésbe a közút a sorompóberendezéseket!Ha már az útkereszteződésekben tökéletesen működik minden.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34340)
segélyvonókészülék Creative Commons License 25 órája 0 1 34344

Nos, a balesetek nagyobb, túlnyomóan nagyobb többségében a tilos jelzés ellenére a sínekre hajtó közúti tesz kárt, nem csak saját magában, de a vasútban is. Sok kollégát temettünk el szabálytalan közútiak miatt.

Miért ne lehetne ilyen alapon (statisztikailag szignifikánsan többszö előforduló helyzeteket alapul véve) elvárni, hogy a vonat se találkozhasson közúti járművel, ha számára tilosat mutat a fény, és/vagy a kar.

 

Szerintem ez egy meddő vita, és tényleg a szintbeli keresztezések számának radikális csökkentése az előremutató megoldás. Más eddig nem vált be.

 

Ez a hibás, meg az a hibás, ez post mortem szerintem senkit sem vigasztal.

Proaktívnak kéne lenni!

Előzmény: Ashi Valkoinen (34333)
misi967 Creative Commons License 27 órája -1 1 34343

Egyébként kár vitatkozni...aki úgy gondolja uccu neki : oroszrulett a családdal...hagyszóljon.

Pont egy párszor az adácsi átjáróhoz is mentem régebben fotózni... mennek ott ám az emberek a piroson,leengedett félsorompó mellett is. Aki nem érti hogy kemény az ütköző az fejelje is+. oszt csókolom.

misi967 Creative Commons License 27 órája -2 1 34342

Suttyó aki az ételt eléd teszi te gyökér.

Ha elfogynak az érveid akkor megy a személyeskedés,könnyű monitor mögül osztani az észt... persze ha te vagy az a fasz bmv-s aki a kereszteződésekben a piros lámpát csak tájékozódásnak veszi hogy jöhet autó jobról és balról persze ha büntetik akkor az pénzbeszedés akkor értem a felfogásod. 

jbaal Creative Commons License 28 órája -7 2 34341

Oké, tehát 2024-ben Európa közepén térjünk vissza az erősebb kutya baszik 3. világbeli országok szintjére. Annak van elsőbbsége, akinek megadják, így jártál haver. Aztán még a hozzátartozóid fizessenek is kártérítést az örökségedből a szegény vasútnak, mert ugye te voltál a felelős.

Az a retkes máv meg a k*rva ecetfáit és egyéb szar bozótjait sehol nem tudja kivágni, 120-szal robogó vonatot lássál olyan helyen, ahol 10 métert sem látni a pályából, csak ha már rálógsz a sínekre.

 

Azt meg hagyjuk, hogy ők milyen biztonsági szintet képviselnek a saját területükön, és mit várnak el a közúttól. Amíg jelentős teher- vagy sűrű elővárosi forgalommal rendelkező fővonalakon (pl. 2, 25, 80c, 101) az egyetlen biztonsági berendezés a mozdonyvezető agya, keze meg lába, addig én kussolnék a suttyó vasutasok helyében.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 29 órája -1 4 34340

Konkrétan semmilyet, de ha fehéren villog és jön a vonat, mert valamiért a behatasi pont nem látta vasúti járművet, vagy látta, de bármilyen okból a vörös nem megy ki a fényjelzőre, az probléma, és jelenleg a berendezes fals fehér jelzésének kockázatát a közútra terheli a vasút, miközben ez az ő berendezése.

Előzmény: a Zsóti (34335)
scsabi Creative Commons License 30 órája 0 3 34339

miért nem sárgán villog?

 

1968. évi bécsi egyezmény a közúti jelzésekről, 23. cikk, 12. szakasz:

 

"Domestic legislation may provide for the installation at certain level-crossings of a slow flashing lunar white light meaning that traffic may proceed."

Előzmény: somytomy (34337)
f_zoli Creative Commons License 1 napja 0 1 34338

Megfordítom, de nem provokatív szándékkal: ha már így összeszedtük, hogy mennyire nem ér semmit, akkor miért van fehér? Csak, hogy jelezze, hogy megállással kell körülnézni vagy lehet megállás nélkül is? Ha igen, akkor miért nem ilyen egyszerűen van leírva? 

somytomy Creative Commons License 1 napja 0 1 34337

"Szerintem nem jó az az irány, ahol a nem jön a vonat és a berendezés zavara ugyanazon sötét jelzéskép. Vagy ez arrafelé úgy megy, hogy ha nem vörös az átjáró, mindenki egyesével megáll, benéz, megy?"

Erre én is kíváncsi vagyok, mert nekem az az érzésem, hogy nálunk nem így lenne és egy esetleges üzemzavar esetén (mondjuk az adácsihoz hasonló balesetnél) még felzúdulás lenne, hogy miért nem villogott a piros, ha jön a vonat, honnan kéne tudnia a sofőrnek a hibáról stb stb

 

Most amúgy az a kérdés is felmerült bennem, hogy ha már a fénysorompón nem zöld van, mert az nem szabad, akkor miért nem sárgán villog? Nem lenne következetesebb, ha a tulajdonképpeni jelentése az, hogy "vigyázz, vasúti átjáró"?

Előzmény: Ashi Valkoinen (34329)
somytomy Creative Commons License 1 napja 0 2 34336

 

"Nem megugorhatatlan, csak aránytalanul problémás."

Nyilván kibicnek semmi sem drága és nem értek hozzá, de engem érdekelne kicsit részletesebben, hogy mi ennyire drága/macerás abban, amit amúgy a vasúthálózat jelentős részén amúgy is csinál a vasút.

Előzmény: segélyvonókészülék (34330)
a Zsóti Creative Commons License 1 napja 0 0 34335

Milyen karbantartási hiányosságokat valószínűsítesz? Csak azért kérdezem, mert 99,99%, hogy nem végeztél ezzel kapcsolatos karbantartási munkát.

 

A nevezett téves működésnél a gyártó azonnal elő lett véve, a vonatközlekedés fenntartásában aktívan részt vett és soron kívül javította a problémát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34333)
a Zsóti Creative Commons License 1 napja 0 1 34334

Ha nem lenne fehér, ugyanúgy mindig szét kellene nézni az átjáróba behajtó autósnak. Vagyis ugyanaz lenne a helyzet, mint most a fehérrel. Hiszen miről is megy itt a siránkozás?

 

Az autósnak nehezére esik körbenézni a vasúti átjáróban.

 

Amire azért kötelezi őket a Kresz, mert bizonyos nagyon ritka, de nem kizárható sorompómeghibásodások kezelésére hálózati szinten jóval egyszerűbb/olcsóbb/megbízhatóbb volt azt a bizonyos méregfogat egy egyszerű, könnyen betartható szabállyal kihúzni. Ez teljesen megfelel a nemzetközi szinten elfogadott kockázatcsökkentési elveknek. Megjegyzem, erről az autósnak nem is kell tudnia, neki csak azt a bizonyos pofonegyszerű szabályt kellene betartani. De nem, még erről is vitatkozni kell velük...

Előzmény: segélyvonókészülék (34331)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 1 34333

"Én meg azt gondolom, hogy ez felemás, hiszen amíg a két sínen guruló esetén mind a kettőről tudjuk, hogy hol van, addig a másik helyzetben csak az egyikről."

 

A közút felé megjelenő jelzeskép megjelenítésében irreleváns, hogy az átjáróban, az átjáró előtt hány jármű tartózkodik, vagy van-e egyáltalán. Pontosan azért kell a közúti járműnek folyamatos, legalább 5 km/h áthaladással közlekednie az átjáróban, hogy akkor se találkozzon vonattal, ha pont akkor jön meg a vörös, amikor ő az átjáróban van. A vörös vagy fehér kivezérléséhez elegendő azt tudni, hogy a vasúti jármű(vek) hol van(nak).

 

A másik, ami előkerült, hogy ha fehérnél van baleset, gondolom, senki nem szeretné, ha a mozdonyvezető lenne a hibás érte, a jogosan emlegetett fizika miatt - hiszen az ő esetében szinte bizonyos, hogy a fals (hibas, de nem zavarállapot) működésről nem tud, és nem is tud látra megállni. De a berendezés üzemeltetője igenis legyen elővehető, ha a fals fehér karbantartási hiányosság miatt jelenik meg, és a berendezés gyártója legyen elővehető, ha tervezési/kiépítési hiba miatt valósul meg a fals fehér (lásd pl. 30a, ahol kettő, egymást követő vonatnál a második vonat zárásra vonatkozó parancsa elveszett a bitek között...).

Előzmény: segélyvonókészülék (34330)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 1 napja 0 1 34332
Előzmény: segélyvonókészülék (34331)
segélyvonókészülék Creative Commons License 1 napja 0 1 34331

A fehér a probléma. Az nem kell.

Előzmény: John Howard (34328)
segélyvonókészülék Creative Commons License 1 napja 0 0 34330

És nem, nem lehet idekeverni, hogy a csúnya közúti jármű bármikor bemegy az átjáróba, mert nem a közúti járműveket kell kontrollálni, egyedül a közút felé megjelenő jelzésképet. 

 

Aha, és miért? Ha már egyik irányban támasztunk elvárásokat, a másikban miért nem tesszük meg ugyanezt? Nyilván költői a kérdés, de ennyi erővel...

Pláne, hogy a balesetek elsöprő többségében a berendezés jól működik, és a közút ezt nem veszi figyelembe.

 

fehér - szabad

 

Hát nem. Azért nem zöld.

 

nem látom semmi műszaki akadályát annak, hogy ne legyen olyan biztonsági szinten a közút felé adott jelzéskép, mint a vonatok felé adott

 

Én meg azt gondolom, hogy ez felemás, hiszen amíg a két sínen guruló esetén mind a kettőről tudjuk, hogy hol van, addig a másik helyzetben csak az egyikről.

Illetve műszakilag jelentősen bonyolítja a kérdést, hogy sín-sín jelzés esetében tetszőleges ideig adhatunk tilos jelzést, addig a közút felől igen erős a nyomás, hogy a lehető legrövidebb ideig legyen csak zárva az átjáró.

 

Ha meg 2024-ben ez megugorhatatlan, akkor élettartamában olcsóbb a felüljáró is... 

 

Nem megugorhatatlan, csak aránytalanul problémás.

 

A második tagmondat önmagában helyes, azzal messzemenően egyetértek. Az üdvös megoldás a nem szintbeni keresztezés, az a legjobb mindenkinek. És élettartamban a legolcsóbb is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34329)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja -2 5 34329

Szerintem nem jó az az irány, ahol a nem jön a vonat és a berendezés zavara ugyanazon sötét jelzéskép. Vagy ez arrafelé úgy megy, hogy ha nem vörös az átjáró, mindenki egyesével megáll, benéz, megy?

 

Ha pedig a vasúti biztosítóberendezések nagyon jó biztonsággal tudják biztosítani azt, hogy két szomszédos vágányon, melyek egy közös kitérőn keresztül kapcsolódnak a nyílt vonalhoz, egyszerre ne jelenjen meg szabad jelzés, vagy tud ellenmenet-kizárni, akkor a közúti keresztezések felé is legyen követelmény ez a biztonsági szint, hogy a fehér csak akkor legyen az átjárón a közút felé, ha az átjáró felé valóban nem közeledik vonat és amikor a fehér fény villog, akkor legyen biztonságos az átkelés.

 

És nem, nem lehet idekeverni, hogy a csúnya közúti jármű bármikor bemegy az átjáróba, mert nem a közúti járműveket kell kontrollálni, egyedül a közút felé megjelenő jelzésképet. Tudjuk jól, hogy vasút-vasút relációban is elindul ugyanarra az egy szabadra két vonat is, hiába biztosít a berendezés, ha az ember mást csinál a fedélzeten.

 

Vörös - tilos

fehér - szabad

sötét - állj, nézz körül, győződj meg, hogy át lehet menni, és ha igen, menj át.

 

Azt nagyon helyesen pedzegetik, hogy nem normális az, hogy fehérnél kapsz az oldaladba egy vonatot és még te vagy a felelős, és nem látom semmi műszaki akadályát annak, hogy ne legyen olyan biztonsági szinten a közút felé adott jelzéskép, mint a vonatok felé adott.

 

Ha meg 2024-ben ez megugorhatatlan, akkor élettartamában olcsóbb a felüljáró is... 

Előzmény: segélyvonókészülék (34323)
John Howard Creative Commons License 1 napja 0 0 34328

Ezzel szemben nálunk mi is a szabályozás?

 

Ha sötét, állj meg, és nézz körül!

Ha piros, állj meg, és ne menj tovább!

 

Hol van itt a probléma?

 

Előzmény: segélyvonókészülék (34308)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 34327

Szia!

 

Lennétek kedvesek ezt az átjárót is megnézni......vagy 60 éve ilyen....

 

37 – Google Térkép

 

Sok baleset szereplője volt.

Előzmény: somytomy (34325)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja 0 0 34326

Asszem, mi egy véleményen vagyunk.

Előzmény: segélyvonókészülék (34305)
somytomy Creative Commons License 1 napja 0 1 34325

Az valóban igaz, hogy bármilyen biztonsági szinten van a fénysorompó, a közúti járművezetőnek biztonságosabb körülnézni. De szerintem azért nem alaptalan a felvetés, hogy a vasútnak ez nem jelent felmentést, ha mondjuk nincs meg a rálátási háromszög valahol vagy az értesítés ellenére átrongyol a vonat lassítás nélkül a sötét fénysorompó mellett.

Előzmény: segélyvonókészülék (34310)
somytomy Creative Commons License 1 napja 0 1 34324

Hát ha nem olvasod tovább, hogy vasúti átjáróban miért többszörösen "nehezített a pálya", akkor valóban...

Előzmény: 1047 005-2 (34311)
segélyvonókészülék Creative Commons License 1 napja 0 1 34323

Igen, fordítva ülsz a lovon.

Nem, nincs szükség a villogó fehérre.

Németországban a sötét azt jelenti, hogy vagy nem jön vonat, vagy nem működik a berendezés. Ott a hetvenes években szüntették meg a villogó fehéret, pontosan azért, mert félreértelmezi egy csomó közúti.

 

Erre a problémára a világ szerencsés részén egyébként a szintbeli kereszteződések számának intenzív redukálása jelenti a megoldást.

Előzmény: doncike (34316)
f_k Creative Commons License 1 napja 0 0 34322

https://www.delmagyar.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/vasuti-atjaroban-hajtott-a-vonat-ele

 

" Vasúti átjáróban hajtott a vonat elé

A Szegedi Járási Ügyészség vádat emelt azzal a személlyel szemben, aki idén januárban, egy Kistelekhez közeli vasúti átjáróban figyelmetlenségből egy személyvonat elé hajtott"

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!