Nem értek hozzá, de szerintem nézd meg egy Peugeot csoportban is. A 2.7D emlékeim szerint egy Peugeot eredetű motor és ott sokkal nagyobb darabszám került beépítésre. Van rá esély, hogy több tapasztalat legyen vele.
Valakinek volt már "Restricted Preformance " hibaüzenet? Csak addig van csökkentett módban amíg hideg, ha leengedem a fordulatszámot alapjáratra akkor eltűnik a korlátozás,de ha gyorsítani kezdek előjön ismét.A motorhiba lámpa nem világít.
Nekem XJ8-am van, és én rakattam bele utángyártott, jó minőségű tárcsát előre, és valóban elkezdett rázni kb. fél év után, úgyhogy kicseréltettem a LandHorváth-nál gyárira. Úgyhogy én saját tapasztalatomon és káromon meg tudom ezt erősíteni.
De az enyémbe nem is volt ilyen drága a gyári tárcsa+betét.
Nem XJ-m van hanem XF-em, de itt talán több a kompetens ember, remélem elnézitek nekem.
Az autó 2013-as XF biturbó dízel.
A probléma banális: cserélni kell a két első tárcsát, betétet és jeladó szálat.
Ami a gond:
Jaguar Palace- nál 299E ft.
LandHorváth-nál: 284E Ft
Murányinál: 245E Ft.
Ezek persze gyári alkatrészekkel.
Ami megdöbbentő, hogy utánanéztem jó minőségű utánagyártott alkatrészeknek ( Textar, Jurid, Ate, ) és 50E Ft + mondjuk 20E munkadíjba kerülne. Eddig Honda Accordom volt, és nem volt gond az utángyártott tárcsákkal, viszont két szervíz is azt mondja, nem szabad feltenni mást, csak a gyárit, mert pár ezer kilométer után hullámos lesz a tárcsa és beráz a kormány de durván. Azt mondják, csak az XF-fel van így.
A gyári Jaguar tárcsa és fék valami spanyol gyártóé, ők sem tudják, melyik, de a gyáriakkal sosincs gond.
Találkozott már esetleg valaki ezzel a problémával?
Érdemes esetleg valami külföldi, mondjuk angol web-áruházból megrendelni a tárcsákat, betéteket? Itt a szervízekben legalább 220E ft , és szerintem iszonyat drága.
Nincs semmilyen ismert hiba, én amikor megvettem másnap kiautóztam vele Párizsban (én ott élek) aztán Júliusban haza, mindezt gond nélkül. Közben néha megjárattam. Most az autószerető haverom néha megjáratja és ami egy-két apróság volt azt megcsinálta (pl. féklámpa relé csatlakozó pucolás).
Ami a japánokat illeti a Honda CR-V az nagyon más kategoria mind vezetési élményben, mind menetteljesítményben mind stílusban.
Talán az egyetlen közös pont az autópályás fogyasztás, az kb egyforma lehet (a jag 10-11 között eszik 120-130 között).
Ami a megbízhatóságot illeti ez 1994/06-os forgalombahelyezésű autó (az utolsó 11.000 db egyike) ami főbb elemeiben megegyezik az X300as (következő szériával) és már az új gyártósoron készült (amikor a Ford átvette az Jaguárt akkor két lépésben modernizálták a termelést, 1 valamikor 1991/92 körül a munkaszervezéssel javították a minőséget, majd 1993 végére egy új gyártósort telepítettek, ami az utolsó szériás XJ40-eseket gyártotta és utána az X300ast).
Nagyon örülök, hogy így a fórum keretében írtál rám, hónapok óta nézegetem az autókat. Így kerül képbe az autód. Bevallom nem sokat tudok erről a tipusról, ezért is kérdeztem rá itt, illetve a neten a teszteket olvasgatom. Sajnálattal olvastam,hogy nem a megbízhatósága az erössége. Mivel munkám miatt keletre és nyugatra is kell mennem, óvatosnek,megfontoltan kell választanom.
Valami hiba, javítani valóról tudsz, amit azonnal megkell orvosolni?
Több képet küldenél a csendesviz@ gmail.com címre.
köszönöm!
Mindenkinek köszönöm a segítő válaszaitokat!
A Lexus ls nagyon szép. Utánna olvastam, ismert előéletű autó, mondjuk az árát is megkérik....
Enyém az autó. Tavaly őszig napi használatban volt az előző tulajnál, aki 15 éven át használta. Én azért vettem meg, mert 10 éve ez volt az esküvői autónk, de sajnos a jelenlegi életembe nem fér bele, ezért adom el egy év után (4 kmre lakom a munkahelyemtől és 4 km városi araszolás nem jó használat egy ilyen/semmilyen autónak, ezért motorral jártam dolgozni, de júliusban volt egy balesetem és ezért abbahagytam a motorozást).
Egy autóhoz értő baratomnál van otthon, van rendes csápos emelő, alá tudsz nézni, ki tudod próbálni. A karbantartás eddig a Murányinál márkaszerviz minőségben. Ha van jó állapotú ilyen korú Jaguar akkor az ez.
Hát ha napi használatra kell, és megbízható autót keresel, akkor valóban nem ez a nyerő választás.
Imádom a Jaguar-t, nekem is van, de van mellette két másik megbízható (egy a páromnak, egy nekem), mert nem merem rábízni magam. És az enyém még fiatalabb is.
Vegyél egy autót napi használatra, egy Jag-et meg hétvégi kirándulásokra, hobbi célra.
Napi használatra nem javaslom. Sajnos nem a megbízhatóságukról híresek, még ha rendben is voltak tartva.
Amúgy a linkelt autó jónak tűnik, ha minden igaz, amit leírtak, jó vétel lehet, meg is kérik az árát ennek megfelelően. Csak akkor ér ennyit, ha tényleg ennyire rendben van, de azt hirdetés alapján nem lehet megállapítani.
Most már én is szinte csak találkozókra járok vele, meg néha megjáratom, hogy ne menjen tönkre az állásban, de inkább a másikkal járok napi szinten. Pedig úgy voltam vele, hogy napi szinten szeretném használni.
Egy ilyen Lexus-nak is van baja, az alkatrész meg horror áron van hozzá (arról nem is beszélve, hogy korának legrondább luxus szedánja). Én inkább egy BMW E38 740i-t javasolnék. Megbízható, jó minőségű autó. Volt 2 E38-am is: egy 740i és egy 750i. Egyikkel se volt semmi komolyabb gondom. Bár nekem az X308-cal sincs. Ha Jaguarozni szeretne mindenképpen, akkor az X308-at javasolnám. Kinőtte már a korábbi típusok gyermekbetegségeit, viszont még klasszikus forma.
De igazából minden autóra lehet költeni... Én is rádobtam már a vétel ár közel felét 1 év alatt a sajátomra... Igaz, ez egy XJR, és 1 kis vízfolyáson kívül minden egyéb költés preventív jellegű volt, nem meghibásodás miatt kellett rá költeni. :)
a jaguar hobbizni, hétvégézni tök szerethető autó lehet, de mindennapra nem mernék megbízni benne.
egy ilyesmi toyotában meg igen.
jó, nyilván nem az a presztízs, bár egy huszonéves autónak miféle presztízse van, ugye, szóval biztosan máshogy gondol arra az ember, hogy jaguarom van, mint arra, hogy ez tulajdonképpen egy toyota, de majd megszokod.
Igen napi használatra szeretném használni, és nagyköbcentis autómata benzinest szeretnék. Amibe beülve levezet az ember 1000km, persze a megbízhatóság az első. Nem szeretnék külföldi szervizek vendége lenni sűrűn. Az általad belinkelt autót ismered?
Átesett az autó egy teljes furómű felújításon (összes lengéscsillapító, hátsó rugók, féktárcsák, fékbetéek, szilentek, gömbfejek, motortartó bakok, bölcsőtartó bakok, stb...). Maradt pár alkarész:
2 db első lengéscsillapító szilent (nem tudtam, hogy gyárilag adnak a Bilstein lengéscsillapítókhoz is, úgyhogy potyára rendeltem be)
2 db hátsó rugó távtartógyűrű (2-2 db-ot kaptam a gyári rugóhoz, 2 db vékonyat - ez lett berakva, illetve 2 db vastagabbat)
Érdekel ez valakit? Az egész csomagot egy 10-esért odaadom.
Nem tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni méretpontos szőnyegszettet X308-hoz? Sehol nem találok normálisat, ami SWB/LHD verzióba jó lenne. Nekem jó az utángyártott is, csak legyen méretpontos, és minőségi.