Van ott némi olyan terület is, ahol nem oly rég még a Balaton hullámzott, gyanítom az se sokat segít.
Mindazonáltal, kissé agyatlannak érzem ezt a négysávos programot, ebben a formában. Megkockáztatom, Egerszeg jobban járna, ha a 74-75-76-os utat tennék rendbe negyedennyi ráfordítással: négysávos vagy előzési szakaszokkal, a horrorkanyarok kiváltásával, elkerülőzéssel stb.
Fontos, hogy a szerbek mit akarnak, de ... fontosabb, hogy hol vannak nagyobb magyar elszakított nemzettestek , tömbben vagy szórványban, ... oda is kell utakat vinni és a szoros kapcsolatot biztosítani az anyanemzettel ... vö. Szabadka a délvidéki magyarok központja ...
Közben megtaláltam a táblázat már csak egy irányszám,
(4) A 2. mellékletben megállapított áralap a tárgyévet megelőző év augusztus hónapjára irányadó, a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, a tárgyévet megelőző második év augusztusához viszonyított fogyasztói árindex emelkedése esetén, az emelkedéssel megegyező mértékben, a tárgyév első napjával tízforintos kerekítési pontossággal módosul. Az úthasználati díj korrigált mértékének első alkalommal történő megállapítását követő tárgyévekben az áralap a tárgyévet megelőző évben megállapított ár. Az így megállapított árat a NÚSZ Zrt. a honlapján közzéteszi. A közzététel és a hatálybalépés között legalább 30 napnak el kell telnie.
Értem én, hogy autómatizálták így az emelést, csak "naponta" adnak ki rendeleteket, nem lett volna egyszerűb ennek megfelelően rendezni, mint így, hogy a pontos árat egy kormányrendeletből nem lehet megtudni már, vicc, hogy ez már nem pontos jogvforrás egy díjmegállapításra.
Megnéztem a Nemzeti jogszabálytárban is a 2024.01.01 és a 2024.02.01-es időálapotot a 45/2020. (XI.28.) ITM rendeletnek, és igen, e szerint sem emelekdik a matrica tarifa jövőre.
Kedden jelent meg a 2023. évi 173. közlönyben a pályahasználatot módosító rendelet, mely szerint fizetős lesz végig az M0-ás a Duna-hidakkal egyben, az M31-es, az M44-es, M30-as miskolci elkerülő...stb.
Viszont a díjrendeleti módosító melléklet mely csak 2024.02.01-én lép hatályba, mert ekkor törtlik a D2 buszok matricáját, változatlan árak szerepelnek, mint amik ma is vannak.
Ez mindenkép jó megoldás lenne. De sajnos az M0-ás legterheltebb szakasza az M5-M4 közötti 2*2 sávos rész (lehet csak nehézgépjárművek számában), amire ez nem jelent megoldást. Amúgy ennek okán a 405-ösön érzékelhetően vissza jött a forgalom, tele van kamionnal, személyautóval főleg amikor délután rendszeresen beáll az említett M0-ás szakasz, akkor az M5 felé a 405-nek jön le ismét a forgalom, mint régen.
Miért kellene, ott az M6-os. Hegyeshalom-M1-M0-M6-Mohácsi-híd-Hercegszántó-Vajdaság Mosolya-A1_belgrád...stb. Erre mondtam, hogy ránézve a térképre szerintem ez rövidebb, mint az M5 felé menni.
Pár hete olvastam valahol, hogy a minisztérium úgy építene utakat, hogy a szerb tranzitot átviszik valahol délen az M6-ra, hogy annak a kapacitását használják az M5 helyett. Mellette az M0 legterheltebb szakaszáról is levesznek így forgalmat
Így rögtön ki is lehet rakni az elmúlt időszak elemeinek az értelmét, azaz a 2*2 sávos Mohácsi-híd, meg a Baja-Hercegszántó 2*2 sávra bővítését. Ha ez megvalósúl Szerbiába, akkor a tranzit simáűn át tud menni az M6-osra, és szerintem még így látszatra egy Győr-Belgrád út rövidebb is lesz.
"a Béregtől Szerbcsernyéig vezető gyorsforgalmi autóút, melynek építése december 13-án megkezdődik. A munkálatok kezdetét a szerb Goran Vesic építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter jelentette be - a fontos közúti szakasz 186 kilométer hosszú lesz.
A miniszter bejelentése szerint a határátkelőkig a magyar és a román partnerek is kiépítik a maguk összekötő szakaszát. A projekt befejezése után Béreg fontos és nagy határátkelővé válik, még Horgosnál is nagyobb lesz."
1. Le vagyunk maradva...
2. A Vajdaság Mosolya átrendezi a tranzitforgalmat...
Ehhez azért nem árt egy általánosan elfogadott 50 évre szóló masterplan...
Ha már mindenáron, akkor a mohácsinak sem kellett volna 2x1-nél többnek lennie. Ezért még a paksit is megemésztem. Amit nem, az a Szt. László híd - M9 koncepció (M43xM5-től, M9xM6-ig, akár csak egy autóút formájában) félredobása. Teljesen látható, hogy kiépítése válszeg jókora terhet venne le az M5-ösről. Sajnos, sem a hegy, sem Mohamed nem mozdul...
Ahogy vasútvonal feletti közúti felüljárót is csak úgy szabad már építeni jó 20-30 éve, hogy alatta elférjen a 2 sínpár akkor is ha a belátható kb. 50 évben nem lesz ott két sínpár, ugyanúgy igen észszerű, hogy Duna híd ne épüljön már 2x1 sávval.