Enyém az autó. Tavaly őszig napi használatban volt az előző tulajnál, aki 15 éven át használta. Én azért vettem meg, mert 10 éve ez volt az esküvői autónk, de sajnos a jelenlegi életembe nem fér bele, ezért adom el egy év után (4 kmre lakom a munkahelyemtől és 4 km városi araszolás nem jó használat egy ilyen/semmilyen autónak, ezért motorral jártam dolgozni, de júliusban volt egy balesetem és ezért abbahagytam a motorozást).
Egy autóhoz értő baratomnál van otthon, van rendes csápos emelő, alá tudsz nézni, ki tudod próbálni. A karbantartás eddig a Murányinál márkaszerviz minőségben. Ha van jó állapotú ilyen korú Jaguar akkor az ez.
Hát ha napi használatra kell, és megbízható autót keresel, akkor valóban nem ez a nyerő választás.
Imádom a Jaguar-t, nekem is van, de van mellette két másik megbízható (egy a páromnak, egy nekem), mert nem merem rábízni magam. És az enyém még fiatalabb is.
Vegyél egy autót napi használatra, egy Jag-et meg hétvégi kirándulásokra, hobbi célra.
Napi használatra nem javaslom. Sajnos nem a megbízhatóságukról híresek, még ha rendben is voltak tartva.
Amúgy a linkelt autó jónak tűnik, ha minden igaz, amit leírtak, jó vétel lehet, meg is kérik az árát ennek megfelelően. Csak akkor ér ennyit, ha tényleg ennyire rendben van, de azt hirdetés alapján nem lehet megállapítani.
Most már én is szinte csak találkozókra járok vele, meg néha megjáratom, hogy ne menjen tönkre az állásban, de inkább a másikkal járok napi szinten. Pedig úgy voltam vele, hogy napi szinten szeretném használni.
Egy ilyen Lexus-nak is van baja, az alkatrész meg horror áron van hozzá (arról nem is beszélve, hogy korának legrondább luxus szedánja). Én inkább egy BMW E38 740i-t javasolnék. Megbízható, jó minőségű autó. Volt 2 E38-am is: egy 740i és egy 750i. Egyikkel se volt semmi komolyabb gondom. Bár nekem az X308-cal sincs. Ha Jaguarozni szeretne mindenképpen, akkor az X308-at javasolnám. Kinőtte már a korábbi típusok gyermekbetegségeit, viszont még klasszikus forma.
De igazából minden autóra lehet költeni... Én is rádobtam már a vétel ár közel felét 1 év alatt a sajátomra... Igaz, ez egy XJR, és 1 kis vízfolyáson kívül minden egyéb költés preventív jellegű volt, nem meghibásodás miatt kellett rá költeni. :)
a jaguar hobbizni, hétvégézni tök szerethető autó lehet, de mindennapra nem mernék megbízni benne.
egy ilyesmi toyotában meg igen.
jó, nyilván nem az a presztízs, bár egy huszonéves autónak miféle presztízse van, ugye, szóval biztosan máshogy gondol arra az ember, hogy jaguarom van, mint arra, hogy ez tulajdonképpen egy toyota, de majd megszokod.
Igen napi használatra szeretném használni, és nagyköbcentis autómata benzinest szeretnék. Amibe beülve levezet az ember 1000km, persze a megbízhatóság az első. Nem szeretnék külföldi szervizek vendége lenni sűrűn. Az általad belinkelt autót ismered?
Átesett az autó egy teljes furómű felújításon (összes lengéscsillapító, hátsó rugók, féktárcsák, fékbetéek, szilentek, gömbfejek, motortartó bakok, bölcsőtartó bakok, stb...). Maradt pár alkarész:
2 db első lengéscsillapító szilent (nem tudtam, hogy gyárilag adnak a Bilstein lengéscsillapítókhoz is, úgyhogy potyára rendeltem be)
2 db hátsó rugó távtartógyűrű (2-2 db-ot kaptam a gyári rugóhoz, 2 db vékonyat - ez lett berakva, illetve 2 db vastagabbat)
Érdekel ez valakit? Az egész csomagot egy 10-esért odaadom.
Nem tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni méretpontos szőnyegszettet X308-hoz? Sehol nem találok normálisat, ami SWB/LHD verzióba jó lenne. Nekem jó az utángyártott is, csak legyen méretpontos, és minőségi.
Amennyire keménységet tudtam vizsgálni a régiekhez mérten egészen egyező a keménységük. Ahhoz hogy ilyen mértékben lazuljon tized milimétereket kéne nyúljon és ez még a 20 cm feletti hosszúság esetében is rengeteg.
Nem kisebb? Egy Peugeot motornál volt ilyen nemrégiben. Az új készlet - elvileg belevaló - 0,1mm-el kisebb volt és a tőcsavar lötyögött hengerfej nélkül. Nem is mertem beletenni, maradtak a használtak.
XJ6 SII 4,2 beindítás után 1-2 perccel fellazulnak a hengerfej csavarok. A középső részen (2.-5. henger közt) 3-4 darab nem mindig ugyanazok. Annyira lazák lesznek, hogy kézzel tekerhető. Tőcsavarok és anyák újak az SNG-től. Találkozott már valaki ilyennel?
Ennek eredményeként persze nyomja ki a vizet még szinte hidegen.
Az X300 nem akar indulni, szerencsére nem messze, a barátom háza előtt mondta be az unalmast.
Elmegyek a helyi Jaguar szervízbe motorral, majd a következő párbeszéd hangzott el:
- Jó napot, nem indul a Jaguarom. (Átadom a forgalmit közben, abból látják az adatokat, egyébként is, benne vagyok a számítógépükbe, hozzájuk hordom zöldkártyáztatni a gépet)
- Mindjárt megnézi egy szerelő!
- Asszonyom, mondom, nem indul. (És közben nevetve mutatok a motoros ruhámra.)
A kocsit már beszállították a szervízbe, várom a diagózist. Szerintem az indít motor adta meg magát, kíváncsi vagyok, mi is lesz a pontos probléma. Sajnos most nincs időm rá, hogy elbabráljak vele, kell a gép, bár valószínűleg ott fogom hagyni egy akkora összeget, amely meghaladj a kocsi tényleges forgalmi értékét. Már tervezem egy ideje a cseréjét, most kaptam egy újabb lökést...