Én kimondottan nem gyújtáshibára gondonék,hanem valami érintkezés,kontakt...a sportmotoros fórumban is kérdeztem,ott ezt bővebben ki is fejtettem. Szerintem a vészleállítónál a sérült,nyomódott szigetelésü vezeték egy lehetséges hibaforrás,bár ez csak egy gondolat ,mert a többi részével,hogy az hová megy,azzal annyira nem vagyok tisztában🤣!
Ma a gyerek próbálgatta a kis zsákuccánkban,indult rendesen. Majd mondom neki,hogy jól üzemmelegítse be,majd nyél,és úgy állítsa le. Akkor így ha nem indul,akkor szegényíteni kell?
Erre holnap ránézek,(ma dolgozok)bár olyan sokat egybe nem sikerült menni vele,hogy szépen kiégjen. Beindul szivató nélkül is,de utána kéri. Tehát beindul,szivatóval párat fröccsözök vele,szivató vissza,és ketyeg is szépen. Pont mint egy Simson😁! Egyébként egy Dellorto Phva 17,5 karbi van rajt,asszem a főfúvóka 90es,vagy 95ös. A súbertű állását meg őszintén szólva nem tudom. A vészleállítónál lévő "esetleges" vezetékszakadás is okozhat ilyen hibát nem? Bár az akkor menet közben is jelentkezne....talán. Dús keverék esetén indításkor úgymond beköpi a gyetyát,és nem tud szikra képződni,ugye?
Gyertya színe milyen? Elég könnyű a karburátor hibát összetéveszteni a gyújtással. Az hogy szívató nélkül indul és utána ráadva túlszívja magát arra következtetek, hogy picit elve dús. Picit megmelegszik és akkor már a dússág miatt nehezen vagy egyáltalán nem indul.
Laikusként én is valami nem nagy hibára gondolnék. Legközelebb visszabontom az idomokat,hogy hozzá lehessen férni valamihez(tisztára olyan mint egy robogó,úgy körbe van burkolva). A gyert új,kint ad szikrát,meg ugye bent is,mert szép egyenletesen megy. Így talán a gyújtásrendszere jó lehet...talán,vagy legalább is bízom benne. Ezen a vészleállító gombon elmélkedek,hogy az eggyik vezetéke meg van nyomódva ,be volt csípődve. Azok a vezetékek elméletileg a gyújtásvezérlőbe mennek,és gondolom ott megszakítanak egy áramkört,és megszűnik a szikra. Tételezzük fel,hogy a megnyomódott szigetelés alatt sérült a vezeték is. Ettől akár érthető is lenne,hogy nem indul. Viszont akkor egy hibamentes indulás utáni üzemben menetközben is meg kellene állnia,hisz ha kontakthiba,vagy szakadás lenne,akkor is megszakadna a gyújtás. Menetközben viszont tökéletes. Azt mondjuk egy vezeték szakadás vizsgálattal meg tudnám nézni,hogy az a vezeték sérült-e vagy nem,csak meg kéne tudni,hogy hol a másik vége😁...A feladat adott😁 Legvégső soron van itt nem messze egy autóvillamosság szerelő ismerősöm,régen eggyütt fuvaroztunk,max felveszem vele a kapcsolatot. Azért előtte még próbálkozok "házilag",nem adom fel olyan könnyen. Az nem sikerélmény,ha szerelőhöz viszem...az bosszúság!
Aztán menet közben kitekeredett a porlasztó alján a hernyócsavar egyszer. Elfolyt fél liter benzin biztosan, de azóta mindig indul a motor. Arra következtetek, hogy leült a szennyeződés a porlasztóban, de így véletlenül megszabadultam tőle.
No,egy kicsit szereljünk elméletben😀! Főképp ABEShez intézném a gondolataimat,mint jártas motorszerelő,a többieknek meg csak úgy,hogy megtörjem a csendet. Aprilia Rs 50. Megkaptam a szimeringet nagysokára,úgyhogy összeállt a motor. A probléma,ami nem kicsit bosszantó. Pláne nekem,aki nemigen konyít az elektronikához🙂. Tán ezért adták el🤔...? Van a normál eset,hogy indul a motor rendesen. Mikor megvettük jó volt. Azóta ugye szinte nem is használtuk,lévén hideg volt és szét volt szedve. Tehát normál esetben indul,jön -megy-kipörög üzemszerüen,szép egyenletes járása van,teljesen jó. Aztán van az,hogy beindítom,kerülök vele eggyet az utcába,megállok a ház előtt,leállítom. Ráül a fiam,és onnantól nem indul. Teker-teker,de nem indul. Betolom a ĝarázsba,megpróbálom semmi. Gyertya ki,szikra van,gyertya vissza,és beindul. A fiam valamelyik nap be akarta indítani,beindult,aztán ráhúzta a szivatót,lefulladt,majd agyig szivatta. Kiszellőztettem a hengert,majd pöccre indult. Elmentem vele egy jó 15kilómétert,ott leállítottam. Utána rögtön indult,hazaértem,leállítottam,utána már nem indult. Hagytam,majd tegnap simán beindult,a városba kódorogtam picit,leállítottam,de már nem indult újra be. Próbálkoztam kb 10xer indítózni. Teker,de semmi. Akkor mondom séta haza....majd kb 500 méter múlva ráindítottam,hátha...és pöcc indul. Tehát ha beindul,és NEM állítom le,akkor igazából robléma mentesen üzemel. Aztán ha leállítom,akkor utána vagy beindul,vagy nem. Igazából ahhoz sem tudom kötni,hogy meleg-e a motor/tekercsek,vagy hidegek. A kormány jobb oldalán a piros megállítógombot szétszedtem,nem e ott a hiba,mert lekapcsolt állapotban is mintha egyszer lett volna szikra a gyerty ellenőrzésekor. Az eggyik vezetéke meg van nyomódva,mintha be lett volna csípődve,és hangyányit mintha ki is látszódott volna a réz kábel. Leszigetelő szallagoztam. A hiba viszont megmaradt. Mondtam a gyereknek,hogy szokjon rá a cigire,hogy ha valahová elmegy,és miután leállította a motort,szívjon el két szálat,addigra biztos megpihen a technika,és indul🤣! Véleményed a hibáról? Mi okozhat,és mi nem ilyen hibajelenséget? Én így laikusként valami vezetékszakadásra-kontakthibára gondolnék. Viszont akkor az jelentkezne menet közben is🤔...vagy nem törvényszerű? Az önindító mindig teker,az indítórelé így jó lehet. A gyújtása egyébként jó,egyenletes járás,jól indul...éppen amikor ojan kedve van...A lendkerék alatt tekercsek,jeladó,akkor a cdi,a trafó...ezeket így lehet méricsgélni,vagy van értelme? Esetleg nem tudom,a gyújtáskapcsoló játszik-e ebben valami szerepet? Gyertya új van benne,de talán a régivel is produkát hibát,csak ugye azzal sokat nem is használltuk. Szóval mit gondolsz erről???
Az egyik legjobb a 125-kategóriában ár és használhatóság szempontjából.
Ha nem találok megfelelő 250-est, egy ilyet simán bevállalok. Sajnálom, hogy a Yamaha kiszállt ebből a szegmensből (olcsó és észszerű városi rohangálós)..