Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18051

Általában vagy megszakit vagy letestel.

Eloturok valami manualt hozzá.

Évjárat?

Előzmény: Versity (18049)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18050

Gyertyakep megmondja.

Előzmény: Versity (18048)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18049

Én kimondottan nem gyújtáshibára gondonék,hanem valami érintkezés,kontakt...a sportmotoros fórumban is kérdeztem,ott ezt bővebben ki is fejtettem. Szerintem a vészleállítónál a sérült,nyomódott szigetelésü vezeték egy lehetséges hibaforrás,bár ez csak egy gondolat ,mert a többi részével,hogy az hová megy,azzal annyira nem vagyok tisztában🤣!

Előzmény: abes (18045)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18048

Ma a gyerek próbálgatta a kis zsákuccánkban,indult rendesen. Majd mondom neki,hogy jól üzemmelegítse be,majd nyél,és úgy állítsa le. Akkor így ha nem indul,akkor szegényíteni kell?

Előzmény: abes (18046)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18047

Erre holnap ránézek,(ma dolgozok)bár olyan sokat egybe nem sikerült menni vele,hogy szépen kiégjen. Beindul szivató nélkül is,de utána kéri. Tehát beindul,szivatóval párat fröccsözök vele,szivató vissza,és ketyeg is szépen. Pont mint egy Simson😁! Egyébként egy Dellorto Phva 17,5 karbi van rajt,asszem a főfúvóka 90es,vagy 95ös. A súbertű állását  meg őszintén szólva nem tudom. A vészleállítónál lévő "esetleges" vezetékszakadás is okozhat ilyen hibát nem? Bár az akkor menet közben is jelentkezne....talán. Dús keverék esetén indításkor úgymond beköpi a gyetyát,és nem tud szikra képződni,ugye?

Előzmény: abes (18045)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18046

Leállítás után csutkagázon (hehe teljes gáz állással) elindul?

Előzmény: abes (18045)
abes Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18045

Szia!

Gyertya színe milyen?
Elég könnyű a karburátor hibát összetéveszteni a gyújtással.
Az hogy szívató nélkül indul és utána ráadva túlszívja magát arra következtetek, hogy picit elve dús.
Picit megmelegszik és akkor már a dússág miatt nehezen vagy egyáltalán nem indul.

 

Előzmény: Versity (18044)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18044

Én itt üzemanyagra nem gondolnék,mert hiszen leállítom,és már rögtön nem indul. Aztán meg kis idő és semmi baja megint.  X akta

Előzmény: Munthe (18042)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18043

Laikusként én is valami nem nagy hibára gondolnék. Legközelebb visszabontom az idomokat,hogy hozzá lehessen férni valamihez(tisztára olyan mint egy robogó,úgy körbe van burkolva). A gyert új,kint ad szikrát,meg ugye bent is,mert szép egyenletesen megy. Így talán a gyújtásrendszere jó lehet...talán,vagy legalább is bízom benne.  Ezen a vészleállító gombon elmélkedek,hogy az eggyik vezetéke meg van nyomódva ,be volt csípődve. Azok a vezetékek elméletileg a gyújtásvezérlőbe mennek,és gondolom ott megszakítanak egy áramkört,és megszűnik a szikra. Tételezzük fel,hogy a megnyomódott szigetelés alatt sérült a vezeték is. Ettől akár érthető is lenne,hogy nem indul. Viszont akkor egy hibamentes indulás utáni üzemben menetközben is meg kellene állnia,hisz ha kontakthiba,vagy szakadás lenne,akkor is megszakadna a gyújtás. Menetközben viszont tökéletes. Azt mondjuk egy vezeték szakadás vizsgálattal meg tudnám nézni,hogy az a vezeték sérült-e vagy nem,csak meg kéne tudni,hogy hol a másik vége😁...A feladat adott😁 Legvégső soron van itt nem messze egy autóvillamosság szerelő ismerősöm,régen eggyütt fuvaroztunk,max felveszem vele a kapcsolatot. Azért előtte még próbálkozok "házilag",nem adom fel olyan könnyen. Az nem sikerélmény,ha szerelőhöz viszem...az bosszúság!

Előzmény: Főnix 500 (18041)
Munthe Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18042

Én az YBR-rel jártam így néhányszor.

Aztán menet közben kitekeredett a porlasztó alján a hernyócsavar egyszer. Elfolyt fél liter benzin biztosan, de azóta mindig indul a motor. Arra következtetek, hogy leült a szennyeződés a porlasztóban, de így véletlenül megszabadultam tőle.

Előzmény: Versity (18040)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18041

 

Laikus, volt kis mz-ésként, hozzászólva:

gyújtógyertya, gyertyapipa, annak a vezetéke?

Aztán így feljebb..

 

Azért, mert volt hogy a gyertyám

anno zárlatos volt, néha kihagyott.

 

Aztán egy helyen "mókából"

kicsavarták kicsit a gyertyapipát,

a gyújtóvezetékről,

hogy ne tudjak a csapattal menni,

Lefulladjak valahol.

Megtörtént, le is maradtam jó negyedórára,

szépen elmentem másfelé...

Utána megtudtam, ez is az "beavatásokhoz" tartozik,

mint a többi ilyen szívatások sora volt akkoriban.

(Főleg az újakkal szemben.

Sorolhatnám, de mz védtelen..

De ez nem ide tartozik.)

 

Vezeték egyszer megtört, valahogy,

szintén hasonló tünet.

 

Aztán fesz. szab is mikor elöregedett..

De az mz volt.

Igaz, ez is 2T gép...

...Talán némi segítség..

Előzmény: Versity (18040)
Versity Creative Commons License 2024.03.03 0 0 18040

No,egy kicsit szereljünk elméletben😀! Főképp ABEShez intézném a gondolataimat,mint jártas motorszerelő,a többieknek meg csak úgy,hogy megtörjem a csendet. Aprilia Rs 50. Megkaptam a szimeringet nagysokára,úgyhogy összeállt a motor. A probléma,ami nem kicsit bosszantó. Pláne nekem,aki nemigen konyít az elektronikához🙂. Tán ezért adták el🤔...? Van a normál eset,hogy indul a motor rendesen. Mikor megvettük jó volt. Azóta ugye szinte nem is használtuk,lévén hideg volt és szét volt szedve. Tehát normál esetben indul,jön -megy-kipörög üzemszerüen,szép egyenletes járása van,teljesen jó. Aztán van az,hogy beindítom,kerülök vele eggyet az utcába,megállok a ház előtt,leállítom. Ráül a fiam,és onnantól nem indul. Teker-teker,de nem indul. Betolom a ĝarázsba,megpróbálom semmi. Gyertya ki,szikra van,gyertya vissza,és beindul. A fiam valamelyik nap be akarta indítani,beindult,aztán ráhúzta a szivatót,lefulladt,majd agyig szivatta. Kiszellőztettem a hengert,majd pöccre indult. Elmentem vele egy jó 15kilómétert,ott leállítottam. Utána rögtön indult,hazaértem,leállítottam,utána már nem indult. Hagytam,majd tegnap simán beindult,a városba kódorogtam picit,leállítottam,de már nem indult újra be. Próbálkoztam kb 10xer indítózni. Teker,de semmi. Akkor mondom séta haza....majd kb 500 méter múlva ráindítottam,hátha...és pöcc indul. Tehát ha beindul,és NEM állítom le,akkor igazából robléma mentesen üzemel. Aztán ha leállítom,akkor utána vagy beindul,vagy nem. Igazából ahhoz sem tudom kötni,hogy meleg-e a motor/tekercsek,vagy hidegek. A kormány jobb oldalán a piros megállítógombot szétszedtem,nem e ott a hiba,mert lekapcsolt állapotban is mintha egyszer lett volna szikra a gyerty ellenőrzésekor. Az eggyik vezetéke meg van nyomódva,mintha be lett volna csípődve,és hangyányit mintha ki is látszódott volna a réz kábel. Leszigetelő szallagoztam. A hiba viszont megmaradt. Mondtam a gyereknek,hogy szokjon rá a cigire,hogy ha valahová elmegy,és miután leállította a motort,szívjon el két szálat,addigra biztos megpihen a technika,és indul🤣! Véleményed a hibáról? Mi okozhat,és mi nem ilyen hibajelenséget? Én így laikusként valami vezetékszakadásra-kontakthibára gondolnék. Viszont akkor az jelentkezne menet közben is🤔...vagy nem törvényszerű? Az önindító mindig teker,az indítórelé így jó lehet. A gyújtása egyébként jó,egyenletes járás,jól indul...éppen amikor ojan kedve van...A lendkerék alatt tekercsek,jeladó,akkor a cdi,a trafó...ezeket így lehet méricsgélni,vagy van értelme? Esetleg nem tudom,a gyújtáskapcsoló játszik-e ebben valami szerepet? Gyertya új van benne,de talán a régivel is produkát hibát,csak ugye azzal sokat nem is használltuk. Szóval mit gondolsz erről???

Főnix 500 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 18039

 

KTM Duke 125..
Bizony, ezzel a gépen motorozva,
a Nők is Szerelmesek lesznek.. ;) :)

 

 

Facebook

 

Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18038

Egyetértek.

Nekem is elég,

sőt, ha túléli ezt a munkát,

s még pár évet, gyerkőcnek

jó tanuló motor a kis kuba...

 

Előzmény: Munthe (18037)
Munthe Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18037

Természeresen én is nézegetem a motorokat, de másikat nem veszek egy darabig. Elégedett vagyok azzal a kettővel, ami van.

Előzmény: Főnix 500 (18036)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18036

Hát igen!

A KTM Duke 125...

 

Anno a kis mz is fel lett húzva, több lóval..

Legjobb tuning a +cm3, kapott +20 cm3.

Aztán sokat lehet mókolni a 2T-nél a kipuffval,

mivel "elég jól szabályozza" a motort.

Aztán + ez, plussz Az..

S a könnyű kis 2T-és gépnél majdnem 14 ló lett.

 

A súlyom, a túrafelszereléssel,  jobban bírta,

no, meg a nagy kerék, tökéletes lett.

(Túrázni, Városba, országút, hegyek,

földút, egyszem.-re.)

Fogyasztás bő fél literrel több lett, de megérte.

Főleg mikor 10-14% emelkedőn megpakolva mentem

a hegyekben ég és föld volt a változás.

Előtte, s utána.. Változtatások között.

 

Ekkor éreztem hogy a 10 ló és 125 cm3

-nem lesz jó Nekem-,

meg valami magasabb gép kell, de a gép

száraz súlya ne érje el a 150 kg,

mert a felett lassú, nehézkes lesz a gép a hegyekben,

eloszlik a 15 ló.

Ezt élőben láttam a honda varadero 125-nél,

(általában 160-175 kg írnak róla) Mecsekben.

Nagy, nehézkes, eloszlik a 15 ló,

elvész a hegyekben, emelkedőkön.

 

Valamint azt észleltem, hogy 2-3 óra után

az mzén is bizony a térd boka zsibbad. 

Ergo, valami jobb üléspozíciós motor kell.

 

Ezek a szempontok után évekig kutattam,

próbáltam a 125-ösöket. 

Mire erre esett a választás...

 

A kollégát..

Azért próbáltam a +15lovas, un.

"csúcs125-ösre" rábírni,

mert használtan is találna a pénztárcához Neki Valót.

Valamint Ő is érzi, mint Te is, hogy sokszor kevés,

még kis súllyal is túrázáskor, előzéskor a kis ybr.

 

Valamint felmerült az is, hogy esetleg kétszemély?

Tény, a negyedliter jobb.

Sőt, még a gs 500 is, főleg annak szemében,

hogy városi terep, no, meg munkába is kellene...

(Gs 500 kisebb, mint az én Dukeom,

paraméterileg, jobban elfér a sorok között pl.

Anno mikor ráültem próbáltam,

Nekem túl kicsi volt az ülés és

boka kormány háromszöge, s alacsony is volt)

 

Ha meg 125-ösben nézelődnék,

kizárnám eleve a 10 lovas szekciót.

Igaz, kétszeméllyel nem tudom, mit bírna, főleg, 

+ túrafelszereléssel, de tuti többet, mint a 10 lovas.

 

Használtan Honda cbr125r,(szélesebb kormánnyal?)

Yahama MT 125,

valamint akár egy kisebb Duke,

Avagy gs 500 is jó választás lehet még,

érdemes a megtekintésre, kipróbálásra,

mielőtt vesz valamit az ember..

Én is sok mindent néztem, próbáltam.

Javaslom Neki is..

 

S mivel a ktm duke 15 ló, feltankolva épp 150 kg,

magas, s az én kövér medve termetemmel

sem mutat rosszul, pláne, kényelmes,

némi átalakítással túra felszerelést is

könnyen felrakom,(igaz ez kb 10-15kg)

De összesen bő 130 kg terheléssel jól megy,

utazó 85-90 km/h.

Előzni is jól megy 125-ös létére.

S hegyekben is jó kis kanyarvadász.

Tehát többet tud, mint egy átlagos 10 lovas,

viszont annál drágább.

Anno, a kis mz-vel is volt, hogy sokan

"nem gondolták, hogy így tudok vele menni"

Ezzel is(mostani kis gép) volt már "+meglepetés",

emlékeim szerint... ;) :)

Tehát türelem, s nézelődni érdemes még..

 

 

Előzmény: Munthe (18035)
Munthe Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18035

Tudom én, hogy a KTM a befutó.

A letolásra nem is kell odafigyelni, ha igazságtalanul kapod. Olyankor gondolj a motorozásra.

Előzmény: Főnix 500 (18034)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18034

Kikapcsként nézem,

amikor a Fönököm oszt,

hogy hátha visszaszólok.

Ezzel "nem ott Vagyok", ha érted.

Most jöttem Haza.

Az Fb.-én is ezért van óránként 30-60 megosztás,

miközben tolatok, vágányutat állítok, sorompót csukok..

Jelölés, szabadadás, stb. stb.

Munkára, utasításra figyelek, kötekedésre nem.

 

"Lélekírtásra" és Stresszre nem.

A lelkem máshol. )

A lelkemből csak kettő van jelen, a testben.

Avagy 9 személyiségem? ;) :)

Ha már Boszorkány is vagyok..

Vagy mi...

Előzmény: Munthe (18033)
Munthe Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18033

Ha megvetted az egyik 125-ös kis Hondát, szóljál, elvinném egy körre. :))

Látom, nagyon nézegeted őket.

Előzmény: Főnix 500 (18032)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18032

Szét néztem, s Honda CBR125R misi alatt szép számmal,

Yamaha MT125 másfél Misi alatt egész jó gépek vannak.

De Ktm Dukeot is találni jókat, másfél Misi alatt.

Előzmény: Főnix 500 (18031)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 18031

Hát igen...

Jó kis gép, minden napra, itthon,

munkába egyszem.-re.

Van olyan mint a kis ybr,

csak 18- as kereken...

Jobb úttartás ...Súly, lóerő ua.

Yahama mint a legtöbb

hasonló cég

max a csúcs 125 ösben hisz...

 

(Yamaha mt 125, XSR 125,

Honda CB125R, 

Ktm Duke125 után szabadon,

mert jók! Később bővebben!)

 

Utána meg rájön hogy kellenek

Ezek a kis igáslovak.. pg1, stb.

(aztán majd újra lesz ilyen is, mert kell)

 

Érdekes tendencia,

hogy a negyed- félliteres,

sőt manapság már

a 6 dl motorok is kezdenek eltűnni

a legtöbb motorgyártó palettájából..

Kivétel a szárnyas logós...

(S ezért is megy Neki?)

S furcsa is, hogy olyan

"retró, polgárpukkasztó" gépeket

is hoz 125-os szegmensbe,

ami ára ellenére keresettek..

 

Ha ezeket hasonlítom a

cb125f 2024-hez,

azért tény, kialakítás,

használhatóság terén jobb választás lehet.

Főleg ha az ár is fontos, majd fél Misivel..

 

De ha erősebb, "majd negyedliteresbe"

gondolkodnék, bizony, nem rosszak ám

a 15 lovas, csúcs 125- ösök!

Viszont drágák,

de nagyon jól használható.

Igaz, két személyre nem tudom,

de ha vastagabb pénztárcával

bíróknak jobb vétel.

(Akár használtan is..)

Az, pedig melyik márka, lényegtelen,

hiszen mindegyik a Ktm Dukeot másolta,

némi átalakítással.

Előzmény: szilárd84 (18029)
Munthe Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18030

Szép kis motor, és a Hondát ismerve jó is lehet.

Előzmény: Főnix 500 (18028)
szilárd84 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18029

Az egyik legjobb a 125-kategóriában ár és használhatóság szempontjából.

Ha nem találok megfelelő 250-est, egy ilyet simán bevállalok. Sajnálom, hogy a Yamaha kiszállt ebből a szegmensből (olcsó és észszerű városi rohangálós).. 

Előzmény: Főnix 500 (18028)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18028

Még vonzóbb lett a kedvező árú Honda CB125F - Megéri a pénzét - SportMotor.hu

Ha már csönd van..

Igaz, nem hangvillás, de.. Kismotor..

Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 18027
abes Creative Commons License 2024.02.08 0 0 18026

:-D

Előzmény: Munthe (18025)
Munthe Creative Commons License 2024.02.08 0 0 18025

Hiába, a legjobban az a kék YBR néz ki!

Előzmény: Főnix 500 (18024)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 18024

S végül van a Ktm Duke 125-nél

is magasabb motor, mopedben is,

amiről alig ér le a lábam..

Keeway X Ray 50..

 

 

De a best, ami bevált Nekem, mz után Perfekt:

 

Előzmény: Főnix 500 (18023)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 18023

Fura nem, hogy pár centi dönt a kényelmességről?

Ja, anno az Ybr 125 kényelmetlen volt,

mint a simson túrázni, a Maga bő 77 cm-ével.

S Puff Neki, ez a Cuba 50 moped is pont annyi.

Tény, bő 30 km, vagy negyedóra után

kényelmetlen Nekem.

 

 

Sr 125 ja, +  centi, oszt van némi kényelem,

meg néha hátraülni.. Elhiszem. Kellett az.

 

Na, az a Honda Rebel 500,

Nekem totál Kényelmetlen,

kistermetűeknek, Nőknek Jó..

- De Nekem?-Kínzás.. Brr.

 

Az MZ TS125 De Luxe már nem tudom mennyi volt,

de bő 2, 3 óra után zsibbadt a lábam.

Lógattam, aztán inkább megálltam.

 

 

 

 

A honda Cl 500 már közel van

a fizikai paraméterereimre, jó is Néz ki.

Nem hiába tetszik a "nagyok" között..

Bár erre még nem ültem..

 

A Ktm Duke 125 81 cm, kényelmes,

de azért- 4 óra után s bő 350 km felett -

azért hátra ültem én is pár percre.

De tény, nagyon kényelmes,

nem hiába próbáltam annyiszor,

 

-bent évekig, a szalonban is-

mi is volna jó Nekem, mz után...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: abes (18015)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 18022

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!