Ezért szürkült el a tekintetem, amikor megláttam a kelet-nyugati utat. Itt ugye arról van szó, hogy a Péterhalmi út felső szakaszát a sorompó után egyenesen viszik tovább az erdőbe. Ekkor viszont a kereszteződés miatt nem kezdhetik el a lejtetést a Péterhalmi útnál, csak jóval bentebb, gyk. a házak mellett.
Én meg ebben nem reménykedem annyira. A belinkelt képen (az eredeti valahol a 60. oldal táján van a tanulmányban) a KKK vonala egy szakaszon sraffozva van, gyanúsan azon a részen, ahol esetleg föld alá viszik. Na most, ha ez tényleg azt jelöli, akkor csúnya világ lesz: az erdőben a darugyár és a házak között viszik csak le a föld alá és már a Sallai útnál kijön. A kéményhatás meg a két szélén hozza ki az összes mocskot, szóval akik a bemeneti lyukak mentén laknak, kapni fogják ezerrel. (Mivel rövid a táv, biztosan nem lesznek szellőztető kürtők.)
Emailben kaptam egy linket. Ez egy tanulmányra mutat. Nagyon érdekes tanulmányra. Akit érdekel a környék közlekedésének átalakítása, mindenképpen érdemes elolvasnia. 64 oldal, nem könnyű olvasmány, de megéri. Különösen úgy, hogy még a végén is jönnek mellbevágó dolgok.
"BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVE A véleményezési eljárás során érkezett javaslatoknak és észrevételeknek az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 9. § (3-6) bekezdés szerinti értékelése
Véleményező: XVIII. ker. ÖNKORMÁNYZAT
Vélemény: A Külső Keleti körút kertvárosi területen átvezető szakasza alagútként kerüljön ábrázolásra az I. számú funkcionális szerkezetet ábrázoló tervlapon.
Válaszok: Elfogadott. A tervezett Külső Keleti körút kertvárosi területen átvezető szakasza - a közlekedési lapon szereplő kialakítással azonosan - alagútban épül meg, a I. számú funkcionális szerkezetet ábrázoló tervlap javításra került."
Ezzel szemben, két évvel később egy olyan terv került előterjesztésre azon az ominózus őszi
lakossági fórumon, mely egy nyitott, illetve a keresztező utcáknál részlegesen fedett sűllyesztett
kivitelt mutatott. Na ezen borult ki a bili, meg szaladt föl néhányunk vércukra. Tehát: létezik az
alagutas terv, de szerették volna a lakosság kárára a többletköltségeket megspórolni.
És hogy mindenki értse, miről beszélek, 2005-ben az alábbi szöveget tartalmazó jelentés látott napvilágot:
"BUDAPEST FŐVÁROS TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVE A véleményezési eljárás során érkezett javaslatoknak és észrevételeknek az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 9. § (3-6) bekezdés szerinti értékelése
"a "röhej" szó a magyar viszonyokra értendő, finoman szólva sem elképzelhető kis hazánkban, hogy 8-10 nap alatt mármilyen hasonló terv valósággá váljon..."
Ezért is írtam, hogy háborús helyzetre vonatkozik ez a 8 - 10 nap, és nem a jelenleg megszokott, gazdasági érdekcsoportok által diktált állapotra.
De igazából nincs jelentősége, szívből remélem, soha nem kell megtudjuk, hogy 8 nap szükséges a vonal helyreállításához, vagy esetleg 20...
"Te is tudod, hogy a mélyvezetéses technológia mekkora többletköltséget jelent..., esélyt nem látok rá."
Nem én találtam ki, erre a megoldásra kapott megbízást anno a tervezőiroda. Ezt akarta sumák módon a 2007-es vezetés eltussolni. Az érintett lakosok
többsége nem is tudott róla, hogy ilyen terv is létezik, de szerencsére már sokan tisztában vannak ezzel is. Forráshiányra meg senki ne hivatkozzon
akkor, amikor egy ipari létesítményektől mentes kertvárosi negyedben akar 2 * 2 sávos járműforgalmat átvezetni. Csak azért, mert ez a sokat emlegetett
üzlentlánc érdeke... merthogy más logikus érv most nem szól a KKK mellett, a folyamatosan csökkenő forgalmi adatokat látva.
Egyébként a mélyvezetéssel számos járulékos kiadás is lejön (többek között kb. 60 ingatlan teljes kisajátítási költsége, a "részleges kisajátítás" ötlete
eleve halva született volt), úgyhogy a végösszeg különbsége nem éri el a kritikus nagyságrendet, ez annak idején elég pontosan ki lett számolva.
"nem tudom ott voltál-e az Önkormányzat által tartott lakossági fórumon"
Naná, hogy ott voltam, a hirhedt "roadshow" összes helyszínén, és minden alkalommal elmondtam, hogy milyen jogi lépésekkel néz szembe a Főváros,
ha egy látszólag "olcsó", emberre/lakóingatlanokra káros megoldást erőltetnek a tervezett út mentén élőkre.
Egy biztos, az élő Immochan szerződés miatt az a legrosszabb civil álláspont, ha egy kompromisszumok nélküli merev elutasítást képviselünk. A mélyvezetés
egy mindenki számára elfogadható alternatíva kell legyen.
a "röhej" szó a magyar viszonyokra értendő, finoman szólva sem elképzelhető kis hazánkban, hogy 8-10 nap alatt mármilyen hasonló terv valósággá váljon...
más.
azért az csak egy dolog, hogy milyen régóta tervben van ez az út, az viszont egy másik, hogy éppen az ott élők nem voltak soha tájékoztatva erről, a tervekről, a nyomvonalról, minden olyan tipikus magyaros módszerrel az asztal alatt lett elrendezve, érdekből. és ez a jövőben sem lesz máshogy.
Te is tudod, hogy a mélyvezetéses technológia mekkora többletköltséget jelent..., esélyt nem látok rá.
A higgadt magatartás 2007-2008-ban sem ért semmit, nem tudom ott voltál-e az Önkormányzat által tartott lakossági fórumon: türelmesen kezdett a jónép, de hamar tele lett az a bizonyos pohár...
"(azért röhej ez a 8-10 napon belül üzemkész állapot:))"
Annyira nem röhejes, ugyanis a rendkívüli helyzet háborús eseményt takar, ami ugye általános mozgósítással jár.
És a gyors helyreállítás csak emberanyag kérdése... úgyhogy ha kell (soha ne kelljen), akkor a Burma, mint átkötő vasútvonal élni fog néhány napon belül.
Mellesleg ez a lőrinciek nagy szerencséje, mert amit az előző vezetés próbált hat éve elsütni (nyitott, illetve részlegesen fedett sűllyesztett kivitel) egy ilyen megkötéssel szóba sem jöhet. Arra nagyon kell vigyázni minden egyeztetés során, hogy a teljes elutasítás nem lehet civil álláspont. Ez az út 5-6 évtizede szerepel a Főváros terveiben, ráadásul az Immochannal megkötött szerződés miatt már semmiképp nem lesz visszalépés. Egy higgadt magatartással viszont elérhető, hogy ne dúlják fel a Fiume-Körös u. környékét, és ne kelljen több tucat ingatlant a tervezett nyomvonal mentén kisajátítani (megoldásként lásd 2002-es mélyvezetéses úttervek).
A térségi közlekedési rendszer tervszerű kialakítását a 2011. évi LXXXVIII. törvénnyel módosított Budapesti Agglomeráció Területrendezési terve (BATrT) határozza meg, mely az OTrTben foglaltakat kiegészítve, Budapest távlati közlekedési rendszerének részeként határozza meg a Külső keleti körutat, Soroksári elkerülő utat. A fenti nyomvonalak, műtárgyak, közlekedési elemek a TERÜLETRENDEZÉSI TERVEKBEN MEGHATÁROZOTT FEJLESZTÉSEK c. ábrán kerülnek bemutatásra.
már van egy aprócska lehetőség: a kerület honlapján (http://www.bp18.hu/), a nyitóoldalon van egy kérdőív, aminek része a "Zöld" témakör, osztályozni kell és lehet.
A jegyzőkönyv szerint a Burma-vasútvonal rendkívüli eseménykor 8-10 napon belül üzemkész kell legyen, tehát az elbontása nem engedélyezett. Ez viszont - változatlan nyomvonalterv esetén - alapjaiban meghatározza a kivitelezés módját a XVIII. kerületi szakaszon.
Na, szóval: ma volt egy kis időm, így megnéztem Pestszentimrét, mi hol is tart az ügy:
- a Hunyadi János utcán már zajvédő fal van, itt egy elkerülő út épült (átadva még nincs), hogy könnyebb legyen az M5-re ki ill. bemenni - legalábbis ez a hivatalos magyarázat (érdeklődtem környékbelieknél) - ezt persze még lecsekkolom az Önkormányzatnál is a héten...
- a Nagykőrösi út másik felén, a Kettős-Kőrös utcánál még semmi, gazzal benőtt sínek, szemét.
- utána végigjártam az erdőt (Kettős-Kőrös, Péterhalmi út), itt sem találtam semmit, egyedül talán csak a már általatok is észlelt "erdőritkításokat" néhány helyen.
- az utolsó képek pedig már Lőrincen a Körös utcánál mutatják a síneket
A héten még érdeklődöm a XVIII. kerületi önkormányzatnál, ti is jelezzétek, ha bármit megtudtok.
Ha lesz időm, megnézem a "túloldalt" is, XVII. kerület stb.
azt hiszem újra kell aktíválni magam..., elég régen nem jártam errefelé, de ma olvastam én is az alábbi blog infót...
aha, értem: akkor szép lassan, km-ről, km-re csak megépítjük ezt a xart..., tipikus magyaros megoldás. remélem felkészült - az azóta már módosult - a XVIII. kerületi önkormányzat, mert ugyanazt kapják majd, amit az elöző vezetés.
A KKK projekt nem hal el. Az Immochan a gatyát leperelné a Fővárosról, ha az egyoldalúan felrugná a megkötött Településfejlesztési szerződést. Nem azért áldoztak százmilliókat ingatlan vásárlásokra, pakurátlanításra, közúti csomópontok kialakítására, engedélyekre, miegymásra, hogy most szó nélkül hagyják "elhalni" a projektet...
Egészen véletlenül futottam bele egy soroksári jegyzőkönyvbe és egy képviselő-testületi előterjesztésbe (ilyen szörnyen sem indult még cikk az Egy nap a városban blogon). Két év különbséggel készültek, az egyik még csak egy tervezett beruházásról írt, a másik szerint[...] Bővebben!Tovább »
"Az IMMOCHAN MAGYARORSZÁG Kft. megbízásából a KASIB Mérnöki Manager Iroda Kft. (1183 Budapest, Üllői út 455.) készítette el a Budapest XXIII. kerület M5 autópálya melletti IMMOCHAN fejlesztési terület kiszolgáló úthálózat és kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések megvalósítása útépítési egyesített tervét. A terv tartalmazza a fejlesztési területen belüli utak, buszmegállók kialakítását és tartalmazza az Önkormányzatot is érintő, a fejlesztési területet a Nagykőrösi úttal összekötő 2x1 sávos út megépítését a hozzá csatlakozó úttartozékokkal együtt. A megvalósuló 2x1 sávos út az Immochan Magyarország Kft. és a Budapest Főváros Önkormányzatával kötött településrendezési szerződés alapján a későbbiekben megépülő Külső keleti körút egyik pályájaként funkcionál majd. A tervezett Kiszolgáló út a Külső Keleti körút 0. üteme lesz."