Van egy Babetta segédmotoros kerékpárom. Ha nem indítom be, csak pedàlozom rajta (gyökkettővel), attól még nem fog visszaminősülni biciklivé. Ha rásegítőmotoros kerékpárt tekersz semmi gond, nem kötelező a motor hajtást igénybe venni.
Én csak mostanában akadtam erre a fórumra. Az volna a kérdésem , hogy ha leveszem a gyújtást és tekerve megyek akkor ez kerékpár,ha meg ráadom a gyújtást akkor meg segédmotor kerékpár? Egy jármű nem lehet két kategóriába. Vagy még is?
Tudod olvasni érteni 2 dolog , visszaolvasva én párszor odaírtam Győr-Moson-Sopron Megye, mivel itt lakom, északnyugaton van a gyengébbek kedvéért lakhelyemtől 3 km a megyehatár Komárom -Esztergom megye , itt sincsen probléma a " gépesített "" kerékpárokkal , ha van rajta gázkar ha nincsen , vagy árammal működik vagy benzinnel mivel ide is átszoktam járni Zt-vel is sisak nélkül ott is találkoztam rendőrökkel főúton is meg Komáromban is még csak meg sem állítottak ! Itt zárom is a vitát részemről , ha ott nem használhatod akkor ne használd , vagy csak jogsival ! Én meg ha kedvem van felülök a 600 Yamahámra , de ha épp kedvem van sisak nélkül lejtőzni , akkor felülök a ZT-35-re , amin még ihatnék is büntetlenül !
Van egy dolog amiben biztosan mindenki egyetért, ez a közlekedés biztonság. Tegyük fel hogy azokat a kerékpárokat amin gáz kar van (kb van vagy100000 az országban)azt mind segédmotoros kerékpárrá nyilvánítanának, akkor ez lenne a gépjárművezetők rémálma.Ugyan is a segédmotor lakott területen belül nem közlekedhet kerékpár úton, ki kell menni vele a forgalomba, sőt még sávon belül segédmotor segédmotort nem is előzhet.A gépjárművezetőket, kamion, busz vezetőket,nem érdekli hogy papírral sisakban biztosítással vannak a forgalomba ezek a lassú 20-25 km/h végsebességű 300w alatti kerékpárok. Mindenkinek az volna az érdeke hogy ezek a gyenge járművek a kerékpárúton maradjanak. Akiknek van ilyen járművük azok tudják hogy milyen gyengék ezek a forgalomba .Pl egy felüljárón át se tud menni,széllel szembe megáll, 90 kg fölötti személlyel erősen tekerve is alig indul el. A rendőrlámpánál kész káosz lenne a libasorba felsorakozott bicikliktől. Balesetkor a kerékpár úton koccanás vagy ütközés történik míg a forgalomba gázolás. Ez a különbség!
Valahogy ez elkerüli a figyelmet.
Érdemes volna ebből a szemszögből is boncolgatni a témát.
Mindegy mit ír a rendőrfőkapitányság szóvivője egyelőre még nem ők hozzák a törvényt , ahol a rendőrök eljárást indítottak a nem " tuningolt " 25 km/h fojtott elektromos , belsőégésű motorral szerelt kerékpár tulajdonosaikkal szembe , és a tulajdonos nem fogadta el a büntetést és feljelentette magát , még minden esetbe elmeszelte a bíróság a rendőri intézkedést ! Nem szabott ki a bíróság 1 szem bírságot sem ! Itt az ország nyugati részében nyugodtan lehet ezeket használni minden rendőri """ B ... tás nélkül ! Amúgy ma használtam a faluba találkoztam is rendőrökkel zt vel mentem sisak nélkül szépen elkerültek !
De láthatod hogy kivették azt hogy 300W motor hajthat és átírták hogy emberi erő hajthat és a motorhoz hodaírták hogy segíthet. Vagyis a hajtás feladata nem a motoré hanem az emberi erőé. A motor csak besegíthet majd ha 25km/h-t eléri le is kell kapcsolnia
Országos rendőrkapitányságtól kaptam választ, elküldtem nekik ezeket a híreket és ők mondták, hogy amely kerékpár képes menni úgy hogy nem tekered az már segédmotoros kerékpár...
Ilyen rendelet nincsen,ez csak egy trendi mostanában. Valamelyik kapitányságon ezt valaki kitalálta hogy hogyan lehetne belekötni ebbe, és azóta több kapitányság átvette.
3221-nél a videóban Ferenczik alezredes azt mondta hogy akkor válik segédmotoros kerékpárrá a 300w alatti jármű ha pedált leszerelik róla.
A rendelet nem ír elő időkorlátot. Úgy segítheti az emberi erőt az év bármely napján, hóesésben és napsütésben is, hogy a motoros kisegítő hajtás 25 km/óra sebesség elérésekor lekapcsolódjon. A motor önállóan nem hajthat.
Na itt van a kutya elásva! Azt hogy hogyan segíti , a törvényben nem határozta meg a jog alkotó.(ezt le kellett volna írni ) Ez lehet szakaszosan , vagy hétfőn és pénteken, stb. 8-9 év után kezdik magyarázni hogy, hogyan is kellene értelmezni a dolgot.
A robbanómotoros kerékpároknál wattban van megadva a teljesítmény köbcenti nincs. A papírja erről szól mér mint,hogy bicikli ha valaki átnevezné az okmányhamisítás.
A feol.hu is utánajárt részletesen az elektromos/benzines kerékpár témának. Ők is azt az információt kapták, hogy nem lehet motorral történő önálló, lábmozdulat nélküli hajtása, mert ha képes haladni csupán motorral, akkor az már elektromos robogónak minősül. Ami fontos nem csak a rendőrségi álláspont szerepel, hanem hivatali is. Fontos, hogy a járművötök rendelkezzen megfelelő Európai Típus Jóváhagyással és a többi leírt tulajdonsággal. Ha nem rendelkezik, akkor hiába a jogosítvány, bukó és biztosítás, egyik kategóriába sem sorolható be, így közúti forgalomban jogszerűen nem vehet részt. TELJES CIKK: https://www.feol.hu/loero/az-utak-fiatal-elektromos-ordogei-2776498/
"AM" kategória (korhatár 14. életév):https://nyilvantarto.hu/hu/vezetoiengedely_valtozasok_130119 Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik)
Szóval ott van az AM kategóriában, hogy kivéve 25 km/h. Az l1e-a 25 km/h azaz nem tartozik rá a jogosítvány rész, de mégis segédmotoros kerékpár, de jogsi nem kell rá. Viszon bukósisak igen és biztosítás és mivel segédmotoros kerékpárról beszélünk. Ahhoz, hogy tudjunk biztosítást kötni hivatalos tanúsítvány kell hozzá (COC). Ha ez megvan akkor használhatod ezeket a gépeket jogsi nélkül.
A baleset-megelőzés és a biztonságos közlekedés érdekében a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztály felhívja a figyelmet, hogy kerékpárként csak olyan kétkerekű jármű használható, amelyet emberi erő hajt és ezt legfeljebb 300 Watt teljesítményű motor segíti. Amennyiben a motor önállóan képes hajtást biztosítani, nem pedig csak segítő funkciót lát el, illetőleg a közlekedési eszközön nincs is pedál, úgy már a KRESZ-nek nem a kerékpárra, hanem a segédmotoros kerékpárra vonatkozó rendelkezéseit kell figyelembe venni a közúti ellenőrzések során...
http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/nem-minden-kerekpar-aminek-ket-kereke
Az nem 2013, 2011ben volt egy törvény amiben a segédmotoros kerékpárokat határozták meg. L1e kategóriába valóban nem tartozik bele, csak a l1e-a kategóriába és abba is csak a z-tech zt-35 robbanómotoros kerékpárok. L1e-A kategória: bukó és biztosítás kell rá, jogsi nem.
Azok a járművek sorolhatóak ide amelekynek tervezési sebessége: 25 km/h, a járművön van adattábla és COC tanúsítvánnyal rendelkezik. Azok a járművek amelyek ezekkel nem rendelkeznek, azokat a rendőr jogosan büntetheti... Vagyis igaza van amit nyilatkozott a rendőr...
Ezerszer leírták már, egyes emberek mégsem értik meg: ,,csak olyan eszköz minősülhet kerékpárnak, aminek rendeltetésszerű használatához emberi erő kifejtése elengedhetetlen" Tehát pedálozás nélkül(!!!) , se motorral, sem bélgázok által de még napvitorlával sem haladhat.Ha pedig valami nem kerékpár, akkor segédmotor, vagy motorkerékpár. Köztes kategórIát nem ismer a KRESZ.
sajnos ez így van,rendőri önkény van egyes megyékben!!! a youtube videós srác aki itt a fórumon guszti333 néven van ő is elmondta a legutóbbi 2 videójában ,hogy úgy néz ki most már sajnos,hogy egyre több megyei rendőr kapitányság fog csatlakozni ahhoz az állásponthoz ,hogy ezt így nem szabad , meg úgy nem szabad annyiban hagyni és kőkeményen büntetgedni kell stb... stb...!! Guszti már legalább 1 éve mondja azt is a videóiban ,hogy nemhogy megyénként a rendőr kapitányságokon eltérő az álláspont ,de még két város vagy két falu rendőrségeik között is van ez ügyben álláspont különbség!!!