Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.31 0 0 2588

7/6 - Altaya Chevrolet Camaro Z28:

 

 


Na ez egy ikonikus amerikai :D
Ki ne emlékezne az "Ölve vagy Halva" Steven Seagal filmre, melyben a lukacsos sajtra lyuggatott aranyos kis Jeep Wrangler példányát cseréli el, egy ilyen sárga tarkabocis festésű példányra.
Igaz az egy másik féle Camaro, mert annak más a fara, nem olyan mint ennek.
Szóval eleinte azt hittem az a s.ggű Camaro lesz, de sajnos nem, viszont így is kedvenc a járgány.
Nem sok amerikai autó jön be, de azt egyaránt elismerem hogy a régebbiek után előbb fordulok meg, mint a mai izomszagúak után.
Sőt közös fotóm is van vele, igaz az egy 1981-es változat.


Elől szép kis lámpákat kapott, ráadásul ezüsttel kiemelték a lámpa peremét.
Belülre szintén kapott egy-egy további berakást.
Jó a fekete rovátkás hűtőmaszk, rajta a Z28-as jelzéssel.
Tennessee-i rendszámot is kapott, ezenkívül króm felnik belül fehéres festéssel és feliratos GoodYear gumikkal.


Hátul igaz nem az a faros változat amelyik jobban bejön, de így is szép.
Kis formára kialakított lámpa piros és fehér résszel belül.
Szintén ott a rendszám, valamint a Z28-as jelzés.
A két króm kipufogó pedig alap és szintén király :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.27 0 0 2587

7/5 - Altaya Oldsmobile 442 W-30 Coupe:

 

 


Fut egy amerikai autós sorozat is és noha nem terveztem elkezdeni őket gyűjteni, azért ebből a kiadásból is akadt olyan, ami bizony kell.
Láthattuk már az előzőleg bemutatott Pontiac példányt is, ami KITT, csak normál kivitelben.
Viszont ahogy néztem, láttam hogy lesz még más is ami kelleni fog.
Ez az Olds pont nem olyan, mivel a 442-esként Én a másik típusát ismerem, így számomra meglepő volt hogy ez egy "négy-négy-kettes" de elvégre is megtetszett és úgy döntöttem beszerzem.


Elől szép kis lámpákat kapott, külön-külön berakásként, körülötte pedig az ezüsttel kiemelt keret részt.
Jó a 442-es hűtőmaszkja is, kapott Ohio-i rendszámot, és króm felnis kerekeket, piros szegélyes gumikkal.
Az ajtók előtt is jól látható a motorháztól induló fehér festés és benne a 442-es jelzés.
Belül fára hajazó festésű kormányt is kapott.


Hátul króm lökös, benne szép piros lámpákkal és benne ezüst keretekkel kiemelve az égőhelyes részek.
Szintén az Ohio-i rendszám, két kipufogó és az Oldsmobile emblémát is megkapta nem csak hátul, hanem még oldalt is a lökös előtt, valamint a 442-es jelzés is oda került a jobb hátsó lámpa fölé.

[fidelio] papillon Creative Commons License 2023.05.25 0 0 2586

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.24 0 0 2585

7/4 - Suzuki Vitara JLX:

 

 


Suzuki modellemként már nem az első, de biztos nem is az utolsó.
Kár hogy nem nagyon vannak modellekben, pedig szerintem ugyanúgy itt lenne a helyük.
Sokszor kiveséztük már a Swift témát, de gyanítom ez a Vitara is csak azért került bele, mert megtalálható a PremiumX kiadásában, de olyan magas árakon vannak, hogy nem kellenek senkinek.
Így hát elsütik akkor egy újságos kiadásban.
Pedig nem csak ez, hanem a normál 3 ajtós és 5 ajtós változatok is kint vannak.
Viszont mégis érdekes, hogy rögtön ez a fehér ponyvatetős változat bekerült a sorozatba.
Persze nem baj, örülök neki.
(Ez a) Vitarám ugyanis eddig csak Burago változatban volt meg, igaz az a normál tetős.
Így mikor megláttam a sorozatban hogy belekerült, megörültem hogy végre talán kezdik felismerni a dolgokat, hogy Suzukiknak is lenne helyük a modellkínálatban, és nem csak ezt a sorozatot illetően, hanem úgy általában a modellek közt, ahogy a Kia és Hyundai modelleket is erősen hiányolom az 1:43-as igényes modellautó kínálatból.


Elől szépen megcsinálták, szép lámpákat kapott, széleken sárga irányjelzős részekkel.
Jó a rovátkás hűtőmaszk is, rajta a Suzuki logóval.
Oldalt van egy irányjelző - vagy amerikai piacos példányoknál általában helyzetjelző - festés is.
Az ajtókra rákerült a Vitara felirat is.


Mint már említettem érdekes hogy ez a ponyvatetős változat került be a sorozatba, de jópofa.
Hátul szépen kialakított és megcsinált lámpákat kapott, ahogy azt kell.
Felül sárga, középen fehér, alul piros.
Jó a Suzuki felirat is, valamint a - pótkeréktől nem látszik - jobb oldalon a JLX jelzőt is megkapta.
Ahogy már a Renault 12 TL-nél is említettem, tetszik hogy nem csak külsőt illetően csinálják meg jól, mert ha műszerfal kialakítást nem is kap, mint esetleg egy igényesebb kiadású modellnél, azért figyelnek arra is hogy az ülések se csak sima fekete műanyagból legyenek, így ez itt sincs másképp, belül szürke üléseket kapott.
Poersze a ponyvatetős részt nem terveztem levenni, de lehet valamikor majd ránézünk hogy lehetséges-e.
Én örülnék egy normál 3 és akár a hosszabb 5 ajtós változatnak is a sorozatban, mivel a sima Inolvidables még mindig fut - igaz kissé nyögvenyelősen újabb, frisebb példány megjelenéseket illetően - de még fut, ez a lényeg.
Így nincs kizárva hogy még lesz benne esetleg valami más Suzuki is valamikor...


Filmes kocsiként is lehetne említeni, igaz konkrétan jelenete nincsen, csak annyi lenne, hogy a Féktelenül 2 filmben a hajó mikor beáll a kikötőbe - igaz kicsit bentebb mint kéne - akkor pont lezúzna egy ilyet, ám sajnos - vagy talán szerencsére - pont nem látjuk a jelenetet.

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.21 -1 0 2584

7/3 - Altaya Renault 11 TXE:

 

 


Igen csak meglepődtem mikor láttam, hogy ismét érkezik egy Renault 11-es a sorozatban, de kissé más kinézetben.
Ugyanis nem csak azért szeretem ezt a sorozatot mert kihoz egy autót sima és sportosabb változatban - pl Fiat Duna és Duna SCX, vagy a Ford Escort és Escort XR3 - hanem mert ha ugyanazt a modellt másban is hozza ki, nem feltétlen sportosabb változatban.
Én pl soha nem láttam ilyen modernizált orrú 11-est és nem is tudtam hogy van.
Viszont abban a pillanatban megtetszett.


Elől szép kis lámpákat kapott, ezüsttel kiemelt - vagy berakott - hellyel, és azonos színre fújt hűtőmaszkos kialakítással.
Jó rajta a kis Renault embléma, alulra két sárga ködlámpa berakás is került.
Külön tetszik hogy arra is figyelnek, hogy másmilyen kerekeket kapjon, ne ugyanolyat.


Hátul szintén szépen megcsinált lámpás berakás ahogy már a másiknál is volt, ennél viszont a piros rész teljes egészében végigmegy a csomagtartó ajtón, holott a másik csak L alakban végződő kialakítású volt.
Megkapta a Renault 11 TXE feliratot, valamint az 1.6 litros feliratot is.
A szürke díszítőcsík is jó, mely megy az első lökösön, majd oldalt, és teljesen körbemegy az autón, kis ezüst csíkkal megfestve.
Alulra két piros prizma festést is kapott.

 

Renault 11 Turbo és TXE:

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.17 0 0 2583

7/2 - Altaya Ford Escort 1.8 XR3:

 

 


Mikor megláttam a sorozatban a sima fehér normál kiadását, nagyon megörültem neki és rögtön "beszerzésre váró" státuszt kapott.
Aztán láttam hogy lesz ilyen változatban farmerkék - mondjuk abban annyira nem jött be - meg láttam valamilyen felvezető autós változatban is.
Nem sokkal utána ugye Triple9 kiadásban sikerült beszerezni a fekete változatát, most pedig beparkolt a fehér sportosabb verziója.


Elől szép lámpákat kapott, mögötte ezüst vagy krómos berakással és pici irányjelzős beütéssel.
Jó a Ford embléma is, tetszik az ütközőbakos lökös is, valamint ahogy a piros csík végigmegy rajta és követi az autó oldalán.
Kilincsfestést és a tanksapka kiemelést is megkapta.


Hátul szép lámpák, ahogyan kell.
Széleken sárga, bentebb piros, egy vékony tolatós rész, majd megint egy kicsit kisebb piros rész.
Szép a csomagtartózár is.
Jó a pirossal és a megfelelő betű típussal írt ESCORT 1.8 XR3 felirat is és jobb oldalon a kék Ford embléma is.
Lévén egy sportosabb masináról van szó, a farára egy enyhén ívelt spoilert is kapott.

 

A normál és a sportos:

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.14 0 0 2582

Mint ahogy az lenni szokott ismét nézelődtem újabb beszerzésre váró példányok között és sikerült megint összeállítani egy 7 darabos pakkot.


Egyik nap Emberem rám írt, hogy megjött a spanyol pakkom.
Említettem neki hogyha kint leszek fuvarban és tudok arra menni, akkor felveszem.
A hét utolsó napjára steakhous-ba voltunk kollegákkal hivatalosak, így miután megvolt a "férfiak mennyei eledele" és hazaértem, rápattantam a rollerre.
Nem örültem neki még annyira mint akkor, hogy nem kell kivánszorogjak döngő léptekkel a villamoshoz, hanem csak felülök és gurulok, haladok.
Emberem még mondta hogy beszéljünk, mert nem tudta jó lesz-e hogyha meló után - vagyis a steak vacsora után - hogy beugorjak értük.
Már épp a garázsunknál álltam, mikor ráírtam egy sms-t, de nem jött válasz.
Vártam vagy negyed órát és úgy voltam vele akkor a rollert elrakom, felmegyek és kipihenem azt a vacsorát.
Természetesen - ahogy számítottam rá (így lenne ötösöm a lottón) - akkor futott be a válasz és említette hogy mehetek értük.
Gyorsan felpattantam masinámra és kb 10 percen belül már ott is voltam értük.
Lássuk is miket szereztem.


7/1 - Altaya Renault 12 TL:

 

 


A minap volt egy kis vitám is az egyik ilyen posztolt járgánynál, mivel sokszor kiírta az egyik külföldi csoportban az egyik tag a poszt alá, hogy Salvat.
Igen, de az a kiadó, nem a modell gyártója.
Ez az Ixo-Altaya közös gyereke.
Említettem is hogy a gyűjtők azért szokták egy kalap alá vonni, mert az Ixo jelzőt a dobozos kiadott példánynál szokták használni, az Altaya jelzőt pedig - amelyik mondjuk szintén kiadó mintsem gyártó - a nem Ixo dobozos, de az által gyártott, újság mellékletes példányoknál szokták használni, amit ugyanúgy az Ixo gyárt, csak nem olyan formában adja ki, mivel mellékletes példány.


Ez a Renault már megvan egyszer az Alpine fekete sportosabb változatban, valamint persze Dacia kiadásban sötétbarna és szürkéskék változatokban.
Viszont mikor megláttam hogy lesz ebben a sorozatban is, szintén beterveztem, de természetesen nem volt hiánypótló darab amire nagyon vágynék, de ha jó áron tudom kifogni, akkor miért ne?


Tetszik hogy figyelnek a részletekre ezeknél a modelleknél.
Elől szép dupla, külön berakásos lámpákat kapott, jó a kis Renault embléma is, a lökös is jó, széleken szürkére csinálva és bentebb az irányjelzős-helyzetjelzős kialakítással.
A felni is tetszik hogy ilyen domború-propelleres és középen ott is ott a Renault embléma.
Jó a metálbanra színválasztás is ennek a típusnak.
Tetszik még az is, hogy a belsőre is figyelnek, nem csak valami kiöntött fekete műanyag belsőt kap, hanem ahogy itt is látható világosbarna belső ülések kerültek bele.
Jópofa az is, hogy oldalán fut a fekete díszítőcsík, valamint kiemelték rajta a kilincseket, a C oszlopnál lévő szellőzőt is.


Hátul szépen megcsinált, reális égőhelyes kialakítású hátsó lámpák, ahogyan kell.
Bár ahogy nézem a feketével együtt, ennél talán kicsit kisebbre sikerült a tolatós kialakítás, de így sem rossz.
Ott a Renault 12 felirat, valamint jobb oldalon a TL felszereltség jelzése.
A tanknyílás is tetszik hogy fekete és ezüst felületű lett.
A lökös szintén a széleken szürke és bentebb fekete.
További plusz pont a fűtőszálas hátsó szélvédő.
Azt hiszem most már nem fog kelleni több Renault-Dacia, lévén most már vannak négyen.
Vagy mégis?

 

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.11 0 0 2580

Minichamps Mercedes W211 facelift:

 

 


És meglett :D
Régóta nézegettem már ezt a típust neten, noha megvan nekem, de ez a kicsit ráncfelvarrott változatú példány.
Kiszúrtam az eladónál, megnéztem, láttam a doboza tetején az árat és már hoztam is el.
Persze akkor szúrtam ki a kis Atos-t is és így a kettőt együtt hoztam el, de még pici kedvezményt is kaptam amire nem számítottam.
Ugyanis ezt a Mercit lehet találni az eBayen, de leginkább valami Beijing Olimpia változatokban, valamint ha ilyen normál kiadásban is akadunk bele, akkor viszont 30 000 alatt nem nagyon vannak árban.
Igaz azóta most jön ki - vagy jött ki - Maxichamps változatban kékben és bordóban.
Így most nagy öröm volt mikor KMO börzén belebotlottam ebbe a szépségbe.


Leginkább arról lehet megkülönböztetni az alap változattól - ahogy Ervin kollega is mondta - hogy más a lökhárítóban lévő ködlámpás berakás.
Nekem inkább a jobban megtört hűtőmaszkról tűnik fel leginkább.
Oldalról az erőteljesebb hullámküszöb is ismertetőjele, valamint hátul a már középen tisztán meghagyott hátsó lámpa.


Miután gyorsan megnéztem hogy minden oké, nem hiányzik semmi - vagyis egyedül elöl a rendszám - és a kis embléma is megvan, már zsákoltam is befelé.
Egyedül azt sajnáltam hogy a kombi változata nem volt ott, mert noha a dobozán rajta van hogy T-modell, de az nem a gyári, sem a talapzat, sem a doboza, de lesz.rom, a lényeg hogy megvan a kis sz.ros végre :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.08 0 0 2579

PremiumX Hyundai Atos:

 

 


Megérkezett hát Atos, bár Aramis és Portos elkeveredett :D
Hyundai modellek is lehetnének az 1:43-as szép, igényes modellautós szekcióban, de sajnos nem nagyon akadnak.
Egyedül az Accent-ről van tudomásom wrc változatban, valamint a korábban már mutatott i30-as példányom és most ez.
Meg talán még az egyik Tucson.
Ennyi.
Egyszerűen Hyundai és Kia modellek valamiért nem nagyon vannak modellekben.
Bár mostanság a wrc szekcióban már láttam pár Hyundai változatot, de sima normál kiadásban is kellenének.
Ezt börzén a nagy terem sarkában szúrtam ki az egyik eladónál.
Már korábban is tervben volt ez az aranyos kis masina, de akkor lemondtam róla, lévén nem volt olyan fontos és ezáltal egy másik gyűjtő csaphatott le rá.
Most viszont nem hagyhattam ki.
Már csak azért sem, mert egy fontos példányt láttam meg aminek tulajdonképpen ezt is köszönhetem és még kis kedvezményt is kaptam.
De most nézzük először ezt.


Eleve érdekes hogy egy ilyen pici autóból csináltak 5 ajtós kivitelt, de nem rossz.
Azonkívül az is érdekes, hogy ezt - és úgy általában mivel hiánycikk a Hyundai modellautóban - kihozták.
Szeretem az ilyen kis példányokat, főleg mikor 5 ajtós változatban van egy ilyen pici autó, mert ez is azt jelzi hogy családi autónak is tökéletes, igaz az ember idővel kinövi és nem biztos hogy hosszabb utakra már előnyös a kis méret.
Elől szép, égőhelyes lámpaberakásokat kapott, feketével szegélyezett üveggel.
Szép a kis króm Hyundai emblémás hűtőmaszk is, kapott német rendszámot és két ködlámpa berakás is került alulra.
A mocitetőn egy ablakspricc festést is kapott, szép a két kis ablaktörlő, a tükrök is jók, oldalt irányjelző festés is került rá.
Az első lökösökön feketével lettek a szegélyes részek kialakítva, ami megy az autó oldalán is tovább.
A kilincsek is szépek, de ezek nem lettek feketék, hogy ez hiba-e vagy így volt nem tudom, de nem is zavar, mivel egyaránt jó így is, és ha elképzelem fekete kilincsekkel, úgy is.


Hátul szépen kialakított lámpák, ahogyan kell, fűtőszálas hátsó szélvédő, kis Hyundai felirat, embléma, valamint jobb oldalon az Atos típusfelirat is pici króm plakettes kialakításban.
A rendszám szintén jó, kapott egy hátsó ablaktörlőt és felülre féklámpacsík festést is, sőt a lökösbe még egy külön kis piros ködlámpa berakás is került, amit a fekete szegélyezés csak még jobban kiemel.


Remek kis példány.


Úgyhogy korábban meglett volna, de akkor átengedtem másnak a lehetőséget, most viszont éltem vele, mert egy nagyon fontos példányt szúrtam ki az eladónál - kitől ezt is elhoztam - és így még kis kedvezményt is kaptam a két példányra.

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.05 0 0 2578

Minichamps Opel Zafira:

 

 


Nem sokkal ezelőtt, volt is olyan időszak mikor felnéztem az eBayre és keresgéltem hogy tudnék-e egy ilyen Zafira példányt szerezni.
Találtam is egyet melyet felvettem a kedvencek közé hogy mondom majd licitáljak rá, erre valamelyik nap már csak az elkelt állapot szerinti képét láttam.
Na mondom ezt hogy?
Nyilván valaki tett eBayen kívül egy ajánlatot mert emlékszem hogy még volt 3 nap, viszont licit nem volt rá és úgy lett "Ended" állapotban.
Na f.sza.
Mondjuk nem egy kedvenc példány, de miután meglett a Chevy féle változat, ráálltam erre a témára is, mert gondoltam milyen jó lenne egyszerre a kettő.
És most tessék, meglett.
Igaz nem eBayről.


Elérkezett hát egy újabb KMO börze, már nagyon vártuk hogy mikor lesz megint, mivel akkor a járványügyi helyzet miatt sokáig nem volt nem csak ez, hanem úgy általában sem modellbörze.
Előtte nem sokkal már lehetett rendezni és volt is Legenda Sörfőzdében - ott zsákoltam be a Focus ST és a Mondeo kombi példányaimat - majd második alkalommal sajnos nem volt semmi olyan példány amely jött volna velem és elérkezett hát a KMO-s börze hétvége.
Meg is beszéltem Ervin Mihálycsik kollegával hogy akkor reggel a "szokott helyen a szokott időben" felveszem majd.
Előzőleg szombaton betáraztam Watt energiaitallal és gondoltam megmozdítjuk az autót is, mivel már egy ideje nem mentem vele.
Kicsit meg is ijedtem, mert ilyenkor hosszabb állás után mindig nagy füstfelhő hagyja el a végét, de most még a szokásosnál is nagyobb volt.
Már féltem hogy kijönnek egyesek meglincselni hogy megfullasztom őket, holott "csak" beindítottam a kocsit :D
Szerencsére nem volt gond vele.


Elérkezett hát a nap, reggel még gondoltam gyorsan beugrok a sarki boltba egy "háromszög szendvicsre" meg valamire amivel lefojtom mielőtt felveszem a kollegát.
Át is álltam egy árnyékos helyre ahonnan ráláttam a megállóra.


Eredetileg nem terveztem semmit a börzén, de ez már csak így szokott lenni.
A szerb eladóknál láttam meg a járgányt, gyorsan szemrevételeztem és utána kérdeztem is kevéske angol tudásommal hogy: "Háj!Thisz kar hámács?" :D
Miután elmondta hogy "hány táuzund forint" meg mutatta is, már mondtam is hogy oké.
Igaz láttam hogy a bal hátsó kerékkel lesz egy pici meló, de reméltem hogy nem lesz vészes a dolog.


Szépen megcsinálták a lámpákat, az oldalán belül még egy kis sárga beütést is kapott.
Jó a krómkeretes Opel emblémás hűtőmaszk is, igaz az alján picit megvan törve az ív, de annyira nem gond.
Kapott típusfeliratos rendszámot, két ködlámpás berakást, és a lökhárítón lévő fekete festés is szépen fut végig az autó egész oldalán.
Tetőre került tetősín, valamint hátra egy antenna is.


Hátul is szépen formára kialakított lámpák, rendesen ahogyan kell, piros-sárga-fehér-piros elrendezésben.
Azért szeretem mégis ezt a Zafira példányt, mert az orrát illetően és a hátsó lámpáit illetően vannak benne olyan Astra típusra hajazó elemek.
Megkapta az Opel emblémát is, valamint az Opel feliratot és a Zafira típusfeliratot is.
Érdekes hogy a hátsó lökösben lévő fekete csík, külön berakás, ilyesmire nem nagyon szokott példa lenni.


És persze ha már előzőleg említettem és amúgy is kéznél volt a Chevy féle verzió, akkor nem maradhatott ki a közös fotó sem.
Gyanítottam hogy esetleg talán a formaöntvény ugyanaz, mivel hallottam olyanokat anno, hogy voltak formaöntvények melyeknek lába kélt.
Noha tény hogy nagyon hasonló a kettő, mivel a lökösben lévő ködlámpás rész és az afölött lévő - gondolom - rejtett vonószem kialakítás is ott van, de mégis inkább a tükrökön lehet látni hogy mennyire eltérnek egymástól.


Aztán lehet hogy ugyanaz, a fene tudja, ezt így nehéz megmondani.
Hátul is sok a hasonlóság, de mégis a hátsó lámpákon észrevehető a különbség.
Az Opel változaté sokkal pontosabb és ívesebben követi a vonalat, míg a Chevy változaté mintha egy picit nagyobb lenne (a sárga irányjelzős kialakítást a modell beszerzése után nem sokkal Én javítottam fel rajta, mivel teljesen fehér volt a két piros közötti rész)
De ha megnézzük pl a Chevy változatnál is teljesen ugyanúgy külön berakás a hátsó lökösben lévő fekete rész.

FERENSZ Creative Commons License 2023.05.02 0 0 2577

Norev Renault Talisman:

 

 


Sokaknak a gyémánt a kedvence a tisztasága miatt, Én a vörös smaragdot kedvelem, de most gondoltam beszerzek egy "Talizmán"-t is :D
Mikor meló után hazaértem, még gyorsan nyomtam egy videóhívást Emberem felé és kérdezte az illetőnél az asztalra kitett sok modell közül - melyeket már Emberem betervezett magának - hogy keresek-e még valamilyen típust.
Gyorsan megírtam, hogyha van a Renault Talisman változata az érdekelne, de függ attól hogy milyen színben.
Gyorsan mutatta is és jóvá is hagytam a dolgot :D
Meg kell mondjam tetszenek ezek az új Renault példányok is a Norev kínálatában, viszont sokszor csalódás számomra, mert amilyen szépen megcsinálják annyira csalódok is a nem külön, hanem kaszniból eredő tükrös kialakításuk, valamint a kívülről elsőre gumisnak, de valójában műanyag kerekes változatnak köszönhetően.
Mondjuk a karosszéria tükrös kialakítás felett még el tudnék siklani, de egy igényesen kidolgozott modell autónál - ami nem kimondottan az olcsóbbik szériás - már nem tudom megbocsátani a műanyag kerekeket.
Aggódtam kicsit hogy talán ez is olyan, de mivel ez ilyen dobozos, valamint egy felsőbb kategóriás modell, így gondoltam hogy a Norev csak van még annyira talán normális hogy tudja, ezt bizony nem lehet úgy megcsinálni.
Igen is meg kell adni a módját.
Mondjuk érdekes hogy a Megane kombit kihozták holott a Megane sedan nem sokban különbözik a Talisman változattól - jó persze nem teljesen ugyanaz, azért meg lehet különböztetni - de ki lehetett volna hozni azt is.


Elől szépen formára kialakított első lámpás-hűtőmaszkos kombó berakás, ráadásul a lámpákon még a világítást imitáló ledcsíkot is megcsinálták.
Tök jó.
Szép a nagy króm Renault embléma is, és kapott Talisman típusfeliratos rendszámot.
A felnik is jók.
A belső is jó mivel barna belsős kialakítást kapott, bár a műszerfalon a kormány előtt nem tudom mi akar lenni az a picike kis átlátszó darab.
Az első ajtók előtt, oldalt, kis külön króm berakás.


Hátul szintén csodálatosan szép piros üveglámpák, rendesen meghagyva a fehéres résszel és megcsinálva rajta a ledes világítást imitálva.
Király.
Külön Renault embléma berakás, alatta szintén kis krómos betűkkel a T A L I S M A N felirat, és alul is jó a formához igazodó két kipufogó felettük a prizmás festésekkel.
Tetszenek ezek a manapság lévő új Renault modellek :)
Tud még a Norev ha akar.


Ezért is nem értem hogy az olcsóbbik plexis kiadások miért véreznek el ama két tulajdonságuk miatt - nálam - mivel azoknál is külsőre, kialakításra, remekül megcsinálják a modelleket.
Csak hát sajnos a spórolás...


Mindenesetre ez a Talisman nálam telitalálat :)

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.29 0 0 2575

Norev Renault Master:

 

 


Semmi különös, csak megint egy Master :D
Master változatokból már nagyon jól állok, nem egy példányt bemutattam már, s noha a későbbi változatok már nem feltétlenül jönnek be, azért modellben mégis csak valamennyire tetszenek azok is, így ezt nem tudtam kihagyni.
Eleinte lehetett vele találkozni neten 8-10 000Ft körüli árban, de Emberem említette, hogy kiutazik majd Prágába egy illetőhöz - hozzáteszem nem tudom mikor tervezi ismét de lassan készülök :D - akinek legalább 4-5 szobája van tele modellekkel és ha érdekel valami szóljak.
Pont úgy volt hogy körön leszek, így még reggel is egyeztettem Emberemmel, majd mikor visszaértem, akkor is ráírtam és délután mikor hazaértem első dolgom volt hogy írjak, mivel rengeteg modellje van az illetőnek és nem tudott mindent lefényképezni.
El is határoztam hogy legközelebb megyek vele Én is.
Kérdezte is hogy van-e olyan modell amit keresek, de általában "ami tetszik" alapon nézelődök-vásárolok, esetleg ha jó az ár, stb....de nagyon sok minden tud befolyásolni olyankor, mikor egy újabb modell beszerzéséről van szó.
De ezt most sikerült jó áron kifogni.


Persze az most hogy ez nem a szokványos, hanem kockadobozos totál nem érdekel, bár tény hogy pakolásnál máshogy kell vele legózni.


Elől szép lámpákat kapott, noha itt még nincs a krómos berakás alatta, de így is szépen megcsinálták.
Szép a rovátkás Renault emblémás hűtőmaszk is, kapott kilincs valamint díszítőcsík és tolóajtó sín festést, valamint a tükrökön is megcsinálták alul az irányjelzős kialakítást.
Ezen felül kapott legalább MASTER rendszám feliratot és két ködlámpa festés is került rá.


Hátul szépen kialakított lámpák az irányjelző és a tolatós rész rendes meghagyásával.
Érdekes módon a hátsó rendszámot illetően maga a márka nevét kapta meg, nem pedig a Master feliratot ahogy elől, így a felirat a fölötte lévő rendszámvilágítást takaró elemre került, mert ugye elől a Master felirat van a rendszámként.
Szépen kialakított kis külön féklámpás berakás, a kilincsfestés is jó és a Renault feliratot is megkapta a jobb oldalra.


Tud a Norev ha akar.
Tény hogy ez egy másik széria példánya, de tekintve hogy milyen jól megcsinálják az olcsóbb plexis kiadásokat is, nem értem ott miért nem lehet - ha nem is külön tükrös - hát akkor gumis kerekeket berakni a modell alá.
Úgy nagyon olcsó modell kategória, amit azért a Norevtől többet várnék.


De ez jól sikerült.

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.26 0 0 2574

Altaya Mercedes W123:

 

 


W123-as Mergát már mutattam, nem is egyszer.
Ott van az AutoPlus talapzatos szürke, a legutóbb a hazai sorozatban megjelent fehér és most végre sikerült megszerezni a lengyel sorozatos bézs változatot.

 


Az egyik facebook csoportban bukkantam rá.
Igaz kicsit többe került mint amennyit nyugodt szívvel adtam volna érte, de ahhoz képest hogy ez is egy újságos modell, sajnos nagyon kell keresni, így ezáltal kibővítődött az általam eme példányra szánt keret összege.
Az eladótól miután megláttam, máris írtam neki és le is beszéltük a találkát.
Azon a napon délután 3 órára beszéltük meg a találkát, de Én már 2-kor elindultam, mert gondoltam beugrok az Örsön lévő IKEA-be egy "2-3 hotdog-kóla" menüre.
Miután azzal megvoltam, átmentem a Metró kijáratához a kis kürtöskalácsos bódé mögé.
Közeledett az időpont, de az eladó írta hogy késni fog kicsit.
Semmi gond, előfordul, nem csinálunk belőle problémát és korrekt volt hogy jelezte :)
Időközben megjelentek a Metró kijáratánál a suhancok, pár lenyalt hajú idióta, egy női otthonkába öltözött hosszabb hajú pali - fogadni merek hogy langyi volt - és ott hangoskodtak meg minden.
Csodálkoztam is hogy ilyenkor hol vannak a biztonságiak, mert sajnos úgy veszem észre hogy közbiztonságunk romlik e helyszínen.
Aggódtam is kicsit nehogy odajöjjön az egyikük kunyerálni valamit, mert nincs se apróm, se cigim, és ilyenkor valahogy elnyúttan hosszúnak tűnnek azok a percek amíg telnek.
Kb fél órás késéssel megjött az eladó, kezében egy szatyor amiből egy 1:18-as dobozos más típusú bézs Mercit vett elő és említettem neki hogy "ez nem az a méret és típus, valami nem lesz jó".
A kedves eladó benézte a dolgot, mondtam is neki hogy nézze ott vissza a beszélgetést és ott volt hogy írtam hogy "bézs W123-as Merci" szóval majdnem összekaptunk azon hogy ki nézte be.
Említettem hogy semmi gond, lebeszélünk egy másik találkát.
Másnapra szintén lebeszéltük a találkát, de indulás előtt melóból még ráírtam egyet hogy ha jó neki találkozhatunk a Stadionnál a Princess pékségnél és akkor nem kell megint az Örsre bejönnie, mert úgy is ott szállok le a villamosról.
Meg is jött és meglepetésemre egy újságot is adott hozzá, valamint a modell is bliszterben volt (a hirdetésben csak simán volt a modell) így ezen meglepődtem, de örültem neki, noha volt nálam egy eleve kis doboz amibe majd gondoltam belerakom, így végül is nem volt rá szükség.


Nagyon szépen megcsinálták ezt a Mercit, újságos létére mondhatni még szebb mint a korábbi Minichamps változatom, aminél kissé olyan levágottabb az orr, sima felületű az első lámpa berakás, szögletesebb a forma, szóval ahhoz képest hogy minőségi gyártó, kevésbé látszik annak, ez pedig hogy ahhoz képest hogy újságos, nagyon szépen megcsinált.
Jó mondjuk ehhez hozzájárul az is hogy van egy pár év különbség a két gyártmány-technika között.


Elől két égőhelyes lámpa, szélen irányjelzős kialakítással.
Szép kis kiálló Merci embléma, noha ennél a változatnál nincs feketével kiemelve a hűtőmaszk, mint a fehér variánsnál.
Kapott rendszámot, krómos szélein fekete festésű lökösöket, az anyósülés felőli A oszlopnál kis antenna berakást.
A kerekeken a megfelelő színnel azonos Merci emblémás kialakítás.


Hátul "Mercedes barázdás" kialakítású lámpák, melyek sajnos nem sikerültek olyan jól mint a fehér vagy szürke variánsnál, mivel az elosztásokat nem sikerült jól megcsinálják.
Ezt természetesen orvosolni kellett.
Mivel kéznél volt a fehér, elő is kaptam.


Ki is kaptam a bézs változatból a lámpákat és odatettem - szemléltetés és minta gyanánt - a fehérhez.
Látható mennyire nem stimmelnek az elosztások.
De természetesen mivel piros Stabilo filc akad, Én nekem meg már van jártasságom lámpa javításokat illetően, nem tartott sokáig helyrehozni ezt a gondot.
Igaz nem olyan könnyű, mert a filcnek is van ugye a hegyének egy vastagsága és mivel ez a lámpa "Mercedes barázdás" (ahogy Én hívom) a résekben már nem olyan könnyű megcsinálni, így függőlegesen amennyire tudtam megoldottam.
Ha nem is lett tökéletes, de mindenképp jobb a gyárinál.

 


Ráadásul filmes kocsiként is lehet említeni a Dupla Dinamit - Van Damme - filmből, melyben el nem akartam akkor hinni mit csinálnak azzal a két szépséggel.
Így ezt a jelenetet Merci rajongók most inkább ne nézzék meg :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.23 0 0 2573

Altaya Vw Golf III cabriolet:

 

 


Mint tudjuk a cabrio egy életérzés.
Nálunk is elindult - szerencsére - a Vw sorozat, de ezen kívül futott természetesen az anyaországban Németben, valamint Brazíliában és Mexikóban is.
Természetesen mindegyiket nyomon követ(t)em és mindig listázom azokat, melyeket terveznem kell, igaz a Brazil-Mexikói változatból nehézkesebb a beszerzése egyik-másik típusnak.
A minap pont sikerült egy régóta vágyott típust beszerezni belőle, amin meg is lepődtem, mert úgy tudtam véget ért, de a Braziloknál ezek szerint idő csúsztatással még fut, így lehetett rá alkalmam.
Noha sikerült beszerezni minőségibb Minichamps változatban ezt a Golf III-ast, de ebben sem akartam kihagyni.


Emberem említette hogy megjött - egy másik, eladásra szánt példánnyal együtt - de nem tudtam betervezni hogy arra menjek érte.
Meglepődtem amúgy hogy milyen könnyű a járgány, mert természetesen fém modell, de alig van súlya, legalábbis könnyebb mint az eddig megszokott modellek.


Elől szép, krómos berakásos lámpákat kapott, melyeknek hála még az égős kialakítás is látható, szép a Vw embléma, alul a lökösben megkapta a berovátkázott helyzet-irányjelzős berakást is.
Ezen kívül kapott egy Vw 1993 rendszámot is.
Hiába, akkor is kell oda valami, vagy egy ilyen egyszerűsített "márka-évszám" kombó, vagy a típus felirata, mert ha nincs ott semmi, anélkül nagyon szegényes a modell.
A Mini-Maxichamps is hiába csinálja meg nagyon szépen, minőségin a modellt hogyha egy kis műanyag plakettet, matricát, vagy tamponnyomott rendszám kialakítást sajnál róla, mert úgy szegényes a modell.
Oldalt is fut a fekete csík, valamint a tükrök belső fele is fekete.
A felnikre kapott Vw embléma nyomást, de sajnos nem nagyon, vagy alig látható, esetleg egy fekete körszegélyes kialakításban feltűnőbb lenne.


Hátul szépen kialakított reális égőelosztásos lámpákat kapott, fekete szélekkel, szegélyes részekkel elválasztva, ahogyan kell.
Sárga-fehér-piros.
Noha volt füstös lámpás kialakításban is, melyben az alsó rész szintén piros volt, de a fehér és sárga rész füstös, de így sem rossz.
Ez utóbbi egyébként különösen tetszik az Inolvidables modellekben, hogy ott vannak olyanok, láthattunk is tőlem olyat, melyeknél szintén megcsinálják úgy.
Sokat tud dobni rajta.
Természetesen itt is itt az embléma, a rendszám, a jobb lámpa alatt a Golf cabriolet felirat, sőt az embléma alá még egy kis csomagtartó zár fekete pingálást is kapott.


Remek :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.20 0 0 2572

Minichamps Ford Mondeo Turnier:

 


Na ehhez szerintem nem kéne mondanom semmit sem.
Ugyanis szintén egy olyan típus, melyet szoktak keresni a gyűjtők, de egyszerűen nincs.
Vagyis hát van, csak nincs...............vagy ha mégis felbukkan, akkor drágán.
A hatchback és kombi, dobozos változatokban kb 20-30e Ft körüli árban mozognak.
Itthon se láttam 15e Ft-nál olcsóbban felbukkanni különböző facebook csoportokban.
Szóval nem volt kérdés hogy miután ezt rögtön kiszúrtam az asztalon és megérdeklődtem az árát a Focus példánnyal együtt, már hoztam is el őket.
Az eladó említette hogy sajnos dobozuk nincs, de mondtam hogy az nem probléma, nekem úgy is vannak korábbi berendelésemből amik még maradtak, és inkább az állapota a lényeg hogy minden meglegyen, mert dobozt lehet szerezni.....ellenben ilyen kombit, vagy ilyen Mondeot már kevésbé.


Elől szép lámpák, alatta krómos égőhelyes kialakítással, széleken irányjelzős kialakítással.
Szép a Ford emblémás rácsozott hűtőmaszk is, a Mondeo típusfelirat is jó igaz picit megkopott, alul két ködlámpás berakást is kapott.
A tükrök is megvannak, atenna is, kilincs berakások is oké.


Hátul a Ford Focus S-Max-hoz nagyon hasonló szép hátsó lámpás kialakítás, melyben még a méhpempős kialakítás is látható.
Szintén ott a szép Ford logó, fent féklámpa csík festést is kapott, alul pedig prizmafestéseket.


Érdekes tulajdonképpen hogy más Mondeo típusok - legyen az az MK I vagy II, valamint a szedán, hatchback, vagy a kombi - elég jó eséllyel felhajtható-beszerezhető, de valamilyen rejtélyes okból kifolyólag ezt a típust elég nehéz és drága beszerezni.

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.17 0 0 2571

Minichamps Ford Focus ST:

 


Elérkezett egy újabb Legenda Sörfőzdében ismét megrendezésre kerülő börze.
Mivel nincs messze tőlem a helyszín, terveztem hogy előző nap feltöltöm a rolleremet - munkába amúgy is szoktam használni - és szépen kirollerezem oda.
Néztem is az útvonalat melyen utoljára még talán tini koromban mentem a kerékpárommal, melyhez sajnos rossz emlék is kötődik, ugyanis mikor anno frissen megkaptam a mountain bike-omat, szépen össze is törtem nem sokkal később, hazafelé menet.
Most X évvel később, immáron egy elektromos kis masinával szintén ama emelkedős részen felgurultam minden erőlködés nélkül, de mégis eszembe jutott :D
Mondjuk a szomszédba ott van a volt sulim is, szóval......de ahhoz képest mégse járok arra.
Mint ahogy az lenni szokott úgy terveztem hogy kigurulok a Kerepesi úti Mekiig, de mivel múltkor felújítás alatt volt, nem tudtam nyitva lesz-e, így előző nap megkérdeztem a "forrást".
Szerencsére már elkészültek a modernizálással, így oda kiérve szépen leszálltam, lezártam az összecsukó mechanikánál, majd betértem McReggelizni.
A 3 sajtburesz és a nagy kóla szépen jött is a tálcámra és említettem hogy bent fogyasztanám el, mert noha kint jó idő volt, előző este és éjjel is többször esett az eső és itt maradt a szeles idő, ami miatt kissé hűvös volt.
Totál nem volt senki az étteremben, Józsi bácsit is hiányoltam, ki persze pár perc múlva befutott a vendégtérbe és mint ahogy az mindig lenni szokott üdvözölte a vendégtérben lévő fogyasztókat - jelen esetben csak engem - a "Sziajóreggeltjóétvágyat" üdvözléssel.
Miután végeztem, tova indultam és nem sokkal később meg is érkeztem a börzére, olyan 7:30 körül és noha bementem volna, de épp szólt valaki másik két illetőnek hogy még nincsenek nyitva, valamint hogy kiállító, vagy vevő.
Össze is futottam Tokodi János cimborámmal ki nagy sürgés-forgásban volt, mivel még pakolt befelé.
Így hát addig is fürkésztem a távolabbi utcát - ahonnan Én is érkeztem - és néztem Banderasz kollegám vajon mikor fut be.
Elérkezett hát a 8 óra is, de kollega nem volt sehol.


Betértem és mentem egy kört, majd az egyik asztalon - rögtön a bejáratnál - kiszúrtam számomra két érdekes modellt.
Az egyik volt ez a Focus.
A Focus a kedvencem a modernebb Ford példányok közül, és idáig az I és II generációs változat is megvan mind3 variánsban (az I generációs 3 ajtós, 5 ajtós, kombi, a II generációs 5 ajtós és kombi, valamint a műanyag szedán kiadásban).
Mondjuk nekem ezzel a szempillás tematikájú lámpával már kicsit kevésbé tetszik, de azért még bejön a kicsike.
Ráadásul a másik példány - mely majd a következő posztunk alanya lesz - olyan példány, melyet nem akartam elhinni hogy sikerült beszerezni.
Ugyanis azzal együtt szúrtam ki ezt a példányt is, és noha nem fűztem sok reményt a beszerzésükhöz - lévén biztos magas árban lesznek - azért rákérdeztem - miután gyorsan ellenőriztem állapotukat s megállapítottam hogy minden oké - hogy milyen árban vannak.
Miután megkaptam a választ, már iktattam is be őket :D


Elől szép lámpákat kapott, enyhe fekete keretes beütéssel.
Szép a Ford emblémás hűtőmaszk, alul kapott két ködlámpás berakást.
A Focus ST rendszámfelirat igaz picit felgöndörödött, de nem probléma.
A felnik is megfelelően sportosak, mondjuk nekem nem jönnek be annyira, és a belső is összhangban van a modell színével.


Hátul szép lámpák, noha igaz hogy ennél már kissé más mint az ugyanilyen, de korábbi orros normál változatánál, mivel itt már nem teljesen piros az alsó rész, mivel ama változatot vették alapul, melynek már csak a külső szegélyes része volt piros.
Szintén szép a Ford logó, a Focus ST rendszámfelirat és a Focus típusfelirat is.
Tetszik és külön jópofa hogy ennél érdekes módon már tudtak arra figyelni hogy csak a jobb oldali lökösben legyen tolatós-piros prizma szegélyes lámpa, míg a másikban teljes egészében piros legyen.
A két kipufogó se semmi.


Úgyhogy elmondhatom hogy az egyik Legenda Börze egyik legjobb vétele, de a következő még ennél is jobb fogás :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.14 0 0 2570

Altaya Mercedes 609D - Subaru Team:

 

 


Meglepődtem mikor láttam hogy indul egy rally- sorozat is.
Persze nem kimondottan csak rallys autókkal, hanem azokkal és esetleg csapat-team változatok is helyet fognak kapni benne.
Noha nem gondoltam volna hogy lesznek benne olyan változatok melyek engem is érdekelnek majd, mert a rally - és egyéb - verseny sportokat egyáltalán nem követem nyomon.
Az egyedüli amit szoktam nézni, az a kamionverseny.
De természetesen felvettem a kedvencek közé és nyomon követtem és láttam hogy lesz benne 1-2 olyan példány mely engem is érdekelni fog.
Ilyen volt a korábban bemutatott Renault Master long Michelin változata, vagy most ez.
Előbbi két okból is jó és tetszik, az egyik az az, hogy Michelin változatom amúgy is akad és szeretem is ama kiadásban lévő példányaimat, mert úgy ahogy az igaziaknál, a kicsi modelleknél is igaz hogy "A haladás szolgálatában" bár itt talán a doboz-blisztertől max a vitrinig tart az út :D, a másik pedig hogy Master van a "piacon", lehet találni, de az végre a hosszabb long változat volt és nagyon meglepődtem hogy kihozták ama verzióban.
Így hát nem volt kérdés hogy le kell rá csapjak.


Jeleztem is szokásos kapcsolatomnak hogy majd beugranék érte, de nem volt úgy címem, meg a másik hogy ama héten bent is voltam leginkább, amely napon meg kimentem pont neki nem volt jó hogy átvegyem, így lefixáltuk hogy akkor majd szombati napon elugrok érte, lévén úgy is mászkálós programom lett aznapra.
Ugyanis volt osztálytársam-barátomnak a cicáját kellett levinni oltásra, és akkor úgy fixáltuk le hogy beugrok érte átvenni.
Miután az megvolt, beugrottunk a Nagykőrösi Mekibe kajálni egyet, majd indulás tovább.


Természetesen ez a változat nekem inkább a típus miatt kellett, mint sem a Subaru-s festés miatt, de nem áll neki rosszul, jól néz ki benne.


Elől szép üveglámpás berakást kapott, a szélein irányjelzős kialakítással és megfelelő "Merci rovátkás" kialakításban.
Szép az embléma festése is, rendszámot is kapott és két ködlámpa festést is.
Jók a tükrök is, igaz a vezető felőlin igazítani kellett kicsit és fent a szélvédőn is kapott kék Subaru logós-feliratos napellenző csíkot.
A felnik kialakítása is jó, elől kitüremkedős, hátul beömlős változat és persze utóbbin dupla gumik.
Fent oldalt még világítást szolgáló lámpákat is kapott elől-hátul, a kihúzható ponyvatetős rész kialakítással.


Hátul szépen kialakított "Merci barázdás" lámpák, természetesen a megfelelő kialakításban és figyelve arra, hogy csak a bal oldaliban legyen tolatós rész is.
A rendszám alatt kis vonószemes kialakítás, a kilincs is jó és megkapta a Mercedes-Benz feliratot is.
Gurulással volt egy kis ugráló-nyolcas mechanikai probléma, de azt lehetett orvosolni.

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.10 0 0 2569

Minichamps Ford Focus:

 

 


Gondolkoztam hogy írjak-e erről egyáltalán valamit, vagy kivételesen intézzem csak el annyival hogy kirakjuk a megnevezést és a képeket.
Ugyanis a Fordok közül nálam a Sierra a favorit, de a későbbi időkből a Focus a kedvenc.
Elvileg ez a 3 ajtós változat is megvan ezüstben, így ezért is agyaltam mit lehetne róla írni, de végül is úgy döntöttem pötyögök.
Ugyanis ami nekem van 3 ajtós változatom ezüstben az átfestett.
Leginkább persze bordó változatban tudjuk beszerezni, Én is azért vettem anno egyet olyan színben és átalakíttattam, mert eredetiben kicsit nehezebb volt találni és a bordóból nagy a felhozatal, ezáltal jó áron is ki lehet fogni.
Az 5 ajtós még mindig inkább fellelhetőbb volt mint a 3 ajtós - legalábbis ebben az ezüstben - ami érdekes, mert pont hogy fordítva szokott lenni más autóknál mikor pl kimondottan 5 ajtóst keres az ember, és csak 3 ajtós változatokból talál inkább.
Egyik alkalommal nézelődtem a neten hogy találok-e újabb olyan változatot amely még nincs-e meg és akkor dobta ki a találatok között.
Majdnem el is siklottam felette, mert 5 ajtós változatban ki szokott dobni nem egy ezüst változatot, de ez a 3 ajtós ami ritkább.


A német ebayen találtam rá és megkértem Emberemet hogy kérdezzünk rá hogy postázza-e kis hazánkba az illető, mert a kiírás szerint csak németbe küldi.
De szerencsére postázta.
Igaz így nem volt olcsó a kicsike, de gondoltam nem baj, az átfestett változatot majd elpasszoljuk.
Mondjuk azt le kell szögeznem hogy meglepődtem rajta, mert a Minichamps tervezi újra kihozni Maxichamps kiadásban, természetesen 3 ajtós és kombi változatokban - nem tudom 5 ajtósban is lesz-e - csak megint az a rohadt szedán marad ki.
Amúgy kíváncsi vagyok hogy majd az újra kihozott változatoknál figyel-e arra hogy a lökösben lévő tolatós rész csak a jobb oldalon legyen, mert amiről már korábban beszéltem (Minichamps hibák) ez az egyik amit fel szoktam hozni, ugyanis a Focusnál csak a jobb oldalon volt tolatólámpa a lökösben, a bal a ködzárófény opcióját töltötte be.


Elő is kaptam hát az átfestett változatomat ami korábban bordó volt és lőttem egy közös képet.
Anno odaadtam az illetőnek az ezüst 5 ajtós változatot, az alapján készítette el a 3 ajtós verziót.

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.07 0 0 2568

És akkor jöjjön hát a számomra legfontosabb és leginkább pulzust emelő, szívritmust mozgató változat.


4/4 - Altaya Renault Master Michelin Motorsport:

 

 


Mikor ezt megláttam egy Rally-s újságos kiadásban - mivel azt is nyomon követem, noha nem aggódtam miatta hogy olyan sok modell lenne majd benne ami érdekelni fog - nem akartam elhinni.
Nem csak azért mert egy Master és szintén Michelin kiadásban, amiből már van 1-2 változatom (sárga-kék Master, kék-sárga Mascott) hanem más miatt is.
Noha a Master a kedvenc kishaszonjárművem és már nem egy féle változatom akad belőle, ezt mégsem tudtam kihagyni.
Miért?
Mindjárt elmondom.


Anno a Masternél jeleztem a gyártók felé, hogy jó lenne hogyha pl ablakos változatok is lennének, valamint ki lehetne hozni a hosszabb "long" változatot is.
És tessék.


Mert ez nem egy sima újabb Master.
Ez egy "long" verzió, vagyis hosszabb mint a normál változat.
Persze többször is megnéztem a képeken mikor megláttam, hogy pontosan hány ablakhely is van az oldalán és mindig az jött ki hogy "b.zdmeg, több mint a simán, úgyhogy ez a long" :D
Ez kell! :D


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos berakással és szép sárga irányjelzős kialakítással.
Szép a fekete osztott hűtőmaszk és az ezüst p.nci....izé Renault embléma is :D
Alul két ködlámpa festést is kapott, valamint persze francia rendszámot.
Oldalt az ajtón is jók a Michelin feliratok, logók, végigfuttatott fekete díszítőcsík az oldalán és persze a formát illető emelt tető kiegészítés.


Hátul szintén remek lett.
Szép piros lámpákat kapott, kör alakban meghagyott tolató-irányjelzős kihagyással, valamint a modellen ezüst kiemeléssel.
Mondjuk nem tökéletes, mivel ott ahogy látható még nem ártott volna az ezüst festés a széleket illetően, a teljes lámpás kialakítást illetően, de nem panaszkodom.
Jó a rendszám is - lévén francia itt hátul amúgy is sárga kell legyen - megkapta a Renault feliratot, jobb oldalon pedig a "MichelinÓ" integető figurára a Master feliratot.
A Michelin-es logó is szép, az ajtózsanérok is kaptak egy fekete keretfestést és MichelinÓ karjára is rákerült a féklámpa csík.
Alul a lökösben két piros prizma festés, valamint egy picike kis vonószem is került a végére.


És akkor gondoltam is hogy előkapom a pár - igazából Eligor - Masterem közül az egyiket - mondjuk amelyik a legkézenfekvőbb mivel doboz nélküli, így csak kikapom minden csavarozgatás nélkül egy azóta berakott Cararama-s dobozból - és összehasonlítjuk.
Szemből annyira nem látható a különbség, így csináltam oldalra haladva is képeket hogy lássuk mennyi különbség van a sima és biza a "long" változat között.
Ebből is jól látható hogy nagyon király hogy ezt kihozták, mert a sima furgonnál egy ablak kihagyás van a tolóajtón és egy hosszabb utána, itt viszont látható hogy ezen három van.

 

 


Imádom :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.04 0 0 2567

4/3 - Altaya Fiat Prémio:

 

 


Hoppá, megint egy ismerős változat, de valahogy mégis más.
Igen.
Ez mondhatni a Fiat Duna, de mégsem.
Ezen is gondolkoztam korábban, de aztán mégis elvetettem.
Most viszont beparkolt.
Noha a forma teljesen azonos, csupán ez egy kétajtós coupé változat, és ebből eredően más.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos berakással, jó és szép az öt átlós Fiata embléma is.
Jól áll neki - szerintem - ez a szín is, oldalt megy egy díszítőcsík végigfuttatása, és oldalsó irányjelző festést is kapott.
Mindkét oldalra került visszapillantó, de természetesen az "egy ablaktörlős" kialakítás itt is megmaradt.


Hátul szép formájú, és rovátkás, ám de sima piros lámpákat kapott, erre nem ártott volna hogyha kicsit rágyúrnak, mert akkor még szebb lehetne.
Noha ilyesmit leginkább a Norev féle Fiat Dunánál lehet látni, ami érdekes hogy egy minőségibb gyártó, mégis - ezt illetően - gyengébbre sikerült egy újságos kiadvány példányánál.
Undorító hogy nem tudták megcsinálni rajta.
Ennél se túl szép így ilyenre hagyva, de jobb mint a semmi.
Viszont a Norevtől többet várnék el.


És ha már úgy is említettem hogy mondhatni a Duna, de mégsem, így hát elő is kaptam :D

 

 


A forma teljesen azonos, csupán később - vagy előbb, mivel nem tudom pontosan melyik típus volt a korábbi - bizonyára rájöttek, hogy jó lenne belőle egy négyajtós szedán változat is, vagy esetleg egy kétajtós coupé.
A modellt illetően - a hátsó ajtós kialakításon kívül - annyiban más még, hogy megfigyelhető hogy a Prémio változatnál picit ívesebb a motorháztető vonala oldalt, valamint noha hasonló felnis kialakítást kapott mint a másik, viszont nem pont ugyanolyan és ennél sima felületű, míg az ezüst Duna változatnál kitüremkedős, valamint persze ami még érdekes az az, hogy ennél az anyós felőli oldalon is van tükör, míg a Duna változatnál az nincs.


Hátsó lámpákat illetően persze gondolkoztam a megoldáson, de mivel nincs berakás hely belülről, így féltem hogy ragasztva van és esetleg nem sikerülne úgy simán, szépen kikapni.


Később aztán elő is kaptam, mivel szem előtt volt a modell és akárhányszor ránéztem a farára, rohadtul zavart ez a sima piros lámpás kialakítás.
Persze gondolkoztam hogy nekiálljak-e, mert mint már korábban említettem nincs berakás vég elkenve, így kockázatos a kiszedése.
Végül is aztán vettem egy nagy levegőt és szétkaptam a modellt hogy kiszedjem belőle.
Kiszedtem a hátsó lököst, valamint láttam hogy a lámpákat alulról tudnám esetleg megkezdeni hogy kijöjjön.
Noha tűm van, kettő is, mindenesetre átmentem a másik szobába hogy kunyeráljak egy olyat, melynek még jó éles a hegye, és aránylag nincs is használatban, vagy marad még pár másik így nem kár érte, hogy minél könnyebb legyen az operáció.


Mondanom sem kell, ilyen nagyon ritkán van hogy szépen és épen kijön mindkét lámpa a helyéről, ezáltal k.rva nagy szikla leesve a szívemről :D
Egyébként korábban felmerült a csere lehetősége is, hogyha tudnék egy másik ezüst, vagy a sportosabb fekete SCX változatból szerezni, de lehet nem passzolt volna, mert megfigyelhető hogy a Prémio változatnál kissé szélesebb és ívesebb a lámpatest, mint az ezüst Duna változaté.
Így jobb a javítás.


Szerencsére a lámpákról le tudtam oldani a piros részt, noha a hátsó oldalán - mint látható - jött a modell festéséből is, de ott kissé megkapargattam a tűvel amennyire tudtam.
Igaz ezekről nem csináltam képet, mert miután megvoltam vele - persze a fehér és a sárga rész volt különösen fontos - ki is alakítottam a megfelelő égő elosztásba.
Néztem neten is képet az igaziról és úgy láttam hogy kb fele-fele arányban L alakban fut a középső piros rész meghagyva ezáltal a tolatós kialakítást.

 

 


És el is készült.
Elsőre gondolkoztam hogy adjak-e neki a belső felületére egy ezüst kenést, de mivel a modellnek eleve bézs színe van, így elvetettem az ötletet, mivel a tolatós részt így ez is megadja.
Elsőre a bal oldalinál kissé kisebbre sikerült a fehér részt meghagyni így azt újra leoldottam és újra megcsináltam, de sikerült.
Egyenlőre még nem ragasztottam vissza a modellbe, ha még esetleg javítanék rajta, de tény hogy ezáltal azért sokkal jobb lett a modell megjelenése, mint a sima piros változattal.


Hogy mi is az igazság, vagy mi hogy van nem tudom, mert pl Prémio néven is találtam olyan négy ajtós szedán kialakításban mint a Duna, így lehet hogy volt egyaránt 2 és 4 ajtós változatban is, Prémio és Duna néven is, csak mondjuk az egyik országban ilyen, a másik országban olyan néven és kivitelben.
A fene tudja.
Később ahogy utána olvastam az olaszoknál volt Duna néven a 4 ajtós szedán és a kombi Duna Weekend néven, tehát "otthon", nyilván a Prémio néven futott 2 és 4 ajtós kivitelekben, mivel Prémioról is találtam 4 ajtós képet, és eleinte azt hittem, ez csak kizárólag ilyen 2 ajtós coupe változatban volt, de ezek szerint nem.


Végül is: sikerült anélkül hogy elpattant vagy eltört volna és sokkal szebb lett így a járgány :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.01 0 0 2566

4/2 - Altaya Fiat Elba:

 

 


Persze mint már előzőleg is említettem, körülnéztem az eladónál és a fontos példány, valamint a Pontiac mellett kiszúrtam még egy-két érdekes példányt.
Ilyen volt ez az Elba is.
Már korábban is láttam és korábban is tervben volt, viszont akkor nem tudtam betervezni, mert nem nagyon volt más cucca az eladónak - nem feltétlen ennek, mert talán láttam más valakinél is - most viszont össze tudtam hozni.
Érdekes hogy miért Elba, mert Én inkább Fiat Uno Kombi-nak nevezném :D
Ugyanis az eleje, de még egészen a hátsó ajtók végéig is teljesen ugyanaz.
Így ez mondhatni egy Fiat Uno kombi :D


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos berakással.
Szép a kis Fiat embléma is.
Mindkét oldalra került tükör, de a 80-as évekbeli autók - mondhatni - jellegzetessége némely példánynál az egy ablaktörlős kialakítás.
Ez ennél sincs máshogy.
Az oldalán végigfut egy fekete díszítőcsík, kilincsfestéseket is kapott.


Hátul jól kialakított lámpákat kapott mind rovátkára és kialakításra is.
Elsőre azt hittem hogy el van rontva, mert mondom a legtetejének sárgának kéne lennie, de utánanéztem és volt füstös árnyalatú irányjelzős búrás kialakításban is, így mondhatni reális és nem hiba, de azért lehetne szebb kicsit, mert inkább szürkének kéne lennie, mint sem ezüstnek.
Megkapta a kis Fiat feliratot a bal lámpához, valamint az Elba S feliratot jobb oldalra.


És ha már úgy is mondtam hogy mondhatni Uno kombi, akkor elővettem hát a korábban másik sorozatban megjelent Uno példányomat hogy nézzük meg őket együtt.
Látható hogy az orr rész teljesen azonos, egyedül az Elba változatnak talán egy picit a lámpái magasabbak, de ez szerintem csak a modellen sikerült így.


Ahogy már korábban is említettem, a hátsó ajtók végéig teljesen azonos a két típus.
Ugyanúgy az orr rész, az orr résztől induló vonalvezetés a kilincsek mentén.

 

 


Úgyhogy az Elba az Uno kombi változata, csak nyilván az Uno-t meg akarták hagyni egy kisautónak és hülyén hangzott volna hogy Uno Kombi, így inkább más nevet adtak neki.
Legalábbis Én erre gondolok, bár nem tudom ilyenkor miért kap más típusnevet hogyha ugyanaz a karosszéria orr változattal van, vagy akkor miért nem kapja annak a típusnak a kombis megnevezését.
De ez a tényen nem változtat :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.04.01 0 0 2565

Felvettem veled a kapcsolatot és ajánlottam is valakit email címmel megírva, akinek volt eladó példánya a kínálatban.
Ha ezek ellenére sem kerested fel azóta, akkor valószínűleg nem lehet olyan fontos...mivel az illetőt is kérdeztem hogy írtál-e neki, azt mondta nem kapott még megkeresést a modellel kapcsolatban.

Előzmény: czycza (2564)
czycza Creative Commons License 2023.03.31 0 0 2564

Előző hozzászólásomban nem sikerült feltöltenem a képet. Róla lenne szó:

czycza Creative Commons License 2023.03.31 0 0 2563

Kedves Fórumozók! Továbbra is keresek Ford S-Max Mk1-es modellt. Sajnos jelen nick-em úgy gondolom megszűnik, mivel a hozzátartozó vipmail-es e-mail címet törölni fogom. Ha valakinél lapul ilyen szépség, itt tud elérni: czycza@gmail.com :) A szín mindegy és nem feltétlenül szükséges hogy bontatlan csomagolású legyen. Köszönöm!

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.29 -1 0 2562

Mint ahogy az lenni szokott, az egyik modelles sorozatban vártam már egy ideje hogy rátaláljak arra a szépségre kire nagyon vágytam, s körülnéztem és találtam is egy olyan eladót akitől rögtön össze is tudtam állítani egy pakkot.
Amúgy meglepődtem kicsit, mivel ezt a pakkot Spanyolból vettük meg, mégis az Angolból érkezett Dodge-Jetta páros hamarabb parkolt be.
De megjöttek és ez a fő, lássuk is miket szereztem.


4/1 - Altaya Pontiac Firebird:

 

 


Bár Pontiac Firebird példányt már mutattam anno mikor a KITT és KARR példányaimat beszereztem, de most megtetszett ez is.
Ugyanis indult egy amerikai autós sorozat is "American Cars" néven, és elég szép példányokat hoznak ki benne.
Mondjuk megmondom őszintén nekem a sport-izomautók nem jönnek be, de azt aláírom hogy a régebbi amerikai autóknak megvan az a szépsége, ami a maiakból már erősen hiányzik.
Egyébként a korábban már mutatott fekete Chevelle SS is megjelent ebben a sorozatban, csak abban kékben, nekem viszont a fekete a Memorables kiadásból van.
De szerintem jobban is áll neki a fekete.
Amúgy gyanítom hogy egy helyen készülhetnek - vagy ilyesmi - mivel nem olyan rég a John Vick féle zöldben is kihozta a Greenlight és teljesen ugyanannak tűnik.
De visszatérve a Pontiacra...
Noha attól nem kell tartanom hogy sok példány fog kelleni ebből a sorozatból is, azért nyomon követem és mikor láttam hogy jön ez a Knight Rid.....izé fekete Pontiac, nem tudtam kihagyni.
Ugyanis nagyon szépen megcsinálták.
Egyébként érdekes, hogy nem sokkal később láttam róla a neten egy olyan képet, melynek a domború motorháztetős része aranyra volt csinálva, valamint a gumijai is feliratosak voltak.
Hát persze....mivel nem sokkal az újság mellékletes megjelenés után - ahogy az lenni szokott - az Ixo kihozta igényesebb változatban is.
Egyébként érdekes megfigyelni, hogy a DeA megjelenésében lévő Skodás sorozatos példányok kínaiak, ezek az American Cars példányok pedig Bangladesh-ben készültek és mégis valamicskével jobbak minőségben kialakításban.
Szóval amikor már a kínaitól is jobb-igényesebb a bangladeshben készült...:D
De most lássuk ezt.


Azt kell mondjam, ezt nagyon eltalálták.
Mivel persze ez a féle Firebird dugott lámpás, így arra ne számítsunk, de jól kivehető a formája, valamint kapott legalább két irányjelző festést ami jól feldobja a megjelenését.
Megkapta a kis tűzmadár emblémát is a nózira, szépen domborodik a mocitetője, Californiai rendszám került rá és persze arany lökhárító festés mely végigmegy az autó oldalán és hátulján is.
Ennek ellenére még a felnije is arany, fekete berakással.


Felül osztott üvegteteje van, ez szintén nagyon király.


Hátul szép piros lámpaberakást kapott, meghagyva a széleken a piros részt, míg középen feketére csinálták és ugyanúgy megkapta rá a szép tűzmadár emblémát és a piros csíkban a Pontiac feliratot.
Alul kapott egy végigfutó piros csíkozást és fölé egy király kis spoilert.
Amúgy a később megjelent Ixo változatnál teljesen fekete a hátsó lámpás berakás.

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.26 0 0 2561

Universal Hobbies Renault 5 GT Turbo - Alain Oreille:

 

 


Miután átvettem a Caddy példányt, elindultam hát a következő helyszínre.
Igaz hogy miközben arra haladtam egy hülye betonkeverős majdnem szinte leszorított az M5 bevezetőn, de szerencsére nem volt semmi.
Esztergályos Zsolt (1:43-as modellek admin kollega és Kiss Norbi alterego)-tól láttam meg ezt a kicsikét egyik alkalommal.
A képeken mondjuk feketének tűnt, de annyira nem zavart, mivel rohadt jól néz ki és ebbe a színben sem rossz.
Bár nekem az Alain Oreille név nem mond semmit, nem tudtam kihagyni.
A Renault 5 egy aranyos kis négyszemélyes autó és most itt van a kicsit izmosabb kivitele is.
Miután odaértem a Móricz Zsigmond körtér közelébe, tettem egy kört mivel helyet nem tudtam találni, de szerencsére második alkalommal sikerült.
Erre jó egy kisautó, konkrétan a Swift, mivel egy nagyobb autóval nem biztos hogy befértem volna oda :D
Zsoca lejött, váltottunk pár szót, majd indultam is a harmadik helyszínemre, igaz oda már nem modell átvételi szándékkal.


Nagyon tetszik ez a kis dög és Zsolt is említette hogy örül hogy hozzám kerül, mert jó helye lesz.


Elől szép lámpákat kapott, melyeken még a recék is látszanak, festett irányjelzők, kis ezüsttel meg lett rajta csinálva a Renault embléma.
Rendszám is került rá - ráadásul az a változat mint ami a névadójé volt - alul két sárga ködlámpa berakást kapott.
Zsoca említése szerint a rally versenyző kapott egy ilyen változatot a Renault-tól, hogy azzal járjon mindenhova.


Belsőt illetően is szép, mivel nem csak az ülések, hanem a középkonzol rész is meg van csinálva rendesen.


Hátul szép piros lámpák a sárga irányjelzős rész meghagyásával, jobb oldalon alul pedig a tolatós rész meghagyásával.
Hátul fűtőszálas hátsó szélvédőt kapott, szintén a rendszám, szép a Renault 5 és a világoskékkel írt GT turbo felirat is.
A kipufogó is jó, mellette pedig látható a pótkerék.


Megmondom őszintén a járgányban leginkább a felnijei tetszenek hogy megadták a módját hogy rendesen akkor már izmosnak nézzen ki a kicsike.
Megfelelően, az autó színével megegyező színre fújt csavart csillag felnik, mögöttük az ezüst tárcsafékekkel.
Ez nagyban hozzájárult hogy kellett ez a kis vadállat :D és ez is jól mutatja hogyha a gyártó odafigyel a részletekre - kialakítás, rendszám, lámpák, felni - az számára is elismerés lehet a gyűjtő általi megítélést illetően.

 

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.23 0 0 2560

Altaya Vw Caddy:

 

 


"Csakazértis" megszereztem :D
Régóta terveztem már ezt a német sorozatos Caddy példányt, de azt nem gondoltam volna hogy a mexikói-brazil sorozatos sárga, másik orrú változat előbb fog összejönni.
Ugyanis a németeknél futott szintén egy Vw sorozat, de nehéz szerezni közülük, mert egyes példányokért 10 000-es árat kérnek, és van olyan hogy nem is van árbarátibb, de azóta nálunk is elindult.
Így ezt is kajtattam egy ideje.
Egyik alkalommal felnéztem ismerős modelles oldalára ahogy szoktam és meg is találtam a kínálatban.
Persze rögtön jeleztem is feléje hogy kérnék egyet.
Meglepődtem amúgy hogy rögtön ilyen változatban érkezik a német sorozatban.
Ugyanis a Caddy-t illetően legtöbbször a platós változat jut az ember eszébe, a német sorozatban mégis egy fehér- hátul üveges platótetős kialakítással érkezett a kicsike.
Ezen nagyon meglepődtem mikor ilyen változatban megjelent, mert telitalálat szerintem.
Korábban is volt egy-két példány kinézve a netről, de az eladóknak akiknél találtam nem volt sajnos más olyan - vagy egyáltalán - termékük, ami még érdekelt volna, így szállítással, drágára jött volna ki a beszerzése, hiába lett volna esetleg jó áron.
Terveztem hogy melóban ha kint vagyok körön kiszállítani, akkor arra megyek és beugrok érte, de azon a héten bent voltam, így ez nem jött össze és mivel ezt előre sose tudom hogy kint leszek-e vagy bent, így tervezni se tudok előre sajnos.
Az eladó számára így hát utalással kifizettem és egyeztettem vele hogy akkor majd hétvégén elmennék érte.


Szombaton korán keltem, mert több dolgot is beterveztem.
Reggel 8-kor felkeltem és autóval elindultam.
Úgy terveztem hogy a nálunk lévő mekinél McReggelizek - ahogy általában börzék előtt szoktam - de nem jött össze, mivel épp felújítás alatt volt.
Mondjuk a mekik jó pár éve modernizálódtak - feltéve ha modernizációnak tekintjük azt, hogy a párnás puha ülések lecserélődnek kemény merev nem éppen a s.ggnek kellemes hőmérsékletű fára - így nem tudom mit kell rajta megint korszerűsíteni, de sebaj.
Amúgy még odáig se kell kimennem, mivel itt nálunk a régi sarki bolt helyén épp egy új Burger King lett felhúzva.
Így szó szerint ha akarok csak leugrok a sarokra egy hambiért :D
Na miután a nálunk lévő reggeli nem jött össze, haladtam tovább és a Népligetnél elmentem balra (a Hungáriáról) és az ottani vasúti hídnál lévőnél megreggeliztem.
Mivel egyik rokon is ott dolgozik gondoltam rákérdezek bent van-e, de mivel nem láttam az autóját a parkolóban, gondoltam hogy nem.
Miután megvolt a táplálék bevitel, folytattam utamat.
Elérkeztem az eladóhoz, a kocsiban ülve vártam, jött - természetesen maszkban - ökölpacsi, váltottunk pár szót, majd indultam is a következő modell-átvételi helyszínemre.


Úgy vettem észre hogy szépen megcsinálják ezeket a német sorozatos példányokat.


Szép kis üveglámpákat kapott a fekete hűtőmaszkos berakásba és még a rovátkák is láthatók rajta, ráadásul egyenesen állnak, nem "csak úgy" be vannak helyezve.
Szép az ezüst Vw embléma is, a lökösbe kapott két sárga irányjelzős festést.
Rendszámként az autó gyártmányával és évszámával lévő kiírást kapott.


Hátul szépen megcsinált hátsó lámpákat kapott, ahogyan kell.
Sárga-piros-fehér, sőt alatta még piros prizmafestést is kapott.
Mint már említettem érdekes hogy a németeknél rögtön ilyen "puttonyos" változatban jött ki a Caddy a sima verzió helyett, de ez csak jó, mivel feldobja és érdekessé teszi.
Mondjuk a Caddy, amúgy is egy érdekes példány - ha úgy vesszük - mivel mondhatni egy "Golf pickup" :D
Talán - csak talán - ennél a változatnál jöttek rá, hogy nem csak az átlag, családos embert kell megcélozni ha gyártanak egy autót, hanem más rétegeket is.
És mára már láthatjuk hogy a "fauvé" mennyi féle különböző típust készít, különféle célokra.
Szedán (Passat), kombi (Passat), coupé-cabrió (pl Eos), kis áruszállítók (Caddy), nagyobb kishaszonjárművek (Crafter) és némely országokban még teherautók-kamionok közt is jelen van.
Jópofa a fehér puttonyos felépítmény, hátul üveg részt kapott, ráadásul rendesen megcsinálták rajta a festést is, ami követi a széleknél keresztben és a fogantyús, vagy fent a zsanéros rész is rendesen meg van csinálva.
A kilincs is kapott egy fekete festést és természetesen a platóajtón a VOLKSWAGEN felirat is szépen domborodik, aminek hatására jól kivehető.
Erről a dologról anno talán egy Toyotával kapcsolatos cikkben olvastam, amiben arról volt szó, hogy általában a pickupok hátulján a platóajtóra miért írják ki a gyártó nevét.
Nincs jelentősebb oka, csupán mert jó reklám a márka-típus népszerűsítését illetően :D
A kipufogó is jó.


Gondoltam is hogy akkor már jöjjön is egy közös kép a 2 Caddy-ről :D

 

 


Mint látható a sárga változatnál már elhagyták a kör alakú lámpákat, téglalap alakúra váltottak és az irányjelzők is felköltöztek mellé a lökösből.
Ezen kívül kapott egy kis elegáns beütést a krómos lökös kialakítással.
A motorháztető forma nagyjából azonos, bár a sárgánál erősebbnek hat, de lehet csak a szín miatt.
A tükrök a függőleges kialakításból vízszintesre váltottak.


Az elejét illetően más változtatás nem is volt nagyon rajta - minek is, hisz mondhatni egy melós autó, nincsenek nagy igények vele kapcsolatban - így az előbb leírtakat illetően, más változtatás nincs is a kettő között, egyedül a lámpa-hűtőmaszkos kialakítás miatt max annyi figyelhető meg, hogy a zöldnél majdnem a motorháztető vonalában végződik, míg a sárgánál kissé tovább megy oldalirányban is.
A platóajtón lévő VOLKSWAGEN felirat is ugyanúgy ott maradt mindkettőn.
Egyedül annyi - amiről már az előbb is volt szó - hogy a hátul osztott lökösök persze szintén krómos kialakításúak lettek, valamint a kipufogó már nem néz annyira oldalra :D

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.19 0 0 2559

Schuco Vw Jetta:

 

 


Ez a példány nekem először antracit szürke színben volt meg, de azt elcseréltem egy másik színű változatra, mivel az illetőnek pont olyan színben kellett, nekem meg akkor mondom jól fog jönni a másik.
Most viszont ha már a Dodge Ram példányba belebotlottam, természetesen ahogyan lenni szokott, körülnéztem az eladónál milyen cuccai vannak még, és kiszúrtam.
Igaz nem volt olcsó, de bevállaltam.
Így most meglett végre ezüstben, a meglévő példányomtól pedig megváltam.


Érdekes tulajdonképpen ez a Jetta mert ha ránézek az elejére mindig a Golf jut az eszembe róla, hátul meg olyan Passatos :D
Amúgy szépen megcsinálták a króm emblémás hűtőmaszkot, rajta a rendszámmal, alul két ködlámpa berakással, felette kis króm csík berakással.
Érdekes még az is, hogy a forduló kerék leginkább a Hongwell féle változatoknál megszokott a Schuco-t illetően, valamint az AutoArt gyártónál alap, viszont ennél is így csinálták meg az első kerekeket, mivel van a Hongwell féle Schuco, mely csak nevében az, valamint talán belső megjelenést illetően minőségibb, és van a Schuco-Schuco ami mondhatni a saját gyártmányuk :D


Hátul szépen megcsinált és kialakított hátsó lámpákat kapott, megcsinálva a megfelelő kialakításra, figyelve arra hogy a bal oldali belső kör belsejében kis piros pöttyöt kapott, mivel az a ködlámpás rész, valamint még a ledes körvonalak is láthatók rajta.
Kis króm Vw embléma berakást kapott, szintén a rendszámot.
A csomagtartó ajtón a lámpa alatt - alig lehet látni az autó eleve ezüst színéből eredően - de odakerült a Jetta, míg a jobb oldali lámpa belsejénél a 2.0 TDi jelzés.


És végül egy közös kép a Golf példánnyal...nyilván lehetett benne szerepe, mivel az eleje majdnem ugyanolyan, csak picsit nagyobbított.
Úgyhogy ez a Jetta számomra mindig egy Golf elejű, Passatos hátuljú elegáns szedán :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.16 0 0 2558

Universal Hobbies Dodge Ram:

 

 


Nézegettem már egy ideje a netet, hogy egy újabb Twisteres, vagyis egy újabb Dodge Ram példányom legyen, egy eddig még meg nem lévő színben.
Nekem ugyanis nagyon bejött anno ez az amerikai pickup.
Tökéletes összhangban volt az erő és az elegancia, de mégsem volt izomszagú.
Ez persze manapság már elbillent a mérleget illetően.
Az újabb példányok már izomszagúak és csak nyomokban tartalmaznak eleganciát.
Meg kell mondjam hogy csoda hogy összejött ez a fekete.
Ugyanis a neten kettőt is találtam.
Az egyik doboz nélküli volt és 30 euro áron, a másik viszont kb fele annyi volt, dobozos, viszont Amerikai székhelyű.
Így az egyik noha EU-n belüli volt, de doboz nélkül drága példány, a másik viszont jó árú dobozos volt, de EU-n kívüli, aminek hatására háromszor annyiba lett volna az ára.
Így hát mindennap nézegettem a netet, és egyik nap ki is szúrtam ezt a példányt.
EU-s székhelyű - vagyis hát Anglia ami ugye nem olyan rég kilépett - így kicsit aggódtam hogy vám jönni fog-e rá vagy ilyesmi, de szerencsére nem így volt.
Kicsit aggódtam, mert a modellről készült képeken úgy nézett ki mintha a modell mociteteje koszos-foltos lenne, írtam is Emberemnek, hogy kérdezzünk rá az eladótól hogy tudna-e még 1-2 képet küldeni róla, hogy esetleg festés hiba, vagy pedig tényleg csak egy nedves törléssel eltüntethető felületi hiba.
Miután Emberem átküldte a képeket - melyeken ugyanúgy látszott - nyeltem egyet és megvetettem a kicsikét.
Mellette volt még egy példány amit kinéztem, ami már noha megvan, most viszont egy nekem ideálisabb színben sikerült beszerezni, igaz sajnos nem olcsón.
De még mindig jobb két modellre szállítással együtt kiadni 20 000 körüli összeget, mint csak egy példányra.


Nem egyszer mutattam már ezt a kicsikét, így nem is tudom mit lehetne még róla írni.
Nagyon szépen megcsinálták, mint a lámpás berakást az irányjelzős kialakítással, sőt még a lámpa felületén a rovátkák is látszanak, szép a krómos hűtőmaszk és jól kivehető a Dodge kos emblémája is.
Kár mondjuk hogy dupla kabinos változatban - mint amilyen volt a Twister filmben - nem hozták ki, úgy sem lett volna utolsó, esetleg egy platóra rakható, vagy -ról levehető tető résszel.


Hátul is szép a kicsike, piros-sárgás lámpákat kapott, ami elsőre ugyanúgy pirosnak tűnt, de ez csak a modell eleve fekete színe miatt van így.


El is érkezett hát a csoportkép ideje.
Ezt a Dodge Ram példányt az Universal Hobbies kiadásában 6 féle színben találhatjuk meg a kínálatban.
A képen is látható barna, sötétzöld, piros, fekete színekben, ezen kívül nekem a vitrinben van még egy félig tükörhiányos lila változat, valamint szürke.
Érdekes egyébként mikor megnéztem ezt a képet hogy a többi változatnál némi kis sárga nyom látható a lámpáknál, míg a mostani feketénél tökéletes.
Talán nem mondok újat és kitalálni sem nehéz, hogy nekem pirosban jön be leginkább.
Nem csak azért mert a filmben is - a dupla kabinos - olyan színű volt, hanem mert nagyon jól áll neki és kedvenc színem.
Amúgy érdekes megfigyelni hogy egyedül a sötétzöldnél kapott más színű belsőt.

 

FERENSZ Creative Commons License 2023.03.12 0 0 2557

Felmerülhet a kérdés, hogy vajon milyen példány érkezik most, hiszen pakkom tartalmának legérdekesebb tagja a Dél-Amerikai Vw Logus lenne, viszont az mégis csak a negyedik helyre futott be (mármint időrendileg értve, érdekességet illetően mindig a legutolsó a legjobb, azért tartogatom a végére).
Jöjjön hát a - számomra - legérdekesebb szerzet.


5/5 Hongwell Vw LT autómentő utánfutóval:

 


A Vw LT autómentő számomra nem ismeretlen.
Ugyanis sokáig kerestem, ám mikor kiruccantunk két autóval Bibione-ba Olaszországba, ott az egyik játékboltban kiszúrtam.
Mint ahogy az lenni szokott nálam - úgy általában is - szeretek keresgélni, új helyeket felfedezni, mivel ez nem csak a börzékre igaz, hanem boltokat illetően is, mivel sose lehet tudni hol, mire bukkanok.
Így mondhatni a keresés izgalma mindig megvan, és ha nem is találok új helyet/szerzek be friss példányt, az izgalom mindig megvan és nincs csalódás akkor sem, ha nem is jártam sikerrel.
Így mikor Olaszországi nyaralásunk alkalmával szintén "csak úgy" bementem az egyik ottani játékboltba, nem akartam elhinni mikor megláttam, hogy ott van az az autómentő amit régóta keresek.
Korábban kerestem, nem egyszer, de sose találtam.
Még eBayen sem.
Így hát nagy nehezen kikönyörögtem Apámtól hogy vegyük meg - mivel nálam nem volt lóvé - és persze szereztem egyet.
Utána a nap hátralévő részében ott volt az apartman kis asztalának tetején a szobámban és csak nézegettem percekig :D
El se akartam hinni hogy végre megvan.
Elhatároztam hogyha legközelebb is jövünk, akkor mindenképpen ismét útba ejtem a játékboltot és nem csak pénz lesz nálam váltva eurora, hanem többet is fogok belőle szerezni, hogy modellgyűjtő társaimat hozzá tudjam segíteni.
Persze mikor egy alkalommal hirtelen ötlettől vezérelve csak úgy kiugrottunk, akkor pont nem volt, viszont akkor legalább meghívtam az Ősöket egy igazi olasz pizzára, akkor már ne legyen hiábavaló a kiruccanás - gondoltam.
Most viszont ennél az eladónál belefutottam egy utánfutós kivitelbe, melyet idáig még nem láttam, nem találkoztam ilyennel, pedig nem tegnap óta vagyok a "modellgyűjtő szakmában".
Noha a Hongwellnek vannak ilyen utánfutós kiadásai, viszont nagyon kevés az ami tetszik közülük, mert jópofák, csak sajnos nincsenek összhangban.
Pl egy Mercedes lakóautós szintén jó egy motorcsónakos vontatmánnyal, csak sajnos maga a vontatmány igényesebb mint maga a jármű.
Aztán van pl egy Porsche Cayenne terepjárós egy lakókocsival, de ott meg a Porsche szép modell, de a lakóautó kezdetlegesebb kialakítás.
Van még persze a Vw T1 pickup egy repülős utánfutóval, de az meg valahogy nem passzol hozzá.
Láttam már a Vw koncepció kisbuszát két tengelyes lovas utánfutóval is, de az meg egy koncepció, tehát szintén nem illik hozzá.
Ami viszont nagyon eltalált az egy Vw Passat kombi, vagy egy elegáns svéd, egy Volvo szedán egy lakókocsival.
Bár a lakókocsi szinte kétszer akkora majdnem mint maga a húzó autó, viszont a családi kombi a pakolhatóságot, a kiruccanást, a kirándulást, az utazást hivatott megtestesíteni, ahogy egy lakókocsi is, de egy elegáns családi szedánnal is jó párosítás.
Viszont ilyen autómentős változatot nem láttam még utánfutós kivitelben.
Meg is ijedtem kicsit, mert miután Emberemnek leadtam a listát, láttam hogy ez a példányt elkelt, így aggódtam hogy nem jött össze.
Természetesen úgy voltam vele hogy k.rvajó hogy megint akkor kel(t) el valami mikor Én is kinéztem, mikor nekem is kell, ráadásul egy eddig még nem látott kiadás és az ára se volt rossz, de mondom ha ez van, akkor ez van, nincs mit csinálni.
Emberem aztán jelezte hogy azt Ő vette meg, így pulzusom újra a normál szintre mérséklődött :D


Először nézzük magát az autómentőt.
Szépen megcsinálták, egyedüli gyengéje a visszapillantó mivel sajnos az öntvényből ered, de azt leszámítva remek.
Jók a lámpák, Vw emblémás hűtőmaszkot kapott, amin nem matrica van vagy festve, hanem rendesen a műanyag elemben kialakítva.
Ezt az Én korábbi változatomnál nem láthattuk, mivel annál már nem volt ott a Vw emblémás hűtőmaszk, gondolom későbbi gyártmány és esetleg licensz problémák miatt.
Jók a különböző céges feliratok, olasz rendszámot is kapott, a tetejére pedig egy fényhidat.
Külön tetszik ennél a modellnél ahogy a kerekeket is megcsinálták, mivel elöl egy kitüremkedős felnis változatot kapott, ráadásul az oldalán fekete berakásos plakettel, rajta a Vw logóval, míg hátul dupla gumis, beömlős felnis változatok kerültek fel.


Hátul szintén remekül megvan csinálva, mind kialakítást, mind látványt illetően.
A lámpák igaz festettek, de szépen a helyükön vannak, ráadásul van piros, sárga, fehér ahogy kell, a széleken a "szarvacska" kialakításokkal.
Megkapta szintén a rendszámot és a Vw emblémát, valamint a 60km-es sebességjelzést is.
A rendszám alatt ott van a picike vonószem és a lámpák alá kapott figyelemfelhívó jelzéseket is.
A plató részen a fogantyúk valamint a mechanikus csörlő külön elemek és még két világítás lámpát is kapott a fülke hátuljára.
Egyébként megfigyelhető hogy ez a féle autómentős plató sokszor visszaköszön, pl egy Burago-s autómentőn, vagy a Mercedes sorozatos teherautón, esetleg más kiadáson.


Ahogy az már lenni szokott a plató rész természetesen dönthető.
Megint elkövettem azt a hibát hogy kerestem a platót döntő hidraulikus berakást, de az ennél nincs.


És persze nem csak hogy dönthető hanem csúsztatható is.


Most jöjjön az utánfutó:


Az utánfutó egy egyszerű vontatmány, semmi különös.
Mondjuk fő jellegzetessége a bazi széles tengelytáv, így az utánfutó részt lehetett volna inkábbb ráhelyezni a kerekek fölé, de jó hogy megcsinálták a kapcsolásos résznél a kis tartó kerék részt, melyet felhajthatunk.
A ponyvára megkapta a jellegzetes "Soccorso Stradale" feliratot, így tehát ez biztos hogy gyári tartozéka és nem csak valaki összerakott egy utánfutót egy autómentővel a dobozba.
Ugyanakkor vagy az eladó vagy még esetleg a korábbi tulaj zsenialitását dícséri, hogy a dobozos állapotú képen látható két külön műanyag bliszter, mely azt hittem gyári, de aztán láttam hogy le van ragasztva, ráadásul azok korábbi 1:43-as kiadású modellek bliszterei, de zseniális ahogy megvolt csinálva így a dobozon belül a modell és a vontatmány plusz óvása ezáltal :D
Ezen kívül a lámpákat is megcsinálták az utánfutón, ami igaz, nem egy erőssége.

 


A ponyvatetős rész természetesen levehető, de semmi extrára ne számítsunk.


Ennek ellenére jó fogás, ilyen utánfutós kivitelben nem láttam még a Vw autómentős változatot.
Mondjuk simán se egy gyakori találat - előfordulhat hogy belebotlik az ember - de utánfutós kiadásban nem is tudtam hogy volt ilyen.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!