Igen napi használatra szeretném használni, és nagyköbcentis autómata benzinest szeretnék. Amibe beülve levezet az ember 1000km, persze a megbízhatóság az első. Nem szeretnék külföldi szervizek vendége lenni sűrűn. Az általad belinkelt autót ismered?
Átesett az autó egy teljes furómű felújításon (összes lengéscsillapító, hátsó rugók, féktárcsák, fékbetéek, szilentek, gömbfejek, motortartó bakok, bölcsőtartó bakok, stb...). Maradt pár alkarész:
2 db első lengéscsillapító szilent (nem tudtam, hogy gyárilag adnak a Bilstein lengéscsillapítókhoz is, úgyhogy potyára rendeltem be)
2 db hátsó rugó távtartógyűrű (2-2 db-ot kaptam a gyári rugóhoz, 2 db vékonyat - ez lett berakva, illetve 2 db vastagabbat)
Érdekel ez valakit? Az egész csomagot egy 10-esért odaadom.
Nem tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni méretpontos szőnyegszettet X308-hoz? Sehol nem találok normálisat, ami SWB/LHD verzióba jó lenne. Nekem jó az utángyártott is, csak legyen méretpontos, és minőségi.
Amennyire keménységet tudtam vizsgálni a régiekhez mérten egészen egyező a keménységük. Ahhoz hogy ilyen mértékben lazuljon tized milimétereket kéne nyúljon és ez még a 20 cm feletti hosszúság esetében is rengeteg.
Nem kisebb? Egy Peugeot motornál volt ilyen nemrégiben. Az új készlet - elvileg belevaló - 0,1mm-el kisebb volt és a tőcsavar lötyögött hengerfej nélkül. Nem is mertem beletenni, maradtak a használtak.
XJ6 SII 4,2 beindítás után 1-2 perccel fellazulnak a hengerfej csavarok. A középső részen (2.-5. henger közt) 3-4 darab nem mindig ugyanazok. Annyira lazák lesznek, hogy kézzel tekerhető. Tőcsavarok és anyák újak az SNG-től. Találkozott már valaki ilyennel?
Ennek eredményeként persze nyomja ki a vizet még szinte hidegen.
Az X300 nem akar indulni, szerencsére nem messze, a barátom háza előtt mondta be az unalmast.
Elmegyek a helyi Jaguar szervízbe motorral, majd a következő párbeszéd hangzott el:
- Jó napot, nem indul a Jaguarom. (Átadom a forgalmit közben, abból látják az adatokat, egyébként is, benne vagyok a számítógépükbe, hozzájuk hordom zöldkártyáztatni a gépet)
- Mindjárt megnézi egy szerelő!
- Asszonyom, mondom, nem indul. (És közben nevetve mutatok a motoros ruhámra.)
A kocsit már beszállították a szervízbe, várom a diagózist. Szerintem az indít motor adta meg magát, kíváncsi vagyok, mi is lesz a pontos probléma. Sajnos most nincs időm rá, hogy elbabráljak vele, kell a gép, bár valószínűleg ott fogom hagyni egy akkora összeget, amely meghaladj a kocsi tényleges forgalmi értékét. Már tervezem egy ideje a cseréjét, most kaptam egy újabb lökést...
úgy tűnik, már el is kelt... Tényleg jó árban volt, ha olyan, ahogy leírták. 2 hónappal előbb látom, akkor rá is repültem volna, de már belevágtwm az XJR felújításába.
Land-Horváthnál van az autó, és a héten lekerült a kompresszor, és meg lett a bűnös. A kompresszor alatt van két gumicső, és ebből az egyik szétrepedt. Inkább cseréltem mindkettőt. A lényeg, hogy nem hengerfejes. Öröm, bodottá'!
Ha már így szét van kapva, kap egy teljes vezérlés cserét az eggyel újabb XJR-hez való, erősített láncfeszítőkkel, 8 új NGK gyertyát, szelepfedéltömítést.
Eladó pár darab ( XJ6 ser2 (1977) felújítása után) megmaradt alkatrész: homokfújt, alapozott gépháztető, jobb és bal oldali első sárvédők, csomagtartó fedél, 2-2 db új kipufogó dob (középső és hátsó).
Ha valakit érdekel, keressen itt: anetis@anetis.hu (a cuccok Miskolcon vannak)