Amennyire keménységet tudtam vizsgálni a régiekhez mérten egészen egyező a keménységük. Ahhoz hogy ilyen mértékben lazuljon tized milimétereket kéne nyúljon és ez még a 20 cm feletti hosszúság esetében is rengeteg.
Nem kisebb? Egy Peugeot motornál volt ilyen nemrégiben. Az új készlet - elvileg belevaló - 0,1mm-el kisebb volt és a tőcsavar lötyögött hengerfej nélkül. Nem is mertem beletenni, maradtak a használtak.
XJ6 SII 4,2 beindítás után 1-2 perccel fellazulnak a hengerfej csavarok. A középső részen (2.-5. henger közt) 3-4 darab nem mindig ugyanazok. Annyira lazák lesznek, hogy kézzel tekerhető. Tőcsavarok és anyák újak az SNG-től. Találkozott már valaki ilyennel?
Ennek eredményeként persze nyomja ki a vizet még szinte hidegen.
Az X300 nem akar indulni, szerencsére nem messze, a barátom háza előtt mondta be az unalmast.
Elmegyek a helyi Jaguar szervízbe motorral, majd a következő párbeszéd hangzott el:
- Jó napot, nem indul a Jaguarom. (Átadom a forgalmit közben, abból látják az adatokat, egyébként is, benne vagyok a számítógépükbe, hozzájuk hordom zöldkártyáztatni a gépet)
- Mindjárt megnézi egy szerelő!
- Asszonyom, mondom, nem indul. (És közben nevetve mutatok a motoros ruhámra.)
A kocsit már beszállították a szervízbe, várom a diagózist. Szerintem az indít motor adta meg magát, kíváncsi vagyok, mi is lesz a pontos probléma. Sajnos most nincs időm rá, hogy elbabráljak vele, kell a gép, bár valószínűleg ott fogom hagyni egy akkora összeget, amely meghaladj a kocsi tényleges forgalmi értékét. Már tervezem egy ideje a cseréjét, most kaptam egy újabb lökést...
úgy tűnik, már el is kelt... Tényleg jó árban volt, ha olyan, ahogy leírták. 2 hónappal előbb látom, akkor rá is repültem volna, de már belevágtwm az XJR felújításába.
Land-Horváthnál van az autó, és a héten lekerült a kompresszor, és meg lett a bűnös. A kompresszor alatt van két gumicső, és ebből az egyik szétrepedt. Inkább cseréltem mindkettőt. A lényeg, hogy nem hengerfejes. Öröm, bodottá'!
Ha már így szét van kapva, kap egy teljes vezérlés cserét az eggyel újabb XJR-hez való, erősített láncfeszítőkkel, 8 új NGK gyertyát, szelepfedéltömítést.
Eladó pár darab ( XJ6 ser2 (1977) felújítása után) megmaradt alkatrész: homokfújt, alapozott gépháztető, jobb és bal oldali első sárvédők, csomagtartó fedél, 2-2 db új kipufogó dob (középső és hátsó).
Ha valakit érdekel, keressen itt: anetis@anetis.hu (a cuccok Miskolcon vannak)
Minden helyen kerestem már, ahova belátok a kompresszor leszedése vagy az autó megemelése nélkül, és semmit nem találtam :( két hét múlvára kaptam időpontot a Land-Horváthoz. Remélhetőleg, ők rögtön kiderítik, mi a baj.
szerintem elsőként mindenképp tömítetlenségi problémát kell keresni. Ha álló helyzetben nem fogy a folyadék, akkor érdemes a felső részt tüzetesen átnézni ( tehát ami kb a vízpumpa vonala fölé esik.) Ezek a nagy motorok rengeteg hőt termelnek. A kiegyenlítő tartályhoz vezető műanyag csövek pl szó szerint elporladnak egy idő után. Érdemes kibontani a tartály körüli burkolatot, lehet hogy maga a tartály repedt ki, és szivárog. A pollenszűrőn keresztül akár az utastérbe is juthat a hűtőfolyadék, bár akkor lehetne édeskés szaga. Ha álló helyzetben is fogy akkor még az is lehet, hogy a radiátor adta meg magét, vagy valamelyik alsó cső.
Az XJR elkezdte enni a hűtővizet kb 1 hónapja (nem nagyon használtam azóta).
A következő a jelenség. Feltöltöm a gyári előírás szerinti szintig a hűtőfolyadékot előre bekevert folyadékkal. Megyek kb 1x10 km-t, lerakom az autót a munkahelyemen, eltelik kb 8-9 óra hazaindulás előtt megnézem a szintet, és kb hiányzik 3-4 deci a rendszerből.
Nincs tócsa a kocsi alatt
A hűtővíz nem keveredik olajjal, nem is füstöl, ha nyitott sapkával járatom, max gőzölög, ha hűvösebb van
A hűtőrendszer csövei jónak tűnnek, nincs repedés és porszáraz mindegyik (amikor vettem az autót, akkor át is lett nézve és nem találtunk hibát)
Nem tudok másra gondolni, mint hogy valahol elpárolog. Láttam videót, ahol a katalizátorral folyt, és rögtön elpárolgott.