Legfőbb ideje volna. ----------------------- Valami különálló, nemzeti alapú, patrióta liberális pártra volna szükség, de olyanra, ami nem csak falból állna szemben az Orbán vezette Fidesszel, hanem komolyan, valódi filozófiai, gazdaságfilozófiai különbségek, érdekek mentén. --------------------- Koalíció lehetne, de olyan, amiből ki is lehetne lépni, ha kell. Ez a párt ugyanazt a regulázó szerepet tölthetné be a jobboldalon, mint az SZDSZ a baloldalon.--------------------- A pártnak gazdaságfilozófiájában több neoliberális elemet kéne tartalmaznia, társadalomképébe viszont a jobboldali liberális nézetek mellett beleférhetnének baloldali liberális elemek is.---------------------- A cél az volna, hogy megnyerjünk olyan rétegeket, főleg fiatlokat, akiknek elegük van az SZDSZ-ből, de a Fidesz avíttasságából, öregecskedéséből, a klérushoz való dörgölőzéséből, szánalmas erőlködéséből a szélsőjobbos degeneráltak szavazataiért való lihegéséből is, pl. nemzeti, vagy társadalmi kisebbségi ügyekben.------------------- Tippek névre, egyelőre csak a patinás elődök jutnak eszembe, és a a címadó név:----------------------------------
Nemzeti Liberális Párt--------------
Szabadság Párt ---------------------
Magyar Szabadság Párt-------------------- Szabadelvű Párt ----------------------
Magyar Szabadelvű Párt------------------------- Szerintem a párt magja lehetne, mondjuk a Heti Válasz köre, Borókai Gábor, aztán Elek István, vagy a jogvédővé lett Furmann Imre. De gondoltam pl. Szerencsés Károly történészre, Cséfalvay Zoltán közgazdászra is. -------------- Korábban Hegedűs Zsuzsa, Csintalan Sándor is eszembe jutott, de gazdaságpolitikailag, nekik, mi lehet, hogy túl jobboldaliak lennénk. (De ezt nekik kéne eldönteni.) ---------------- A Fideszből jöhetne Pokorni Zoltán is, ha volna vér a pucájában:-) Hogy Áder Jánosnak tetszene-e egy ilyen új párt? Nos, azt is neki kéne eldöntenie.
Amikor a kormányzattal akarsz valamiféle nemzetgyűlési feladatkört elláttatni, akkor a kormányt, amely per definitionem a végrehajtó hatalom feje, össze akarod keverni a nemzetgyűléssel/parlamenttel, amelynek gyakorlatilag a törvényhozás a dolga. Ezzel a hatalmi ágak szétválasztásának elvét felrúgod. EZ a diktatúra receptje. Kösz, nem.
Bocs, de a jelenben élve a jelen feladatai számára adekvát szervezeti formát lehet választani egy politikai mozgalom számára. Amit te elképzelsz, az egy általad vágyott jövőbeni állapotnak (talán) megfeleltethető dolog, épp csak azt senki sem tudja, mikor lesz olyan jövő, ha egyáltalán. Bocsika, de a felhőkakukkvár-építés nem az én műfajom.
Én eleve úgy gondolom, hogy elindulunk egy gyűjtőpárt felé, aminek - ahogy halad az idő - valószínüleg színt kell vallania valamely irányba. Ez magával vonzza, hogy a párt nem tud kisgömböc módjára mindenkit bekebelezni. Valószínúnek tartom, hogy akár 2-3 párt ki is válik belőle. Ez nem baj, ugyanis szándékom szerint egyfajta gyűjtőhelye legyen azoknak a tenni akaró embereknek, akik valóban Magyarországért akarnak tevékenykedni, valóban demokráciát akarnak és valóban hosszútávra terveznek. Ebből a szempontból igazából a mi párt és a te mozgalmi felfogásod tulajdonképp nincs is messze egymástól. Borzi leírta már a többit.
Minden érdekel és megtiszteltetésnek venném, ha legközelebb téged is körünkben üdvözölhetnénk ! Megvallom, sokmindenhez nem értek és szakemberekre szükség van. Az univerzális géniuszok ideje vagy 150 éve lejárt, viszont szakterületük ismerőire (pont emiatt) égetően szükség van ! :-)
A lényeg, hogy a mostani rendszer úgy rossz, ahogy van. Aki ezen változtatni szeretne, azt szívesen látjuk sorainkban ! :-)
Nos, egy politikai célokat kitűző szervezetnek mindenképpen a mai politikai szerkezetben kell működnie, amelynek a hatályos törvényeknek és a bevett szokásoknak megfelelő formája a párt. A politikai arénában pártok küzdenek egymással a szavazatokért.
Természetesen ha másféle helyzetben lennénk, akkor más, annak megfelelő szervezei orma kellene. Amely lehetne éppenséggel az is, amelyet javasolsz.
De per ma ahhoz, hogy egy politikai erő egyáltalán szóhoz juthasson, pártot kell szervezni.
Félreértés ne essék, azt is abszolút megértem, ha az elmúlt 22 meg az azt megelőzős 40 év tapasztalatai alapján a "párt" szónak hallatán a sikítófrász vagy a lábrázás jön rád. Minden okod megvan arra is...
Valamelyik beszélgetésünk alkalmával szó volt róla, hogy kisebb, hatékonyabb és jobban működő, mert nem szétforgcsolt államot szeretnénk. Én valami olyasmit szeretnék, mint amit itt alább írok, előre is elnézést kérek a hosszáért. Szereték efféle jogszabályokat látni:
xx/2xxx. (XX. xx.) OGY határozat
a Magyar Köztársaság régióiról, a régiók nevéről és székhelyéről
1. Az Országgyűlés a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 93. § (4) bekezdése alapján a Magyar Köztársaság régióinak tagozódását, területét és székhelyét a következők szerint határozza meg:
1. Észak-Dunántúli régió, székhelye: Győr, területe: a korábbi Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas, Veszprém és Fejér megyék;
2. Dél-Dunántúli régió, székhelye: Kaposvár, területe: a korábbi Zala, Somogy, Baranya, és Tolna megyék;
3. Központi régió, székhelye Budapest, területe: Budapest és a korábbi Pest megye;
4. Duna-Tisza-közi régió, székhelye: Kecskemét, területe: a korábbi Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, és Bács-Kiskun megyék.
5. Tiszántúli régió, székhelye: Debrecen, területe: a korábbi Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Békés és Csongrád megyék.
2. Ez a határozat a helyi önkormányzati képviselő-testületek tagjai 2xxx. évi választásának napjával lép hatályba, és hatálba lépésével egyidőben a megyék mint közigazgatási egységek megszűnnek.
xx/2xxx. (XX. xx.) OGY határozat
a Magyar Köztársaság települései és Fővárosa önkormányzatairól
1.§ Önálló önkormányzatot csak a legalább 3000 lelkes települések vagy településcsoportok alkothatnak. Az önkormányzati képviselő testületek és polgármesterek csak a legalább 10000 lelkes települési önkormányzatokban javadalmazhatók közpénzből, az ennél kevesebb lelket számláló önkormányzatok képviselői és polgármesterei társadalmi munkában látják el feladatukat.
2. § Önálló településrész vagy fővárosi kerület vonatkozásában cél, hogy egy településrész vagy fővárosi kerület lélekszáma átlagosan legalább 300 000 fő legyen. Önálló településrész 200000 lakos alatt az országban sehol sem alapítható. A Főváros 300000-nél lényegesen kisebb lélekszámú jelenlegi kerületeit az alábbiak szerint összevonjuk:
1.) Észak-Nyugati kerület: a korábbi XII., II. és III. kerületek;
2.) Dél-Nyugati kerület: a korábbi XI., XXII. és XXI. kerületek;
3.) Észak-Keleti kerület: IV., XV., XIII., XIV., XVI. kerületek;
4.) Dél-Keleti kerület: a korábbi X., IX., XIX., XX., XXIII., XVIII. és XVII. kerületek;
5.) Központi kerület: a korábbi I., V., VI., VII és VIII. kerületek.
3.§ A fenti öt kerület mindegyikének lakói négyévenként választanak polgármestert és 10 fősnél nem nagyobb képviselő testületet, akik közpénzből javadalmaztatnak. A képviselőtestületekbe jutott pártok által javasolt és a képviselőtestületek által kinevezett ún. külső bizottsági tagok, tanácsnokok e munkájukat csak társadalmi munkában, közpénzből történő javadalmazás nélkül láthatják el. A képviselőtestületeknek és a polgármestereknek semmiféle közpénzből finanszírozott további testületi pozíció alapítására, létrehozására nincs joga.
4.§ A főváros lakói négyévenként főpolgármestert és listás szavazással Fővárosi Közgyűlést választanak. A Közgyűlésnek a főpolgármesterrel együtt 24 tagja van, akik közpénzből javadalmaztatnak. A Fővárosi Közgyűlésbe jutott pártok által javasolt és a Közgyűlés által kinevezett ún. külső bizottsági tagok, tanácsnokok e munkájukat csak társadalmi munkában, közpénzből történő javadalmazás nélkül láthatják el. A Fővárosi Közgyűlésnek és a főpolgármesternek semmiféle közpénzből finanszírozott további testületi pozíció alapítására, létrehozására nincs joga.
xx/2xxx. (XX. xx.) OGY határozat
a Magyar Köztársaság Országgyűléséről
1.§ A Magyar Köztársaság Országgyűlésének legfeljebb 210 tagja van, akik közül 100-an egyéni választókörzetből, legfeljebb 100-an országos listás és végül legfeljebb 10-en kompenzációs listás szavazás alapján kerülnek az Országgyűlésbe, az alábbiak szerint:
1. a) A négyévenként megrendezendő országgyűlési választásokon minden bejegyzett politikai párt jogosult országos listát állítani. Sem települési, sem régiós lista nem állítható, csak országos. A szavazók országosan leadott listás szavazatai összességének minden egyes egész százaléka egy képviselői helyet eredményez az Országgyűlésben. Országos listán tehát legfeljebb 100 képviselői hely sorsáról döntenek a választók. Frakciót csak legalább 10 képviselő alakíthat az Országgyűlésben.
1. b) 100, átlagosan 100000 lakost számláló választókörzetből körzetenként egy egyéni képviselő jut az Országgyűlésbe.
1. c) 10 képviselő kompenzációs listán juthat országgyűlési mandátumhoz.
2. § A választások első fordulójában mind az egyéni jelöltekre, mind az országos listákra lehet szavazni, de a második fordulóban elért eredmények fogják meghatározni az Országgyűlés összetételét. Az első forduló eredményei alapján az egymással összefogó pártok megállapodhatnak az egyéni választókörzetekben való visszalépésekről, és módosíthatják országos listájukat is. A második fordulóban elért eredmények véglegesek, a második forduló napját követően az országos pártlisták nem módosíthatók. Ha egy megválasztott listás képviselő később lemond mandátumáról vagy elhalálozik, automatikusan a pártja országos listáján az Országgyűlésbe az adott ciklusban már bekerült képviselők után következő első jelölt kap mandátumot.
3. § A második fordulóban az országos listás szavazás összesített szavazatszámának 1%-a alatt maradó pártokra leadott töredékszavazatok elvesznek. Az egyéni választókörzetekben a győztes mandátumot kap, a második és többedik helyezettekre leadott szavazatok a kompenzációs listára kerülnek.
4.§ A kompenzációs listára felkerült szavazatok összességét tekintjük a kompenzációs lista 100%-ának. Minden elért egész 10%-nak megfelelő szavazatmennyiség után az adott párt egy mandátumot kap az Országgyűlésben. Ez a mandátum személy szerint annak a jelöltnek jár, aki a pártja országos listáján az Országgyűlésbe az adott ciklusban már bekerült képviselők után következő első jelölt.
5.§ Egyéni körzetben mind az országgyűlési, mint az önkormányzati választásokon csak olyan jelölt indítható , akinek az adott választás szempontjából releváns választókörzetben legalább 50%-ban saját (rész)tulajdonú lakóingatlana és oda bejelentett állandó lakcíme van, s ezt az ajánlószelvények leadásakor érvényes lakcímkártyával vagy a lakcímet is feltüntető személyi igazolvánnyal igazolja. (Így kivédhetnénk az ejtőernyősöket is.)
Álom, álom, édes álom...
Bár lenne egy olyan miniszterelnök és parlament, amelyik megcsinálja rendesen. Mondjuk, a Fidesznek becsületére váljék, hogy tett lépést ebbe az irányba. Viszont a járásokkal meg kiépít egy párhuzamos pénzpocsékoldát, tehát elveszti a vámon, amit a réven nyert. Csak hát, ugye, a nagy pártok borzalmas tagsága... Mind az állam csöcsét szíjja, miközben hasznos teljesítménye messze alatta van annak, ami a pénzünkért elvárható lenne. Viszont a kiszítt közpénz 10-15-20%-át visszacsorgatja a pártjának. Ha jót akarunk magunknak, akkor nagyon úgy néz, ki, le kell cserélni a parlamenti pártjainkat, mert önérdekük ellen van a kisebb állam...
Egyelőre nem tudnak gyeplőt vetni a tagságokra, a holdudvarokra és az egyéb herékre és simlicskákra. Ccsak szorítanak még egyet-kettő-sokat az adóprésen! Telefonadó, SMS-adó, radai rosseb. Hamarosan jön még ingatlanadó is, hadd szóljon! Így is egyensúlyba lehet persze hozni a költségvetést, csak nem erre kaptak mandátumot...
Szüleimnél bele fog telni egy pár napba, míg újra rendesen alusznak majd. Eddig a múlt éjjli 4 óra volt a csúcs. Édesanyám bele van csavarodva a gondolatba, hogy Apu a következő. Szóval agyrém, na. Nyugtatjuk őket sütivel, jó szóval, telefonon, e-mailben, személyesen.
Köszönöm a megértést és a részvétet. Elnézést kérek, amiért ilyen későn szóltam, amikor már lehet, hogy úton voltál. Azt hittem, kipofozom magamat időre. Tévedtem.
A helyzet az, hogy az egypetéjű ikrek egy külön emberfaj. Édesapám lassan 80 éves, de úgy alszik, mint a bunda, soha nem ébred meg éjjel, csak reggel, amikor ki kell mennie. Ma hajnalban fél 2-kor kipattant és átrohant a másik szobába, mint akit ostorral hajtanak. Édesanyámat verte fel, mert azt álmodta, hogy valami nagy baj van, és látni akarta, hogy Anyu rendben van-e. Beszélgettek kicsit, aztán visszament aludni.
Nagybátyám 3/4 2-kor halt meg.
A ő gyerekei nekem genetikailag a féltestvéreim. Nagyon szeretem őket, és rossz látni, hogy le vannak törve.
Kedves Thor, csalódást kell okoznom. Ma délelőtt tudtam meg, hogy hajnalban, 3/4 2 -kor meghalt a Nagybátyám. Édesapám ikertestvére volt. Kérlek, ne haragudj, de most nem vagyok alkalmas semmiféle ésszerű kommunikációra.
A nemzeti liberális gondolat szép és hasznos, nemsokára megvalósítjuk!
"A liberalizmus negatív hatásai, hogy túlzottan támogatja a magántökét.Nem szabad a milliárdosoknak gyűjteni,egy olyan nemzeti tökét kell létrehozni ,amely nem az egyénnek ,hanem a többségnek kedvez." - Tehát vegyük el a magánvagyonát mindenféle adókkal attól, aki azért megdolgozott és adjuk oda annak, aki nem tett érte semmit? Vagy hogyan "nem gyűjtenéd" a milliárdosokat?
"...az én elképzeliseimben inkább a működőképesség és a széles népképviselet játszik fontos szerepet"
Igen, ezek kétségtelenül a demokratikus gondolat sarokkövei.
A népképviseletben egy svájci szintű dologra gondolsz ? Biztos van olyan megoldás, ami a magyar viszonyokra alkalmazva a leghatékonyabb, bár nem lesz egyszerű megtalálni !
"A nagy töke meg mindig a saját céljait fogja nézni,de őket nem megszüntetni,hanem megtermten a valódi vetélytársat nekik."
Így van. Akinek van, az megőrizni és időben kiterjeszteni akarja. Evvel nem tudunk mit kezdeni, amióta világ a világ, ez így van. És valószínüleg még min. 50 évig így is lesz. Vetélytársat sem nagyon tudok elképzelni, sokkal inkább egy olyan transzparens társadalomszerkezetet, amiben kutya kötelességük a szabályok betartása, vagy legalább csak a kis stiklik működhessenek. Már avval hatalmas eredményt érnénk el, ha nem a sumákság volna a fő csapásirány !
"Szóval az csak egy jól kidolgozott demokratikus rendszer tudná garantálni ,hogy a nemzeti tőke érvényre jusson."
Egyetértünk. Egy széles és átlátható demokratikus szerkezet tudja csak garantálni az erőforrások hatékony allokációját és az elsoztás optimalizálását. Abban is egyetértek, hogy az állam nem engedheti el a piac kezét, hisz a társadalmi élet számos területén a piaci viszonyok nem érvényesülhetnek (jellegük miatt), oda erőforrásokat kell csoportosítani.
A nemzeti tőke az többnyire nem anyagi, hanem készségek összessége. Egy nemzet (és nem csak nemzet, de egy vállalkozás, egy cég) legfőbb értéke a humán erőforrás. Nehezen forintosítható, de (paradox) a legnagyobb versenytényező ! Ennek felépítéséhez kellenek azok a társadalmi egységek, melyekkel az értékét növelhetjük. Oktatás, egészségügy, rendfenntartás, szociális háló, átjárható struktúra.
Nem lehet elmennem azon gondolat mellett sem, hogy a költségvetést és az ehhez szorosan kapcsolódó folyó fizetési mérleget és államadósságot is átláthatóvá kell tenni, gazdaságpolitikában törekedni kell a kiegyensulyozott költségvetésre, az államadósság leépítésére.
Tényleg nincs kedved egyszer kötelezettség nélkül egy kis beszélgetésre ?
Látod, most az írásod olvasásából az jön le, hogy sokmindenben hasonlóan gondolkodunk.
Én nem szeretem címke szerint megítélni az embereket. Falls dolgokhoz vezet.
Amit viszont látok az az, hogy a liberálist a szabadossal kevered. Nem véletlenül persze, mert amit az SzDSz az utolsó 10-15 évben művelt, az tényleg kritikán aluli volt. Gyakorlatilag a liberális gondolat lényegét hazudtolták meg és emiatt (is) sokan berzenkednek a szabadelvű gondolattól !
És elértem a lényeghez. A nemzeti és a liberális gondolat nem egymás ellentéte, hanem remek kiegészítői egymásnak. Ezért nem értek egyet avval a megállapításoddal, hogy a nemzeti liberális eszmény nem valósulhat meg. Egy ország, egy nemzet akkor lehet sikeres, akkor tud a kulturára költeni, ha erős és stabil gazdaságot épít ki és meg tudja finanszírozni. A történelmi tapasztalat az, hogy szabad piacgazdaság nélkül ezt közép- és hosszútávon elérni nem lehet. Ugyanakkor fontosak a hagyományok, a nyelv, a kultúra megőrzése és építése, fontos a külhoniakkal a szoros kapcsolattartás, fontos éreztetni, hogy a nemzet él, virul és nem feledkezik meg a tagjairól.
Idealista vagyok ? Meglehet. De az elveimből nem engedek és nem hagyom Magyarországot elveszni !
"A liberalizmus negatív hatásai, hogy túlzottan támogatja a magántökét.Nem szabad a milliárdosoknak gyűjteni,egy olyan nemzeti tökét kell létrehozni ,amely nem az egyénnek ,hanem a többségnek kedvez.
Természetesen a nemzeti tökét nem az államnak, inkább a jegybanknak kéne kezelnie."
Sajnos ez az, amit Magyarországon nem fogsz elérni ! Persze kérdés, bárhol elérhető-e ? Ugyanis jelen fejlettségében az ember nem képes egy anarcho-egalitárius rendszerben élni, mert amint valakinek egy fillérrel több jut, már kihasználja és poziciójának biztosítására törekszik. Nem az a baj, hogy vannak nagytőkések, hanem az, hogy a politika hagyja, hogy rájuk ne ugyan azok a szabályok vonatkozzanak. És elértünk Magyarország legnagyobb problémájához, a politikai elit teljes alkalmatlanságához.
A polizikának a szerepe nem volna más, mint keretet adjon a gazdasági, társadalmi, kulturális, sport és egyéb élethez. Ehelyett csak poziciófogást, lopást, törvénytelenségeket és egy kivételezett elit kiépítését tapasztalhatjuk. Így egy végtelenül sérülékeny, kiszolgáltatott országot kapunk. Komolyan mondom, ha nem lesz változás, 30 éven belül lehet lehúzni a redőnyt ! Akkor már Trianon is elérhetetlen vágyálomnak fog tűnni !
De ezt mi hoztuk össze és rajtunk áll, mit kezdünk vele ! Csak mi tudjuk a szekér rúdját megfordítani és erős, gazdaságilag stabil, lelkileg acélos nemzetet építeni.
Nekem sajna a kevés időm miatt nem jó a vasárnap, ill. más vonalon gyorsítanám a csoportunk elindulását. Viszont mindenképp érdekel, hogy mi fog ott történni, majd írjátok meg kérlek!