Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2024.02.15 0 1 275007

Te viszont nem ezt írtad, hanem ezt:

 

"Azért mondok egy hétköznapi dolgot. Ha egy motor megy alapjáraton és megdöntöd a motort, le fog fulladni. Amelyik nem, azon speciális karburátor van nem ilyen úszóházas."

 

Mert ugye azt tudod, hogy a membránosoknál nincs olyan, hogy magas benzinszint, tehát az egészet bármilyen benzinszintre érted.

Másrészt meg ha nem olyan magas a benzinszint, hogy eleve is lefulladjon, hanem jár alapjáraton, akkor nem fog lefulladni magas benzinszintnél sem, amíg fejre nem állítod.

 

Összegzem: hülyeséget írtál már megint.

Előzmény: kaktusz 22 (275005)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 275006

motornál óvatosan kell dönteni, mondta a kaktuszművek

kaktusz 22 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 275005

Az a motor, ahol magas a benzinszint megdöntésre lefullad. Erről volt szó előtte.  Nem pontosan írtam le, HOGY MAGAS BENZINSZINTNÉL! Ezért elnézést. De igen döntöttem meg motort ha nem indult és az segített. Pontosan te írtad le---"Már az MZ-knek is azért volt 2 karos úszója, hogy ne legyen dőlésérzékeny, " --- Igen dölésérzékenység fennáll tényleg?

Előzmény: lapar (275003)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 275004

A motorkerékpár javítás bonyolult! A benzinszint beállítás , jelentős az előretódulás miatt.

Mert ha a benzin előretódul fékezésnél, akkor gyorsításkor pedig hátra!

Ezért kell szakembert felkeresni, bár a fórumszerelő szakma is nagyon megy!

 

lapar Creative Commons License 2024.02.14 0 1 275003

"Ha egy motor megy alapjáraton és megdöntöd a motort, le fog fulladni. Amelyik nem, azon speciális karburátor van nem ilyen úszóházas. "

 

Oszt láttál Te már motort? Esetleg meg is döntötted?

Már az MZ-knek is azért volt 2 karos úszója, hogy ne legyen dőlésérzékeny, ugyanis kanyarban is szar lenne.

Előzmény: kaktusz 22 (274996)
tcaoe Creative Commons License 2024.02.14 0 0 275002

Miért nem azzal kezdted, hogy a tiéd mi? Bár teljesen mindegy.

Min változtat, ha ács vagyok, pék, autószerelő, vagy okleveles gépészmérnök, a műszaki tudományok doktora?

Akitől a kilencvenes években a legtöbbet tanultam azokról a motorokról, amiket ti még mindig nem értetek, eredetileg villanyszerelő volt.

Előzmény: 4728ITI (275001)
4728ITI Creative Commons License 2024.02.14 0 0 275001

Kedves fórumtársam!

Írtad hogy kiszállsz ebből a vitából, de mint olvasom, megy tovább a harc. Engem csupán az érdekel hogy kedves tcaoe fórumtársunknak mi a tanult szakmája?

Ígérem, ha megírja, én is megírom az enyémet őszintén.

 

Előzmény: kaktusz 22 (274996)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 275000

Motorjavításra és szakszerű kendácsolásra a Kaktuszművek szervízt ajánlom

kaktusz.22 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 274999

A rákendácsolt barkácsgép karbi, és a fűkasza gyújtás kombó a legjobb a motornak!

dolmarCC Creative Commons License 2024.02.14 0 0 274998

Ma a filces ellenőrzést el végzem.

Előzmény: Csufi15 (274995)
tcaoe Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274997

Ne beszélj mellé, most is csak annyi látszik, hogy soha nem láttál ilyen motort.:)

Mondok egy hétköznapi dolgot: a megdöntöd azt jelenti, hogy beleborítod fejjel lefelé az árokba. Mert amúgy nem fog leállni. Amiről te beszélsz, az harminc éve volt.

 

Előzmény: kaktusz 22 (274996)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274996

" Miközben a főfúvóka középen van és ezekből a motorokból akkor fog kifolyni a benzin, ha megtelik a blokk a kipufogószelepig."

Na ezért nem fogsz Nobel díjat kapni! Teljesen KO vagy. Semmi közöd ehhez a szakmához. Azért mondok egy hétköznapi dolgot. Ha egy motor megy alapjáraton és megdöntöd a motort, le fog fulladni. Amelyik nem, azon speciális karburátor van nem ilyen úszóházas. Vagy esetleg ha rákendácsoltál egy fűrészgép membrános karbiját. Na ehhez értessz.

Előzmény: tcaoe (274994)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274995

Levetted a deknit és ellenőrizted hogy az első tárcsán kifut-e a széléig a szíj?

Ha nem, akkor fölösleges sztenderden pörgetni, mert így nem lehet megállapítani a szíj helyzetét.

Előzmény: dolmarCC (274992)
tcaoe Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274994

Nem alapjáraton fullad le, pont nincs alapjárata a fékezés végén (máskor meg logikusan van).

De figyumá fogyika, ha nem akarsz velem beszélgetni, minek állsz ki a színpadra és intézed hozzám a szavaidat?

Miért nem tákolsz valamit, hátha lesz eredménye? Meg szerzel közben legalább minimális tapasztalatot. Aztán nem írsz olyan hülyeséget, hogy elmozdul a benzin előre, és befolyik a motorba. Miközben a főfúvóka középen van és ezekből a motorokból akkor fog kifolyni a benzin, ha megtelik a blokk a kipufogószelepig.

Előzmény: kaktusz 22 (274981)
Juice81 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274993

Köszi szèpen a tippet,ès az időtöket tènyleg de ezeket majd már egy szerelőre bízom,mert èn több kárt csinálnèk vele mint hasznot🤷

Előzmény: Csufi15 (274984)
dolmarCC Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274992

Jha és Igen, sztenderre állítva érezhetően(vagy is hallani)kipörög de menet közben nem.

Előzmény: dolmarCC (274991)
dolmarCC Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274991

Köszi!Az is le maradt,meg volt az égetés,ki próbálom ezt a filcezést,azt tuti h a nagy rugó az biztos h bika, kézzel épp hogy össze birom nyomni,de azt hittem 200cmmis lévén biztos ilyen erősnek kell lennie,akkor csak az lehet vagy a cdi.

Előzmény: Csufi15 (274988)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274990
Előzmény: dolmarCC (274985)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274989
Előzmény: dolmarCC (274985)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274988

 

Ha nem lehet teljesen kiforgatni és nem adja le magasabb fordulaton a teljesítményt és az általad felsorolat már megcsináltad és a következőket javasolnám:

 

  1. Sztenderdre állítva ,oldaldeknit levéve meg kéne nézni, hogy magas fordulaton az első tárcsán kimegy-e a szíj a variátor tárcsa széléig. Ezt úgy is szokták ellenőrizni, hogy filctollal az első ékszíjtárcsa  belső oldalára a középvonaltól a tárcsa széléig húznak egy vonalat. Elindítják a gépet, csutka gáz egy darabig, motor leállít, dekni levesz, és ellenőrzik, hogy meddig kopott le a tinta, Ha marad tinta a tárcsán akkor csak addig tudott kifutni a szíj. Ha nem fut ki teljesen, akkor lehet hogy a hátsó kontrasztrugó erős és nem engedi teljesen szétnyílni a hátsó tárcsát, és ott a szíj nem tud lemenni a tengely közelébe.


  2. CDI csere nyitottra.

  3.  2 ütemű motornál a kipufogót teljesen ki kell égetni /disznópörzsölővel/, mert az évek alatt lerakódott olajtrutyi eltömi a járatot, és nem tud megfelelően cserélődni a gáz a hengerben. Az átöblítés nem megy végbe rendesen , az elégett anyag nem tud elég gyorsan távozni a hengerből.   Az öreg 2 üteműeknél csodát lehet tenni mind a teljesítményben, rugalmasságban, végsebességben,   indíthatóságban, ha a kipufogórendszer teljesen ki van tisztítva. 

    Hengerről a könyök leszerel, 30 cm kosszú vastag bowdent befogni a fúrógépbe a bowden végét széthajtani, kirojtozni és a csövet mindkét oldalról ezzel kitisztítani. Feltétlenül ki is kell égetni, szinte izzóra felhevíteni a pörzsölővel. A dobbal ugyanezt kell csinálni. Először a pörzsölés, utána a bowdenes tisztítás, aztán kirázni belőle a kormot, rengeteg ki fog jönni belőle, főleg, ha egy kicsit fadarabbal oldalba is vered kiégetés közben, illetve a végén.  A kiégetéshez, ha már a korom és az olajos trutyi elkezd magától égni, akkor érdemes a lukba kompresszorral levegőt nyomatni neki, amitől az égés felgyorsul és olyan lesz mint a rakéta, magától kiég minden belőle. Nem kell félni hogy csutkára fölizzik, az a jó. mert akkor fémtisztára kiég belül. A szomszéd nem fog örülni neki, mert az elején olyan füst lesz , hogy szinte nem is látni semmit, de pár perc után (kb 10) ahogy kiég az olajsár folyamatosan elmúlik a füstölés, de ez után is még egy darabig hevíteni kell. A végén hozzávered a betonhoz és k

    Az összes kipufogójáratot át kell tisztítani, hogy ismét a csövek teljes átmérője szabad és használható legyen.

A kipufogó tisztítása után a Babettám is megy 60-at.

 

 

 

Előzmény: dolmarCC (274985)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274987

Mit értesz az allat, hogy nem indult? Az önindítő forog, de nem forgatja a motort? Nem elég gyorsan forgatja a motort?

Előzmény: Csufi15 (274984)
dolmarCC Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274986

Még az lemaradt hidegen melegen szépen indul, stabil alapjárat.

Előzmény: dolmarCC (274985)
dolmarCC Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274985

Sziasztok! Esetleg lenne valakinek kis ötlete, Piaggio liberty 200cm3-is ,2007es,Cserélve,gyertya,gyertyapipa,szíj,görgő, csúszka,karbiba membrán,plussz pucolás,vákum része le vakolva,elektromos benzin szivattyú és a helyzet semmit nem valtozott,max sebesség 60-65,ezek előtt is ugyan ez volt a jelenség, esetleg valakinek nem volna valami tippje?

Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 1 274984
  1.  Lehet hogy víz van a karburátorban, és a fúvóka nem jut benzinhez. A karburátor úszóház alján levő leeresztőcsavart kilazítod, leengeded a karbiból az üzemanyagot. Párszor megrúgod, hogy folyjon a földre még az üzemanyag. Leeresztőcsap elzár, párszor (5-6X) gyújtás nélkül megrúgod, hogy a vákum megnyissa a benzincsapot és feltöltse a karbit. Utána gyújtás és indítani. Ha gyenge az akksi akkor rúgással indítsd. 

Legvalószínűbb az üzemanyagellátási gond, eltömődött fúvóka.   

A korábban hidegen indult és melegen működött, de hidegen már nem indul esetén megnézném, hogy a gyertyapipa szorosan rögzül-e a gyertyára.  De simán lehet, hogy kormos a gyertya és ilyenkor nem szokott beindulni már egy idő után, főleg hidegen.  Amit írtál, hogy leáll melegen és utána nehezen tudod elindítani ez túl sok üzemanyagot feltételez, amitől egy idő után be tud kormolódni a gyertya és nem indul. Ilyenkor gyertya kitisztít és utána indul. Esetleg gyenge akkumulátor. Ilyenkor ne önindítóval, hanem rúgással indítsd.  Lehet, hogy forgatja, de nem elég gyorsan és ilyenkor nem is marad "ereje" a megfelelő szikraképzéshez.  

 

Gyertyaképet kéne nézni, milyen a gyertya.

  • Meg kéne nézni, hogy szikra va-e. Ha nincs, gyertyapipától visszafelé ellenőrizni.  Lehet sima kontakthiba a vezetékeknél, főleg a CDI csatlakozásnál. Leállítókapcsoló, oldalsztenderd nyitva.

 

 

 

Ha hidegen nem indul:

szivató zárt állapotban megragad,

fals levegő- szívócsonk gumiján repedések repedés

Akkumulátor gyenge

Nem kap elég üzemanyagot: dugulás-benzincsapnál, vákumvezeték repedt-nem húzza meg a benzincsap vákumrészét.

 

Tipikus 4 ütemű 50-es hiba a régi motoroknál, hogy a szívócsonk megreped féleg az alsó oldalon, nem is lehet látni  és így fals levegőt kap, amitől nem tud hidegen indulni.    Próbáld meg befogni a légszűrő bemeneti nyílását és úgy indítózzál. 

 

 

Előzmény: Juice81 (274983)
Juice81 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274983

Nagyon köszönöm a leírtakat,de ma reggel már indulni sem indult.Kihívok inkább egy hozzáèrtő szerelőt.

Köszönöm a segítő választ(okat)

Megírom hogy mi volt a nyűgje csórinak😶

Előzmény: Csufi15 (274982)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274982
  1. Van- e a motoron valami a gyáritól eltérő átalakítás? (pl. sportlégszűrő, 70-es henger, nagyobb fúvókák, stb), hány éves a motor, mennyi km van benn?
  2. Ez a nehezen indulás csak fékezés utáni meleg motornál, vagy  hosszabb használat után simán kulccsal leállított meleg motornál is jelentkezik?   

  3. Melegen fékezés után magától leálló motor esetén.
    Kapcsold le a világítást.
    Húzd  1X csutkára  a gázt és úgy tartva indítózzál, akár többször is.
    alkalmanként huzamosab ideig (15 mp), de közben véletlenül se engedd vissza a gázt. két indítózás között a gázmarkolatot ne engedd vissza és indítások között  várj legalább 15 mp-et .
    Ilyenkor elindul-e melegen? 

  4. Reggel teljesen hidegen állítsd középsztenderdre a motort.
  • Hidegen indítsd be.
  • Várd meg míg üzemmeleg lesz a motor /kb. 3-4 perc, ekkor még akár húzhatod is neki a gázt, hogy előbb bemelegedjen/
  • Várd meg míg gáz nélkül beáll /lecsökken/ normál értékre az alapjárat- ne húzzál hátsó féket és úgy várd meg -, hogy ne forogjon a hátsó kerék.
  • ezután várd meg míg már legalább 20 mp-ig  nem forog a hátsókerék.
  • Ekkor ne húzzál a gázmarkolaton és így tedd le sztenderdről  két kerékre a motort. Változik-e  ekkor az alapjárat, emelkedik, csökken vagy esetleg ekkor le is áll? 

 

Várom a választ.

Előzmény: Juice81 (274980)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.02.13 0 1 274981

Összehorva minden. A dugó megszorulástól a kuplungig minden. A két fő hibajelenség,1.) hogy hirtelen fékezés után alapjáraton lefullad,2.) utánna el sem indul csak ha egy ideig áll.

Nagyon sok minden fel lett sorolva az ok kiváltója miatt, ami csak a tippadó butaságát igazolja.

 

Juice81 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 274980

Bocs a kèrdèsedet nem láttam,de amúgy 4 ütemü a motor. 

Előzmény: Csufi15 (274974)
tcaoe Creative Commons License 2024.02.12 0 0 274979

Mert abba a sorba folytál bele, nem mondtam, hogy ilyet állítottál.

Előzmény: Csufi15 (274978)
Csufi15 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 274978

"És szerinted, ha előreborul a benzin a karburátorban, akkor be tud jutni a hengerbe és annyira túl tudja dúsítani, hogy leálljon? Akár 2 akár 4 ütemnél?

 

Ezt miért kérdezed tőlem? Semmi ilyet nem állítottam. 

 

Feltettem egy egyszerű kérdést a tulajnak már másodszor, de erre nem válaszol.  Szeretném tudni, hogy 2 vagy 4 ütemű a motor aminél a hiba jelentkezik.

Ebből az információból szeretnék kiindulni a segítségadáshoz. 

 

Egyébként teljesen jók a diagnosztikai megjegyzéseid, és a hibajelenségek esetleges okainak a felsorolása. Nekem veled ilyen téren nincs vitám, az általad lehetséges hibafelsorolások teljesen korrektek és életszerűek.

Előzmény: tcaoe (274977)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!