Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.11.03 -1 0 56618

Mert Bácsalmásnál csak magyar útlevéllel lehet átjönni. Legalábbis, ezért fordítottak vissza engem, amikor alternatívát kerestem Tompára. A következő lehetőség Hercegszántó volt, vagy utána a Kiskőszegi hídon át a Baranya háromszögbe, és onnan Mohácsnak... csak akkor még egy határátlépővel kell vesződni. Kész ráfizetés volt ez a Trianon...

Előzmény: dimelo (56617)
dimelo Creative Commons License 2023.11.03 0 0 56617

Úgy látom ismered a térséget

Megkérdezhetem: 

miért menne Hercegszántó felé teherautó, amíg nincs Mosoly-útvonal?

 

Nekem jelenleg mindkettő túlzás.

Előzmény: nyebojsza (56616)
nyebojsza Creative Commons License 2023.11.03 0 1 56616

Miért menne arra teherautó, amíg nincs M95.

Csak azok a "jugó" vendégmunkások jönnek le az M5- ről Soltvadkerten át ( főleg mióta járható az 54-es), akik Tompa közelében laknak.

Egyébként Szántónál se jellemző a teherforgalom.

(Csak a leponyvázott rakterű kisteherautók jönnek fölfelé este éjjel 10 után, mikor nincsenek rendőrök...)

Előzmény: dimelo (56614)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 56615
dimelo Creative Commons License 2023.11.03 0 0 56614

"M95, Szabadkáról az a mosoly nem sokat ér..."

 

Megnéztem Tompa határátkelő forgalmát:

                       Összes  teher  személx

2015:              2156   395   1637 

2022:              2921   715   2020  

 

Szerbia A1 autópálya 2022

Szabadka-dél  10895  1916  8310

Zednik            11410  2172  8394

különbözet:         515   256     84

 

Szabadka 11.út 1748   111 1575

Összesen:        2263   367 1659

Az adatok jelzik, hogy Szabadkáról jelentéktelen a teherforgalom.

A Mosoly-út már több, mint terv ,

https://www.google.com/maps/dir/46.0007028,18.7127317/45.3071122,19.8159817/@45.5560762,19.6780022,13z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.9392262!2d46.0149925!3s0x474325f8616a4b83:0x61e14e4986aa4bd6!1m0!3e0?entry=ttu

de M95 Tompa még csak elméleti. akkor miért akarják mindkettőt?

 

Előzmény: nyebojsza (56613)
nyebojsza Creative Commons License 2023.11.02 0 1 56613

Nem hülyeség az az M95, Szabadkáról az a mosoly nem sokat ér, de Tompán át már nem rossz alternatíva az M9-M6.

Ezt a vajdasági mosolyt meg most halom először, az meg Újvidék felől jó ötlet a 2x2 sávos 51-es-Mohács-M6 útvonalon... De az egész "Vajdaság Mosolya" valószínűleg inkább belföldi célt szolgál, mert elejétől a végéig egy nagy kerülő Nyugat Európa felé.

Még a végén lesz forgalom az M6-oson... 

Előzmény: dimelo (56610)
mzdude Creative Commons License 2023.11.01 0 2 56612

Ja, és az elfelejtettem, hogy Székesfehérvár környékével is kellene valamit kezdeni.

Előzmény: mzdude (56611)
mzdude Creative Commons License 2023.11.01 0 4 56611

Ez nem is feltétlenül rossz ötlet, de ha az a forgalom felmegy az M0-ig, akkor nem vagyunk sokkal előrébb. Az M81 is kellene mellé, illetve a szépen megcsinált és elkerülőzött 62-es út ettől kezdve halálúttá fog változni.

Előzmény: seadxdx (56609)
dimelo Creative Commons License 2023.11.01 0 0 56610

A Mohácsi híd már eldöntött, A "Vajdaság Mosolya" is előbbre tart Zombornál.

ezárt az M95 Tompa felé indokolatlan párhuzamosság.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56608)
seadxdx Creative Commons License 2023.10.31 0 2 56609

Van egy koncepció, miszerint az M5-t úgy tehermentesítik nemzetközi forgalomban, hogy a szerb határtól készül út az M9 hídjáig, és onnan az M6-oson tudnak feljönni az M1-esig.

Előzmény: nyebojsza (56605)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.10.29 0 4 56608

Továbbra is: szerintem teljesen fölösleges ez is, meg a mohácsi híd is. Ami hiányzik, az az M9 meghosszabbítása a Szt. László híd és M49 között. Utána ráérünk luxus kivitelezésekre.

Előzmény: nyebojsza (56607)
nyebojsza Creative Commons License 2023.10.29 0 1 56607

Ja... az 51-es az M8 fölött, az igen, de Baja alatt?

Egy magyarázat van rá, hogy ráviszik a mohácsi hidat... de azt meg inkább tovább kellene vinni Borsod alatt az 55-ösre Tataházánál... normál útként, ugyanannyi pénzből...

Előzmény: Aladár46 (56606)
Aladár46 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 56606

Így van. Kell a forgalom miatt. :)

 

M9 + M95 (M9-Tompa között) és az 51. főút 2x2 sávosítása:

 

Előzmény: nyebojsza (56605)
nyebojsza Creative Commons License 2023.10.29 0 1 56605
dimelo Creative Commons License 2023.10.28 0 0 56604

 

Igazad lenne, ha Észak felől (M4-M35) a 42-úttól Bakonszegig is Natura...

sőt az elkerülő is átmegy...

Emlkezzünk

 M4 Karcag módosításra.

Előzmény: Aladár46 (56603)
Aladár46 Creative Commons License 2023.10.27 0 1 56603

Natura 2000 miatt.

Előzmény: dimelo (56601)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.27 0 0 56602

Nem tudom az okát. Bízok benne, nem azért, mert ahol a nyomvonal vezet, ott bizonyos személy, személyek vásárolták fel a földeket pár évvel ezelőtt, hogy majd a kisajátításnál jól kaszáljanak. Annak idején felröppentek ilyen földvásárlási hírek mikor az M47 szóba került. 

De ha jól értelmezem, akkor úgy gondolod, hogy a Keleti főcsatorna vége  és a Berettyó között is el lehetett volna vezetni az utat, akkor egy híd megint meg lenne spórolva? Nem tudom, de ott így térképen elég szűknek látszik a hely. A két vízfolyam és lakott rész is van. Nem ismerem az ottani helyzetet, de én ott nem gondolnám, hogy el lehetett volna vezetni.

Előzmény: dimelo (56601)
dimelo Creative Commons License 2023.10.27 0 0 56601

A hidak "megspórolása" racionális, de akkor miért nincs ugyanígy a Berettyóújfalu-nyugati elkerülőnél miért távolodik el az M47 nyomvonala Nagyrábé - Bakonszeg közé? Ott a Keleti-Főcsatorna is hidat kíván. A térkép jobb felső sarkában 2 vasúti felüljáróból az egyik elhagyható lehetne, ha  az M47 közelebb kerülhet B.újfaluhoz, akkor kb. 5 km-rel rövidebben be lehet kötni az elkerülőt (Furta felett 6 km) az M47-be:

https://www.google.com/maps/dir/47.1954667,21.4071308/47.1953928,21.4695324/@47.183701,21.4082042,13z/data=!4m2!4m1!3e0?entry=ttu

 

Előzmény: Landsmann_ (56600)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.26 0 0 56600

A Berettyó közvetlenül Szeghalom mellett folyik. A jelenlegi 47-es is a folyó túloldalán van. Szeghalom belterületén megy át az út a folyó fölött. Ha Szeghalmot keletről kerülné el az út, akkor itt is kellene minimum 1 híd a Berettyóra, de ha észak felé a jelenlegi nyomvonal maradna, akkor meg még egy, aztán a Körösre még egy híd.Így inkább a kacskaringóval hídakat spórolnak meg, no meg valószínűleg költséget is.  

Előzmény: ÁsítóSárkány (56599)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.26 0 0 56599

Azt Natura2000 kapcsán értem, hogy Kőrösladányt miért a keleti oldalon kerülik.

Szeghalom nyugati oldalról kerülése kapcsán kevésbé. Itt a hidak száma meg a talajviszonyok számíthatnak.

 

Lehet hogy csak nekem kevés a helyismeretem, de a Szeghalom nyugati vagy keleti oldalrók kerülése kapcsán érdekes, mekkora az egyszeri (építés) és állandó (karbantartás) költség különbözet, másik oldalról ott a plusz kilométer, plusz idő és fogyasztás az utat használóknak stb., hogy jön ki a megtérülés a két változatra.

Előzmény: Aladár46 (56593)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.26 0 0 56598

Nagyon más. Agyagos. Száraz időben a betonkeménységű agyag széttépi az út alapját. Csapadékos időben meg mintha szivacs lenne az út alatt, puha mint a kelt tészta. Akkor meg süpped az egész. Ezek évente váltakozva szétszedik az utakat. Pont az egyik leggázosabb részen vezet majd az út. Körösladány-Szeghalom-Füzesgyarmat. De ugyanez a helyzet Körösladány-Dévavány, Körösladány Gyomaendrőd, Füzesgyarmat-Karcag, Füzesgyarmat-Biharnagybajom utakkal is. Toldozgatják, javítgatják, ideig-óráig jó. Itt nem a kátyúk, hanem a süllyedések a legnagyobb probléma. 

Előzmény: NAR (56596)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.26 0 0 56597

Kiváncsi lennék akár egy egyszerűsített, nagy vonalakban vázolt, de korrekt megtérülés összehasonlításra a témában...

Előzmény: Aladár46 (56593)
NAR Creative Commons License 2023.10.26 -1 0 56596

Igaz, a Duna-Tisza-közéhez képest lehet más a talaj, mert ott egyenes az 5-ös meg az M5-ös...

Előzmény: Vetesi75 (56594)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.26 0 0 56595

Itt az egész környéken probléma van az utakkal. A talajszerkezet miatt mind gyorsan tönkremegy. Nagyon mély alapra lehet építeni ha tartósra akarják csinálni az utat. 

Hiányolom a Körösladány-Berettyóújfalu szakaszt, arról nem esik semmi szó. 

Előzmény: Vetesi75 (56594)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.10.25 0 1 56594

Körösladány-Szeghalom S-kanyart valószinűsítem, hogy a talajviszonyok is indokolják. Tiszta ingovány az egész - ott a környékben jelenleg nem is található olyan állapotú út, amit nem az alapjaitól fogva kellene újjáépíteni.

Előzmény: NAR (56589)
Aladár46 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 56593

Natura2000 mindenhol beleszól, de a 47-es főútnál ez hatványozottabban igaz. Ezért, meg ezen nyomvonal variáció esetén csak 1 db. Kőrös hidat kell megépíteni. (Többinél 3 db.-ot).

Előzmény: NAR (56589)
RadiX Creative Commons License 2023.10.25 0 2 56592

A 47-es négysávos előtte és utána, de a híd és közvetlen környéke még mindig kétsávos.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56591)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.10.25 0 0 56591

Lehet, hogy még a telek/járás/megye határok is "közbeszóltak".

Apropó... az a Tisza-híd Szegednél 4 sávos már a 47-esen?

Előzmény: Landsmann_ (56590)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.10.25 0 1 56590

Ránézésre valóban, de nem céltalan a kanyargás. A településeket így lehet elkerülni. Azt is figyelembe kell venni, hogy több folyó is van amit keresztezne az út, így hidakat lehet megspórolni. 

Előzmény: NAR (56589)
NAR Creative Commons License 2023.10.25 0 0 56589

Valahol hihetetlen, hogy az üres, lapos Alföldön ilyen ökörhugyozás-nyomvonalat hoznak ki...

Előzmény: Aladár46 (56588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!