Helyesebben a következő utánfutó projekt az már a 3. lesz, mert közben építettünk egy hárommotor szállítására alkalmas monstrumot is az öcsémnek. De annak az önsúlya 500kg, ha még meg is pakolod, akkor ahhoz már komolyabb autó is kell, hogy tudj vele haladni. Viszont nagyon profi futóművet építettünk alá, nagyon szépen stabilan fut. Üvegszállító utánfutóhoz ajánlott Knott futómű, lengéscsillapítóval, spirálrugóval, külön lengőkarral. Az nem pattog semmit.
Jól érzed, hogy sánta kicsit a matek, főleg, hogy az nem RT, hanem egy K1600GT. De úgy lett kialakítva, hogy a forgalmik alapján kijöjjön a matek. Mérés nem nagyon van útközben, a forgalmik alapján összeadva beleférünk a 750kg-ba. Ha mérés volna, akkor plusz 100kg-ot mérnének.
Ez nekünk se tetszik, ezért lesz egy következő projekt, ami egy 1000kg-os utánfutó lesz, ráfutófékkel, de a méretei nem lesznek ennél nagyobbak. Ez azért lényeges, mert a rendőr ránézésre nem fogja tudni megállapítani, hogy ez már nehéz pótkocsi, illetve w telepített trafi se tudja. Csak akkor van baj, ha a 100km/h-t túlléped, plusz a trafi beállított toleranciáját és készül a fotó. Illetve, ha kézi mérésnél túlléped ugyanezt és kiszednek.
De ezek minimális kockázatok, engem még sosem büntettek meg sem itthon, sem máshol, pedig van egy másik 1 tonnás utánfutónk is, amivel már 2007 óta hajtunk négyen-öten.
A képen látható utánfutó jól össze van rakva, a futómű is jó összhangban van a lesúlyozott utánfutóval, szépen siklik. Nem 80-90-el szoktunk menni vele. 110-120 a jellemző. Magyarországon nem is lehet tartani az autópálya 80-at, életveszélyes. Németeknél, osztrákoknál 100 a megengedett, GPS szerint 105 az még simán belefér.
Amúgy korábban én is ördögtől valónak tartottam az utanfutózást, de még a navit és sisakbeszélőt is :-) Változik a világ, változik az ember. Ha 10 éve azt mondja valaki, hogy GS-el, meg RT-vel fogok veretni, simán lehülyézem :-)
bár én még nem csináltam ilyen utifutis akciót. De - azzal szemben, hogy 10-12 éve ezt az ördögtől valónak tartottam - már simán elfogadom azt, hogy van, aki így oldja meg. Ugyanakkor azt ( is) gondolom, hogy 130-140-nel "odapályázni" semmivel nem rosszabb, mint 80-90-nel levánszorogni az utifutival a pályán.
Ha csinálsz egy gyors 700-720 km-t ( és akkor már pl. a Dolomitokban, vagy Montenegróban vagy), másnap egy laza 230-250-nel ki tudod magad pihenni, és a következő napokon meg mehet minden "normálisan").
Én is a lábon motorozzunk híve vagyok alapvetően, nem szeretem, amikor kísérőautó viszi a cuccokat, vagy tréleren viszi az ember a motorokat. De...
Azért sokunknak van családja, szoros munkahelyi közelezettsége, olyan egyéb dolgok, ami miatt nem teheti meg, hogy lelép 10-14 napra a hobbijának hódolni, mégis szeretne eljutni a rendelkezésére álló időkereteken belül messzebbre is, látni szeretne új dolgokat, élményeket.
Mit tud ilyenkor tenni?
Konkrét példám, hogy barátomékkal jó ideje be szerettük volna járni Svájcot. Igenám, de ha látványutakon keresztül akarsz eljutni Svájcig, akkor 3 nap oda, 3 nap vissza úttal kell számolni. Akkor 6-7 napba nem nagyon fér bele Svájc. Ha autópályán dörgetsz el Svájcig, az 1000km egy nap, ami motoron nem túl nagy élmény, szétfúj a szél, lekopik a gumid közepe, agyonverten érkezel a szállásra.
Ezért vettem egy félkész egyedi gyártású utánfutót, majd lecsupaszítottam az alapkeretig és újraépítettem az egyedi igényeinknek megfelelően. Dönthető platós, kényelmesen, biztonságosan fel lehet rá hajtani egy 350kilós montrummal is. Ezzel vittük ki a motorokat Svájcba. Kényelmesen kocsival húzva simán megtettünk így 1000-1200km-t, de akár kicsit több is beleférhetne. Ott levettük a motorokat és onnan másnap motorral mentünk tovább, csak az utolsó napon értünk vissza az első szállásra, ahol a kocsit és utánfutót hagytuk. Így sokkal beljebb merészkedhettünk Svájc szívébe.
Távolabbi helyekre eljutni kis idő alatt jó módszer, ha kiviszik a motort és az ember utánarepül.
Azt gondolom, hogy ez nem öli meg a motorozás élményét, viszont a kevés szabadidővel rendelkezőknek is megadja a lehetőséget eljutni messzebbre is.
"Másfél órás repülőúttal érkeztünk meg Görögországba. Gumi- és idegrendszergyilkos autópályázás helyett gyakorlatilag teleportáltuk magunkat motoros túránk kiindulási pontjára, míg a motorokat teherautóval szállították le nekünk Thessalonikibe."
A hayabusa nekem is meg volt 13 évig, de abba csak 50ekm-t sikerült belerakni. Igaz, az nem egy túragép, meg ezen 13 év alatt más volt a prioritás. Építkezés, két gyerek...
Erre írta viccesen az egyik ismerősöm, amikor az övé átlépte a 100 ezret, hogy: "....és ebben a pillanatban a motorom eladhatatlan lett Magyarországon...." :)