Pár szó, stori:
Nos, tegnap hajnalban elmentem dolgozni a nem márkás mopeddel..
Le volt fagyva a Belvárosi Híd, ezért is muszáj volt óvatosan,
lassan menni, bő 30-40 km/h mentem.
Alig kanyarodtam fel a hídra, mikor beállt mögém bő méterre
kocsival a koma.. A híd közepén megunt, s nagy gázzal simán
megelőzött, kb. 70-80 km/h -val zúgott el mellettem.
A következő szintén a hídon előzött meg, bő 60km/h -val,
majd 10 méteren belül lekanyarodott Jobbra,
(kanyarodás közben néztem,
hogy a fékezéskor becsúszott pár métert a kereszteződésbe)
Lényeg, ennyit a seb betartásáról,
valamint a Hídon való előzés smafu.
A híd-jégpálya, valamint a megfelelő óvatosság,
Lefagyott úton való közlekedés meg pláne.
Sajnos, mikor megérkezettem az őrhelyemre,
észrevettem, hogy a lábtartó és oldaltámasz nem tart,(!)
alá kukkantottam, elhűlve vettem észre, hogy nincs tartó csavar..
Na, ennyit a jó motorról, márkáról belátom.
(Lehet hogy a Bennelli is ilyen lenne?
Pedig tetszetős a TNT 125, TRK251, és a Imperiale 400 vagy mi)
Na, vissza a kubához:
Így holnap ez lesz a lényeg, délután, azaz nekem reggel,
mert éjszakás vagyok, s ma más dolgom van.
(Amúgy egy nap alatt annyi sár került rá, hogy pislogok,
honnan, nem is terepeztem..)
Maradjunk a kaptafánál: -Tehát igen, a minőség fontos.
Ezért szét néztem a Hondacb125F és Hondánál,
Yahamánál milyen gépeket forgalmaz itthon...
Meglepődtem azon, hogy a hondacb125F- en további
minőségi átdolgozás lett, jobb mint a régi,
még jobb főtengely kiegyenlítés, sőt:
"Alacsony súrlódású technológiák kerültek beépítésre:
ilyenek a szelepek működtetéséhez tűgörgős csapággyal
felszerelt görgős szelephimbák, az eltolt henger és
a dugattyú olajsugaras hűtése.
A váltóáram-generátor (ACG) az energiatermelés
mellett az indításért is felel,
ezzel is csökkentettük a motor súlyát."
Hm. S árban sem rossz, 1,3 misi alatt papírral.
Kewway legolcsóbb, praktikus gépe
(Keeway XLight 125, új) is 900 ropi paírral.
Igen +400 ezerért tartósabb gép, megéri.
Jó-jó, szétnéztem a nagyobb gépek között is,
a Hondánál is, Yahamánál is.
(nemhogy csak kismotorosként nézzek szét)
Persze, saját szűrőm keresztül...
A honda CL500 bejönne, de az a 2 mázsa,
hát még az ára( 3 misi papírral!) igencsak elriasztó.
minden másban szimpatikus.
De mivel lassan mindenhol max 90 km/h a megengedett,
városban 50 km/h, sőt egyre inkább kevesebb(30?)
inkább egy könnyű, fürge városi, "kishegyi lóra" ülnék,
ami igénytelen, kispénzű. Itthon ez tökéletes egy főre.
Ez pedig a honda cb125f. Tényleg.
(Már csak a hátsó ülésre
a csomagfelrakás lenne a kérdés, túra idején,
Esztétikailag a kipuff ami nem jön be, de másodlagos kérdés
No, csak a Ktm duke 125 után lehetne szó)
Viszont itt is van KTM Duke125-re
hasonló kis kanyarvadász gép, (Árban is, sajnos)
a CB125R Neo Sport, Sőt a Báttya se rossz,
CB300R Neo Sport Cafe...
Bár ez már majdnem 2,5 misi...
(Érdekes, hogy egy modellt se láttam küllővel,
ami megragadott)
Yahamánál most nem ragadott meg semmi sem.
Színek ha már fontos:
nem nézem, kinek mi a sportszíne,
szeretem a saját színeket,
"ami szerintem" illik a motorhoz.
Ja, s bennem van sötét oldal is.
Pl a honda cb125f nél bejön a fekete,
-nem kicsit, esetleg még piros?
CB125R és 300 testvére csakis szénfeketén..
Na, jó esetleg ezüst, azaz szürke talán.
Cl 500 esetén zöld. Esetleg kék, kis eséllyel.
Talán látszik, hogy nem
vagyok oly vidám, színes egyéniség.
Inkább Dark, ha már színekről van szó.
Bennellinél tetszik tnt-nél a fluozöld.
Bár tapasztalom, a bogaraknak is.. Brr.
Imperiale 400 ezüst, öreguras.
TRK 251: szürke, mint az út pora.
Kewway X-light 125 szintén szürke.
Tartós egyszerű szín, minden napra, utakra
(Város, túra) a szürke, szerintem.
Fekete agresszív, mutatós, de kényes szín.
Züld a sőtét zöld visszafogott, nyugodt,
de erős szín mint a fekete, csak nem agresszoros.
-Gondolom...