Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2024.05.03 0 0 135191

Valószínű, hogy neked szívás zaj tompító kellene.

Én még nem láttam csónakmotorban levegőszűrőt.

Előzmény: palyovzoltan (135189)
jancsiii Creative Commons License 2024.05.03 0 0 135190

Hali! Honda bf 10 szelephézag méretét tudja valaki? Köszi!

palyovzoltan Creative Commons License 2024.05.03 0 0 135189

Sziasztok 20-as 2T Evinrude-hoz lenne valakinek komplett  levegőszűrő, az egész műanyag doboz?

Takyka! Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135188

"kis beömlő furat,nagy sebesség,nagyobb fúvóka megfelelő elegyhez"

Bernoulli törvény miatt pont fordítva! Kis torokátmérő, nagy levegősebesség, kisebb nyomás (azaz nagyobb vákuum) kisebb likon is felszívja a benyát.

 

T.

Előzmény: süger (135184)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 -1 0 135187

Ez nem kötözködés. Mi van ha jól megszopatod a kérdezőt, és elkezd kisebb fúvókákkal operálni? 

Előzmény: süger (135185)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135186

Még van 10 percem és a számgép az asszony használatába kerül.:(

süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135185

A kötözködésed.

Előzmény: L_áma (135180)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135184

Csak azért,hogy nyugodt legyél, kis beömlő furat,nagy sebesség,nagyobb fúvóka megfelelő elegyhez,jobb keveredés. Itt volt a nyugat titka.

De én halandó,a keleti gépeken nőttem fel. Abban az időben akinek nyugati motorja volt megjelent a nyomozóhivatal,hogy igazolja honnan van a gép.:(

Előzmény: L_áma (135182)
süger Creative Commons License 2024.04.27 -1 0 135183

Tudom. Nem értek hozzá,de mindíg mentek,és mennek a motorjaim,még ha mókulni is kellett néha.

 

Előzmény: L_áma (135182)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135182
Előzmény: süger (135181)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135181

Tulajdonképpen én kanyarodtam el,mert furcsálltam a másfeles átmérőjű fúvókát egy 20Hp 2takt motorban.:((

Előzmény: süger (135179)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135180

Igen. A te porlasztód torkán sokkal nehezebben fér be a levegő, így sokkal jobban felgyorsul, így egy kisebb fúvókán is beszlopálja a neki való benzin adagot.

 

A másik porlasztónak más a torka. Kisebb a légsebesség, kisebb a vákum a fúvókán, így nagyobb kell belőle, hogy be tudja rajta szívni a neki kellő adagot.

 

Mindkét motorról meg tudom mondani guglizás nélkül, hogy kb 16 kiló levegőhöz szopnak be egy kiló benzint. Más-más fúvókán, de ugyan annyit.

 

És most mekkorát estem?

 

 

 

 

Vájtagyúaknak: bonyolultabban is lehet, de szerintem itt nem kell. 

 

 

Előzmény: süger (135179)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135179

Igazad van! Tehát adott 2 azonos teljesítményű motor. Az egyik nyugati,a másik egy benzin zabáló keleti. de mégis a benzinzabálóban van kisebb fúvóka a karburátorban. ?

Attól függetlenül leírtam a tapasztalataimat minden rosszindulat nélkül. Tudod hogy hova menjél,hát oda. Most sokat estél nálam.:(

Előzmény: L_áma (135178)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135178

Ha nem érdekel, akkor nem tudod. Akkor ne írd ide, hogy nagy az Evinrudéba, mert butaság.

 

Hogy egy fúvókán mennyi benzin megy át, annak függőségeit hosszú percekig lehetne sorolni..... és fele akkor is kimaradna.

 

Előzmény: süger (135176)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135177

Az a hüle gyár megállapította,mert a K36 volt az eredeti karburátora. Csak én a fogyasztás csökkenése miatt próbáltam a lemez súberos helyett hengeres súberú karburátort,még jikov karburátort is. De nincsen új a nap alatt. Amit oda terveztek,az való oda.

Előzmény: L_áma (135175)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135176

Nem érdekelt,a lényeg hogy egyenletesen járjon. Nem is tudtam megmérni a légtömeget. A fontos a biztos és egyenletes járás volt. Ha nem volt meg az összhang nem indult. ha szegény volt nem tudtam sebességbe tenni lefulladt. ha sok volta benya füstölt,és nagy sebességnél leállt. Csak amikor jó volt a benya levegő keverék jött ki az éles magas hang,és mégis a mély bariton a motorból. Azóta sem hallottam hasonlót. A 4 üteműek nem úgy "dalolnak".

Előzmény: L_áma (135175)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135175

Igen, és az 1,3-as fúvókádon mennyi benya keveredett a torkon beszívott /milyen sebességű/ levegőhöz?

Előzmény: süger (135173)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135174

A hajó akkoriban.:

süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135173

Izs K36 karburátor.

1,3 es fúvókával.

De használtam Danúvia karburátort is,köztes idommal a felfogatésnál 1,00 fúvókával,de csak az eredeti 3/4 ével ment.

Előzmény: L_áma (135172)
L_áma Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135172

És az 1.3-as benzinfúvókához hányas slicc volt a hozzákeveredő levegőnek?

Előzmény: süger (135168)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135171

Szép idők voltak.:)))

Előzmény: süger (135170)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135170

Sokat "köszörültem" 2 lószünös szaljuttal is. Úgyhogy mentem gyorsan is lassan is,és eveztem is lefelé mert csak 5L benyára volt pénzem,de mentem felfelé,lefelé hazának csurgás evezővel.:)))

Előzmény: süger (135169)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135169

Jó motorok voltak,csak egy bajuk volt, 6-8 évente henger,dugó,és dugógyűrű csere,mert igen erősen koptak. Igaz évente 4-500 liter benzint égettem el. Szinte minden szabadidőmet a horgászással,és bóklászással töltöttem. Sokat mentem.:))

Előzmény: süger (135168)
süger Creative Commons License 2024.04.27 0 0 135168

Azért az egy kicsit sok. Még az orosz sokat zabáló 8 L/h Neptun 23Hp 350ccm motorbak is csak 1,3 fúvóka volt. Dunán könnyű alu rocsón felfelé 42-45km/h 8L fogyasztással.:))) Tudom,mekem az volt.:)))

Előzmény: Takyka! (135166)
vetyemárkaszervíz :-) Creative Commons License 2024.04.26 0 0 135167

szia

kezdésnek jó lenne pár kép a motorról,hogy azonosítani lehessen a pontos típust.

 

mik azok a gyári értékek? mert a brutális,a kb,a több mint..., stb,azok nem értékelhető értékek, + a gyújtás időzítését teljes gáz állásnál kell belőni-ellenőrizni.

Előzmény: Vétekfalvi (135163)
Takyka! Creative Commons License 2024.04.26 0 0 135166

150-es főfúvóka simán kell egy 20-as motorba. Ráadásul a jelenség alapján neked üzemanyag ellátási problémád van, nem pedig túl dús a keverék. Valószínűleg az alapjárati rendszerben van dugulásod. A szivatója milyen? Pillangó szelepes, vagy dúsítópumpás?

Ezek a motorok ~0°-os előgyújtás mellett tudnak csak alapjáratozni, nem csoda, hogy 15-20°-on felbőg, ha kap némi benzint.

 

T.

Előzmény: Vétekfalvi (135163)
L_áma Creative Commons License 2024.04.26 0 0 135165

Dobj egy fotót az alaplapról /lendkerék nélkül/.

Előzmény: Vétekfalvi (135163)
409 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 135164

 

 "...mivel azon a részen minden rendben van,"

 

 Vagy mégsem.......  

Előzmény: Vétekfalvi (135163)
Vétekfalvi Creative Commons License 2024.04.26 0 0 135163

Üdvözlök mindenkit !

Tanácsot, javaslatot szeretnék kérni.
Az alany egy Evinrude 20HP, kétütemű, kéthengeres rettenet 1973-ból (?). Adattábla nincs.
Valaki elkezdte felújítani, belefáradt, eladta és így került hozzám. Brutális kompresszió, új tömítések, reed szelepek, AC. A gyújtás javításához már nem kezdett hozzá.
Karburátort teljesen kitisztítottam. Meglepett, hogy a kehelycső kb. 3 mm belső átmérőjű és be van sajtolva a helyére, a fő üzemanyag fúvóka átmérője meg több, mint egy milliméter. Ezt én soknak tartom.
Átalakítottam az integrált gyújtású rendszert külső gyújtótrafósra. Megszakítók, kondenzátorok, trafók újak. Házagok, légrések gyári értéken. Szikra-energia óriási ( -- megütött, hát, felért egy defibrillálással):
Ennél a motornál is az előgyújtási szöget a gyújtás alaplapjának elfordításával oldja meg a szerkezet, a gázkár elfordításával arányosan.
Ahogy leírtam, minden gyári értéken van, és mégis, alap gázkar állásnál a megszakítók a dugattyúk felső holtpontja előtt kb. 15 - 20 fokkal korábban már elkezdenek nyitni.
Beindítani egy-egy pillanatra csak úgy tudom, ha a karbi torkába beöntök egy kevés üzemanyagot. Ilyenkor felpörög (mint állat) és gyakorlatilag azonnal leáll.
A jelenség üzemanyag-ellátási problémára utal, de, mivel azon a részen minden rendben van, kicsit tanácstalan vagyok.
Ötletek esetleg ??


L_áma Creative Commons License 2024.04.24 0 0 135162

Nyilván. Ez a tempó a Hajdúszováti teknő érdeme. Kb az egyetlen. Ja nem. A másik:

 

http://lamanet.online/e107_images/custom/hirek/2014/nov/hirdetes.jpg

Előzmény: UNicum (135156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!