Igen. A te porlasztód torkán sokkal nehezebben fér be a levegő, így sokkal jobban felgyorsul, így egy kisebb fúvókán is beszlopálja a neki való benzin adagot.
A másik porlasztónak más a torka. Kisebb a légsebesség, kisebb a vákum a fúvókán, így nagyobb kell belőle, hogy be tudja rajta szívni a neki kellő adagot.
Mindkét motorról meg tudom mondani guglizás nélkül, hogy kb 16 kiló levegőhöz szopnak be egy kiló benzint. Más-más fúvókán, de ugyan annyit.
És most mekkorát estem?
Vájtagyúaknak: bonyolultabban is lehet, de szerintem itt nem kell.
Igazad van! Tehát adott 2 azonos teljesítményű motor. Az egyik nyugati,a másik egy benzin zabáló keleti. de mégis a benzinzabálóban van kisebb fúvóka a karburátorban. ?
Attól függetlenül leírtam a tapasztalataimat minden rosszindulat nélkül. Tudod hogy hova menjél,hát oda. Most sokat estél nálam.:(
Az a hüle gyár megállapította,mert a K36 volt az eredeti karburátora. Csak én a fogyasztás csökkenése miatt próbáltam a lemez súberos helyett hengeres súberú karburátort,még jikov karburátort is. De nincsen új a nap alatt. Amit oda terveztek,az való oda.
Nem érdekelt,a lényeg hogy egyenletesen járjon. Nem is tudtam megmérni a légtömeget. A fontos a biztos és egyenletes járás volt. Ha nem volt meg az összhang nem indult. ha szegény volt nem tudtam sebességbe tenni lefulladt. ha sok volta benya füstölt,és nagy sebességnél leállt. Csak amikor jó volt a benya levegő keverék jött ki az éles magas hang,és mégis a mély bariton a motorból. Azóta sem hallottam hasonlót. A 4 üteműek nem úgy "dalolnak".
Sokat "köszörültem" 2 lószünös szaljuttal is. Úgyhogy mentem gyorsan is lassan is,és eveztem is lefelé mert csak 5L benyára volt pénzem,de mentem felfelé,lefelé hazának csurgás evezővel.:)))
Jó motorok voltak,csak egy bajuk volt, 6-8 évente henger,dugó,és dugógyűrű csere,mert igen erősen koptak. Igaz évente 4-500 liter benzint égettem el. Szinte minden szabadidőmet a horgászással,és bóklászással töltöttem. Sokat mentem.:))
Azért az egy kicsit sok. Még az orosz sokat zabáló 8 L/h Neptun 23Hp 350ccm motorbak is csak 1,3 fúvóka volt. Dunán könnyű alu rocsón felfelé 42-45km/h 8L fogyasztással.:))) Tudom,mekem az volt.:)))
kezdésnek jó lenne pár kép a motorról,hogy azonosítani lehessen a pontos típust.
mik azok a gyári értékek? mert a brutális,a kb,a több mint..., stb,azok nem értékelhető értékek, + a gyújtás időzítését teljes gáz állásnál kell belőni-ellenőrizni.
150-es főfúvóka simán kell egy 20-as motorba. Ráadásul a jelenség alapján neked üzemanyag ellátási problémád van, nem pedig túl dús a keverék. Valószínűleg az alapjárati rendszerben van dugulásod. A szivatója milyen? Pillangó szelepes, vagy dúsítópumpás?
Ezek a motorok ~0°-os előgyújtás mellett tudnak csak alapjáratozni, nem csoda, hogy 15-20°-on felbőg, ha kap némi benzint.
Tanácsot, javaslatot szeretnék kérni. Az alany egy Evinrude 20HP, kétütemű, kéthengeres rettenet 1973-ból (?). Adattábla nincs. Valaki elkezdte felújítani, belefáradt, eladta és így került hozzám. Brutális kompresszió, új tömítések, reed szelepek, AC. A gyújtás javításához már nem kezdett hozzá. Karburátort teljesen kitisztítottam. Meglepett, hogy a kehelycső kb. 3 mm belső átmérőjű és be van sajtolva a helyére, a fő üzemanyag fúvóka átmérője meg több, mint egy milliméter. Ezt én soknak tartom. Átalakítottam az integrált gyújtású rendszert külső gyújtótrafósra. Megszakítók, kondenzátorok, trafók újak. Házagok, légrések gyári értéken. Szikra-energia óriási ( -- megütött, hát, felért egy defibrillálással): Ennél a motornál is az előgyújtási szöget a gyújtás alaplapjának elfordításával oldja meg a szerkezet, a gázkár elfordításával arányosan. Ahogy leírtam, minden gyári értéken van, és mégis, alap gázkar állásnál a megszakítók a dugattyúk felső holtpontja előtt kb. 15 - 20 fokkal korábban már elkezdenek nyitni. Beindítani egy-egy pillanatra csak úgy tudom, ha a karbi torkába beöntök egy kevés üzemanyagot. Ilyenkor felpörög (mint állat) és gyakorlatilag azonnal leáll. A jelenség üzemanyag-ellátási problémára utal, de, mivel azon a részen minden rendben van, kicsit tanácstalan vagyok. Ötletek esetleg ??