A Duna-híd építésén dolgozó munkás szombat délelőtt zuhant le, súlyos sérüléseket szenvedett, és mentőhelikopter szállította a Fejér Megyei Szent György Kórházba. A férfi nem a vízbe, hanem a híd alá, a partra esett - mondta el R. Szabó Ágnes, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A férfi állapota súlyos, de nem életveszélyes. Boka-és csuklótörése miatt még szombaton megműtik Székesfehérváron.
Kedden mini avatóünnepséget, hordógurítást tartottak a még névtelen, de most már szerkezetkész dunaújvárosi Duna-hídon, a majdani M8-M4 gyorsút első kilométerein. Pontosabban 1682 méterén, ilyen hosszú ugyanis a nyárra elkészülő híd, amely nemcsak Magyarországon lesz a leghosszabb, hanem a kosárfüles hídak között egész Európában is. Román acélon jutottunk el Pannóniából Hunniába és vissza, miközben hegynek föl gurult a hordó.
Ez Tokaj-Rakamaz között a Hosszú-híd, még ez a kép is benne van a Vasúti Hidak a Debreceni Igazgatóság Területén címűben.
A megtévesztő az, hogy ez a híd felszerkezete 3-3 felsőpályás gerinclemezes híd, és közötte egy alsópáylás rácsos híd alkotja jelenleg, viszont a képen 4 egymást követő gerinclemezes híd látható. Na már most, ennek mi az oka, nem tudom, iratárból lehetne a munkák jegyzőkönyveiből kikeresni.
Urak, jó estét. A gőzös fórumon feltettem egy kérdés két csatolt fényképpel kapcsolatosan (21437 és 21441 hozzászólások). A fotókon egy 1945 utáni híd próbaterhelése (?) látszik. A kérdésem az, hogy melyik hidat is mutathatják a képek? Talán tud valaki segíteni ...
A hajózási jelzések már tegnap rajta voltak, nézd meg jobban a képeid, :-) az egysárga középen és a szélességjelzők is. Persze éjszakai fénye aligha van, hacsak nem telepítettek akkukat rá.
Nem teszik rá a mederpillérekre, épp azt íram alább. Előbb le kell bontaniuk a szerelőterületen álló alátámasztásokat, és fel kell építeniük a mederpillérek tetején. Azokra fogják leengedni a hidat. Aztán, ha megjönnek a saruk, azokra felemelik, és beszabályozzák. Utána festés, aszfaltozás, közvilágítás, hajózási jelzések felszerelése, és próbaterhelés. Aztán jöhet a hordó. Szvsz valamikor jövő májusban már kész lesznek.Festeni, aszfaltozni lehet hidegben, de nem túl jó dolog..
De már ma rátették a mederpillérekre nem? Sajnos nem látni, mert sötétek a webkamera képek :-) Amúgy voltam a helyszínen pár hónapja, iszonyú mérete van úgy élőben annak az ívnek, a kis webkamera képen nem érzékelni ezt.
Nem kapcsolták ki, csak nem adtak jelenidőben. 2 órás eltolódással adtál a képeket, ami ahhoz volt elég, hogy én kb 8 km-ről éppen a sötétedés határvonalára érkeztem oda.Délután 3-kor jött ki ugyanis a webkamerának a 13:14-es képe, ami szerint elkezdték. A helyszínen végzett adatgyűjtésem szerint nem szívesen csinálták, mert hiányzik 1,5m a megfelelő vízszintből(Dunaföldvár -100, ma),de megpróbálták-ki kellett használni a jó időt. Úgy álltak meg a sötétedés miatt, hogy a bal oldalon 5, a jobb oldalon 9m-t kell emelni a a betolt pálya szintjéig(Dunaújváros felé emelkedik a híd) A szerelőállványt lebontják, és felépítik a mederpillérek tetején, majd azokra helyezik a hidat.Ezek az állványok bennmaradnak a pillérfejben, amikor majd körülbetonozzák őket.
Szerintem Csokis nagyon királyul írta le a statika alapjait úgy, hogy nem szakemberek, sőt gyerekek is megértsék - amint az az eredeti kérdésfelvetésnél felmerült.