Üdv Ez az akkumulátor és ezt tölti az intelligens töltő 30v-lg. Ha vége a töltésnek és ég a zöld led rajta hagyom és 28.4 tartja, de ha leveszem a töltőről abban a pillanatban esni kezd a feszültség és olyan 26.9 -nél le lassul másnap 26.8 . Ja és hallom töltés végé fele vagy még előbb, hogy pezseg az akku. Ez igy jó???
Az inteligens töltővel nyugodtan töltheted, az sem baj ha a feszültség 30 volt fölé megy, mert olyankor már csak párszáz miliamperrel tölt, és vissza is szabályoz . Nekem van egy Epever mppt töltésvezérlőm, és az is engedi 30 volt fölé a töltőfeszültséget, de amikor kikapcsol akkor nem magasabb az akkufeszültség mint 27.6 volt.
Srácok, lehet-e kezdeni bármit is olyan motorral, aminek burkolata/borítása konkrétan ketté tört? Maga a motor az szinte biztos, hogy ép, a tekercselés... Csak azért kérdezem, mert szerdán lomtalanítás, ha azt mondjátok van értelme esetleg meghirdetni eladásra, megteszem, de ha nem, ki****om a fenébe. Ami még épen maradt a bringából, az a váz, de ez is egy állítom közel 20 éves kerékpár, egy normál váztól annyi különbözteti meg, hogy az akkunak van kialakítva hely hátul, az ülés alatt. Érdemes ezzel próbálkozni, vagy nem nagy eséllyel cserél gazdát? Mert ha nem nagy eséllyel cserél gazdát, akkor nem akarok vele vesződni.
Üdv Köszönöm a tanácsot. Még annyit szeretnék kérdezni, hogy van 3 db töltőm egy 12v-s kimeneti fesz 14.2v 2. intelligens töltő 24v kimeneti fesz DC 29v 1.8 a Max de ha megmérem a a kimeneti feszt rajta üresen akkor 28.6-t mutat töltés közben felmegy 30v-ig, ha rámérek. A 3. 24v-1.8 kimeneti fesz ha rámérek üresen 28.2-3 melyikkel töltsem és hány voltig engedjem tölteni?
A pezsgés valóban nem, de a fesz lehet normális is bizonyos karakterisztika és feltételek mellett. A ciklikus zárt aksik bizonyos fajtáinál ez teljesen normális dolog, de ehhez tényleg nem sima töltő kell, ez esetben 30V (2.5V/cella) feszig is el lehet menni. Nem minden aksinál és nem sima töltés módban természetesen. De az általában elfogadott biztonságos zóna valóban 14.4V-on közismert (20C-on IUU töltővel), ha ezt tartja valaki, az is tökéletes.
Sem a 29.6V sem a pezsgés nem normális. Ha pezseg akkor ott már gázfejlődés van.
Nyitott ólomakkunál 28.8V a max, az sem tartósan (azaz ott már le kell kapcsolni, nem rajtartartani. Az értelmesebb töltők a 28.8 elérésekor kb 27.2V-ra visszaállnak.
Például ha kocsiban van, akkor a generátor erre a feszültségre van beállítva, 14.4 volt. ( Ha pohárba vizet akarunk tölteni akkor is magasabbra kel emelni az edény amiből töltjük).
Üdv Úgy értem, hogy van 12v-s töltő aminek a kimeneti feszültsége 14.4v és van nekem 24v-s töltőm aminek a kimeneti feszültsége 28.2v és ez tölti fel 29.6v-ra Ekkor kapcsol le a töltőm illetve vált át zöldre a led kihúzom a konnektorból a töltőt, kihúzom az akku dobozból a vezetéket, megmérem a feszültséget és már folyamatosan megy lefele Kb 1 óra múlva már 27.1 reggelre már 26.9 26.8 Ez természetes? ezt szerettem volna megkérdezni. Lakásban töltöm az akkut nincs ami leszívja. Ja és töltés közben hallom, hogy pezseg az akku, eleinte nem de később igen Ez természetes? A válaszokat köszönöm
Miből vegyen el, ha a töltőjén (állítása szerint) 24V a kimeneti feszültség (bár kétlem, de hát ezt írta)? Van külön töltő, a 24V-os rendszerhez az SLA akkukhoz a töltők kimeneti feszültsége ált. 29V!
"A töltöm24v 1.8 A feltölti 29.6 tölti fel és akkor lekapcsol zöldre vált a égő"
12V savas akku MAXIMÁLIS töltési feszültsége 14.4V, amikor még nincs gáztermelés.
2 pakk esetén ez nálam 28.8
A kerékpárokban is használt ún gáztömör, gondozásmentes akkukat ennél nagyobb feszültségre tölteni tilos, mert ugyan a termelődő gáz elvezetése meg van oldva, viszont az ilyenkor elbomló elektrolitot nem tudod pótolni.
Van külön töltő az ilyen fajta akkukhoz.
Ha a bringa saját gyári töltőjét használod, akkor az szerintem gyári hibás.
(megoldás lehet 1[esetleg -2] nagyáramú dióda sorbakötése a töltő kimenetén, az úgy 1 [1.5-2] voltocskát elvesz)
Vagyis:
Töltési max feszültség: 14.4 / 28.8V
töltött, pihent akku feszültsége: ~13 / 26V
mélykisütés határa: 11.4 / 22.8V
Mélykisütés alá merülés esetén az akku károsodik, jelentősen csökken a kapacitás.
Használat, menet közben kellene mérd folyamatosan. 23V-ig nyugodtan használhatod.
ez fet lesz. kikapcsolt vezérlőnél csak akkor akadhat, ha valamelyik fet átégett és rövidzár van. ha egyébként nem változott a kábelezés. ha lehúzod a vezérlőt, akkor is akad? ha akkor is, akkor motor kábel, vagy tekercs zárlat.
Sziasztok. Van egy elektromos kerékpárom. Van nekem rajta pedál asszisztens. 5 mágneses. Elöregedett az 5 mágneses. És szeretném le cserélni 12 mágnesesre. Meg lehet oldani? a Kijelzön lehet állitani hogy 5, 8, 12 mágneses e. A kijelzőt, meg vezérlőt együtt vettem. Hozzá való Van valakinek infója erről? Csatoltam képet.
Ha megcseréled, akkor a fázissorrended is egyben változik meg a jelek korrektsége is eltűnik (nem megfelelő fázissorrendhez lesznek rendelve a logikai jelek), és akár jó vezérlő mellett is rángathat összevissza a motorod. Csak ez esetben nem tudod miért is rángat pontosan (főleg eszközök nélkül). Nem lehetséges egyszerű eszközökkel vagy megfelelő eszközök nélkül különválasztani a hibát.