Keresés

Részletes keresés

Veszpremi Creative Commons License 2016.05.20 0 0 474

"Vagyis amíg a szlovák autópálya kilométerenként 3,8 millió euróba kerül, addig a magyar M4-es kilométere minimum 11,6 millióba (került volna)."

http://24.hu/fn/penzugy/2016/05/20/harmadaron-epitenek-kilometerenkent-a-szlovakok-autopalyat-mint-mi/

 

Veszpremi Creative Commons License 2015.10.27 0 0 472
Veszpremi Creative Commons License 2015.08.27 0 0 471

Aktiválom a topikot, mert szerintem országosan is egyre súlyosabb a helyzet. Ez itt a nagy faluról ír:

http://www.origo.hu/itthon/20150826-kozlekedes-felujitas-bkk.html

Veszpremi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 470

Na, legalább megtudtuk, mi az ok, köszönet!

Szemmel valóban nem látható 2 centi. Lehetne annyi rugalmasság, hogy a dombon nyilván nem áll meg a vályúban a víz. A durvaság az idővel csökken, azt tapasztaltam, meg azt is, hogy ezek a felületi bevonatok nem időtállóak, Szfvár előtt érdemes megnézni, hogy már agyon van foltozva. Ma is foltozták.

Előzmény: Balikaa (469)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.17 0 0 469

Nos, akkor amit tudni érdemes az érdi-tető környéki beavatkozásról: ami indokplta: 20mm-nél nagyobb nyomvályú, ami a hatályos útügyi műszaki előírás szerint azonnali beavatkozást igényel autópályán (ismétlem: autópányán és nem pl. főúton) (2cm mély nyomvályú egy 4,5m széles sávban. nem biztos, hogy szemmel észreveszed, ha nem áll benne a víz, ami az érdi lejtőn ugye nem áll...). A technológia neve felületi bevonat készítése marás után. Ez egy utántömörödő réteg, ami eleinte valóban nagyon érdes és a Te szemneddel roszabb, mint az eredeti volt. Viszont érdemes megnézni némi idő elteltével is majd (lásd: M1-M7 közös szakasza Budaörsnél, M0-4-es út csomóponti ágak. ezek már olyanok, mintha mondjuk egy AC8-as aszfalttal lettek volna javítva). utántömörödő=javulni fog

Előzmény: Veszpremi (466)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.17 0 0 468

Párdon, autópályákról beszélgettünk, nem főutakról.

Előzmény: t.lantos (465)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 467

Az itt hivatkozott hozzászólásom regisztrálta az első bontást a Fvár keleti lejárónál. 8 éve és 2 napja. A felújítás után 3 éven belül!

Előzmény: Veszpremi (254)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 466

Ma megvizslattam az M7-et szép napsütésben. És! Az ominózus lefelé menő oldali 56 km-nél MÁR MEGINT kint vannak (sávlezárásos terelés) a sok éve buherált részen. Hogy mit csinálnak, majd délután megnézem hazafelé. De hogy gáz, ami ott folyik évről-évre minden ősszel, az abból következik, hogy több éve ugyanott folyik a buhera évről évre, azaz nem sikerül az egykori jó minőség helyreállítása. Anno ott (is) a teljesen jó utat marták fel, több ismerős is megerősítette ezt anno.

 

Az Érdit is megvizslattam ma felfelé, direkt kimentem a szélső sávba és ott döcögtem 80-al :)

Felmarták és ledurvázták 1-2 km-en keresztül a parkolótól egészen az első dombtetői utánig a szélső sávot (pár nap alatt megcsinálták, sávlezárás volt tereléssel). Megjegyzem, néztem azt a részt (maradék 2 sávot) és az előtte lévő kilométereket is, ott ha valamit kéne/kellett volna csinálni, akkor az a középső sáv balodali részén a belső sáv jobboldali részéig terjedő területeken kialakult repedések "elsikálása" (beszurkozása?), hogy oda télen a csapdékvíz ne menjen be és ne fagyjon majd fel. Ez az általam csak "sikálásnak" hívott technológia igen kiválóan megtörtént pl. a Veszprém-B.almádi úton, ahol egész drasztikus repedések voltak már, most simára sikerült a dolog, nem fog felfagyni. Ilyen is van, ezt is látom és le is írom, mint ahogy írtam, hogy anno az M7 felújítása is kiválóra sikeredett szerintem.

Előzmény: Veszpremi (462)
t.lantos Creative Commons License 2013.10.17 0 0 465

Az a nyomvaju, amit szemmel sem latsz, leginkabb nincs.

A foutak allapota jellemzoen olyan, hogy nem eleg a koporeteg csereje.

Előzmény: Balikaa (464)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.17 0 0 464

1. Semmivel sem egyszerűbb, mint mondjuk egy nyomvályús vagy kátyús kopóréteget cserélni

2. Az autópályán eleve sokkal magasabba műszaki követelmények. Pl. egy olyan nyomvályút, amit egy főúton lehet, hogy észre sem veszel, egy autópályán már javítani kell. Itt nem elég kirakni mondjuk egy 90-es táblát, mert akkor csökken a rendelkezésre állás, aminek anyagi vonzatai is vannak.

Előzmény: t.lantos (463)
t.lantos Creative Commons License 2013.10.17 0 0 463

1. sokkal egyszerubb egy gyakorlatilag hibatlan, sima burkolat koporeteget felmarni, es ujrahuzni, mint egy utat az alapjatol kezdve ujraepiteni.

2. az autopalya, mint olyan mar eleve kulcsszo, es remek szorzot lehet alkalmazni.

 

Osszessegeben: kevesebb koltseg, magasabb ar, busas profit.

Előzmény: Balikaa (459)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 462

Ja. Biztos van "hivatalos indoklása", ez is érdekes lehet, bár tuti nem a valóság (ami rejtély marad tuti). De a legeklatánsabb a Balaton felé oldalon immár több éve mindig év vége felé az 50-56 km között szoktak hasonló mutatványt csinálni, itt is írtam róla, pikk-pakk felmarják majd ledurvázzák, iszonyatos minőségben. Az eredmény ott is látható most is. Maradék pénzeket hirtelen el kell év vége felé költeni? Na de ennyire értelmetlenül? A Érdi ominózus szakaszát is járom naponta, amit max feltételezni tudok, valami kezdeti nyomvájúsodás (de csak feltételezem) esetleg, de hogy nála tízezerszer rosszabb részek vannak az országban mindenfelé, erre a fejemet teszem. Szemre semmi nem volt rajta, se repedés, de dusorok... Siófok előtti szakaszt meg alig hogy átadták anno, már újra buherálták. Hol itt a felelősség? Persze utána már mindegyik tökéletlen lesz, mert egy rohadt kátyúzást nem tudnak simára megcsinálni sehol az országban, csak muffolnak, hogy úgy esel át rajtuk. Alább írtam még párat, pl. Szabadbattyánnál van az állatorvosi ló felfelé, amit évente már nem is egyszer csinálnak :)

Miért is fáj ez nekem? Mert az M7 egy egészen kiváló útra sikeredett a felújítás után, még nemzetközi mércével is, sima, siklik rajta a jármű, még most sem rossz. No, most ezt készakarva leamortizálni??? Meg persze állampolgár vagyok, nem szeretem, ha értelmetlenül szórják szét a nehezen összejött lóvénkat.

Előzmény: Balikaa (461)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.17 0 0 461

Hát ez az, hogy nyílván nem a jó utat rontják el, nem? Lehet, hogy oka van a beavatkozásnak, amit sem Te, sem én nem tudok, hogy mi, de feltételezem, hogy nem oknélkül pont ott csinálják, amit csinálnak. De ha gondolod, utánakérdezek, mi volt az ok pl. az M7-en.

Előzmény: Veszpremi (460)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 460

A tönkretevés tény, évek óta folyik, elég csak az M7 különböző szakaszait megnézni, jó pár helyen elkövették, látható az eredménye, lassan az egészet végigbuherálják, siralmas minőségben, azokon a szakaszokon most már folt folt hátán. Mi indokolja, fogalmam sincs, de te tán tudod? Érdekelne. Én messze vagyok az útépítőktől, én user vagyok, évi kb. 50e km-t megyek útjainkon, ismerem őket. A hűtlen kezelést (ha jól sejtem) önmagában az állami pénzek ilyettén történő felesleges elköltése kimeríti. Magánemberként egy jó állapotban lévő házat nem rombolnék le, hogy csak újra felépíthessem, rosszabb minőségben! Ez a kérdés, miért nem a szar utakra fordítják ezeket a drága pénzeket, amikből tízezer kilométernyi nagyságrendben van! Miért? Ezt keresem én is. Az a ciki, hogy aki nem jár arra naponta, észre sem veszi. Ezért írom én le.

Előzmény: Balikaa (459)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.17 0 0 459

És szerinted ez esetben mi indokolja, hogy egy jó utat tettek tönkre, a szavaiddal élve? Ha valami lenyúlás, miért nem egy szar utat csináltak meg szerinted? Ha már egyszer ígyis-úgyis dolgoztak vele, beletették az anyagot. De most komolyan érdekelne, hogy szerinted miért csinálták? Mi lehet a háttérben?

Előzmény: Veszpremi (458)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.16 0 0 458

Ja, nem szoktam feljelentgetni, soha. És a bizonyítás meg nyilván szinte lehetetlen, mert a bizonyára "jól" alátámasztott szakértői véleményekkel szemben manapság már nem látható az eredeti állapot, csak az elrontott.

 

A mai viharos, esős időben életveszélyesek az útjaink a nyomvájúk miatt, megáll a víz benne végig. Ja és rengeteg vízátfolyás, a vízelvezetés tragikus, az árok szinte ismeretlen fogalommá vált.

Előzmény: Balikaa (457)
Balikaa Creative Commons License 2013.10.16 0 0 457

Ha így gondolod, nyugodtan tedd meg a feljelentést az illetékes hatóságnál.

Előzmény: Veszpremi (456)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.14 0 0 456

Ez simán kimeríti a hűtlen kezelés bűntettét. Méghozzá nem kis összegre vonatkozóan.

Előzmény: t.lantos (455)
t.lantos Creative Commons License 2013.10.13 0 0 455

Detto ugyanez a M5-on.

Hibatlan, minimalis kezdodo nyomvaju, de inkabb csak kicsit simabb. Felmartak. Utana meg Kiskunmajsa es Kiskunhalas kozott kb. talicskabol lapattla katyuzas, hullamvasut, stb.

Előzmény: Veszpremi (454)
Veszpremi Creative Commons License 2013.10.11 0 0 454

Kénytelen vagyok leírni, ma felmarták az M7 érdi dombon felfelé a szélső sávot! Kutya baja nem volt neki (néztem, kb. 50-el döcögtem a felmarásra bejelölt szakaszon), most majd lesz. Mondom én: gazdag ország az, ahol a jó utakat elrontják a mi pénzünkből. Amikor az ország útjainak a 90%-a már alig-alig járható. Svájc ezt nem engedheti meg magának.

Előzmény: Veszpremi (453)
Veszpremi Creative Commons License 2013.07.04 0 0 453

http://feol.hu/hirek/dugo-az-m7-esen-a-gorsiumi-pihenonel-1550739

Nyáron, felmarnak olyan aszfaltot immár sokadszorra, aminek kutya baja sincs!!! Ezek tuti nem normálisak!

A legtöbb utunk meg már szinte járhatatlan.

És akkor egy újdonság: a Veszprém-Tapolca út eddig sokszámjegyű volt. Most kétszámjegyűvé sorolták át, hogy útdíjat szedhessenek rajta. De a "minősége" kritikán aluli, alig lehet rajta menni. De fizetni kell érte. 30-40 éve sima aszfalt volt.

Balikaa Creative Commons License 2013.04.26 0 0 452

Ezt nemvezem korrekt válasznak. Mármint olyan értelemben, hogy látszik, aki megválaszolta utána nézett a dolgoknak, vette a fáradtságot. Ha már nincs pénz az újavításra, legalább erre marad idő és energia:-)

Előzmény: <Tycoon> (451)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.04.23 0 0 451

Meg is jöttek a válaszok:

 

 

 

Tisztelt Bejelentő!

 

Beérkezett üzenetére a következő választ adjuk:

Bejelentés:

Élet és balesetveszélyes az útpálya, a 22-es út Rétság - Érsekvadkert, valamint Balassagyarmat - Szécsény között kritikán aluli állapotú. 

Válasz:

A 22-es főút kátyúzása ütemezetten megkezdődött.

Bejelentés:

Szécsény - Ipolytarnóc között, olyan kátyúk vannak hogy az autósok sok esetben csak a szemközti sávban tudnak haladni teljesen szabálytalanul, de ha nem szeretnének tengelytörést akkor kénytelenek ezt tenni.  Ludányhalászi és Nógrádszakál belterületén 15-20 centi mély  0,5 - 1 méter széles kráterek borítják az utat.  

Válasz:

A Szécsény és Ipolytarnóc közötti útvonalon  Ludányhalászi község elejétől Litke község elejéig (az országhatárig korábban felújított szakaszhoz csatlakozva) folyik az útfelújítás tervezése. Határ menti együttműködési pályázaton nyert támogatásból fog a felújítás megvalósulni, magyar oldalon a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.

Bejelentés:

Panaszom az is, hogy a 22-es úton Ipolyszög - Érsekvadkert között 2-3 éve teljesen új tüköraszfalt burkolat épült.   Mára tiszta lyuk több helyen.  Hogy vették át így az utat, hogy már most kátyúsodik? Miért kell az autósok pénzét elherdálni rossz minőségű utakra?  Garancia nincs rá?  

Válasz:

2008-ban felújítást kapott a 22-es számú főút 14+500 és 16+600 km szelvények közötti szakasza, mely 2013 novemberéig garanciális. A következő garanciális bejárás májusban esedékes. Novemberig a garanciális hibákat kivitelezőnek ki kell javítania.

Bejelentés:

Ludányhalászi - Nógrádszakál között -  nem tudom milyen anyagból -  de világosszürke (majdnem fehér színű ) útburkolat van ami kb. a 70-es években épült és csodák - csodájára EGY DARAB LYUK NINCS RAJTA.  

Ez milyen aszfalt, és miért nem ilyen anyagból épül a többi utunk?  

Hogy bírja ez ki 40 évig kátyú nélkül, és miért van az, hogy az újjonan átadott útszakaszok 2-5 év után tiszta kátyú.  MIÉRT? 

Válasz:

A Ludányhalászi és Nógrádszakál között több évtizede, különböző összetétellel, kísérleti jelleggel épült aszfaltburkolatok vizsgálata az építés utáni időszakban megtörtént. Az eltelt aránylag hosszú időszak tapasztalati fontosak, így az újbóli vizsgálatot megkezdtük. Állapotuk vegyes, egyes kísérleti szakaszok folyamatos kátyúzást igényelnek, míg a más összetételű burkolatokon kevesebb hiba jelentkezik. Az élettartamot alapvetően meghatározza a teherforgalom mértéke. Ez az útvonal nem a jelentős teherforgalmú utak közé tartozik. A tisztelt bejelentő meglátása helyes, ezeket az egykori kísérleti szakaszokat érdemes figyelemmel kísérni, a tapasztalatokat hasznosítani, minden körülményt figyelembe véve.

Tájékoztatom még hogy a Magyar Közút Nzrt. burkolatjavításra, útfelújításra saját forrással nem rendelkezik,  munkánkat a számunkra biztosított keretek felhasználásával végezzük, kapacitásunk maximális kihasználásával.

Tisztelettel 

 

Magyar Közút Nonprofit Zrt. 

Nógrád Megyei Igazgatóság.


 

Előzmény: Veszpremi (450)
Veszpremi Creative Commons License 2013.04.23 0 0 450

Ha lenne időm és energiám, vezetnék bizonyos helyekről kátyú-naplót. Egy egy úthibával sem tudnak útászaink manapság megbirkózni, szomorú történet ez a 21. században. Várpalotán a tuskó kijáratnál egész télen buheráltak egy kátyút, megmuffolták, de olyanra nem sikerült, hogy a forgalmat is ráeresztették volna (önkritika!), kitáblázva elzárva volt végig, míg most pár hete kiásták nagy területen és csináltak oda egy tekintélyes mélyedés, azon esik át a forgalom. De ezer-számra ez megy országosan.

Előzmény: Veszpremi (449)
Veszpremi Creative Commons License 2013.04.22 0 0 449

Nem kell itt egy év sem, hogy kátyús legyen az aszfalt, ld. Várpalota központ, új aszfalt, rajta likak, ma néztem épp.

Nálunk lekvárból vagy xarból csinálják az utat. A szürke útért sírok évek óta, nem szurok kell az útba, hanem kemény anyag, mint ami pl. a horvátoknál is simán kibírja az extrém melegeket, nálunk meg folyik be az árokba, ha kisüt a nap...

Előzmény: <Tycoon> (448)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.04.22 0 0 448

Nem tudom hol kell morgolódni.

Hétvégén tettem egy kanyart Bp - Rétság - Bgyarmat - Szécsény - Ludányhalászi - Ipolytarnóc.

 

Élet és balesetveszélyes főleg Gyarmat - Itarnóc között, olyan kátyúk vannak hogy az eszem megáll, hogy egy főút hogy nézhet ki.

 

 

A másik:  22-es úton Ipolyszög - Érsekvadkert között 2 éve zsírúj burkolat épüt.   Mára tiszta lyuk több helyen.  Ezt így hogyan? Garancia nincs?  Perelni nem lehet a kivitelezőt, miért épül ilyen szarul egy út?

 

Nógrádszakál előtt nem tudom milyen anyagból de világosszürke (majdhogy nem fehér) útburkolat van kb a 70-es évektől és EGY DARAB LYUK NINCS RAJTA.  Az milyen aszfalt, miért nem ilyeből épül a többi utunk?  Hogy bírja az ki 40 évig kátyú nélkül, mellette meg az új útszakaszt 2-5 év után tiszta lyuk.  MIÉRT? 

Veszpremi Creative Commons License 2013.04.13 0 0 447

Írni sem érdemes róla, kár a "benzinért". Borzalmas, hová süllyedtünk, milyenek az útjaink, tragikus, elszomorító. Igen messze vagyunk egy normális országtól. Ez itt a Balkán. De tartok attól, hogy a Balkán meg már nem itt tart.

Előzmény: raider (446)
raider Creative Commons License 2013.04.13 0 0 446

Nem változott itt semmi, sőt egyre romlanak az útjaink is.

Előzmény: Veszpremi (445)
Veszpremi Creative Commons License 2013.02.11 0 0 445

Többször itt is leírtam, hogy az M7 teljesen jó-, hibátlan szakaszait felmarták és utána igen durva anyaggal aszfaltozták. De milyen "minőségben"! Nos, aki arra jár, Bp felé az akarattyai csomópont után van alkalma megtekinteni ezt a barmolást, ami már most feljött, kátyúsodik... Az általam, mint állatorvosi ló eseteként felhozott barmolást a 68 km tájékán szintén érdemes megnézni...

De nem is érdemes leírni, én azt látom, hogy szinte a teljes úthálózatunk kezd tragikus-, minősíthetetlen állapotba kerülni. Erre nem indok, hogy tél van, nagy hideg még nem is volt.

Előzmény: Veszpremi (420)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.03.21 0 0 442

Nem tudni semmit. A DVD-lejátszós változatot elvetették.

 

Előzmény: Veszpremi (441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!